PDA

View Full Version : Pinkpop 2011



RoelSmoel
8 december 2010, 21:35
Zover zijn Coldplay en Kings of Leon al bevestigd. Wie vinden jullie dat absoluut moeten komen?
Voor mij toch echt de Foo Fighters en My Favorite Scar.

refused199
8 december 2010, 22:50
u2 paste niet in t budget, erg jammer. Maar Coldplay maakt ook al veel goed.
Ik hoop nog erg op RHCP dat zou echt helemaal te gek zijn! maar ik heb een vermoeden dat het linkin park gaat worden.
Achja, zoals andere jaren, het wordt toch 1 groot feest!

beunklats
9 december 2010, 16:33
Hoop Radiohead.
waarschijnlijk komt dit jaar nog nieuw album uit, dus wie weet.

guus-25
9 december 2010, 17:04
Hoop echt op the Arctic Monkeys en The Strokes!!:D

Maar ik ben zeker van de partij in juni!:D

Chapzz
9 december 2010, 17:34
Persoonlijk vind ik het slap dat mnr. Smeets&crew het lef niet hebben om System of a Down neer te zetten. Ik bedoel dat slappe ge-ouwehoer over geld is natuurlijk onzin. Ze kosten echt geen 1,2 miljoen wat ze wel neertellen voor Rammstein. Dus nu hoop ik zeker op Linkin Park zodat ik zeker weet dat ik dit jaar niet heen hoef. Als RHCP komt is er nog een kleine kans dat ik er wel ben. Maar dat is wel heel klein.

LesPas89
9 december 2010, 17:44
Er is wel een kans dat de RHCP komen. Althans, als je de geruchten mag geloven. Ik heb laatst ergens gelezen (meen Ultimate-Guitar.com) dat ze al voor een aantal grote festivals in 2011 zijn geboekt. En aangezien ze al een historie hebben met Pinkpop (ook Werchter), acht ik de kans wel aanwezig. Ik hoop het iig.

RoelSmoel
9 december 2010, 18:04
Als we Giel Beelen moeten geloven is de derde headliner ook al geboekt!

http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=11994

Herman
10 december 2010, 23:20
Foo Fighters zou ik ook een logische keuze vinden voor PinkPop. Mocht dat het geval zijn ga ik misschien wel een dagje heen.

RoelSmoel
10 december 2010, 23:32
Nouja.. Het is nu even stil rondom Pinkpop..
Maandag zal er wel weer meer bekend zijn hoop ik toch.

Dude
11 december 2010, 08:58
180 eur voor een kaartje las ik ?? :crazyhappy:

RoelSmoel
11 december 2010, 11:02
180 eur voor een kaartje las ik ?? :crazyhappy:

Ik zou het niet weten.. De 3 dagen tickets zouden met +/- 20 euro omhoog gaan. Pinkpop '10 zat ik op 140 euro mét servicekosten, zonder 130, dus ik denk dat het kaartje nu zo'n 160 euro gaat kosten, incl. servicekosten.

Muchachooo
14 december 2010, 20:59
Foo Fighters zijn officieel derde headline :crazyhappy:

maar zó duur :(

RoelSmoel
14 december 2010, 21:51
Foo Fighters zijn officieel derde headline :crazyhappy:

maar zó duur :(

Ik vind het nog meevallen hoor.

Riky
15 december 2010, 12:11
damn voor coldplay wilde ik er al heen, maar Kings of Leon is ook echt wel en Foo Fighter ook. 3 super headliners.
Zit er over te twijfelen of dit mijn eerste volledige Pinkpop weekend gaat worden:D

Fireburst
15 december 2010, 18:50
3 super headliners inderdaad ! En wat de prijs betreft : ik ben een paar weken geleden naar Kings of L gaan kijken (Sportpaleis A'pen) en dat kostte me 54 euro. Dan valt 180 voor 3 zo'n kleppers nog wel mee en krijg je de rest van het programma er gratis bij... ;)

En als deze 3 nu nog eens naar Werchter willen komen, dat is op 5km van m'n deur.

ieme
20 december 2010, 20:16
Foo fighters wooooohoooooo

RoelSmoel
20 december 2010, 23:01
Gitaarnet minimeeting op Pinkpop 2011 dan maar?:seriousf:

AronSlash
29 december 2010, 21:14
ja geweldig idee haha!!
denk dat iedereen wel een aantal gitaarnetters tegen zal komen toch?!!

D-string
29 december 2010, 21:38
tegenkomen moet lukken, maar herkennen :)

AronSlash
30 december 2010, 12:38
ja herkennen zal wel wat moeilijker gaan maar daarvoor heb je ook wel weer wat aan offtopic: post schaamteloze foto's van jezelf ,haha

Hiro
30 december 2010, 14:52
haha maar inderdaad een hele gave line up, ik zal er zeker weer bij zijn ent als de vorige jaren, en een gitaarnetmeeting, lijkt me cool.
Anders gewoon een gitaarnetbordje neerzetten bij de carousel ofzo?

