PDA

View Full Version : Zoektocht naar Tele ge-eindigd



Olorin
8 december 2010, 07:47
Eindelijk.

Mijn zoektocht naar een Telecaster die mij bevalt is ten einde. :cheerup:

http://i1122.photobucket.com/albums/l535/BluesOlorin/IMG_0125.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l535/BluesOlorin/IMG_0123.jpg

USA Texas Special :punk:

Oke kwaliteit v/d foto's is niet optimaal (Iphone) :dontgeti:

Geluid = perfect
Feel = heerlijk
Afwerking = perfect
Prijs = zeer redelijk

Aaim heppie :seriousf:

Eko
8 december 2010, 07:59
Helemaal goed. En nu maar raggen tot er eelt op je borst zit.

D-string
8 december 2010, 09:18
Eindelijk de beloning voor het lang wachten :)

Ik ben nog steeds op zoek, maar heb in de tussentijd al wat anders gehaald om het GAS tegen te gaan, maar mijn zoektocht gaat door ;)

Speel jij de tele op 2 30 Cubes? Ik heb de tele's alleen getest op kleine combo's, hoor je veel verschil?

Olorin
8 december 2010, 09:33
Verschil blijf je altijd houden met het wisselen van versterkers.
En uiteraard, een Tele zal op een buizen combo/top beter (anders!) klinken dan op de Cube's

Maar voor thuis en op repetities is dit prima te doen.
Blijft fantastisch klinken (anders maar toch...)

Op de Cube's gebruik ik alleen het clean kanaal, effecten komen van de Zoom (oud beestje maar werkt nog perfect) het "stereo" effect maakt het geluid wel een stuk voller dan met 1 Cube

Nu begint mijn zoektocht naar de perfecte versterker bij deze Tele,... kan nog wel eens lang gaan duren ben ik bang :dontgeti:

macwilliams
8 december 2010, 09:51
Fender Tele > fender blues deville

gefeliciteerd!

telecastermaster
8 december 2010, 10:12
Speel je instereo over die twee cubejes?

Olorin
8 december 2010, 10:23
macwilliams: Jup, het gaat ook niet om het merk/type versterker maar om de centjes :soinnocent: Die Tele was niet gratis weet je :soinnocent:

telecastermaster: Jup, en het maakt een wereld van verschil tussen 1 Cube of "stereo" 2 Cube's
Het geluid wordt voller, dieper. Had ik zelf niet verwacht totdat ik het zo had aangesloten en geprobeerd.
Op deze manier kun je zelfs met gemak een optreden in een kroeg/kleine zaal tot een goed einde brengen. Die krengen gaan me toch een partij hard (en dan kom ik vaak niet eens aan standje half :soinnocent: ) Maar ik gebruik ze hoofdzakelijk thuis en tijdens repetities.

Eerlijk gezegd moet ik nog steeds eens proberen om eens over 2 buizen versterkers zo te spelen (maar ja, die moet je dan wel ff voorhanden hebben :makeup: )

Riky
8 december 2010, 11:20
gaaf hoor! Mooie telecaster!

Olorin
8 december 2010, 12:00
gaaf hoor! Mooie telecaster!

Thnkzzz

ben er ook heul blij mee :crazyhappy: