PDA

View Full Version : Trimpot RMC-3



Thiez
8 december 2010, 21:20
Ik heb een RMC-3 wah en ben beetje bezig om hem eens lekker in te stellen. Maar nu vroeg ik mezelf af wat eigenlijk die trimpot aan de rechterkant van het pedaal doet?
Hier staat niks van in de omschrijving maar wanneer ik hem helemaal dicht draai lijkt het ofi k onder water zit en wanneer ik hem open draai kwaakt hij heel erg (niet vloeiend meer, springt hij van laag naar hoog halverwege de sweep).
Kan iemand mij vertellen wat dit is en in welke positie ik deze het beste zet?

Aca Ilic
8 december 2010, 23:00
Smaaaaaaaaaaaaaaaaaakkwestieeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nielsje
9 december 2010, 12:34
Nou, ik ben ook een beetje met dat ding aan het kloten geweest, en ik heb hem (zo uit m'n hoofd) op 9 uur staan (dat is, met de hielzijde naar je toe, en je hebt hem op z'n rug liggen).
Het lijkt me een soort van pre-gain. Dicht blijft er niets over, open overstuurd het bij mij veel. Dat is ook zoiets: hij lijkt niet echt clean te kunnen wah-en, er zit altijd een tikje oversturing in..

Wat voor sound heb je? Zal de mijne vanavond even openschroeven en kijken.

sash
9 december 2010, 15:07
Als ik het me goed herinner is dat idd een soort van volume ding. Is lang geleden dat ik er een had, so don't shoot me.

Later overgestapt op een RMC 1 want werd gillend gek van alle opties. Aan, uit, klaar. En als ie ff niet klinkt zoals je wilt gewoon nog harder spelen. Ben een gemaksmens.

Thiez
9 december 2010, 16:32
Ja dat idee had ik ook idd van gain. en hij staat bij mij ook rond 9 uur. redelijk clean maar toch wel een kwaak erin.
Opzich ben ik wel tevreden over de klank van mijn RMC3 en je kan er werkelijk alles mee. Maar ik zit ook welleens met twijfels om niet gewoon over te stappen naar een simpele wah van RMC.

wireman
15 december 2010, 22:42
Sinds vorige maand heb ik ook een RMC-3. Ik was altijd Dunlop gewend dus dit was een openbaring!. Klinkt echt te gek!! Wat Sash zegt herken ik wel.. Fokking veel knopjes aan de binnenkant. Ook ik ben een lui mens, dus het zal ff kiezen op elkaar worden om m goed in te stellen. Eerst mn board afmaken en dan maar instellen die hap. Wie weet nog een keer een picture wah of een RMC-1 proberen als het niet lukt.. Voorlopig ben ik happy met de mijne..