RoelSmoel
17 februari 2011, 17:31
Tot nu toe:
Foo Fighters
Kings Of Leon
Coldplay
Wolfmother
Go Back To The Zoo
En Blaas Of Glory voor het vermaak.
Officieel bevestigd dan..

LaszloVersteeg
18 februari 2011, 15:41
Wat een kut lin up zeg, KoL, en Coldplay verpesten het echt, de Foo's zijn wel retegaaf.

Een pinkpop zoals 2008 zal er nooit meer komen, Metallica, de Foo's, RATM, Fiction plane, Serj Tankian, Cavalera Conspiracy, floggin molly, allemaal gewoon goed!

RoelSmoel
18 februari 2011, 15:54
Alter Bridge en 3 Doors Down, ook 2 geruchten.. 3 Doors Down.. Hun eerste (en ook laatste?) album vind ik opzich wel goed.
Alter Bridge vind ik ook te gek.. En ik vind het wel heel opvallend dat ze eerst aangaven op PP te spelen, Smeets sprak dit tegen, maar er is wel op 11, 12 en 13 juni een gat in hun tourschema, en rond die tijd spelen ze allemaal gigs in Europa, Engeland en deze kant op.....
Helaas is ons tot 16 maart (of soms eerder) een antwoord verschuldigd.

RoelSmoel
14 maart 2011, 22:32
Woensdag aanstaande wordt het volledige programma bekend van Pinkpop 2011, tussen 12:00 en 14:00.

Houdt www.pinkpop.nl in de gaten!

pupanus1
15 maart 2011, 16:01
Wat een kut lin up zeg, KoL, en Coldplay verpesten het echt, de Foo's zijn wel retegaaf.

Een pinkpop zoals 2008 zal er nooit meer komen, Metallica, de Foo's, RATM, Fiction plane, Serj Tankian, Cavalera Conspiracy, floggin molly, allemaal gewoon goed!

Ach dat was nog niks vergeleken met 2002 met o.a.

P.O.D., Bush, Live, Faithless, System of a Down, Muse, Dropkick Murphys, Lenny Kravitz, Star Sailor, Macy Gray, Jewel, Rammstein

Riky
15 maart 2011, 18:09
Wat een kut lin up zeg, KoL, en Coldplay verpesten het echt, de Foo's zijn wel retegaaf.

Een pinkpop zoals 2008 zal er nooit meer komen, Metallica, de Foo's, RATM, Fiction plane, Serj Tankian, Cavalera Conspiracy, floggin molly, allemaal gewoon goed!

dat was het gaafste jaar inderdaad! + QOTSA en Wombats niet te vergeten. Racoon heeft mij zelfs toen veroverd.
Baal er van dat Coldplay (vind ik wel erg vet namelijk) op de zaterdag is, maar misschien maakt het de rest van de line up het goed om toch te gaan.

Riky
16 maart 2011, 13:48
nou daar is die dan. Pinkpop site ligt eruit volgens mij, maar hier de namen: http://www.nu.nl/muziek/2469355/pinkpop-maakt-programma-bekend.html

RoelSmoel
16 maart 2011, 14:49
Alter Bridge, zoals ik voorspelde:)

movo.
16 maart 2011, 15:18
Dag 1 Pinkpop

Coldplay, Ash, Selah Sue, Manic Street Preachers, Alter Bridge, Simple Plan, De Staat, Madi, Elbow.

Dag 2 Pinkpop

Kings of Leon, Laura Jansen, Grafitti6, White Lies, Wolfmother, Tim Knol, Avenged Sevenfold, Justin Nozuka, Bloody Beetroots Death Crew 77.

Dag 3 Pinkpop

Foo Fighters, Kaiser Chiefs, Volbeat, Go Back To The Zoo, Two Door Cinema Club, Scouting For Girls, Thirty Seconds To Mars, The Script, The Gaslight Anthem, Beatsteaks, Plain White T's, Deadmau5, Band Of Horses, All Time Low, Dazzled Kid.

wireman
16 maart 2011, 16:16
De staat op het mainstage... terecht!! zal een aardige gig worden!! cool!

refused199
16 maart 2011, 16:46
Ik ben er weer bij! 3 dagen feest!;)
Een erg mooi lijstje vind ik zelf! Al mis ik nog wel 3 Doors Down in het lijstje, misschien bij de laatste 5 maar betwijfel of ze daar nog bij zitten..

Epii
20 maart 2011, 20:14
Zo. Kaarten besteld.

Dat gaat weer een feestje worden :)

Bolder
12 april 2011, 16:34
Ja ik ook!

LaszloVersteeg
9 mei 2011, 11:49
Ik vind de prijs echt belachelijk duur. In 2008 was het Metallica, Foo Fighters en Rage against the machine (en nog veel meer goede bands) voor 120 euro ofzo:stop:

Mufftin
9 mei 2011, 12:51
+1 maar volgens mij is Lowlands nog meer gestegen met de prijs.

Herman
9 mei 2011, 14:17
Lowlands is idd ook erg duur geworden.. Gedeeltelijk door de btw verhoging natuurlijk, maar daarnaast hebben ze ook gewoon weer een tientje bij de reguliere prijs opgedrukt (ik heb meen ik 180 euro betaald voor een kaartje?).

