PDA

View Full Version : Boss DD7 besteld



Paragon
7 december 2010, 22:52
zoals de titel al zegt, ik heb zojuist een delay/loop pedaal gekocht.
nu moet ik wel bekennen dat dit mijn eerste pedaal is :makeup:
krijg hem als het goed is in 2-3 dagen binnen, dus nog voor het weekend

voor de nieuwsgierige onder ons, mijn main set up wordt nu dus:
Epip LP plustop
Boss DD7
Blackstar HT40

Ik laat nog wel horen hoe hij bevalt als hij binnen is!

Paragon

robert-gitarist
7 december 2010, 23:06
Ah gefeliciteerd met je aankoop ;) Nog een Deventernaar op het forum!:ok::cooler:

DD-7 is een erg vet pedaal. De analoge functie vind ik lekker klinken. Ik heb o.a. de Boss DD-6 en dat blijft echt een van mijn favo delay pedalen samen met mijn DD-2 van Boss. Heerlijke sounds kun je er uit krijgen.

Misschien een vreemde vraag maar waarom heb je als eerste pedaal een delay pedaal gekocht?

Paragon
7 december 2010, 23:14
Ah gefeliciteerd met je aankoop ;) Nog een Deventernaar op het forum!:ok::cooler:

DD-7 is een erg vet pedaal. De analoge functie vind ik lekker klinken. Ik heb o.a. de Boss DD-6 en dat blijft echt een van mijn favo delay pedalen samen met mijn DD-2 van Boss. Heerlijke sounds kun je er uit krijgen.

Misschien een vreemde vraag maar waarom heb je als eerste pedaal een delay pedaal gekocht?

Haha de wereld is klein!
Uhm, waarom niet een delay? Dingen als flanger heb ik niet echt nodig, en mooie reverb en od. Krijg ik al van mijn amp.
Plus het feit dat ik het klooien met een loop leuk vind, en handig is bij het leren.
Paragon

robert-gitarist
7 december 2010, 23:19
Hehe ja soms wel he ;) Wel leuk, wat mede Deventernaren te zien op het forum.

Waarom niet? Nja ik raad het je ook zeker niet af maar als je kijkt, de meeste die een eerste pedaal kopen nemen toch een overdrive, distortion of een wah ;) of zelfs een multi effect om zo gelijk een hele klap effecten te bezitten en mee uit te vogelen wat ze willen gaan gebruiken etc.
Maar goed, een delay kun je lekker veel kanten mee op!

De drive's haal je neem ik aan uit je versterker dan of gebruik je alleen een clean geluid?

Paragon
7 december 2010, 23:30
De scheur haal ik idd uit mn zwarte bakkie. En een multieffect vind ik ook zonde aangezien ik de helft waarschijnlijk nooit aan zak raken. En de kwaliteit van zo een los effect is toch iets beter.
Paragon

robert-gitarist
7 december 2010, 23:32
Mwah, das niet altijd waar ;) De drive's uit een multieffect zijn inderdaad niet orgasme opwekkend maar de modulatie daarintegen sta je soms van te kijken. Ik heb een Boss ME50 gehad en de modulatie en delay's zijn gewoon echt goed, niks mis mee. Het is ook een beetje waar je voorkeur naar uit gaat natuurlijk. Ik werk het liefst ook met losse pedaaltjes :)
De multieffecten worden ook steeds beter.