PDA

View Full Version : Versterker gezocht: hulp!



Thunders1988
8 december 2010, 19:49
Ik heb onlangs m'n silverface Fender Champ verkocht*, dus ik ben terug op zoek naar een toffe versterker in die trend...
Wie kan er mij nog wat aanraders geven?
Ik zou graag iets hebben met een laag wattage, tussen de 5 en 15 watt ongeveer. Moet niet te ingewikkeld zijn; volume, EQ en tremolo of reverb is voor mij meer dan genoeg. Prijs moet binnen de perken blijven (rond de 500 euro) en liefst iets ouder dan mezelf :seriousf: voor '80 dus.
Waar moet ik naar op zoek gaan? Heb zelf al gezocht naar die oude Ampegs en Harmonys en dergelijke, maar heeft er nog iemand een aanrader?

Dank bij voorbaat!

G.G.
8 december 2010, 20:37
Ben je handig met een soldeerbout? Schema's van die oude meuk zijn genoeg te vinden....

Thunders1988
8 december 2010, 21:56
Merci G.G., ben ook al eens aan het nadenken geweest over zelfbouw. Ik kan solderen maar ik ben er geen held in... Heb een versterkerbouwer in Antwerpen een berichtje gelaten om eens naar zijn opinie te vragen. Hij zegt ook zelfbouw, schema's zijn blijkbaar goed te combineren. Ik zit op dit moment met een kruising tussen een Vibro Champ en een Deluxe Reverb in m'n hoofd... Eigenlijk gewoon een VC met de reverb van de DR zeg maar.
Eens horen wat dat me gaat kosten..

jplm
8 december 2010, 23:00
Ik heb onlangs m'n silverface Fender Champ gezocht

En, heb je 'm kunnen vinden? :???:

jacky
8 december 2010, 23:23
volgens mij zoek je een princeton reverb en staat er een op gitaarnet

JANPIET
31 december 2010, 22:13
Probeer eens een 70ties Fender Princeton,al dan niet met reverb,heeft iets meer vermogen,
een nog iets beter geluid,en het is een Vintage amp,dus de investering
is goed.