Wat ik nog wel veel kwalijker vind, ik hoorde van een maat van me dat ze de munt prijzen bij LL omhoog wilden gooien van 2,50 naar 2,70. Dat is dus 2,70 voor een biertje, en daar begin ik wel een beetje moeite mee te krijgen.

Robdop
11 mei 2011, 16:29
En daarom gaan we hier gewoon mooi naar Sziget!

Tim..
11 mei 2011, 17:12
Ik vind de prijs echt belachelijk duur. In 2008 was het Metallica, Foo Fighters en Rage against the machine (en nog veel meer goede bands) voor 120 euro ofzo:stop:

Volgens mij was ging het toen ook al richting de 150 euro.
*edit*
Even opgezocht. "een weekendkaart inclusief kamperen 129 euro, doch beiden exclusief voorverkoopkosten."
5 euro administratiekosten, 2 euro verzendkosten. Zo'n 135 euro ongeveer.


Lowlands is idd ook erg duur geworden.. Gedeeltelijk door de btw verhoging natuurlijk, maar daarnaast hebben ze ook gewoon weer een tientje bij de reguliere prijs opgedrukt (ik heb meen ik 180 euro betaald voor een kaartje?).

Wat ik nog wel veel kwalijker vind, ik hoorde van een maat van me dat ze de munt prijzen bij LL omhoog wilden gooien van 2,50 naar 2,70. Dat is dus 2,70 voor een biertje, en daar begin ik wel een beetje moeite mee te krijgen.

167 euro, 165 euro als je hem zelf uitprint ;)
Dat van die muntprijzen is belachelijk natuurlijk, betaal nu al meer aan eten en drinken dan aan de toegangsprijs.

Maar even serieus: Zet eens op een rijtje welke bands en dergelijke je gaat zien voor die prijs, dan valt het wel mee. Natuurlijk blijft het veel geld maar sommige bands (metallica & coldplay oa) kosten nou eenmaal meer dan een miljoen euro. Ik denk dat het wel meevalt hoeveel winst er overblijft voor de organisatie.

Herman
12 mei 2011, 13:19
Tuurlijk, dat is ook zo.. Aan de andere kant, als het een aantal jaar geleden nog wel kon voor minder geld? Relatief gezien krijg je erg veel voor je geld, alleen dat neemt niet weg dat 2,70 voor een biertje wel knap belachelijk is. :)

RoelSmoel
28 mei 2011, 19:47
2 weken!

Nog meer mensen die gaan? (van hier dan..)

SEAL
28 mei 2011, 21:25
hell yeah! wolfmother en foo fighters :D

RoelSmoel
28 mei 2011, 21:27
Mijn grote voorkeuren gaan naar Alter Bridge op de zaterdag, en de Foo Fighters op de maandag, maar dat hadden mensen waarschijnlijk al door..

RoelSmoel
10 juni 2011, 14:02
Morgenmorgenmorgeeeeeeeeeeeeeeeen:rockon:

Ja, ik ben enthousiast:chicken:

SEAL
10 juni 2011, 15:05
goed zo, je bent niet de enige ;)

Tim..
10 juni 2011, 15:34
Ja hoor ik heb er zin in!

Platyhelminthes
10 juni 2011, 15:55
Ik ook :D Gaat weer leuk worden dit jaar! Nu nog hopen dat het weer een beetje meewerkt..

mrweird
13 juni 2011, 22:31
hell yeah! wolfmother ..

Ik zit nu net te kijken naar Wolfmother op tv, en met schaamrood op de kaken ga ik nu zeggen dat ik deze band helemaal niet kende maar is leuk! Ik heb wel een beetje "is al eens gedaan" gevoel.. Jaren 70 rock, dikke afro's etc.. Of begin ik nou ouwe lul te worden?

Brum
13 juni 2011, 23:50
Ligt het aan mij, of is Pinkpop gewoon dood? Man, man, wat een gezapige eenheidsworst drie dagen lang...

Kings Of Leon kwamen na een nummer of wat aardig los en was een aardig optreden en ook niet meer dan dat. Ik ben er sowieso geen fan van, maar zij ontstegen dan nog enigszins de rest.

En de Foo Fighters, hoewel ze wel iets meer opbouw in hun repertoire mogen leggen. Het tweede nummer was gelijk al hun huidige hit en na een uur ben je murw, omdat er absoluut geen rustmoment in zit. Desalniettemin, het waren de Foo Fighters ten voeten uit, dat dan weer wel en dat is iets wat ze dan ook goed beheersen.

De jaren '90, man wat mis ik ze... Kan er geen grondwet komen over, of beter, tegen de Britpop meuk?

Tankman
13 juni 2011, 23:55
Ik vind lineup eerlijk gezegd erg zwak dit jaar. Net ook even op tv zitten kijken. Foo Fighters waren leuk, maar zoals altijd ga ik me na een paar nummers alweer vervelen.

Avenged Sevenfold vond ik echt te gek, maar die moeten echt niet op klaarlichte dag spelen. Neemt af van de ervaring. Zeker met zo'n podium was het in het donker vetter geweest. Maar waarom Avenged Sevenfold nou op Pinkpop stond? Het past er totaal niet tussen en het is best een schande dat ze ook nog eens op dezelfde dag en bill als Hanson staan. HANSON! JEZUS!

