PDA

View Full Version : Graag een vrijblijvende taxatie raport over deze gitaar ;)



SRV2000
7 december 2010, 20:42
Hallo Medemuzikaten,

Ten eerste dit is niet bedoeld als SPAM!!! Ook is deze topic niet na een verkoop advertentie gericht, maar is puur om een stukje vrijblijvend advies te mogen ontvangen.

Dank u


Zoals de titel al luid, zou ik graag een prijs indicatie van jullie willen aangezien ik niet helemaal thuis ben in de prijzen van tegenwoordig,

Hier even een korte introductie,

Ik speel in een top 100 rock band met ballen !!! we spelen vrijwel van alles op het rock gebied en merk ik dat ik daarbij steeds vaker mijn Les Paul gebruik inplaats van mijn huidige stratocaster, Hij staat nu in de kamer meer voor de decoratie dan dat er intensief op gespeeld word en dat vind ik ook zonde.


Ik heb de gitaar destijds zelf samen gesteld naar mijn eigen smaak,gevoel en geluid.
En er is niet bezuinigd op de onderdelen!!!

*PERSOONLIJK* vind ik hem beter klinken dan de menige Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld.
dit was ook de reden dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 samen te stellen.

Details:

Type: Stratocaster

Body: Allparts 2 tone sunburst body ( alder )

Neck: Rockinger neck ( rosewood ) 22 frets D-Shape

Fender Customshop `69 PU`s

Fender USA standaard tuners.

Fender USA standaard Tremelo bridge

Fender USA 250K pots + 5 way super switch.

Switchcraft jack ingang.

De gitaar is gebruikt maar absoluut niet misbruikt
geen fretwear aanwezig, een maand geleden zijn de frets opnieuw gecrownd en gepolijst en de randen van de frets bijgewerkt.
Ook is hij reeks afgesteld.

word geleverd met een luxe gevoerde stratocaster koffer ( nieuw ) en nieuwe snaren.

hier wat foto`s

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2924.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2926.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2933.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2920.jpg

Ik zou echt niet weten wat ik ervoor mag vragen, wel weet ik dat het mij destijds genoeg geld heeft gekost ;)
als het bedrag te laag uitvalt als gehoopt had dan laat ik hem mooi staan als decoratie :P

Alvast bedankt

grayfink
7 december 2010, 20:45
Decoratie dus.

Hendriks
7 december 2010, 20:47
Zo als hij nu is 400-450 , max. In onderdelen levert hij mischien meer op : bodie 125, hals 125, elementen op slaagplaat 125 , trem 35. Hm ,gaat dus tegenvallen.

barno
7 december 2010, 20:50
zelfbouw of samenstelgedoe brengt weinig -rephrase- zeer weinig op, ga daar maar van uit. zeker als je weet dat de eerste vraag die een mogelijk koper zicht stelt is: als de gitaar zo verschrikkelijk goed is, waarom staat ie dan te koop?

was onlangs nog in winkel waar nu al heel lang twee geweldig goede en mooie Fret Kings hangen. Verkoper: dat loopt voor geen meter, mensen willen een fender... vat het ook een beetje samen. Fret King is nochtans serieus gehyped merk

toch succes met de verkoop!

grayfink
7 december 2010, 20:51
Zo als hij nu is 400-450 , max. In onderdelen levert hij mischien meer op : bodie 125, hals 125, elementen op slaagplaat 125 , trem 35. Hm ,gaat dus tegenvallen.


Voor een allparts strat? Ik geloof er niets van, hooguit 300.

G.G.
7 december 2010, 20:53
Sluit me helemaal bij Hendriks aan. En voor die prijs kan je mogelijk zelfs heel lang moeten wachten. Je moet echt een liefhebber treffen die niet naar een merknaam kijkt.

Hendriks
7 december 2010, 20:57
Voor een allparts strat? Ik geloof er niets van, hooguit 300.

Kwalitatief is er helemaal niets mis met Allparts , ongeveer Fender Japan kwaliteit.
Ik heb wel eens een tele van Allparts gebouwd en verkocht voor 500.
Bij verkoop moet je wat mazzel hebben , het kan inderdaad best zijn dat er niet meer dan 300 op word geboden .
Allparts heeft ook meerdere prijsklassen , mij tele heeft een bodie die iets van 400 kost en de hals zal tegen de 300 kosten op dit moment.

Dus 300 bij pech en 400 met geluk.

macwilliams
7 december 2010, 20:59
Ik denk dat barno gelijk heeft, een dergelijke gitaar heb je voor jezelf in elkaar gezet. Marktplaatsstruiners geilen op fender,Gibson en andere merken.

Ik denk dat je beledigende biedingen op MP krijgt.

SRV2000
7 december 2010, 21:05
Zooooo dat is wel erg laag:makeup:
Komt dit puur omdat er geen Fender decal op de headstock zit?
Want als ik op Mp kijk en ik neem een niet al te bijzondere Fender Usa Stratocaster dan durfen ze hier nog een 700 euro voor te vragen als het niet meer is. Die van mij is kwalitatief niet minder. Ik denk zelf met een Rockinger upgrade nog wel iets beter!!!

Ik meende dat de trend van Betalen voor het merk een beetje voorbij was. Maar niet dus.

Naam is me ontgaan, maar de vraag:

als hij zo goed is waarom verkoop je hem dan.

1 reden een stratocaster hoor je te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn,

Funk,
Clean,
Blues,
Jazz
pop

enz enz.

Maar wij spelen ook nummers van de: Foo Fighters, Offspring, Metalica enz enz.
Daar moet je (imo) geen stratocaster voor gebruiken dat is vloeken in de kerk.
En vooral niet met Fender Customshop 69 PU`s
Vandaar dat ik mijn lespaul met SD PU`s hier geschikter voor vind.

Hier even een kleine begroting wat het mij ongeveer heeft gekost.

Body: 350 euro,-
Neck: 195 euro,-
PU`s 149 euro,-

overige onderdelen, brug,tuners,neckplate,pots,slagplaat, tone volume knop enz enz. 189,- euro

totaal: 883,- Euro.

nu circa 300 waard !!!
is wel heel weinig niet

barno
7 december 2010, 21:17
Zooooo dat is wel erg laag:makeup:
Komt dit puur omdat er geen Fender decal op de headstock zit?
Want als ik op Mp kijk en ik neem een niet al te bijzondere Fender Usa Stratocaster dan durfen ze hier nog een 700 euro voor te vragen als het niet meer is. Die van mij is kwalitatief niet minder. Ik denk zelf met een Rockinger upgrade nog wel iets beter!!!

Ik meende dat de trend van Betalen voor het merk een beetje voorbij was. Maar niet dus.

Naam is me ontgaan, maar de vraag:

als hij zo goed is waarom verkoop je hem dan.

1 reden een stratocaster hoor je te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn,

Funk,
Clean,
Blues,
Jazz
pop

enz enz.

Maar wij spelen ook nummers van de: Foo Fighters, Offspring, Metalica enz enz.
Daar moet je (imo) geen stratocaster voor gebruiken dat is vloeken in de kerk.
En vooral niet met Fender Customshop 69 PU`s
Vandaar dat ik mijn lespaul met SD PU`s hier geschikter voor vind.

Een goede strat verkopen is per definitie verdacht, het is een muzikantwet dat elke zz respectrerende gitarist op zijn minst een strat in het arsenaal heeft :)
juz kiddin'

al vind ik het eigenlijk wel waar ...

macwilliams
7 december 2010, 21:22
Je zou er haast een fake decal op gaan plakken.

barno
7 december 2010, 21:22
Je zou er haast een fake decal op gaan plakken.

en vervolgens platgebrand en neergesabeld worden op het forum hier

grayfink
7 december 2010, 21:24
Zooooo dat is wel erg laag:makeup:
Komt dit puur omdat er geen Fender decal op de headstock zit?
Want als ik op Mp kijk en ik neem een niet al te bijzondere Fender Usa Stratocaster dan durfen ze hier nog een 700 euro voor te vragen als het niet meer is. Die van mij is kwalitatief niet minder. Ik denk zelf met een Rockinger upgrade nog wel iets beter!!!

Ik meende dat de trend van Betalen voor het merk een beetje voorbij was. Maar niet dus.

Naam is me ontgaan, maar de vraag:

als hij zo goed is waarom verkoop je hem dan.

1 reden een stratocaster hoor je te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn,

Funk,
Clean,
Blues,
Jazz
pop

enz enz.

Maar wij spelen ook nummers van de: Foo Fighters, Offspring, Metalica enz enz.
Daar moet je (imo) geen stratocaster voor gebruiken dat is vloeken in de kerk.
En vooral niet met Fender Customshop 69 PU`s
Vandaar dat ik mijn lespaul met SD PU`s hier geschikter voor vind.

Hier even een kleine begroting wat het mij ongeveer heeft gekost.

Body: 350 euro,-
Neck: 195 euro,-
PU`s 149 euro,-

overige onderdelen, brug,tuners,neckplate,pots,slagplaat, tone volume knop enz enz. 189,- euro

totaal: 883,- Euro.

nu circa 300 waard !!!
is wel heel weinig niet

Ik vind hem wel erg mooi, daarom bied ik je 200,- Dan plak ik er zelf wel een decal op, anders lachen mijn bandgenoten me uit. :ok:

macwilliams
7 december 2010, 21:25
en vervolgens platgebrand en neergesabeld worden op het forum hier

Gewoon onder een valse naam.

barno
7 december 2010, 21:27
Gewoon onder een valse naam.

na dit topic? :)

Hendriks
7 december 2010, 21:30
Ik vind die Rockinger hals ook geen `upgrade`, met een Allparts hals was hij meer waard geweest. Niet dat Rockinger slecht spul levert overigens.

macwilliams
7 december 2010, 21:31
na dit topic? :)

Ja hoor, waarom niet? Give a member a break!

The rifles
7 december 2010, 21:33
Gewoon onder een valse naam.

Haha een fake Decal :seriousf::seriousf::seriousf: En dan kunnen we we dan overgaan in de :Twijfel over een advertentie topic ;)

Een advertentie een beetje prof... aanpakken zou je kunnen helpen om het bedrag iets omhoog te krikken bijv.

Masterbuild Stratocaster te koop.
Semi prof gebouwd en afgesteld door een ervaren kenner.
Toxedo look ( gebaseerd op een SRV lookalike )

enz enz.

of.

is van een oud vrouwtje geweest
Heeft altijd droog op zolder gestaan
heb em zelf ook !!!

