PDA

View Full Version : Iets goedkoops voor erbij gezocht



Madcow
7 december 2010, 22:16
Hallo vrienden en vriendinnen van gitaarnet.nl,

ik ben zeer tevreden over mijn sound maar ik zoek iets voor erbij:

1. 2de pre-amp voor als ik ga schrijven samen met de andere gitarist
2. Reverb&Delay
3. evt andere effecten.
4. Tweedehands en niet meer dan 200 euro.
5. Niet al te moeilijk
6. Alles in 1 apparaat

Wat kan ik hiervoor krijgen? En wat is aan te raden?

Groetjes!

Sammy

forceps
7 december 2010, 22:23
Line 6 POD XT, weet niet of je die voor 200 euro kunt scoren, maar voor demo-opnames/ muziek schrijven zijn dat top apparaatjes!

Liquid_Metal
8 december 2010, 09:09
Bij "alles in een apparaat" zoek je eigenlijk al iets met een fx-loop waar je je preamp in kunt plaatsen. Zoals een Boss GT Pro, Lexicon MPX G2 of POD XT Pro. Ga voor jezelf eerst eens na of je pregain effecten (wah, compressor, phaser) nodig hebt. Als je alleen voor postgain gaat (chorus, flanger, delay, tremolo, reverb, EQ) zijn er véél meer mogelijkheden. Zoals ik je eerder al zei kun je bijvoorbeeld voor een G-Major gaan.

Als je een tweede preamp wilt valt de laatste af maar je gaat dan wellicht een compromis maken. Is het de bedoeling dat je je stereo eindtrap voor 2 gitaren gebruikt? Dan kan dat inderdaad, maar zul je wel wat kabels moeten omleggen op het moment dat je je fx als preamp wilt gebruiken.

Madcow
8 december 2010, 11:48
G Major, hmm opzich een heel goed apparaat maar met controller gaat het toch wel iets te duur worden denk ik.. En ik zoek dus de post gain effecten. Een simpele delay en reverb is al genoeg en alles wat daarna komt is overbodig.


Overigens zit ik een beetje na te denken. Ik zou namelijk ook graag een JMP-1 willen. Deze kan ik dan tzt als pre amp gebruiken voor de andere gitarist en dan kan ik nu kijken naar een goedkoop reverb/delay. Zo heb ik een Digitech TSR 12 gevonden met controller(3 knopjes welswaar) voor een zeer schappelijke prijs. Iemand ervaring met deze digitech?

Groetjes!
Sammy

Liquid_Metal
8 december 2010, 12:57
Maar je zal sowieso een MIDI footcontroller nodig hebben.

telecastermaster
8 december 2010, 13:02
Maar je zal sowieso een MIDI footcontroller nodig hebben.


Nee, hoor. Yamaha DG stomp. Voldoet aan al je eisen en gaan weg voor 100-130 euro.


http://www.amptone.com/images/yamahadgstomp.jpg

Liquid_Metal
8 december 2010, 14:32
@telecastermaster: je hebt helemaal gelijk, ik zat met m'n hoofd tussen de racks :).

telecastermaster
8 december 2010, 14:49
Dat is ook wel logisch in het forum 'Rack gear'.;)

Madcow
8 december 2010, 15:03
hmm ik zoek toch stiekem echt iets in de wereld van de 19'

interessander
8 december 2010, 15:14
Bij het lezen van je rijtje met wensen denk ik aan de Rocktron Chameleon.

-uitgebreide programmeerbare preamp en effecten in een.
-Pre en post gain EQ sectie en een uitgebreide speakersim voor bijv. opnames of gebruik met koptelefoon
-moet wel rond de 200 euro te vinden zjn.

Ik heb hem samen met de andere gitarist uit de band als backup preamp. Mocht mijn hele midi-set uitvallen dan heb ik een 5-tal presets compleet met effecten.

peter_heijnen
8 december 2010, 17:38
Laat 19" maar schieten als je alles in een wil.

http://www.rockpalace.com/product/Vox-Tonelab-ST

kokeleko
8 december 2010, 17:48
TC G-Sharp met G-Switch.

hole
9 december 2010, 12:07
Volgens mij is de juiste volgorde

1. Ik heb iets nodig
2. Heb ik daarvoor geld?
3. Kopen!


i.p.v.

1. Hey ik heb geld!
2. Wat zal ik nodig hebben?
3. Kopen!

:crazyhappy:

Madcow
9 december 2010, 13:06
Het geld brandt mij in de klauwen ja.:D