Hopelijk volgend jaar beter!

Pepe
14 juni 2011, 00:18
Ligt het aan mij, of is Pinkpop gewoon dood? Man, man, wat een gezapige eenheidsworst drie dagen lang...

Nou, ik heb me wel vermaakt, kopje thee erbij, spelletje ganzebord en gelijk een mooie kabeltrui gebreid voor de winter..:crazyhappy:

bass blom
14 juni 2011, 01:26
:seriousf:

Michael AE
14 juni 2011, 07:29
[ouwelullenzeurmodus]Ik vond de line-up schrikbarend. Had het idee dat ik drie uur lang naar dezelfde band had zitten luisteren/kijken.

'Tuurlijk, smaak, maar kom op zeg.

Welk 3FM/DWDD/Oor figuur vond het een goed idee om alleen maar dezelfde hapklare meuk te programmeren?

Pinkpop was JUIST leuk om de afwisseling, maar daar was naar mijn mening vrij weinig van over dit jaar. Natuurlijk ook een slechte keuze om bijna alleen maar dezelfde soort bands uit te zenden op T.V., maar goed. [/ouwelullenzeikmodus]

Pepe
14 juni 2011, 10:03
Ja, ouwe lulle.
Al die bands waarbij de drummer in eighties discobeat speelde, de gekwelde zangers met wereldleed op de schouders... ik dacht, waar ken ik dat van?
Japan had hier niet misstaan en daar was ik ook wel fan van eerlijk gezegd, vroeger.

Pinkpop probeert aansluiting te zoeken bij TMF. En why not. TMF heeft een groter media bereik dan Oor.
Dat bandje All Time Low met die knaapjes die de hele tijd met hun piemel aan het zwaaien waren, van TMF fame, dat klonk helemaal niet slecht. Zo'n band kan ook zomaar ineens tot de nieuwe Aerosmith uitgroeien.

Rick trodat
14 juni 2011, 10:12
Ik vond Wolfmother en Foo Fighters te gek. Waarbij de foo fighters als bandeenheid echt te gek was. Gave wisselingen, te gekke en technische nummers en erg leuk.

Daarnaast waren dit zo'n beetje de enige bands en Tim knol die zichtbaar plezier hadden op het podium.

Alleen vond ik Tim knol met band niet echt best. Die toetsenist vond ik eigenlijk bloedirritant en ze speelden langs elkaar heen.

Go back to the zoo is een typische festivalband en deed prima zijn werk.

Coldplay heeft even makkelijk zijn zakken gevuld. Totaal inspiratieloos. Zet dan U2 op dat podium. ( hoewel deze helemaal niet te betalen zijn )

Kings of leon kreeg ik ook geen stijve van.

Pepe
14 juni 2011, 10:19
Ja, DAT miste ik, plezier en lol op het podium.
Ik vond Anne Soldaat niet echt rampzalig maar ook niet zo bijzonder als de Volkskrant meende te horen. Leuk bandje Tim, goed gedaan, die categorie.

Foo Fighters.. ik heb daar een zwak voor. De grootste band, de meest dramatische geschiedenis, de meeste wereldhits...
Maar ze speelden als een jong bandje dat iets te bewijzen had en blij met deze kans waren.

Michael AE
14 juni 2011, 11:13
Ja, ouwe lulle.
Al die bands waarbij de drummer in eighties discobeat speelde, de gekwelde zangers met wereldleed op de schouders... ik dacht, waar ken ik dat van?
Japan had hier niet misstaan en daar was ik ook wel fan van eerlijk gezegd, vroeger.

Pinkpop probeert aansluiting te zoeken bij TMF. En why not. TMF heeft een groter media bereik dan Oor.
Dat bandje All Time Low met die knaapjes die de hele tijd met hun piemel aan het zwaaien waren, van TMF fame, dat klonk helemaal niet slecht. Zo'n band kan ook zomaar ineens tot de nieuwe Aerosmith uitgroeien.

Hahaha, scherp! Die 80's discobeat moet iedere muzikant opgevallen zijn die de registraties op T.V. gezien heeft. Het leek wel of ze expres nummers uitzochten met die beat er in om uit te zenden. Ik dacht even dat ik me daar als enige aan had gestoord.

TMF? Tegenwoordig Minstens Failliet bedoel je? Ik weet het niet, hoor. Ik krijg echt zo'n 3FM, DWDD & friends gevoel bij dit soort programmeerwerk. Mojo zal ook wel weer flink hebben zitten pushen. Ach, het doet er eigenlijk ook niet toe, maar het is wel eeuwig zonde. Zo'n festival met zo'n historie en dan zo'n "wanstaltige vertoning".


Ja, DAT miste ik, plezier en lol op het podium.
Ik vond Anne Soldaat niet echt rampzalig maar ook niet zo bijzonder als de Volkskrant meende te horen. Leuk bandje Tim, goed gedaan, die categorie.