Ik vind het bedrag van 300 echt belachelijk.

laatst ben ik bij een gitaarshop geweest, had een SX Stratocaster staan ( kant en klare brandhout om het zo maar te noemen )
Heb hem geprobeerd te stemmen na 10 min heb ik de moed opgegeven.
afwerking....krijg nog de kriebels.

koste 269,-

voor 3 tientjes meer zou je dan een gitaar hebben die gelijkwaardig overeenkomt met een fender kunnen kopen.


deze wereld is krom

Edit: Rockinger halzen zijn vind ik van betere kwaliteit gemaakt als en allparts dus zie dat wel als een + punt

macwilliams
7 december 2010, 21:33
Ik vind die Rockinger hals ook geen `upgrade`, met een Allparts hals was hij meer waard geweest. Niet dat Rockinger slecht spul levert overigens.

Ik had nog nooit van rockinger gehoord tot vandaag eigenlijk.
Hoe goed of slecht is het eigenlijk?

The rifles
7 december 2010, 21:38
Ik had nog nooit van rockinger gehoord tot vandaag eigenlijk.
Hoe goed of slecht is het eigenlijk?

Rockinger is goed, je betaald ervoor maar de kwaliteit mag er zeker zijn.
Persoonlijk vind ik ze beter dan allparts.
kwaliteit mag je vergelijken met warmoth. degelijk kwaliteit maar niet echt commercieel aangelegd, zo zijn er ook genoeg gitaristen die nog nooit van warmoth hebben gehoord. het is overigens duits

macwilliams
7 december 2010, 21:41
Haha een fake Decal :seriousf::seriousf::seriousf: En dan kunnen we we dan overgaan in de :Twijfel over een advertentie topic ;)

Een advertentie een beetje prof... aanpakken zou je kunnen helpen om het bedrag iets omhoog te krikken bijv.

Masterbuild Stratocaster te koop.
Semi prof gebouwd en afgesteld door een ervaren kenner.
Toxedo look ( gebaseerd op een SRV lookalike )

enz enz.

of.

is van een oud vrouwtje geweest
Heeft altijd droog op zolder gestaan
heb em zelf ook !!!

Ik vind het bedrag van 300 echt belachelijk.

laatst ben ik bij een gitaarshop geweest, had een SX Stratocaster staan ( kant en klare brandhout om het zo maar te noemen )
Heb hem geprobeerd te stemmen na 10 min heb ik de moed opgegeven.
afwerking....krijg nog de kriebels.

koste 269,-

voor 3 tientjes meer zou je dan een gitaar hebben die gelijkwaardig overeenkomt met een fender kunnen kopen.


deze wereld is krom

Inderdaad, zo krom als een getordeerde wokkel.

Het is gewoon zonde dat echt goed spul soms niks meer waard is omdat de markt overspoeld word door troep. Die witte Boston Tele van mij is bijvoorbeeld maar 100€ waard maar toch klinkt en speelt hij best goed. Het is maar een Boston en geen fender. En tegenwoordig staan er nieuwe teles van heke vertrieb (h&k) voor 60€ op eBay.

Voor de grote merken heeft men nog wel wat geld over. Zelfs soms dat nog niet.

Hendriks
7 december 2010, 21:45
Rockinger is goed, je betaald ervoor maar de kwaliteit mag er zeker zijn.
Persoonlijk vind ik ze beter dan allparts.
kwaliteit mag je vergelijken met warmoth. degelijk kwaliteit maar niet echt commercieel aangelegd, zo zijn er ook genoeg gitaristen die nog nooit van warmoth hebben gehoord. het is overigens duits

Rockinger gelijk aan Warmoth , nou dacht het echt niet . met enige regelmaat assembleer ik een tele en heb zo'n beetje alles in huis gehad , nogmaals Rockinger is leuk , maar vergelijken met Warmoth ?
Rockinger heeft ook amper keuze in specs , zoals radius,frets profiel ,etc en is overpriced .

@SRV2000 , je hebt wel overal de hoofdprijs voor betaald ,op ebay haal je zo'n bodie nieuw voor nog geen €200.

macwilliams
7 december 2010, 21:45
Rockinger is goed, je betaald ervoor maar de kwaliteit mag er zeker zijn.
Persoonlijk vind ik ze beter dan allparts.
kwaliteit mag je vergelijken met warmoth. degelijk kwaliteit maar niet echt commercieel aangelegd, zo zijn er ook genoeg gitaristen die nog nooit van warmoth hebben gehoord. het is overigens duits

Dus dan heb je dus een kenner/ liefhebber nodig om dit spul op waarde te schatten. En dan hopen dat die niet net een goedkopere fender tegenkomt.

The rifles
7 december 2010, 21:52
Dus dan heb je dus een kenner/ liefhebber nodig om dit spul op waarde te schatten. En dan hopen dat die niet net een goedkopere fender tegenkomt.

@ Hendriks, Laat ik het zo zeggen ''The Black one'' stratocaster van John Mayer is een enige tijd voorzien van een rockinger hals. hij kwam daarna met Fender ingesprek om een signature te maken en is hij ook overgestapt na een Fender hals.

als rockinger kwalitatief niet goed zou zijn dan zou mr Mayer er ook niet voor gekozen hebben ;)

@ Macwilliams,

wat je zelf al zegt de markt word op deze manier vernield, wel jammer dat wij daardoor meestal de dupe worden.
het zou dan ook een kenner zijn die intresse zou hebben bij deze gitaar.
Ik heb helaas al een te groot aan stratocaster, maar dit vind ik tot nu toe de mooiste kleuren verhouding die een strat kan hebben.

macwilliams
7 december 2010, 22:04
Het is een mooie en fijne gitaar, heb deze zelf in m'n handen gehad. Ik zou er alleen in bucker in gegooid hebben, of twee. De elementen die er nu inzitten sleet ik wel op MP.

Hendriks
7 december 2010, 22:04
@ Hendriks, Laat ik het zo zeggen ''The Black one'' stratocaster van John Mayer is een enige tijd voorzien van een rockinger hals. hij kwam daarna met Fender ingesprek om een signature te maken en is hij ook overgestapt na een Fender hals.

als rockinger kwalitatief niet goed zou zijn dan zou mr Mayer er ook niet voor gekozen hebben ;)

Oh en daarom is Rockinger beter dan een Warmoth , ik dacht je persoonlijke ervaringen had.

The rifles
7 december 2010, 22:08
Oh en daarom is Rockinger beter dan een Warmoth , ik dacht je persoonlijke ervaringen had.

Ik heb 2 stratocasters`die voorzien zijn van een rockinger body en een rockinger neck.

waarom denk je anders dat ik het de hemel in prijs, ga mijn eigen spul niet afkraken ben gekke henkie nie ;)

En ik heb niet gezegd dat het beter is dan Warmoth ...gelijk aan !!!

Jasper.
7 december 2010, 22:15
Het is een mooie en fijne gitaar, heb deze zelf in m'n handen gehad. Ik zou er alleen in bucker in gegooid hebben, of twee. De elementen die er nu inzitten sleet ik wel op MP.

Is dit niks voor SRV? Humbuckers erin gooien? komt het misschien wat dichter bij de Les Paul, maar heb je toch nog een ander soundje.

Thiez
7 december 2010, 22:19
Zelfbouw is en blijft zelfbouw. Met versterkers hetzelfde. Je kunt een ding bouwen wat 200 keer beter is dan een marshall. maar mensen die 2e hands kopen gaan toch liever voor die marshall.
Epiphone vind ik opzich ook het zelfde verhaal. Zitten echt prima exemplaren tussen, maar het is een budget merk van gibson dus je krijgt er 2e hands hooguit 200/250 euro voor. Terwijl ik mijn Epiphone G400 veel meer waard vind dan dat. Dus die blijft gewoon lekker bij mij en ga ik niet eens moeite voor doen hem te verkopen. Misschien straks als ik 20 gibsons heb staan ofzo.

Maar goed, zoals idd al ter sprake is gekomen. Stratje is niet alleen voor funk en blues enzo hoor. Bouw hem om tot powerstrat! humbuckertje of humcanceling elemten erin. of eventueel 3 stuks. bekijk de jaren 80, daar spelen er zat rock en metal op een stratje hoor ;)

macwilliams
7 december 2010, 22:29
Is dit niks voor SRV? Humbuckers erin gooien? komt het misschien wat dichter bij de Les Paul, maar heb je toch nog een ander soundje.

Dat is dus precies wat hij moet doen, ik weet hoe hij speelt en heb nog wel een passend buckertje voor hem. Als hij wil magtie hem hebben voor gratis & niks, bouw hem nog voor hem in ook.

Plant
7 december 2010, 22:41
... In onderdelen levert hij mischien meer op...

Ik weet het wel zeker.

Ik heb ook wel eens een zelf ge-upgrade gitaar te koop gezet met de opmerking "eventueel als losse onderdelen", omdat ik al vermoedde dat ik nooit een redelijk bedrag van de totaalsom van de delen eruit zou halen.

Allereerst kreeg ik eerder reakties; de ene wilde de body, de tweede de hals en de derde de elementen. Sterker nog: geen mens bood op het geheel.
Ik heb toen gewoon iedereen netjes teruggemaild met het verzoek even geduld te hebben tot ik voor ieder deel een serieuze bieding had en toen is de schroevendraaier erin gegaan.

Jasper.
7 december 2010, 22:49
Dat is dus precies wat hij moet doen, ik weet hoe hij speelt en heb nog wel een passend buckertje voor hem. Als hij wil magtie hem hebben voor gratis & niks, bouw hem nog voor hem in ook.

Heb hier ook nog wel een voor hem, een x2n :p haha, grapje hoor. Kom je op de amp meeting 19 dec? dan neem ik hem weer mee.

Hendriks
7 december 2010, 22:56
Dat is dus precies wat hij moet doen, ik weet hoe hij speelt en heb nog wel een passend buckertje voor hem. Als hij wil magtie hem hebben voor gratis & niks, bouw hem nog voor hem in ook.

Jij bent ook veels te goed voor deze wereld.


Sterk spul hé?

macwilliams
7 december 2010, 22:59
Heb hier ook nog wel een voor hem, een x2n :p haha, grapje hoor. Kom je op de amp meeting 19 dec? dan neem ik hem weer mee.

Weet jij hoe die xn in een strat klinkt? Ik wel! Zeker in de brug positie scheurt hij lekker.

Jasper.
7 december 2010, 23:02
Weet jij hoe die xn in een strat klinkt? Ik wel! Zeker in de brug positie scheurt hij lekker.

