PDA

View Full Version : Gitaar zoekende! Help?:-)



Isabellax333
8 december 2010, 22:44
Hallo!

Ik wik graag gaan beginnen met acoustische gitaar spelen, maar ik zoek nog een goede gitaar.
Ik ben al een aantal keer naar Nederland Muziek geweest en een beetje rondgekeken.
Ik wilde eerst graag een redelijk goede gitaar kopen van rond de 400 euro.
Maar me vader vindt het een beetje riskant omdat ik het misschien na een tijdje toch minder leuk vindt.
Eerst dacht ik dus aan de Eastman AC122. Die is 389. En dat vind mn vader toch nog te duur.
Ik zoek nu dus een gitaar rond de 200 om te beginnen en om te kijken of ik het echt leuk vind.
Ik heb een gitaar van Yamaha gezien, de FG700, die kost 199 euro.
Ik vroeg me eigenlijk af of dit een beetje een goede gitaar is en of Yamaha goede acoustische gitaren maakt.
Zijn er misschien nog andere goede gitaren rond de 200?
Graag een paar suggesties!

Alvast bedankt!:noob:

Acoustic Capo
8 december 2010, 23:07
Probeer gitaren in de muziekwinkel uit, en kijk of je het mooi vindt klinken, zo kom je erachter.

Outline
8 december 2010, 23:27
Probeer Tanglewood ook even uit. Zijn zeer goed voor het geld.

Ruudj
9 december 2010, 09:50
Probeer ook Cort en LAG eens, zijn prima gitaren om mee te starten voor een goeie prijs :noob:

beruk
9 december 2010, 09:55
Ik heb een gitaar van Yamaha gezien, de FG700, die kost 199 euro.
Ik vroeg me eigenlijk af of dit een beetje een goede gitaar is en of Yamaha goede acoustische gitaren maakt.
:
Zeker en vast. Moet je zeker uitproberen (of laten demonstreren)

Jedeel
9 december 2010, 18:02
(of laten demonstreren)

Wat beruk zegt; als je zelf nog niet veel kan spelen, vraag de verkoper op verschillende gitaren hetzelfde stukje te spelen.
Dat doen ze doorgaans graag.
Jij gaat dan zelf rustig zitten luisteren naar de klanken/verschillen.

Succes!!

BLUEWEY
10 december 2010, 15:27
Die FG 700 is staalsnarig.
Denk er ook even goed over na of je staal of nylon snarig wilt gaan spelen..
Ibanez heeft ook aardige gitaren rond dat budget.

succes

Jeroen.v.V
10 december 2010, 17:27
'Maar me vader vindt het een beetje riskant'

Als jouw vader de gitaar wil betalen heb je geluk... Misschien moet je hem overtuigen dat je gitaar spelen echt leuk vindt. Dat zou je zo kunnen doen: leen een gitaar van iemand die je kent, in mijn geval van mijn zus.
Bovendien kan je dat doen met sparen, dan weet je hoeveel je eraan uit wil geven. Ik heb een Seagull gekocht, vergeet deze zeker niet te uit te proberen!

Succes!

LaurentB
10 december 2010, 17:35
Een manier om het financiële risico klein te maken is tweedehands kopen, omdat je zo'n gitaar voor hetzelfde bedrag weer kunt verkopen. Alleen moet je dan wel iemand bij de hand hebben die zo'n gitaar kan beoordelen, da's het lastige.

Isabellax333
10 december 2010, 22:15
Bedankt voor alle reacties! :)

Ik denk dat ik stalen snaren ga spelen omdat ik dat mooier vind klinken voor pop en rock liedjes.

Ik ga binnenkort even naar Sacksioni in Amsterdam, daar hebben ze veel Tanglewood's. Ik ga natuurlijk ook de andere merken bekijken. =)
Iemand ervaring met deze winkel? Of weet iemand nog een andere goede winkel in de regio Amsterdam?

Hebben jullie nog specifieke modellen die jullie goed lijken?:)

Alvast bedankt!

BLUEWEY
10 december 2010, 23:05
Ken Sacksioni alleen maar van heeel vroeger.., toen ik 'n jaar of 11 was en we met de hele lagere school naar een optreden van hem zijn geweest in de Stads Schouwburg in Eindhoven.

Was zo'n beetje de Aller Grootste Kick van m'n leven toen dertijd..., op 't gefriemel met een vriendinnetje na... :D :soinnocent:

Doe 'm de groeten..

LaurentB
10 december 2010, 23:20
Ken Sacksioni alleen maar van heeel vroeger.., toen ik 'n jaar of 11 was en we met de hele lagere school naar een optreden van hem zijn geweest in de Stad Schouwburg in Eindhoven.

Was zo'n beetje de Aller Grootste Kick van m'n leven toen dertijd..., op 't gefriemel met een vriendinnetje na... :D :soinnocent:

Doe 'm de groeten..

Nee, dat is een winkel die zo heet, maar waar Harry Sacksioni niets mee van doen heeft, meen ik. Is wel verre familie geloof ik.

BLUEWEY
10 december 2010, 23:22
Nee, dat is een winkel die zo heet, maar waar Harry Sacksioni niets mee van doen heeft, meen ik. Is wel verre familie geloof ik.


:???: :???: :???: > oeps.., dan doe 'm maar de groeten via via..

DEA100MKIV
10 december 2010, 23:54
yamaha, of seagull die blijven zn geld waard.., dan maak je weinig verlies als je het toch niet zo leuk vind.

beruk
11 december 2010, 00:41
Iemand ervaring met deze winkel? Of weet iemand nog een andere goede winkel in de regio Amsterdam?

Hebben jullie nog specifieke modellen die jullie goed lijken?:)

Sacksioni is een goede winkel.
Dirk Witte (vijzelstraat) moet je een beetje mazzel hebben met de hulp... (hebben een ardige collectie Ibanez en LAG gitaren als ik de site mag geloven)
Berkel op het Spui vind ik ook wel een leuke zaak. Ben daar een aantal keren aardig te woord gestaan (kleine collectie).
Palm is geen optie net als The String. Hebben geen beginners gitaren.
Dijkman. Rozengracht Hebben een Washburn D9 (https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/index.php?cPath=23_104&page=1&sort=4a&osCsid=60f884303a9801d573914e46a1be853e) staan die ik zeker zou uitproberen.
Goed helpen daar? Ik heb geen klachten.

Verder ken ik geen muziekwinkels daar (op de Raadhuisstraat zit ook nog een muziekzaak gitaren? Geen idee)

Outline
11 december 2010, 01:17
En ik blijf zeggen: probeer zeer zeker een Tanglewood uit. En lees ook de testen en reviews op internet er maar 'ns op na.

Scrumptious
4 januari 2011, 12:55
Ik zou zeker bij Sacksioni gaan kijken en Dijkman en Soundplaza. Berkelmuziek (Hampe) aan het Spui kun je ook heen. Ik zou je vader toch overtuigen een iets duurdere gitaar te kopen.. Ik heb zelf een Eastman AC 312 (Grand auditorium, volledig massief) in een winkel gehoord en was echt blown away. Dat is echt een geweldige gitaar. 550 euro inclusief koffer. Sacksioni heeft veel Eastman en Tanglewood. Succes!