PDA

View Full Version : 2 verschillende versterkers aan elkaar.



beunklats
8 december 2010, 18:51
hee

Ik heb 2 versterkers, een Samick en een VOX vt15.
Mijn vraag is of je die twee versterkers bij mekaar aan kan sluiten zodat er bij allebij geluid uit komt?
Hoe moet je die dan aansluiten, en kun je dan bij allebij verschillende sounds instellen?
Of is dit helemaal niet mogenlijk.

Gr Johan

G.G.
8 december 2010, 20:10
A-B-Y doosje moet je hebben (of een van je versterkers moet meerdere inputs hebben).

beunklats
8 december 2010, 20:55
Hij heeft wel een input voor een footswitch.

G.G.
8 december 2010, 21:11
Hij heeft wel een input voor een footswitch.

Die schakelt alleen tussen functies/kanalen binnen die versterker. Als je een tweede versterker tegelijk wilt gebruiken heb je meerdere gitaar inputs nodig om door te lussen of een A-B-Y doosje om je signaal te kunnen splitsen. (Y) of een van beide versterkers te kunnen kiezen (A-B)

vulvasonic
8 december 2010, 23:20
Of je moet toevallig een effectpedaaltje hebben liggen met twee outputs (stereo). Dat zie je relatief veel bij delays, chorusjes, reverbs, phasers en meerdere modulatie-effecten. Maar ik neem aan dat je die niet hebt, anders had je er wel gebruik van gemaakt. Ik noem het toch even, want in het land der gitaristen, waar GAS de meest voorkomende aandoening is, zou het zomaar kunnen dat je toevallig tóch al van plan was binnenkort een pedaaltje te scoren.

Heeft 1 van de versterkers toevallig een line out?
Dan zou het probleem zijn opgelost.

beunklats
9 december 2010, 16:16
De andere versterker staat ergens op zolder, maar daar zitten volgens mij wel iets van 5 inputs in.
En wat is GAS?

Ronald.ZaZ
9 december 2010, 16:39
En wat is GAS?
Hier hebben veel gitaristen last van.
Leesvoer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Winderigheid)

Maleco
9 december 2010, 17:35
Leuk :)

GAS staat voor Gear Aquisition Syndrome, en betekent in feite dat gitaristen altijd wel zitten te geilen op nieuwe spullen ;)

beunklats
10 december 2010, 15:07
Mijn andere gitaar heeft volgens mij 5 inputs, dou het dan wel kunnen.

G.G.
10 december 2010, 16:50
Mijn andere gitaar heeft volgens mij 5 inputs, dou het dan wel kunnen.

dat is wel redelijk uniek voor een gitaar ;-) denk dat je iets totaal anders bedoeld.

beunklats
11 december 2010, 15:44
Uuh sorry, ik bedoel me versterker.

toneblo
11 december 2010, 15:48
zucht.......ME OF MIJN?!

beunklats
11 december 2010, 16:15
Ja sorry voor mijn spelfouten, ik ben daar nooit de beste in geweest. Ook woon ik op het platte land daar kijken ze niet zo nou. Maar ik probeer het wel goed te doen.

SEAL
11 december 2010, 16:59
zucht... nou of nauw ;)

as long as we know what you mean mag je spelfouten maken :)