Foo Fighters.. ik heb daar een zwak voor. De grootste band, de meest dramatische geschiedenis, de meeste wereldhits...
Maar ze speelden als een jong bandje dat iets te bewijzen had en blij met deze kans waren.

Yep, totaal geen plezier meer bij de meesten. Misschien omdat ze op elk festival in Europa tegenwoordig dezelfde bands programmeren en ze dan niet meer enthousiast te krijgen zijn als ze een half leeg veld zien? Ik weet het niet.

Die Anne Soldaat wordt alom geprezen, maar ik hoor het niet hoor. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje een aanfluiting. Geen goede sound, vreselijke frasering, geen techniek, geen groove en de uitstraling van een oude kachelpijp. Nee, niet mijn soort gitarist.

Foo Fighters vond ik ook het hoogtepunt. Eindelijk plezier inderdaad, maar ook eindelijk weer eens iets met ballen. Ik ben dat halve singer/songwriter geneuzel en al die saaie britpop inmiddels meer dan zat. Foo Fighters zijn op zo'n moment echt een verademing. Gewoon even laten zien hoe een echte rockband hoort te presteren. :D

Tho
14 juni 2011, 11:15
Godverdomme wat een DWDD festival is dat ook.. compleet kut. Alleen de Foo Fighters zijn ontzettend gaaf. Voor de rest alleen maar 'Go Back To The Zoo' pleuris muziek. Sterf dood dood dood dood.

Michael AE
14 juni 2011, 11:18
Godverdomme wat een DWDD festival is dat ook.. compleet kut. Alleen de Foo Fighters zijn ontzettend gaaf. Voor de rest alleen maar 'Go Back To The Zoo' pleuris muziek. Sterf dood dood dood dood.

:seriousf:

Heel mooi, Tho. Mooier kan ik mijn gevoelens niet verwoorden.

Brum
14 juni 2011, 11:46
Over drummers gesproken, Taylor Hawkins...:o Sjezus, wat is die gast goed man!!!

Martijn-w
14 juni 2011, 11:48
Over drummers gesproken, Taylor Hawkins...:o Sjezus, wat is die gast goed man!!!

Hij kijkt wel het hele optreden exact hetzelfde. Maar hij rost een goeie.

iWishmaster
14 juni 2011, 11:51
:seriousf:

Heel mooi, Tho. Mooier kan ik mijn gevoelens niet verwoorden.

Sluit ik me volledig bij aan :ok:.

Hoewel ik Volbeat toch ook wel heel vet vond ... Ben ook alleen maandag geweest, vooral voor die twee.

sjoerd5
14 juni 2011, 11:53
Ik heb veel gezien op tv. En dat was niet best.
Om over de mix van het geluid nog maar niets te zeggen.
Gelukkig waren er paar kleine lichtpuntjes zoals: Selah Sue, Dazzled Kid, Bloody Beetroots, Wolfmother (die misschien nog wel het beste optreden gaven ookal leek Andrew Stockdale volslagen stoned) en natuurlijk Elbow!

Tim Knol was wel een verademing om naar te kijken tussen al die chagrijnige koppen. (er mag ook gelachen worden op een podium) maar dan was de muziek weer slecht.

Scouting for Girls op het hoofdpodium! Slechter kun je ze niet krijgen natuurlijk. Zo wat was dat slecht zeg!

Verrassinkje: Hurts. 100% gladjanussen natuurlijk maar het was wel apart, stond goed en het was strak gespeeld. Heeft wel potentie.

En ach de hoofdacts: Coldplay heeft veel sterke nummer maar het ging volledig op de automatisch piloot. Even makkelijk je zakken vullen.

Kings of Leon: Hoeveel verschillende nummers hebben die? Drie? Alles klonk hetzelfde, alleen Sex on Fire was geweldig.

Ja, dan heb je het als Foo Fighters wel heel makkelijk. Hoewel het niet helemaal mijn band is laten ze wel zien je hoe gewoon even keihard, enthousiast en met plezier rockt.

Brum
14 juni 2011, 12:00
Kings Of Leon vond ik dan nog één van de weinige uitschieters, omdat het muzikaal nog wel aardig in elkaar steekt en ze in ieder geval een iets wat ander geluid hebben dan de overige meuk. Ik proefde alleen wel een lichtelijke arrogantie bij die gasten, maar misschien is het meer onzekerheid op het podium.

Wat me ook opviel is het soort publiek, het is echt ook 3fm massa. Hoop tienermeisjes en zo, moeders mee. Die misgun ik ook niks, maar het zegt wel wat over de koers van het festival. Vorig jaar leek het weer redelijk de goeie kant op te gaan, maar het is weer dezelfde schijt meezing refreintjes meuk.

Volgend jaar Nick & Simon!:crazyhappy:

Mr. Dynamite
14 juni 2011, 20:01
Vond dat ze dit jaar veel vette bands hadden.

Foo Fighters met stip op 1, echt een van de betere bands op dit moment vind ik :ok:

Wolfmother vond ik ook erg vet, alleen die kerel verprutste z'n solo bij woman wel beetje erg hard :dontgeti:

Herman
14 juni 2011, 20:52
Ik ben gister ook heen geweest. Ben heel de dag lekker vermaakt, waarbij ik twee uitschieters heb gezien.