Bedoelde jij deze pickup dan? :p

The rifles
7 december 2010, 23:04
Humbucker in een stratje vind ik maar niks, dat hoort gewoon in een Les Paul.
Mischien makkelijk om te weten of je de enige gitarist bent in de formatie, zo ja...Humbuckers hoe spijtig ik het ook vind in deze geweldige strat.
Zo nee.... op wat voor gitaar speelt jullie andere gitarist.
Mocht deze op een Les Paul achtige gitaar spelen. dan zou ik single coil blijven spelen. zodat je een mooie strak en snijdig geluid kunt produceren.
Ik denk dat die strat niet eens zo verkeerd is en vooral voor het bedrag wat je ervoor kunt vangen moet je hem mooi houden. de basis is goed maar mis je waarschijnlijk te weinig high output. Ik denk dat je met een Pro rails elementje in je brug al een heel end komt. ( Bijv dave Muray van Iron maiden )
de pro rails is ook mooi om te gebruiken in combinatie met je midle pick up.
en voor ballads en andere nummers gewoon je hals. kortom voor strak rock werk pro rails bridge pick. bluesy achtig pro rails met midle pick up. clean en warme sound neck pick up. dus kun je 2 elementen laten zitten en verang je alleen je brug pick up

macwilliams
7 december 2010, 23:06
Bedoelde jij deze pickup dan? :p

Ik heb meerdere opties.

The rifles
7 december 2010, 23:16
Ik heb meerdere opties.

ook op single coil gebied ??

@ SRV
met een setje Fender 57/62 kom je ook een heel end

macwilliams
7 december 2010, 23:21
ook op single coil gebied ??

@ SRV
met een setje Fender 57/62 kom je ook een heel end

Nee geen sc's

SRV2000
7 december 2010, 23:21
ook op single coil gebied ??

@ SRV
met een setje Fender 57/62 kom je ook een heel end

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Voor het bedrag wat ik er voor kan krijgen gaat hij ECHT NIET de deur uit.
laat ik hem liever nog wegrotten :seriousf:

Aangezien ik de slagplaat en alles moet vervangen en het elegantie dan ook een beetje verdwijnt gaat mijn voorkeur ook na een single coil.
Ik speel nu voornamelijk op mijn Les Paul ( oud gitaar van mcwilliams )

Had ik dat maar eerder geweten dat een setje 57/62 Pu beter zouden zijn.
Die heb ik namelijk geschonken/veruild aan mcwilliams :???::(

Jasper.
7 december 2010, 23:22
En een humbucker in sc vorm? Dan hoef je de slagplaat e.d. niet te wijzigen.

Acdc
7 december 2010, 23:23
En een humbucker in sc vorm? Dan hoef je de slagplaat e.d. niet te wijzigen.

zat ik ook aan te denken. SD elementje er in of zo.
heb je ook nog een voorkeur Jasper, ik ben er niet in thuis.

no spam !!! ook wel een beetje dan maar:
http://link.marktplaats.nl/401991609 dat scheurt wel ;)

iets minder robuust maar heeft zeker wel power. maar dan alle 3
http://link.marktplaats.nl/395681194

@ SRV: vraag aan mcwilliams of hij ze nog heeft mischien valt er een faire trade te regelen

Jasper.
7 december 2010, 23:25
Neuh, ik weet hoe een EMG setje klinkt, een SD JB/Jazz setje, een DP100 en een X2n en daar houd mijn kennis ongeveer op. En dan verschilt het ook nog per gitaar.

Acdc
7 december 2010, 23:31
Neuh, ik weet hoe een EMG setje klinkt, een SD JB/Jazz setje, een DP100 en een X2n en daar houd mijn kennis ongeveer op. En dan verschilt het ook nog per gitaar.


Jazz setje klinkt niet echt high output:makeup:

The rifles
7 december 2010, 23:35
Jazz setje klinkt niet echt high output:makeup:


zelf heb ik een dave muray stratje gebouwd ik had daar een setje EMG DG20 in zitten, klinkt goed, goede sustain leuke sound.
vergelijkbaar matriaal:

btw DG ( David Gilmore ) pink floyd
http://www.youtube.com/watch?v=Jx4h2HC6bm4

Kim Wilson
7 december 2010, 23:37
Een jazz setje is geen EMG. ;)

The rifles
7 december 2010, 23:38
Een jazz setje is geen EMG. ;)

nee en andersom ook niet ;)

JohnLord
7 december 2010, 23:39
En de ene EMG is de andere niet :???:

Kim Wilson
7 december 2010, 23:40
nee en andersom ook niet ;)
Nee, en ondertussen zit je je posts aan te passen. Zonet stond het er heel anders...

The rifles
7 december 2010, 23:42
Nee, en ondertussen zit je je posts aan te passen. Zonet stond het er heel anders...

valt mee, bedoel je dat.
dat was gericht op het jazz Pick up. deze zijn prima te doen.
Maar merkte dat er nog mensen online zijn die heel scherp zijn.
dus heb ik het maar aangepast om het het wat helder te houden.

Misery Signals
7 december 2010, 23:55
Ik snap niet, dat als ik je onderdelen zie,je niet gewoon een tweedehands USA strat hebt gekocht. Ff wachten tot je de juiste kleur zie voorbij komen, moet goed te doen zijn voor 600. Dan element upgrade en hup, je had er nu zo 700 voor gekregen.
Merkloos is een bewuste keuze: uit onvrede met wat er standaard wordt aangeboden, maar ook beseffend dat het tweedehands (buiten onderdelen apart) geen drol opbrengt. Niet zeuren dus. Verlies maken of bijhouden.

MS

macwilliams
8 december 2010, 00:15
Jij bent ook veels te goed voor deze wereld.


Sterk spul hé?

Ik heb goeie ervaringen met SRV2K, dat elementje is een vriendendienst.
Die epiphone waar deze strat het van verliest is van mij geweest, en dat is echt een goede epi, mede dankzij de elementen die daarin liggen.

robert-gitarist
8 december 2010, 00:26
Macwilliams is gewoon een toffe kerl!:ok:

MS: Als je even zijn eerste post goed leest dan weet je dat hij Fender USA's heeft bespeelt (misschien ook wel gehad, dat is niet helemaal duidelijk op te maken uit de tekst).


*PERSOONLIJK* vind ik hem beter klinken dan de menige Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld.
dit was ook de reden dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 samen te stellen.

Tsja zelfbouw is altijd moeilijk. Wat de gek er voor geeft maar een beetje reeël iemand kijkt naar wat de spullen heeft gekost en brengt een bod uit.
Ik zou gewoon lekker de strat houden. Je weet wat je er aan hebt (en nu ook wat je er niet aan hebt :D ;) ) en bovendien, vroeg of laat zul je weer eens de behoefte hebben aan een lekkere strat ter afwisseling van je Les Paul.

Hendriks
8 december 2010, 00:32
Macwilliams is gewoon een toffe kerl!:ok:

MS: Als je even zijn eerste post goed leest dan weet je dat hij Fender USA's heeft bespeelt (misschien ook wel gehad, dat is niet helemaal duidelijk op te maken uit de tekst).



Tsja zelfbouw is altijd moeilijk. Wat de gek er voor geeft maar een beetje reeël iemand kijkt naar wat de spullen heeft gekost en brengt een bod uit.
Ik zou gewoon lekker de strat houden. Je weet wat je er aan hebt (en nu ook wat je er niet aan hebt :D ;) ) en bovendien, vroeg of laat zul je weer eens de behoefte hebben aan een lekkere strat ter afwisseling van je Les Paul.

Ja die tekst is wat bijzonder ,bij zelfbouw weet je van te voren niet dat hij beter is dan een USA.

@Willem je bent een goeiert.

robert-gitarist
8 december 2010, 00:36
Klopt, blijft een gok natuurlijk ;) Ik zou ook niet snel kiezen voor een zelfbouw project. je weet immers niet hoeveel ervaring de bouwer heeft etc. Daarbij, dergelijke merken als Fender en Gibson hebben zich bewezen en dat geeft een veiliger gevoel. Ik vraag me nu af trouwens hoe dat bij zulke grote merken allemaal is ontstaan eigelijk. Misschien dachten ze destijds ook zo over de eerste planken van Gibson en Fender etc.

macwilliams
8 december 2010, 08:25
Ja die tekst is wat bijzonder ,bij zelfbouw weet je van te voren niet dat hij beter is dan een USA.

@Willem je bent een goeiert.

Bij een zelfbouw is de gok groter dan bij een kant en klaar produkt, maar als een onderdelen boer zijn reputatie hoog wil houden kan hij niet ineens rommel gaan verkopen voor veel geld. Slechte revieuws kunnen je ondergang betekenen.

Hendriks
8 december 2010, 09:10
Als je een gitaar assembleert met goed spul wil het nog niet zeggen dat je een goede gitaar hebt , was dat maar waar ,dat zou mij een hoop geld hebben bespaart. Ik heb voor een project wel eens 3 verschillende halzen gebruikt en weet niet hoeveel elementen ,voordat het helemaal klopt.

Harry
8 december 2010, 10:48
ik zou die gitaar niet wegdoen, over 10 of 15 jaar (of eerder) wil je weer een strat en moet je heel veel geld uitgeven. Zet 'm ergens in een kast en haal hem ooit onder het stof vandaan...

jimihattricks
8 december 2010, 16:34
Een goede strat verkopen is per definitie verdacht, het is een muzikantwet dat elke zz respectrerende gitarist op zijn minst een strat in het arsenaal heeft :)
juz kiddin'

al vind ik het eigenlijk wel waar ...

klopt als een bus.. waarom zou je een gitaar verkopen die 'beter speelt dan een Fender CS' en 'fantastisch klinkt' (zie het zo vaak voorbij komen).. dat klinkt als de holy grail, die wil je dan toch zeker zelf houden?

Nobler
8 december 2010, 18:40
Zooooo dat is wel erg laag:makeup:
Komt dit puur omdat er geen Fender decal op de headstock zit?
Want als ik op Mp kijk en ik neem een niet al te bijzondere Fender Usa Stratocaster dan durfen ze hier nog een 700 euro voor te vragen als het niet meer is. Die van mij is kwalitatief niet minder. Ik denk zelf met een Rockinger upgrade nog wel iets beter!!! Ik meende dat de trend van Betalen voor het merk een beetje voorbij was. Maar niet dus.

