PDA

View Full Version : groot verschil tussen american vintage en custom shop



fs1980
7 december 2010, 21:14
Ik twijfel tussen deze twee strats.

Het gaat beiden om een strat met maple neck.

De AV strat heeft een Alder lightweight body.
De CS heeft een 2-piece select alder body met 65 pickups.

Hoe groot is het verschil nou echt tussen de american vintage serie en de custom shop?? in de mijn portemonnee is het verschil namelijk wel groot.




Kan op internet trouwens helemaal niet veel vinden over de 65custom pick ups iemand ervaring??

Hendriks
7 december 2010, 21:25
Ik heb inmiddels 3 AVRI's gehad , de eerste was uit 1991 dat vond ik een erg goede , de latere (2001 en 2008) vond ik minder (afwerking,geluid ).
CS heb ik nog nooit geprobeerd en kan dus niet aangeven wat het verschil is , in deze prijsklasse zou ik absoluut gaan testen en vergelijken.

Kim Wilson
7 december 2010, 22:35
Ga ze testen. Op basis van specs en ervaringen van anderen kun je niet de juiste keus maken.

rijsberman
7 december 2010, 23:47
De CS heeft een 2-piece select alder body met 65 pickups.


sjesus. ik vind 3 al heel wat

vulvasonic
8 december 2010, 00:00
sjesus. ik vind 3 al heel wat

Ik sta er ook van te kijken. Het is wel meteen het grootste verschil. 3 elementen op de AVRI en 65 op de Custom Shopper. Foto's?

Eko
8 december 2010, 08:01
Ga er eerst eens op spelen. Simpeler kan het niet zijn. Als je er geen verschil tussen voelt, hoort en ziet is alles maar bijzaak.

Rick trodat
8 december 2010, 09:27
sjesus. ik vind 3 al heel wat

:seriousf::seriousf::seriousf:

Erik70
8 december 2010, 12:36
Ik heb een tijdje geleden eens een aantal CS strats bespeeld en vergeleken (stuk of 6 verschillende). Ik heb zelf een AVRI. De verschillen hiertussen waren al zo groot dat een vergelijking met weer een ander type strat echt zinloos is. Iedere CS is ECHT anders. Dus zoals gewoonlijk maar weer 1 oplossing.... zelf ook gaan testen en vergelijken.

... Mijn bedoeling was om de AVRI in te ruilen imdat de neck-feel mij niet zo aan stond. Echter de klank van de AVRI vond ik (mijn smaak, hè..) dusdanig veel beter dan 5 van de 6 CS, dat ik de extra investering niet waard vond en hem besloten mijzelf meer te laten "wennen" aan de neck. Ik houd dus voorlopig mijn AVRI waar overigens een setje 57/62pu's op zit.