De eerste waren de Beatsteaks. Erg toffe band! Vette muziek, en onwijs goede interactie met het publiek. Hier was ik echt aangenaam bij verrast, want ik vond dit vergeleken met de rest die dag echt verreweg een van de beter bands. Het verbaasd me eigenlijk ook dat ze nog niet eerder genoemd zijn. Is d'r niemand anders die hier het zelfde over denkt?

De tweede.. Tsjah, de band waar ik eigenlijk om naar Pinkpop ging, Foo Fighters! Er valt weinig meer aan toe te voegen dan wat hier al geschreven is. Twee uur lang blazen. Het mooie is het bij de Foo Fighters heel natuurlijk lijkt te gaan. Ze gaan er keihard voor, zonder dat het genept lijkt. En voor degene die het op tv al vet vond? Het was live echt 100x vetter!

Fender75
14 juni 2011, 21:22
Ik heb het een beetje gevolgd op tv, en was toch stiekem wel teleurgesteld. Al die britpoep, dansbare rock, eenheidworst is 't...Wel gaaf de reeds genoemde Foo Fighters, Wolfmother, Avenged Sevenfold (overdag..?), the Gaslight Anthem en stiekem ook wel Grafitti6... :)

Maar de rest...pfff...

Tho
15 juni 2011, 09:40
Kings Of Leon vond ik dan nog één van de weinige uitschieters, omdat het muzikaal nog wel aardig in elkaar steekt en ze in ieder geval een iets wat ander geluid hebben dan de overige meuk. Ik proefde alleen wel een lichtelijke arrogantie bij die gasten, maar misschien is het meer onzekerheid op het podium.

Wat me ook opviel is het soort publiek, het is echt ook 3fm massa. Hoop tienermeisjes en zo, moeders mee. Die misgun ik ook niks, maar het zegt wel wat over de koers van het festival. Vorig jaar leek het weer redelijk de goeie kant op te gaan, maar het is weer dezelfde schijt meezing refreintjes meuk.

Volgend jaar Nick & Simon!:crazyhappy:

Pinkpop is al bijna 10 jaar een flikkerfestival. Net als Lowlands wordt de lineup elk jaar stukje bij beetje meer gay. Over nog eens 10 jaar draait het 100% om Nick en Simon en Tiësto

Rick trodat
15 juni 2011, 09:48
Nou ik vond pinkpop 2010 anders behoorlijk geslaagd. Met slash, Green day, John Mayer, Dewolff en Triggerfinger.

Tho
15 juni 2011, 09:53
Nou ik vond pinkpop 2010 anders behoorlijk geslaagd. Met slash, Green day, John Mayer, Dewolff en Triggerfinger.

Van de hoeveel bands in totaal? ;)

Squier4ever
15 juni 2011, 10:12
Qua pinkpop was voor mij 2008 toch wel de aller- allervetste editie hoor. Queens of the stone age, Eagles of Death Metal, Rage against the machine(!!!!!!!), Foo Fighters (!!!!!!!), Metallica, The Hives. Gewoon allemaal stoere bands, supergoed weer en meer bier! 2008 jongejeweetzelluftochweetje!

Dat gezegd hebbende, Foo Fighters en Wolfmother waren awesome (op tv iig), maar ik heb beiden al meerdere keren live gezien dus ik ben niet voor slechts die 2 naar Pinkpop gegaan.

Brum
15 juni 2011, 10:34
Die editie bedoel ik inderdaad ook, toen leek het weer de goeie kant op te gaan. Tering, is dat alweer drie jaar terug??:seriousf:

Tho
15 juni 2011, 11:00
Qua pinkpop was voor mij 2008 toch wel de aller- allervetste editie hoor. Queens of the stone age, Eagles of Death Metal, Rage against the machine(!!!!!!!), Foo Fighters (!!!!!!!), Metallica, The Hives. Gewoon allemaal stoere bands, supergoed weer en meer bier! 2008 jongejeweetzelluftochweetje!

Dat gezegd hebbende, Foo Fighters en Wolfmother waren awesome (op tv iig), maar ik heb beiden al meerdere keren live gezien dus ik ben niet voor slechts die 2 naar Pinkpop gegaan.

Dat jaar was de enige keer dat ik er ben geweest. Ik ging enkel voor Metallica. Ik vond het trouwens een kutsfeer daar

Squier4ever
15 juni 2011, 11:09
Dat jaar was de enige keer dat ik er ben geweest. Ik ging enkel voor Metallica. Ik vond het trouwens een kutsfeer daar

Sfeer is idd niet top, beetje te zeer een kinderfeest. Maar ach, als je daar niet op let en gewoon met vrienden een beetje gaat zitten pilsen daar is het best oké.

refused199
15 juni 2011, 11:47
Ben jij dan niet verder gekomen dan het springkussen welke bij die kraampjes voor de rotonde stond?;)
Ik vind die sfeer best wel meevallen, heb me zoals andere jaren goed vermaakt met goede muziek erbij. Gezelligheid maak je zelf toch, dus eigenlijk zegt dit meer over jezelf dan over pinkpop?