Hier even een kleine begroting wat het mij ongeveer heeft gekost.
Body: 350 euro,-
Neck: 195 euro,-
PU`s 149 euro,-
overige onderdelen, brug,tuners,neckplate,pots,slagplaat, tone volume knop enz enz. 189,- euro
totaal: 883,- Euro.
nu circa 300 waard !!!
is wel heel weinig niet

Tja, zo gaat dat. Als je een kant- en klare gitaar koopt van bijna 900 euro en je speelt er een paar jaar op krijg je er waarschijnlijk ook niet méér voor. Ik heb vroeger al van mijn moeder geleerd dat bij verkoop van een al wat ouder ding het heel redelijk is om uit te gaan van een verkoopprijs van 1/3e van de nieuwwaarde: klopt hier precies.

Bedenk dat mensen die tweedehands kopen gewoonlijk uit zijn op koopjes, want anders kopen ze wel nieuw.

Inderdaad zijn alleen de topmerken als Fender en Gibson in bepaalde (maar niet alle!) gevallen redelijk waardevast omdat mensen DENKEN dat die naam garandeert dat ze een goede gitaar kopen. Daarom is het financieel gezien soms gewoon verstandiger voor de topmerken te gaan.

Als je deze Strat wilt verkopen voor een goede prijs zul je geduld moeten hebben tot je iemand tegenkomt die hem beter vindt dan andere gitaren van 400-500 euro en hem zó graag wil hebben dat hij er 600 of 700 voor wil hebben.

Ik heb meerdere gitaren waar ik nooit meer op speel en die ik eigenlijk alleen nog hou omdat ik er inderdaad zo weinig voor kan krijgen dat ik ze dan liever op zolder laat liggen en de kans loop dat ik er over een aantal jaren misschien toch weer verliefd op wordt, óf ze zo lang laat liggen dat ze straks als classic instrumenten misschien toch nog eens ooit meer waard worden.

guitarnijboer
8 december 2010, 18:44
Ik heb goeie ervaringen met SRV2K, dat elementje is een vriendendienst.
Die epiphone waar deze strat het van verliest is van mij geweest, en dat is echt een goede epi, mede dankzij de elementen die daarin liggen.

Ik wil me nergens mee bemoeien,maar doe het toch:

Met belangstelling lees ik iemand een taxatie vragen voor een zelf samengestelde 'beter dan menig USA stratocaster' die het dus, zo blijkt nu, aflegt tegen een Epiphone Les Paul...

Dat soort 'beter' ken ik inmiddels wel...

Jasper.
8 december 2010, 19:05
Hmm, hij zegt nergens dat hij het aflegt. Alleen dat het geluid niet zo bruikbaar voor hem is op het moment.

Misery Signals
8 december 2010, 19:24
Dat vind ik dus ook vreemd aan dat verhaal.

Kritisch genoeg om een USA Strat af te kraken maar wel een gok wagen door een Allparts body en een Rockinger hals te bestellen.... Waar is de logica?

Die dingen heb je toch niet vooraf vast gehad? Die combinatie heb je toch niet geprobeerd? Hoe kon je nu ooit weten dat die wel beter als een USA ging zijn? Er zijn ook genoeg goeie USA Strats, voor dat geld had je gewoon moeten proberen om die goede strat te vinden.

Heb je trouwens alle bonnetjes van je aankopen nog?

MS

Jasper.
8 december 2010, 19:31
Lezen is ook een kunst volgens mij.... Ik zie nergens dat hij fender USA afkraakt? Of lees ik er nou overheen?

Misery Signals
8 december 2010, 19:37
Door de regels heen lezen ook. Als er veel Fender USA's te koop worden aangeboden voor minder, en hij besluit om zelf een identieke Fender Strat samen te stellen, is dat toch duidelijk een teken dat hij de stock fender USA als zijnde combinatie van onderdelen afkraakt.

MS

barno
8 december 2010, 19:51
Dat vind ik dus ook vreemd aan dat verhaal.

Kritisch genoeg om een USA Strat af te kraken maar wel een gok wagen door een Allparts body en een Rockinger hals te bestellen.... Waar is de logica?

Die dingen heb je toch niet vooraf vast gehad? Die combinatie heb je toch niet geprobeerd? Hoe kon je nu ooit weten dat die wel beter als een USA ging zijn? Er zijn ook genoeg goeie USA Strats, voor dat geld had je gewoon moeten proberen om die goede strat te vinden.

Heb je trouwens alle bonnetjes van je aankopen nog?

MS

yep
gitaarsamenstellers (en bouwers) zullen vaak (onbewust) wat overdreven doen over de kwaliteit van hun arbeid, alleen al omdat er veel werk in kruipt en het dan wat unfair lijkt dat zo'n kant en klare gitaar die uit een fabriek komt gerold beter zou zijn...
maar ik weet uit ondervinding dat het heel wat gitaren duurt eer je als bouwer het niveau haalt van een gewone fabrieksgitaar. Is ook heel logisch. Er komt nu eenmaal meer bij kijken dan wat onderdeeltjes aan mekaar schroeven.
Dus het is niet onlogisch dat huisvlijt niet snel enthousiasme opwekt. De meerwaarde van zo'n bouwpakket zit 'm in het plezier dat je hebt gehad het zelf te doen, zelf dingen te kunnen kiezen (op basis van vaak loze forummeningen en recensies over onderdelen enz..., maar soit :) ) maar die meerwaarde voelt een potentiële koper niet zo dadelijk :)

macwilliams
8 december 2010, 20:56
Ik wil me nergens mee bemoeien,maar doe het toch:

Met belangstelling lees ik iemand een taxatie vragen voor een zelf samengestelde 'beter dan menig USA stratocaster' die het dus, zo blijkt nu, aflegt tegen een Epiphone Les Paul...

Dat soort 'beter' ken ik inmiddels wel...

Nou gitaarnijboer,
zoals alles is ook dit ook verkeerd te intepreteren, en dat heb je dan ook graag gedaan naar ik aanneem. Zoals je ziet neem ik ook zomaar dingen aan zoals ik denk dat ik ze moet interpreteren.


Voor de rest die niet meteen tot conclusies komt maar met eenzelfde vraag zit.
Hij vind de LP ((al is het maar een epi) die jullie niet kennen) voor zijn smaak beter klinken voor de muziek die hij nu maakt. Bij deze is de strat dus overbodig geworden.

Er is dus geen reden zo achterdochtig te zijn, als hij toen gevraagd had om mijn epi te ruilen tegen deze strat dan had ik het wel geweten. Ik had zo geld toegelegd. De strat is beter. In mijn fucking mening.

Voor zover de verdediging en eindig ik mijn pleidooi.

Thiez
8 december 2010, 21:09
Ik zag EMG select voorbij komen ergens. DOE HET NIET! prijs kwaliteit is opzich nog wel ok. Maar in een gitaar van 700 euro ga je geen EMG select zetten. Ik vind het echt rommel persoonlijk. Weinig sustain, weinig body, totaal anders dan de betere klasse EMG's.
Dan kun je veel beter voor een Hotrails van Seymour duncan gaan. Lekker elementje wel. Vriend van mij heeft die in een peavey stratje. Vet rock stratje wel hoor.
Ook de dimarzio super distortion in single coil uitvoering is erg gaaf dingetje.

macwilliams
8 december 2010, 21:22
Ik heb nog een dp107 liggen, die scheurt lekker in een goede strat. Ook de xn2 heb ik in een strat gehad maar dan blijft er weinig van het clean over.

Geen emg of sd designed crap.

geert1976
8 december 2010, 22:44
gut gut gut, iemand vind zijn zelfbouw strat beter dan de Fenders die hij in handen heeft gehad en de fakkels worden weer aangestoken:???:

@ TS, zelfbouw gitaren, hoe goed de gebruikte onderdelen ook zijn, ze leveren vaak maar 35 a 40 procent op van de kostprijs, met dank aan de merkengeilheid in den lande, het zij zo.

Humbuckers in een strat hmmmm, daar krijg ik gelijk zo'n mayonaiserock gevoel van, ik vind het niks.
Ik vind de strat gewoon geen hak- en beukgitaar, de Tele dan weer wel.

Ik denk dat TS beter de strat kan laten zoals die is en gewoon S-S-S kan houden, voor de wat lichtere muziek.

Midwolda
8 december 2010, 23:28
Kijk, en nou moet ik ook weer even in het potje piesen.
Dat is nou juist het leuke van zelfbouwen (okee, assembleren...): je kunt maken wat je wilt.

M'n Strelecaster heeft een stacked hum in de Tele-bridge, een vette blues-SC middenin en een P90 bij de neck.
Met een 5-way switch krijg ik dan zo ongeveer alles tussen een Tele en een 335, nou ja, dat denk ik dan.
In ieder geval super veelzijdig, het enige wat ik mis is de keiharde rock-grom van een Les Paul.
Dus ga ik (na de restauratie van een Framus hollowbody) een Strat met 2x humbucker bouwen.
Gewoon, omdat het kan. En of het later nog wat munten oplevert vind ik niet belangrijk.

Het is de hobby, het fröbelen, het tijdverdrijf, het leren, het geduld, het uitproberen.
En uiteindelijk het spelen op iets van jezelf, iets unieks, iets wat niemand anders heeft.
Dat doe ik dus voor mezelf, en niet voor de verkoop. Dat kan echt nooit uit.

Thiez
8 december 2010, 23:59
Ik heb nog een dp107 liggen, die scheurt lekker in een goede strat. Ook de xn2 heb ik in een strat gehad maar dan blijft er weinig van het clean over.

Geen emg of sd designed crap.

Die megadrive lijkt me idd wel nice in een stratje. Ik heb zelf een seymour duncan SH5 in mijn strat zitten. Ook erg leuk elementje wel. Geeft de strat wat meer body en scheurt goed.
In mijn zelfbouw strat ga ik voor 3 SC, maar wel een high output SC in de brug en neck voor steviger rockwerk. En dan de midden pak ik wat meer vintage/bluesy voor een mooie clean en wat rustigere dingen. Beetje allround stratje.

guitarnijboer
9 december 2010, 02:27
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.

Zelf bouwen omdat je niet tevreden bent over de bouwkwaliteit van Fender doen jongens als Anderson, Sure en Zion. 'Beter' is zelfs in dat verband maar erg subjectief. Vaak zijn er dan wel duidelijk dingen anders aan de gitaren zoals bijvoorbeeld gebruikte houtsoorten, elementen, nek radius etc.

