PDA

View Full Version : Vragen in verband zelfbouw fx



Brent Ray Vaughan
8 december 2010, 00:24
Eerst en vooral even vermelden dat ik een totale kluns ben op gebied van electro en dergelijke. Toch zin gekregen om nog eens een fx te bouwen nadat het bouwen van een Flower booster me geweldig was bevallen.

Hier mij vragen: (Schema in de link)

1. Kan iemand verifiëren of de rode kabels correct zijn. De zwarte stonden op het schema, dus zullen deze bijgevolg correct zijn.
2. Hoe moet ik de het lugje rechtsboven van de switch verbinden
3. Moet er vanaf het veroboard ook geen draadje zijn met aarding?
4. Als ik dit veroboard wil bevestigen met van die voetjes, kan ik het dan gewoon wat breder laten en gaatjes boren?


Waarschijnlijk allemaal ontzettend stomme vragen, maar daar dient een forum toch voor hé!:blast:
http://pdfcast.org/pdf/fat-boost-vero
Niet netjes en crappy kwaliteit.

alvast bedankt voor de hulp!

cluseau
8 december 2010, 08:13
1. Kan iemand verifiëren of de rode kabels correct zijn. De zwarte stonden op het schema, dus zullen deze bijgevolg correct zijn.
2. Hoe moet ik de het lugje rechtsboven van de switch verbinden
3. Moet er vanaf het veroboard ook geen draadje zijn met aarding?
4. Als ik dit veroboard wil bevestigen met van die voetjes, kan ik het dan gewoon wat breder laten en gaatjes boren?


1 Beetje moeilijk te zien hoe het is aangesloten aan de rechter jack. Het lijkt oke op het eerste gezicht maar kan een fout niet uitsluiten.
2 Je ledje zou aan de ring moeten zitten maar ik kan ook dit niet goed zien op de afbeelding. Wil je op zeker gaan kun je het ledje aansluiten op de draden welke de print van spanning voorzien. Je zal wel de stroom moeten begrenzen. Een ledje is vergevingsgezind wat stroom betreft maar moet het niet overdrijven. Neem maar een weerstandje van 1k dan zit je veilig.
3 Nee, heb je een metalen kastje? Zo nee is het zinloos, kunststof schermt niet af.
4 Ja.

Frans.

edit
De PDF ff gedownload, daar is het iets beter te zien. Het printje krijgt maar één spanningsdraad voor zover ik kan zien, dit gaat dus niet werken! Verder zit de led direct aan de shield van de inputjack dus de led zou (indien volledig aangesloten) altijd branden ook al is er geen kabel aangesloten. Dit is ook niet correct. Ik vraag me af of de rest ook zo betrouwbaar is?
/edit

edit2
De min moet nog met strook "e" van het board verbonden worden. Dat is de min van de schakeling en is dus idd nu niet aangesloten. Slordig hoor! Ik heb hier een echt schema van willen maken maar helaas. Op bepaalde plaatsen moeten de printsporen onderbroken worden, dit kan ik niet uit dit lullige tekeningetje halen, sorry. Ik zou iets anders zoeken. Er zijn zat leuke nabouw effectjes welke wel goed gedocumenteerd zijn.
/edit2

Brent Ray Vaughan
8 december 2010, 09:22
Cluseau, alvast bedankt.

Ik ga het eerst wat netter proberen tekenen en dan plaats ik opnieuw een tekening. Heb hier een standaard bedradingsschema gevonden...
Daar ga ik mee aan de slag.

Brent Ray Vaughan
8 december 2010, 10:55
Zoals beloofd, een 2de poging. Opnieuw komt mijn grafisch talent naar boven.... :-(.

Ik zou dit in een metalen behuizing willen bouwen, dus mocht er nog een draadje bij moeten voor de aarding...

Hier is ie:http://pdfcast.org/pdf/fat-boost-2de-poging

Rick trodat
8 december 2010, 11:07
http://2.bp.blogspot.com/_y7gcfRKQFgA/S3garbGSvOI/AAAAAAAAACE/NfUSXkM1HBU/s1600/Fulltone%2BFatboost%2BV1%2B-%2BIvIark.png

Brent Ray Vaughan
8 december 2010, 11:45
Ik zou liefst het schema op veroboard volgen. Dat is geverifieerd én ik heb reeds veroboard liggen...

Ik gebruik volgend schema, dat normaal gezien zou moeten kloppen;
http://www.aronnelson.com/gallery/main.php/v/Renegadrian/Fulltone+Fat+Boost.gif.html

Brent Ray Vaughan
8 december 2010, 23:28
Niemand....?:(

don marco
9 december 2010, 12:26
Kijk eens wat er in koeien van letters bovenstaat :

Fulltone Fat Boost
My VERIFIED layout of the Fulltone Fat Boost - good sound!!!

succes met de bouw

Brent Ray Vaughan
9 december 2010, 12:42
Kijk eens wat er in koeien van letters bovenstaat :

Fulltone Fat Boost
My VERIFIED layout of the Fulltone Fat Boost - good sound!!!

succes met de bouw

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Dat schema kan ik wel lezen.... wist alleen niet hoe ik dit moest aansluiten op de switch en led,... Even nagevraagd op het newtoneforum en ondertssn geholpen :-)