Wat me trouwens elk jaar weer opvalt is het aantal mensen die zonder oordoppen daar naartoe gaat. En vooral, een grote groep mensen staat zelfs in het voorvak zonder doppen.. Dan wil je toch wel erg graag van je gehoor af lijkt me...

Tho
15 juni 2011, 12:03
Ben jij dan niet verder gekomen dan het springkussen welke bij die kraampjes voor de rotonde stond?;)
Ik vind die sfeer best wel meevallen, heb me zoals andere jaren goed vermaakt met goede muziek erbij. Gezelligheid maak je zelf toch, dus eigenlijk zegt dit meer over jezelf dan over pinkpop?Wat me trouwens elk jaar weer opvalt is het aantal mensen die zonder oordoppen daar naartoe gaat. En vooral, een grote groep mensen staat zelfs in het voorvak zonder doppen.. Dan wil je toch wel erg graag van je gehoor af lijkt me...

Ja een klassieke opvatting. Want mijn positieve energie is stukken sterker dan tienduizenden andere festivalbezoekers. Sfeer maak je niet zelf op een festival van dat formaat. Ookal heb je het in jou groepje nog zo gezellig, je voelt de algemene sfeer altijd.

Gezelligheid is dan ook iets anders als algemene sfeer.

FrankC
15 juni 2011, 12:10
Presentatie op tv veel te veel geklets en te weinig muziek. Programma leek meer om de presentatoren te draaien dan het festival. Bloed irritant.

FrankC
15 juni 2011, 12:11
Ja een klassieke opvatting. Want mijn positieve energie is stukken sterker dan tienduizenden andere festivalbezoekers. Sfeer maak je niet zelf op een festival van dat formaat. Ookal heb je het in jou groepje nog zo gezellig, je voelt de algemene sfeer altijd.

Gezelligheid is dan ook iets anders als algemene sfeer.

Herken dit wel. Sfeer vond ik ook altijd zwaar kut. Daarom voorgenomen om nooit meer te gaan .In vergelijking met Graspop en Fields of Rock is het doods.

Martijn-w
15 juni 2011, 12:29
Presentatie op tv veel te veel geklets en te weinig muziek. Programma leek meer om de presentatoren te draaien dan het festival. Bloed irritant.

Had je gewoon naar Cultura24 moeten kijken. Complete optredens zonder gelul ertussen en zonder smsbalk.

refused199
15 juni 2011, 13:25
Ja een klassieke opvatting. Want mijn positieve energie is stukken sterker dan tienduizenden andere festivalbezoekers. Sfeer maak je niet zelf op een festival van dat formaat. Ookal heb je het in jou groepje nog zo gezellig, je voelt de algemene sfeer altijd.

Gezelligheid is dan ook iets anders als algemene sfeer.

Laten we het houden op een andere opvatting en instelling, bovendien valt daar niet over te discussiëren. ;)

nickofzo
15 juni 2011, 15:55
al met al heb ik niks gemist;)

movo.
16 juni 2011, 17:17
al met al heb ik niks gemist;)

Als je geen fan bent van een van de bands die hebben opgetreden dan niet nee. Ik daarentegen, heb me prima vermaakt ondanks dat ik de helft niet kon. Foo Fighters was gewoon mega, sfeer was prima daaro. Lekker lopen springen etc.. Ik moet wel toegeven dat het publiek soms een beetje dood was maar uiteindelijk moet je het toch voor jezelf leuk maken. Oja en lekker veel kontjes gekeken want d'r waren er zat! :lovelove:

TuuP
16 juni 2011, 23:13
Qua pinkpop was voor mij 2008 toch wel de aller- allervetste editie hoor. Queens of the stone age, Eagles of Death Metal, Rage against the machine(!!!!!!!), Foo Fighters (!!!!!!!), Metallica, The Hives. Gewoon allemaal stoere bands, supergoed weer en meer bier! 2008 jongejeweetzelluftochweetje!

Dat gezegd hebbende, Foo Fighters en Wolfmother waren awesome (op tv iig), maar ik heb beiden al meerdere keren live gezien dus ik ben niet voor slechts die 2 naar Pinkpop gegaan.

2001: Tool en Radiohead. Nuff said.

Harry
17 juni 2011, 12:03
ooo, als we zo beginnen: 1987 met Fatal Flowers, Lone Justice, Iggy Pop en Lou Reed,

EuroCinema
17 juni 2011, 12:45
Hoe meer publiek alleen maar voor de sfeer komt (en dus niet voor de muziek), hoe minder sfeer er jammer genoeg overblijft. Zie ook de jazzfestivals waar het publiek en masse buiten kibbeling staat te vreten omdat ze jazzier dan Caro Emerald niet trekken. Het helpt ook niet dat de bands festivals vooral zien als laatste kans om makkelijk te cashen. En ik ben een ouwe lul, dat ook. Misschien is Pinkpop nog steeds geweldig als je 17 bent.

refused199
17 juni 2011, 13:29
Ik heb juist de indruk dat je het bij Pinkpop vooral voor de muziek doet in plaats van voor die 'sfeer'. Als je dan die cliche-vergelijking maakt met Lowlands dan zie je dat het bij Lowlands om veel meer draait dan alleen de acts, vandaar dat het uitverkoopt zonder line-up, terwijl Pinkpop het van de goede grote namen moet hebben (waardoor dat ook nu weer het discussiepunt wordt).

muziekschuur
17 juni 2011, 13:55
Werchter man....