De meeste mensen die ik ken die een Fender alleen nabouwen volgens de originele specs doen dit vanuit hobby of omdat ze 'de echte' niet kunnen betalen. Helemaal niets mis mee, maar dat zoiets zich kan meten met een USA strat zou ik oprecht knap vinden. Te meer omdat veel professionele bouwer met veel meer middelen dit nog niet voor elkaar krijgen. Daarnaast hebben gitaristen die zelfbouwen uit financieel oogpunt vaak niet eerst jaren op het origineel gespeeld. Dus dat geloof ik niet. En als je dan zelf iets hebt gemaakt wat veel beter speelt dat de originelen die je jaren hebt bespeeld, dan deed je hem natuurlijk niet weg omdat je het nu toevallig in een bandje wat meer past om op een Epiphone te spelen. Hoe goed die EP ook mag zijn, dan smijt je natuurlijk niet je 'beter dan een USA Fender' aan de kant. Zo'n goede gitaar houd je gewoon natuurlijk!

Ik geloof er kort samengevat gewoon geen moer van dat deze zelfbouwer ooit een echte USA strat in eigen bezit heeft gehad, deze verkoopt en vervolgens downgrade naar een zelfbouw strat en van daar naar een Epiphone gaat. Sorry, maar dit riekt naar lariekoek!

Dat hij een prima spelende en klinkende gitaar heeft gemaakt zou kunnen, hij ziet er in ieder geval mooi uit, maar kom me niet aan met al die praatjesmakerij.

macwilliams
9 december 2010, 07:14
Het zit je wel diep hè ?

Alles, maar dan ook alles wat je in dat verhaal hebt neergezet komt voort uit veronderstelling en het gebrek aan inlevingsvermogen in het enthousiastme van een ander. Niets van wat jij leest dat zou zijn beweerd vind ik terug in harde stellingen in de openings post. Leg een ander geen dingen in de mond die hij nooit heeft beweerd.

Het was allemaal zijn "ik vind" verhaal. Nergens zei hij "en dan is dat zo".

Hou dus maar op, laat het gaan en hou je eigen praatjes maar voor je.

Kim Wilson
9 december 2010, 09:41
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.
Je hebt onder zelfbouwgitaren natuurlijk ook kwaliteitsverschillen. Je kunt een hele gitaar zelf zagen, je kunt een kant-en-klare hals kopen (waarbij er ook keus is tussen goed en crap en alles daar tussenin), je kunt alle onderdelen kant-en-klaar kopen en alleen maar in elkaar schroeven (ook diverse kwaliteiten). Ik kan me voorstellen dat je een meer dan prima gitaar kunt samenstellen en in elkaar zetten als je alleen maar topkwaliteit onderdelen gebruikt. Maar ja, bij verkoop krijg je zelfs voor zo'n gitaar geen drol meer, omdat je "zelfs voor €139,- al zo'n ding kunt bouwen".

Get my point?

Hendriks
9 december 2010, 10:03
Je kunt wel degelijk zelf een leuke gitaar assembleren , dat kun je om diverse redenen doen ,omdat je het leuk vind ,of omdat je iets wilt dat niet in de winkel hangt .
TS heeft er 1 gebouwd omdat een strat wou die "beter"moest worden dan een USA strat , maar hij heeft wel dezelfde kosten gehad en daar wringt de schoen , hij heeft een gewone strat gebouwd , geen bijzondere specs en geen bijzondere parts , dus deze strat is gelijkwaardige (laten we daar van uitgaan) of mischien beter dan een USA .
Maar het is geen USA strat en bij verkoop zal dat zeer zwaar wegen en zal hij mischien wel 50% moeten afschrijven , vette pech, helaas pindakaas.

Er worden op MP vaak "niet"Fender strats/tele's aangeboden , ook van bv Voxhumana , DD, Rikkers, etc , ook die schrijven zoveel af .

Dus niet miepen en de gitaar gewoon houden of je verlies incasseren.

beruk
9 december 2010, 10:15
Is opzichzelf wel een interessante vraag. Schroef je zelf een gitaar inelkaar, dan wordt de gitaar minder dan de som van de onderdelen. Koop je de zelfde Fendert dan is de gitaar wél meer dan de som der onderdelen. :???:

Tunes
9 december 2010, 11:07
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.

Zelf bouwen omdat je niet tevreden bent over de bouwkwaliteit van Fender doen jongens als Anderson, Sure en Zion. 'Beter' is zelfs in dat verband maar erg subjectief. Vaak zijn er dan wel duidelijk dingen anders aan de gitaren zoals bijvoorbeeld gebruikte houtsoorten, elementen, nek radius etc.

De meeste mensen die ik ken die een Fender alleen nabouwen volgens de originele specs doen dit vanuit hobby of omdat ze 'de echte' niet kunnen betalen. Helemaal niets mis mee, maar dat zoiets zich kan meten met een USA strat zou ik oprecht knap vinden. Te meer omdat veel professionele bouwer met veel meer middelen dit nog niet voor elkaar krijgen. Daarnaast hebben gitaristen die zelfbouwen uit financieel oogpunt vaak niet eerst jaren op het origineel gespeeld. Dus dat geloof ik niet. En als je dan zelf iets hebt gemaakt wat veel beter speelt dat de originelen die je jaren hebt bespeeld, dan deed je hem natuurlijk niet weg omdat je het nu toevallig in een bandje wat meer past om op een Epiphone te spelen. Hoe goed die EP ook mag zijn, dan smijt je natuurlijk niet je 'beter dan een USA Fender' aan de kant. Zo'n goede gitaar houd je gewoon natuurlijk!

Ik geloof er kort samengevat gewoon geen moer van dat deze zelfbouwer ooit een echte USA strat in eigen bezit heeft gehad, deze verkoopt en vervolgens downgrade naar een zelfbouw strat en van daar naar een Epiphone gaat. Sorry, maar dit riekt naar lariekoek!

Dat hij een prima spelende en klinkende gitaar heeft gemaakt zou kunnen, hij ziet er in ieder geval mooi uit, maar kom me niet aan met al die praatjesmakerij.

Ik heb weinig ervaring met een USA strat, onze gitarist heeft er 1 en persoonlijk vind ik het helemaal niks. Hals ligt mij niet en vergeleken met menig andere gitaar is het flauw sustainloze body. Ik weet niet of er veel verschil in typen is maar deze weegt ook nog is geen drol, althans vergeleken met wat ik zelf heb of ervaring mee heb. En met veel dingen is het toch altijd nog zo dat gewicht wat zegt.
Goed id t is persoonlijk mening/gevoel, nu naar jouw woorden:

Waarom zou de kwaliteit zich niet kunnen meten met een USA strat, wat maakt dit zo bijzonder ?
Ander hout, andere machines voor produktie, minder vakmanschap (als of de lopendeband medewerker vakmanschap zou hebben). Ik ga hier niet lopen roepen dat elke chinees of koreaan zich kan meten met een usa strat, maar waarom zou het minder zijn of liever gezegd waarom zou de usa beter zijn ?
Persoonlijk heb ik tig gitaren in handen gehad die beter zijn (in mijn ogen) dan de usa strat die ik in handen heb gehad en ook nog is tegen een veel mindere prijs.

Kim Wilson
9 december 2010, 11:11
Ik heb weinig ervaring met een USA strat, onze gitarist heeft er 1 en persoonlijk vind ik het helemaal niks. Hals ligt mij niet en vergeleken met menig andere gitaar is het flauw sustainloze body. Ik weet niet of er veel verschil in typen is maar deze weegt ook nog is geen drol, althans vergeleken met wat ik zelf heb of ervaring mee heb. En met veel dingen is het toch altijd nog zo dat gewicht wat zegt.

Grappig, tijdens de Tele-shootout bleek dat de Tele's met de lichtste body's (swamp ash) het beste klonken. :)

rufus
9 december 2010, 11:16
Goedkope oplossing, dimarzio tone zone s erin gooien, half uurtje werk en het klinkt beestig.
Als die zo goed is en je hebt het geld niet nodig verkoop hem dan niet, na een paar maanden denk je weer aan die typische strat geluidjes en krijg je heimwee:(.

Misery Signals
9 december 2010, 11:19
Die gitaar kan wel ok zijn, hoeveel waarde heeft zijn oordeel nog als hij professioneel een hoop USA's test, ze te min vindt en dan wat onderdelen bestelt die hij eerst nooit heeft kunnen vastpakken en testen, apart en zeker niet in combinatie?

En iedereen weet dat je voor zo'n gitaar geen drol meer krijgt ivm de aankoopprijs der onderdelen. Dacht ie nu echt dat we 600! 700! gingen roepen voor een merkloos samengesteld produkt? Een Suhr hals op een Anderson body, daar kan je nog wel eens wat voor krijgen. Maar een Allparts body en een Rockinger neck? Daar doet de term "ondergewaardeerd" de prijs zeker niet stijgen.

Een merk is veel snobisme, maar hoort ook (is toch de theorie) garant te staan voor een bepaalde kwaliteit, dat gekoppeld is aan dat merk. Hoeveel waarde heeft hij, garantie gevende, als particulier?

Testen, twee USA's meenemen en vergelijken, en dan 300-350 max spenderen.

MS

Tunes
9 december 2010, 11:22
Grappig, tijdens de Tele-shootout bleek dat de Tele's met de lichtste body's (swamp ash) het beste klonken. :)

Een tele is dan ook geen strat, juiste in een tele zoek ik die twang en inderdaad vind ik daar dat lichte in terug, waarschijnlijk zijn het allemaal liefhebbers van een tele geluid, ik had het over mijn geluid, mijn smaak.

Maar het gaat mij eigenlijk om de onderbouwing van meneer nijboer over de kwaliteit van een usa strat en waarom die nauwelijks haalbaar zou zijn voor zelfbouwers en andere merken.

Kakihara
9 december 2010, 11:35
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.

Zelf bouwen omdat je niet tevreden bent over de bouwkwaliteit van Fender doen jongens als Anderson, Sure en Zion. 'Beter' is zelfs in dat verband maar erg subjectief. Vaak zijn er dan wel duidelijk dingen anders aan de gitaren zoals bijvoorbeeld gebruikte houtsoorten, elementen, nek radius etc.

De meeste mensen die ik ken die een Fender alleen nabouwen volgens de originele specs doen dit vanuit hobby of omdat ze 'de echte' niet kunnen betalen. Helemaal niets mis mee, maar dat zoiets zich kan meten met een USA strat zou ik oprecht knap vinden. Te meer omdat veel professionele bouwer met veel meer middelen dit nog niet voor elkaar krijgen. Daarnaast hebben gitaristen die zelfbouwen uit financieel oogpunt vaak niet eerst jaren op het origineel gespeeld. Dus dat geloof ik niet. En als je dan zelf iets hebt gemaakt wat veel beter speelt dat de originelen die je jaren hebt bespeeld, dan deed je hem natuurlijk niet weg omdat je het nu toevallig in een bandje wat meer past om op een Epiphone te spelen. Hoe goed die EP ook mag zijn, dan smijt je natuurlijk niet je 'beter dan een USA Fender' aan de kant. Zo'n goede gitaar houd je gewoon natuurlijk!

Ik geloof er kort samengevat gewoon geen moer van dat deze zelfbouwer ooit een echte USA strat in eigen bezit heeft gehad, deze verkoopt en vervolgens downgrade naar een zelfbouw strat en van daar naar een Epiphone gaat. Sorry, maar dit riekt naar lariekoek!

Dat hij een prima spelende en klinkende gitaar heeft gemaakt zou kunnen, hij ziet er in ieder geval mooi uit, maar kom me niet aan met al die praatjesmakerij.

Ik geloof dat je in het Zelfbouwforum eens wat draadjes moet gaan lezen : er zijn behoorlijk wat amateurs in de Lage Landen die gitaren bouwen, waartegen USA strats het kwalitatief mogen afleggen. En neen, dan hebben we het niet over Sagakitjes van €139, maar over bloed, zweet en tranen. Maar als je alles bij elkaar optelt qua kosten (hout, pickups, hardware, verf, materiaal, werkuren et j'en oublie...), kom je écht niet goedkoper uit dan hetgeen wat je in de winkel voor een halfdeftige gitaar betaalt. Dus kennisen van je die een gitaar gaan bouwen naar specifieke specs, kunnen maar beter gewoon doorsparen. Op het eind is de rekening goedkoper.

guitarnijboer
9 december 2010, 11:42
Mij is gebleken dat veel gitaarbouwers afgeven op de productie gitaren van Fender. Dit zou slecht afgewerkt zijn, fretwerk slecht etc. etc. Feit is dat ik regelmatig gitaren heb laten refretten bijvoorbeeld en het tot nu toe maar 1 bouwer gelukt is het zelfde strakke resultaat als een Fender productie model te halen.

Ik zeg trouwens ook niet dat SRV2000 een slechte gitaar heeft gemaakt. Ik geloof alleen niet dat hij eerst jarenlang op een USA strat speelde, die heeft verkocht en toen deze heeft gemaakt omdat hij iets beters dan een Fender wilde. Ik weet zeker dat hij nooit een USA strat heeft gehad. Hooguit eens eentje vastgehouden in de winkel.

Dat soort dingen roept bij mij op: yea right. En niet alleen bij mij...

Gewoon stellen dat je zelf een gitaar hebt gemaakt die je zelf helemaal te gek vindt en met aandacht hebt samengesteld heb ik helemaal geen moeite mee en trekt veel eerder mijn aandacht dan dit.

Tunes
9 december 2010, 11:57
Dus we hebben al 1 bouwer die dezelfde kwaliteit kwa frets kan leveren, zou het dan mogelijk zijn dat er meer zijn.

Hoe jij aan die zekerheid komt dat hij nog nooit een usa heeft gehad is mij een raadsel, ik kan ook hetzelfde roepen over jou, jij hebt nog nooit een goede zelfbouw gehad, ik weet het zeker (maakt dat het een waarheid?).

Dus nogmaals de vraag, waarom zou de kwaliteit van een usa strat niet of nauwelijks haalbaar zijn, wat is er zo bijzonder aan (ik heb dat namelijk aan het exemplaar wat ik ken niet kunnen zien).

geert1976
9 december 2010, 14:00
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.

Zelf bouwen omdat je niet tevreden bent over de bouwkwaliteit van Fender doen jongens als Anderson, Sure en Zion. 'Beter' is zelfs in dat verband maar erg subjectief. Vaak zijn er dan wel duidelijk dingen anders aan de gitaren zoals bijvoorbeeld gebruikte houtsoorten, elementen, nek radius etc.

De meeste mensen die ik ken die een Fender alleen nabouwen volgens de originele specs doen dit vanuit hobby of omdat ze 'de echte' niet kunnen betalen. Helemaal niets mis mee, maar dat zoiets zich kan meten met een USA strat zou ik oprecht knap vinden. Te meer omdat veel professionele bouwer met veel meer middelen dit nog niet voor elkaar krijgen. Daarnaast hebben gitaristen die zelfbouwen uit financieel oogpunt vaak niet eerst jaren op het origineel gespeeld. Dus dat geloof ik niet. En als je dan zelf iets hebt gemaakt wat veel beter speelt dat de originelen die je jaren hebt bespeeld, dan deed je hem natuurlijk niet weg omdat je het nu toevallig in een bandje wat meer past om op een Epiphone te spelen. Hoe goed die EP ook mag zijn, dan smijt je natuurlijk niet je 'beter dan een USA Fender' aan de kant. Zo'n goede gitaar houd je gewoon natuurlijk!

Ik geloof er kort samengevat gewoon geen moer van dat deze zelfbouwer ooit een echte USA strat in eigen bezit heeft gehad, deze verkoopt en vervolgens downgrade naar een zelfbouw strat en van daar naar een Epiphone gaat. Sorry, maar dit riekt naar lariekoek!

Dat hij een prima spelende en klinkende gitaar heeft gemaakt zou kunnen, hij ziet er in ieder geval mooi uit, maar kom me niet aan met al die praatjesmakerij.

Wat jij hier verteld is ook lariekoek hoor, Fender is in mijn ogen niet heilig en zoals eerder aangegeven, zijn er in de lage landen, zat jongens die een Strat of Tele in elkaar kunnen zetten die net zo goed is als een Fender.

Mijn inziens plaats je Fender onterecht in een ivoren toren.
De creaties van Leo waren bedoelt als massaproduct, die goedkoop te produceren en te assembleren waren, naar de toenmalige maatstaven.

Fenders waren in de oertijd voor Jan met de Pet, Epi, Gibson Gretsch etc. waren voor de jongens met meer poen.

Fenders waren destijds niet hoogstaand en innoverend.
Ik heb hier een Hoyer Strat staan van de early 60's en die zit beter in elkaar dan een strat en technisch ook veel ingewikkelder, maakt van de strat eigenlijk een lachertje.


Mij is gebleken dat veel gitaarbouwers afgeven op de productie gitaren van Fender. Dit zou slecht afgewerkt zijn, fretwerk slecht etc. etc. Feit is dat ik regelmatig gitaren heb laten refretten bijvoorbeeld en het tot nu toe maar 1 bouwer gelukt is het zelfde strakke resultaat als een Fender productie model te halen.

Ik zeg trouwens ook niet dat SRV2000 een slechte gitaar heeft gemaakt. Ik geloof alleen niet dat hij eerst jarenlang op een USA strat speelde, die heeft verkocht en toen deze heeft gemaakt omdat hij iets beters dan een Fender wilde. Ik weet zeker dat hij nooit een USA strat heeft gehad. Hooguit eens eentje vastgehouden in de winkel.

Dat soort dingen roept bij mij op: yea right. En niet alleen bij mij...

Gewoon stellen dat je zelf een gitaar hebt gemaakt die je zelf helemaal te gek vindt en met aandacht hebt samengesteld heb ik helemaal geen moeite mee en trekt veel eerder mijn aandacht dan dit.

Over de afwerking, dus ook het fretwerk van Fender zijn zat irritaties te vinden op het net.
Ik heb zelf ondervonden dat het fretwerk van Fenders wel eens te wensen over kan laten, OOK bij USA Fenders.

Er zijn in Nederland vel bouwers/reparateurs die net zo goed frets monteren op een hals, zoals bij Fender, zo niet beter, bv Sjak Zwier, Huub Boel en nog een hele rits.

Ik ben van mening dat mitsdien je kwaliteitsonderdelen gebruikt je een net zo goede Strat kunt maken zoals Fender.
Sound/geluid is smaak gerelateerd dus daar moet je een gitaar niet op beoordelen, leg 10 Fender USA Standard Strats naast elkaar en alle 10 zullen ze iets verschillen en wat de één niet mooi vind, vind de ander wel mooi, dus ze vinden all 10 wel een baasje.

Tunes
9 december 2010, 15:00
Overigens vond hij dat zelf ook, immers de musicman stingray zou de verbeterde strat moeten zijn:

En verdomd, humbuckers !!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.wutzdog-guitars.de/uploads/pics/1977_MusicMan_Stingray_1_Front.jpg

Outline
9 december 2010, 16:47
Fenders waren destijds niet hoogstaand en innoverend.

Je gaat wel even voorbij aan wat je eerder in je post zet, namelijk dat Leo het wel voor elkaar heeft gekregen om er een massaproduct van te maken. Daarmee was Fender wel innoverend. En niet vergeten dat het het eerste solid-body productiemodel was. Ook daarmee z'n tijd voorruit.

Over de Strat: Dat gekke ding stamt uit 1954 en was in die tijd z'n tijd zeer ver vooruit! Nu is het nog steeds 1 van de meest verkochte maar ook comfortabelste modellen waarbij hele volksstammen maar ook alle grote spelers beroemd mee zijn geworden.

En wat hebben die andere nou echt verbeterd aan Leo's originele ontwerpen? Kleine aanpassingen die vooral smaakafhankelijk zijn. Er zijn geen echte revolutionaire ontwerpen meer geweest sinds die tijd.

Daarnaast was Leo dus de eerste. Hoe lang zou het anders nog geduurd hebben voordat de solidbody's massaal in zwang geraakt waren.

Dus hoezo niet innoverend en hoogstaand?


Er zijn in Nederland vel bouwers/reparateurs die net zo goed frets monteren op een hals, zoals bij Fender, zo niet beter, bv Sjak Zwier, Huub Boel en nog een hele rits.

Huub Boel is vooral vol van zichzelf. En als er 1 is die afgeeft op Fender...

Hendriks
9 december 2010, 17:02
Van mij part hoeven ze ook niet innovatief te zijn bij Fender , er zullen ook nooit grote innovaties komen , ze kijken ook wel uit , de meest verkochte huidige modellen , blijven ook de meest verkochte modellen. De strat is met zijn contoured body de meest confortabelle gitaar die ik kan bedenken en dat al meer dan 50 jaar , er is nog geen ander merk dit kan bedenken , ja allemaal geënt op de strat.

Afijn we dwalen af , ik denk nog steeds dat de strat van TS niet meer dan 400 opbrengt . Beetje "smarter " inkopen de eventuele volgende keer.