Einzeln
17 juni 2011, 16:25
Pinkpop is al bijna 10 jaar een flikkerfestival. Net als Lowlands wordt de lineup elk jaar stukje bij beetje meer gay. Over nog eens 10 jaar draait het 100% om Nick en Simon en Tiësto

Je hebt het liever niet gay, je hebt het liever..?

Tim..
17 juni 2011, 16:31
Ik heb juist de indruk dat je het bij Pinkpop vooral voor de muziek doet in plaats van voor die 'sfeer'. Als je dan die cliche-vergelijking maakt met Lowlands dan zie je dat het bij Lowlands om veel meer draait dan alleen de acts, vandaar dat het uitverkoopt zonder line-up, terwijl Pinkpop het van de goede grote namen moet hebben (waardoor dat ook nu weer het discussiepunt wordt).

Precies. Ik zou niet blind naar Pinkpop gaan, maar ik zag Foo Fighters staan en voor de rest zou het me een worst wezen wat er komt. En toen viel het programma inderdaad tegen, maar ik heb me echt heel erg prima vermaakt.
Lowlands koop ik sowieso blind een kaartje en dan zien we wel wat er komt, vond afgelopen jaar de headliners ook geen bal aan (behalve QOTSA)

Wolfmother, De Staat, Selah Sue, Simple Plan (ja ik vond het zowaar leuk), Kings of Leon, Foo Fighters (:D!). Voor de rest heb ik geen bal gezien maar het wel heel erg gezellig gehad.
En ja, Coldplay was echt slecht.

Ach ja, en een festival gaan bekritiseren omdat het je op TV een kutsfeer vond.. :sssh:

refused199
17 juni 2011, 17:27
Daar ben ik het volkomen mee eens!
Mijn hoogtepunten waren toch wel Volbeat, Wolfmother, Foo Fighters, De Staat, Selah Sue, Avenged Sevenfold, Elbow, Lifehouse, Hurts, Kaiser Chiefs en White Lies, maar uiteindelijk vond ik Kings of Leon, 30 seconds to mars en Simple Plan opzich ook nog wel een gave show weggeven, al was het totaal niet mijn muziek.
Waar ik trouwens niemand over hoor in dit topic is het optreden van The Garden of Love. Omdat het niet uitgezonden is op tv kan men er ook geen mening over vormen?

Tho
17 juni 2011, 17:50
Je hebt het liever niet gay, je hebt het liever..?

stoer en heavy

refused199
17 juni 2011, 18:28
lekker kortzichtig en bekrompen.

Tho
17 juni 2011, 18:38
lekker kortzichtig en bekrompen.

lekker alles letterlijk nemen


http://www.femaleparent.com/UserFiles/2009/8/28/Crying%20Baby%20Natural%20High%20for%20Some%20Moms .jpg

Platyhelminthes
17 juni 2011, 19:55
Ik snap al t gebash niet zo heel erg.. Ik heb me prima vermaakt en ook een heleboel bands waren zeker erg goed!
Coldplay had ik helemaal niets van verwacht maar ook daar heb ik me ook prima vermaakt(kan ook aan de alcohol gelegen hebben:p)
Hoogtepunt was toch wel de Foo fighters!

En om even terug te komen op The Garden of Love, ik vond dat toch ook wel een hoogtepunt! Erg leuk dat het publiek er zo goed op reageerde :)

refused199
17 juni 2011, 20:03
Inderdaad, zelfs bij het kinderachtige af soms... Maargoed dat zegt meer over jezelf dan over pinkpop in dat geval.

Dat vond ik ook, natuurlijk was het niet een heel erg hoogstaand optreden, maar in dit kader vond ik dat ze het erg goed gedaan hebben! Bovendien vond ik het fijn dat de sfeer ook niet zo kleinerend was (zo van waaw dus die downies kunnen toch nog wel iets....), men stond er juist heel positief en open tegenover.

new deep
17 juni 2011, 22:32
Gaaf hoor Alter Bridge weer te zien en Foo Fighters!

Ben er zeker weer bij in Eindhoven (of Brussel) in november bij AB, gaat dan de 5e keer worden :)

Herman
18 juni 2011, 14:49
Nog steeds geen reactie gezien over de Beatsteaks, en ik ben stiekem tóch benieuwd of nog iemand dat gezien heeft en er net zo enthousiast over was als ik. :)

movo.
18 juni 2011, 19:54
Nog steeds geen reactie gezien over de Beatsteaks, en ik ben stiekem tóch benieuwd of nog iemand dat gezien heeft en er net zo enthousiast over was als ik. :)

Oja! Die waren echt te gek idd :D

sjoerd5
18 juni 2011, 22:03
Ik heb alleen Let Me In (beatsteaks) gezien op tv. Dat was echt fantastisch!