Orpheo
9 december 2010, 17:12
ik heb ooit een warmoth stratje geprobeerd. kostte 'slechts' 600 euro, met alles erop en eraan. in nitro gelakt, hals in de olie, flamed maple hals en toets, superlicht elzen body. pingelde waanzinnig. en de tone? ja, superb. de standard USA die ernaast lag, was echt je reinste bagger vergeleken bij die axe, en kostte 1000 piek meer. ridicuul, imho. pas bij het customshopsegment kreeg de warmoth 't moeilijk.

op zich ook logisch, warmoth maakte voor fender de bodies en halzen, eind jaren 80 begin jaren 90.

musikraft maakt ook te gek spul, maar bij rockinger en allparts denk ik aan 'leuk spul', sub-USA, boven japans of mexicaans.

omdat de doorverkoopwaarde zo shit is, moet je dus je goed beseffen wat je doet! wil je 't ooit doorverkopen, of DENK je dat je 'm ooit moet doorverkopen? zo ja, niet aan dit soort bouwpakketten beginnen!

Hendriks
9 december 2010, 17:17
Yup Musikraft maakt te gek spul.

guitarnijboer
9 december 2010, 18:23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Outline
Huub Boel is vooral vol van zichzelf. En als er 1 is die afgeeft op Fender...

Ja, en de andere bouwer die genoemd werd heeft met het refretten van mijn Gibson de ebben toets volledig vernield (allemaal stukken er uit getrokken) en zonder dit te repareren gewoon weer terug gegeven... 'tja dat heb je met een ebben toets' was zijn antwoord op mijn verontwaardiging. Er zat nog een fretje los ook, die bij het ophalen nog snel even moest worden vastgezet. Gitaar direct (en met verlies overigens) verkocht aan iemand die er zelf nog wel wat mee kon. Hij vertelde me ook eens (daarvoor al want daarna ben ik er nooit meer geweest) dat hij Stagg gitaren met een beetje schuur en poetswerk ook minstens zo goed kan laten spelen en klinken als een Fender. Ik geloof dat er hier op het forum destijds een beginnend gitaristje smakelijk om uitgelachen is die hier ingetrapt was.

Ik vind het verhaal van de TS gewoon ongeloofwaardig waarbij ik nogmaals niet twijfel aan de zorg waarmee hij de gitaar waarschijnlijk heeft samengesteld, maar gewoon het verhaal er om heen zoals aangegeven. Thats it.

Orgasmocaster
9 december 2010, 18:25
Marktplaats staat vol met advertenties van 'zelfbouwers' die met kwaliteitsonderdelen Strats in elkaar zetten die zich 'kunnen meten met een USA strat' Zelfs voor 139,- kun je al zo'n 'custom gebouwde' gitaar kopen.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in.

Zelf bouwen omdat je niet tevreden bent over de bouwkwaliteit van Fender doen jongens als Anderson, Sure en Zion. 'Beter' is zelfs in dat verband maar erg subjectief. Vaak zijn er dan wel duidelijk dingen anders aan de gitaren zoals bijvoorbeeld gebruikte houtsoorten, elementen, nek radius etc.

De meeste mensen die ik ken die een Fender alleen nabouwen volgens de originele specs doen dit vanuit hobby of omdat ze 'de echte' niet kunnen betalen. Helemaal niets mis mee, maar dat zoiets zich kan meten met een USA strat zou ik oprecht knap vinden. Te meer omdat veel professionele bouwer met veel meer middelen dit nog niet voor elkaar krijgen. Daarnaast hebben gitaristen die zelfbouwen uit financieel oogpunt vaak niet eerst jaren op het origineel gespeeld. Dus dat geloof ik niet. En als je dan zelf iets hebt gemaakt wat veel beter speelt dat de originelen die je jaren hebt bespeeld, dan deed je hem natuurlijk niet weg omdat je het nu toevallig in een bandje wat meer past om op een Epiphone te spelen. Hoe goed die EP ook mag zijn, dan smijt je natuurlijk niet je 'beter dan een USA Fender' aan de kant. Zo'n goede gitaar houd je gewoon natuurlijk!

Ik geloof er kort samengevat gewoon geen moer van dat deze zelfbouwer ooit een echte USA strat in eigen bezit heeft gehad, deze verkoopt en vervolgens downgrade naar een zelfbouw strat en van daar naar een Epiphone gaat. Sorry, maar dit riekt naar lariekoek!

Dat hij een prima spelende en klinkende gitaar heeft gemaakt zou kunnen, hij ziet er in ieder geval mooi uit, maar kom me niet aan met al die praatjesmakerij.

Ik heb inderdaad meerdere amerikaanse fenders gehad, en allemaal weer verkocht... zodat ik nog meer Warmoths kon kopen... en die zijn inderdaad stuk voor stuk beter dan USA fenders....

toneblo
9 december 2010, 18:30
Ik heb inderdaad meerdere amerikaanse fenders gehad, en allemaal weer verkocht... zodat ik nog meer Warmoths kon kopen... en die zijn inderdaad stuk voor stuk beter dan USA fenders....


en nu heb je een natte plek in je broek?







Ik heb heel wat gitaren, en ook gehad, waarvan 2 amerikaanse fenders..
Moet zeggen, PERSOONLIJK vond ik dat de best bespeelbare gitaren voor mij.
Ik heb ook een tele '52 RI uit korea die zeker net zo goed is als die amerikanen. ( zie telecastermeating remarks )
Punt: het hoeft dus geen fender amerikaan te zijn die goed is...


..maar het helpt MIJ wel..


Conclusie: ieder z'n meug.

SRV2000
9 december 2010, 18:32
Dat vind ik dus ook vreemd aan dat verhaal.

Kritisch genoeg om een USA Strat af te kraken maar wel een gok wagen door een Allparts body en een Rockinger hals te bestellen.... Waar is de logica?

Die dingen heb je toch niet vooraf vast gehad? Die combinatie heb je toch niet geprobeerd? Hoe kon je nu ooit weten dat die wel beter als een USA ging zijn? Er zijn ook genoeg goeie USA Strats, voor dat geld had je gewoon moeten proberen om die goede strat te vinden.

Heb je trouwens alle bonnetjes van je aankopen nog?

MS

Ik heb ook nergens vermeld dat ik zo maar blindelinks deze producten heb besteld. Ik wist van te voren wel degelijk wat ik in huis zo halen. Heb een jaar een gitaar in bruikleen gehad die uit deze producten gebouwd was.
Ik zeg ook niet dat deze beter is dan alle Fender USA`s maar naar een aantal te hebben getest beviel het me niet, het voelde gewoon niet goed.

Voorbeeld. de Number one SRV stratocaster, natuurlijk een must have voor elke SRV liefhebber zoals mij.
Ik heb hem getest bespeeld en gevoeld maar voor die prijs is het niet mijn ding en vind ik het zonde voor mijn geld.
De gitaar is uitgevoerd met texas specials Pick ups die in mijn ogen gewoon te schel klinken.
Gitaar bouwen hoeft niet perse een geld kwestie te zijn, sommigen vinden het leuk om zelf iets op te bouwen zodat je tevreden naar het eindproduct kan kijken. dat was voor mij de reden.

Orgasmocaster
9 december 2010, 18:38
en nu heb je een natte plek in je broek?







Ik heb heel wat gitaren, en ook gehad, waarvan 2 amerikaanse fenders..
Moet zeggen, PERSOONLIJK vond ik dat de best bespeelbare gitaren voor mij.
Ik heb ook een tele '52 RI uit korea die zeker net zo goed is als die amerikanen. ( zie telecastermeating remarks )
Punt: het hoeft dus geen fender amerikaan te zijn die goed is...


..maar het helpt MIJ wel..


Conclusie: ieder z'n meug.

Ik heb helemaal niet gezegd dat USA fenders slechte gitaren zijn... integendeel..

toneblo
9 december 2010, 18:48
Ik zeg ook niet dat je het verkeerd gezegd hebt, jij hebt duidelijk iets met warmoth, iemand anders weer met amerikaanse fenders.

De discussie hier gaat over een gitaar wat samengesteld is op persoonlijke smaak.
Daar gaat een hoop tijd en liefde in zitten, ding klinkt waarschijnlijk te gek en mag dus best wel wat meer dan 300,- op brengen ( vind ik persoonlijk )
Al dat negatieve gezeik over een samengesteld gitaar..
Ik heb bij de heer CMW een stratje gehoord van samengestelde delen, in 1 woord:

Ziet er absoluut niet uit, plakt aan alle kanten, geen knop past qua looks ( ruikt ook een beetje muffig, .. sorry Chris..;) ) maar klinkt..... niet meer normaal!

Wat is dan de waarde voor een gitaar?
De kostprijs of het gevoel wat ie uitstoot als je er op speelt?
Laatste telt voor meerdere onder ons heftiger dan de originaliteit en looks..
Het is en blijft immers ook een instrument, die zet je niet in de openhaard, daar ga je op spelen!
Heb ook ooit een E serie squier opnieuw befret, ding had zo'n shaller tremelo.
Dacht dat het niet zi heel veel sustain zou geven.... mis, was resonant tot en met, sustain was gewoon echt geweldig en klonk gelijk aan mijn american strat deluxe.
Voelde ook een beetje zo, ding was gekocht voor 350,-..

What's in the name...

macwilliams
9 december 2010, 18:58
Ja, en de andere bouwer die genoemd werd heeft met het refretten van mijn Gibson de ebben toets volledig vernield (allemaal stukken er uit getrokken) en zonder dit te repareren gewoon weer terug gegeven... 'tja dat heb je met een ebben toets' was zijn antwoord op mijn verontwaardiging. Er zat nog een fretje los ook, die bij het ophalen nog snel even moest worden vastgezet. Gitaar direct (en met verlies overigens) verkocht.
Oef, dat is zuur zeg, duur lesgeld. Ik heb er hier ook een met ebben toets die ooit gerefret is maar die is gelukkig helemaal heel gebleven.

Ik heb de strat van srv2k in handen gehad, het is echt wel een goed ding.

Misery Signals
9 december 2010, 19:06
Ik heb ook nergens vermeld dat ik zo maar blindelinks deze producten heb besteld. Ik wist van te voren wel degelijk wat ik in huis zo halen. Heb een jaar een gitaar in bruikleen gehad die uit deze producten gebouwd was.
Ik zeg ook niet dat deze beter is dan alle Fender USA`s maar naar een aantal te hebben getest beviel het me niet, het voelde gewoon niet goed.

Ja en, de ene USA is de andere toch niet? Zijn die Allparts bodies en die Rockinger halzen dan wel allemaal even top, zodat je deze zonder te proberen kan kopen en samenkletsen? ELKE gitaar moet je gewoon proberen (zelfs Suhr, PRS, Nick Huber). De kans dat een zelfbouw met bestelde onderdelen slecht gaat zijn, is minstens even groot als de kans dat je een slechte USA tegenkomt. Het is een gok, net als online een Fender USA bestellen, alleen weet je wel dat je bij een nieuwe Fender USA 7/10 van je geld terugziet, bij een tweedehandse 8,5/10 tot alles, en bij een samengestelde slechts 3,5/10 à 5/10 terugziet van je aankoop.

MS

toneblo
9 december 2010, 19:08
Ja en, de ene USA is de andere toch niet? Zijn die Allparts bodies en die Rockinger halzen dan wel allemaal even top, zodat je deze zonder te proberen kan kopen en samenkletsen? ELKE gitaar moet je gewoon proberen (zelfs Suhr, PRS, Nick Huber). De kans dat een zelfbouw met bestelde onderdelen slecht gaat zijn, is minstens even groot als de kans dat je een slechte USA tegenkomt.

MS


waarvan akte.
Ga luisteren, voelen, spelen op dat ding van SRV, oordeel dan eens wat het je waard is..

Misery Signals
9 december 2010, 19:12
Een gitaar zijn waarde is een combinatie van hoe hij speelt/klinkt, wat je er aan betaald hebt (gezien de prijs reëel is) maar minstens even hard de herverkoopwaarde.
Die waarde kan flink variëren door de jaren heen (kijk naar een 5150) maar zelfbouw gaat daar buiten blijven.

In dit geval: 275-350 dus.

MS

The rifles
9 december 2010, 19:24
Oef, dat is zuur zeg, duur lesgeld. Ik heb er hier ook een met ebben toets die ooit gerefret is maar die is gelukkig helemaal heel gebleven.

Ik heb de strat van srv2k in handen gehad, het is echt wel een goed ding.

Uit het lijstje van onderdelen die hij gebruikt heeft mag je er vanuit gaan dat hij wel wist welke producten hij wou hebben om deze strat te gaan bouwen.
Wat mij vooral is opgevallen in deze topic is dat er vaak word vermeld dat hij nooit kon weten hoe deze gitaar zou kunnen gaan klinken, Mee eens.
Maar naast dat er vele grote namen worden genoemd betreft de die hard guitarbuilders weten we natuurlijk niet wat voor achtergrond SRV heeft.
Mischien is hij wel een eerste klas gitaarbouwer,en heeft hij deze producten gebruikt omdat dit goed op elkaar afgesteld is. dus voordat we allemaal van uit het niets een beeld proberen te schetsen:S
Waarom heeft hij voor een rockinger gekozen, mischien wel omdat deze geweldig klinkt in combinatie met een allparts body waardoor de Pu`s mischien wel een totaal nieuwe sound creëert . dit kan ook verkeerd uitpakken en klinkt de gitaar mischien wel als een 139 euro gitaartje. Maar het kan ook een gat in de markt zijn en heeft hij totaal iets nieuws ontwikkeld waar de gitaarwereld op zit te wachten !!!
De kleinste dingetjes kunnen een groot verschil maken.

Hoe veel lui zitten er wel niet te geilen op de Frankenstrat van Mr Van Halen !!!
die hij inn 1974 kocht hij bij de Charvel gitaarfabriek voor $80,- een hals en voor $50,- een cosmetisch afgekeurde body waarmee hij zijn eigen gitaar ging bouwen.

Koop nu eens een Frankenstrat signature model, wedden dat je het niet met 130 dollar kunt betalen :D
Wat maakt deze gitaar zo bijzonder omdat van Halen er op speelt, mischien.
Maar hoeveel gitaristen onder ons hebben wel niet een cdje van Van Halen in huis omdat ze gassen op die gewelldige sound !!!

Dus mensen sta niet te snel met je oordeel klaar want deze gitaar zou best wel beter kunnen klinken als een Fender USA, als je maar de goede combinaties kwa producten gebruikt, je moet veel geduld hebben en liefde voor gitaar hebben.

The rifles
9 december 2010, 19:33
Mij is gebleken dat veel gitaarbouwers afgeven op de productie gitaren van Fender. Dit zou slecht afgewerkt zijn, fretwerk slecht etc. etc. Feit is dat ik regelmatig gitaren heb laten refretten bijvoorbeeld en het tot nu toe maar 1 bouwer gelukt is het zelfde strakke resultaat als een Fender productie model te halen.

Ik zeg trouwens ook niet dat SRV2000 een slechte gitaar heeft gemaakt. Ik geloof alleen niet dat hij eerst jarenlang op een USA strat speelde, die heeft verkocht en toen deze heeft gemaakt omdat hij iets beters dan een Fender wilde. Ik weet zeker dat hij nooit een USA strat heeft gehad. Hooguit eens eentje vastgehouden in de winkel.

Dat soort dingen roept bij mij op: yea right. En niet alleen bij mij...

Gewoon stellen dat je zelf een gitaar hebt gemaakt die je zelf helemaal te gek vindt en met aandacht hebt samengesteld heb ik helemaal geen moeite mee en trekt veel eerder mijn aandacht dan dit.

Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld.....<<<<-----Lezen !!! Niet gehad maar bespeeld, het is moeilijk :makeup:

Mischien heeft hij jaren gitaarles gehad en zijn gitaar leraar had een aantal fenders.
Heeft hij fenders in leenbruik gehad.
Heeft hij door de jaren een aantal fenders in de gitaarzaken bespeeld.
Heeft hij een collega,vriend vriendin of mischien wel een oma die in het bezit is van een aantal fenders, waar hij vaak genoeg op heeft gespeeld om daar een oordeel te kunen uitbrengen.


Het verschil tussen:
Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld
Fender USA`s die ik door de jaren heb gehad.

zit nogal verschil in

Gearjunkie
9 december 2010, 19:35
Hoe veel lui zitten er wel niet te geilen op de Frankenstrat van Mr Van Halen !!!
die hij inn 1974 kocht hij bij de Charvel gitaarfabriek voor $80,- een hals en voor $50,- een cosmetisch afgekeurde body waarmee hij zijn eigen gitaar ging bouwen.

Koop nu eens een Frankenstrat signature model, wedden dat je het niet met 130 dollar kunt betalen :D
Wat maakt deze gitaar zo bijzonder omdat van Halen er op speelt, mischien.
Maar hoeveel gitaristen onder ons hebben wel niet een cdje van Van Halen in huis omdat ze gassen op die gewelldige sound !!!

Dus mensen sta niet te snel met je oordeel klaar want deze gitaar zou best wel beter kunnen klinken als een Fender USA, als je maar de goede combinaties kwa producten gebruikt, je moet veel geduld hebben en liefde voor gitaar hebben.

Natuurlijk kan het kwalitatief een supergitaar zijn, dat staat buiten kijf. De denkfout die je hierboven maakt is dat de Frankenstrat van Eddy zoveel waard en begeild is, omdat 'ie van Eddy is. Het zegt iets over Eddy en eigenlijk niet zoveel over de gitaar.

De Les Paul van Gary Moore/Peter Green is niet voor zoveel (miljoen pond??) verkocht omdat het zo'n fijn ding was, evenals de Blackie strat van Clapton bijvoorbeeld.

Ik zeg, of lekker houden en rocken, of verkopen in onderdelen op MP. 300 euro ongeveer.

toneblo
9 december 2010, 19:36
Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld.....<<<<-----Lezen !!! Niet gehad maar bespeeld, het is moeilijk :makeup:

Mischien heeft hij jaren gitaarles gehad en zijn gitaar leraar had een aantal fenders.
Heeft hij fenders in leenbruik gehad.
Heeft hij door de jaren een aantal fenders in de gitaarzaken bespeeld.
Heeft hij een collega,vriend vriendin of mischien wel een oma die in het bezit is van een aantal fenders, waar hij vaak genoeg op heeft gespeeld om daar een oordeel te kunen uitbrengen.


Het verschil tussen:
Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld
Fender USA`s die ik door de jaren heb gehad.

zit nogal verschil in


Dat onderdeel is nu wel genoeg behandeld, okay?!
Je hebt je punt gemaakt.

Het topic wordt als informatieve bron gebruikt door de TS, en ik gok dat ie nu wel een aardig overzicht heeft over wat ie "zou kunnen vragen " .., toch?

Acdc
9 december 2010, 19:45
Ik zou me er niet in mengen, maar ik word nu gedwongen, het begint te jeuken.

Niet gericht naar een bepaald persoon maar degene die dit leest zal ongetwijfeld weten wie ik bedoel.

SRV2000 ken ik persoonlijk,
Goede gitarist, heeft in veel bands gespeeld en weet zeker wel waar hij mee bezig is. Ook weet ik meer over deze gitaar, Het heeft maar liefst 2 jaar gekost voordat deze gitaar klaar was. niet omdat er zoveel arbeidsuren in zat, maar dat hij zeker wou weten dat wat hij wilde bouwen en doormiddel van veel informatie en testen is het een simpele strat maar een erg goede strat geworden.
Hij heeft hulp gekregen van 2 experts namelijk: Tino ( bekend van Tino`blues revieuw ) En theo Woudstra ( bekend van Texas trouble ) die ook zijn eigen gitaren bouwd op basis van Shadowsky gitaren.
Ik weet dat Mcwilliams de pickups met hem geplaatst heeft. en ook al ken ik hem niet persoonlijk, het lijkt me wel een persoon die weet wat hij doet.

Zelf heb ik op deze gitaar gespeeld, en ook ik ben van mening dat deze gitaar niets ten onder doet als een USA product

geert1976
9 december 2010, 19:49
Je gaat wel even voorbij aan wat je eerder in je post zet, namelijk dat Leo het wel voor elkaar heeft gekregen om er een massaproduct van te maken. Daarmee was Fender wel innoverend. En niet vergeten dat het het eerste solid-body productiemodel was. Ook daarmee z'n tijd voorruit.

Over de Strat: Dat gekke ding stamt uit 1954 en was in die tijd z'n tijd zeer ver vooruit! Nu is het nog steeds 1 van de meest verkochte maar ook comfortabelste modellen waarbij hele volksstammen maar ook alle grote spelers beroemd mee zijn geworden.

En wat hebben die andere nou echt verbeterd aan Leo's originele ontwerpen? Kleine aanpassingen die vooral smaakafhankelijk zijn. Er zijn geen echte revolutionaire ontwerpen meer geweest sinds die tijd.

Daarnaast was Leo dus de eerste. Hoe lang zou het anders nog geduurd hebben voordat de solidbody's massaal in zwang geraakt waren.

Dus hoezo niet innoverend en hoogstaand?



Huub Boel is vooral vol van zichzelf. En als er 1 is die afgeeft op Fender...

Nee zeker niet, de Tele en strat zijn gewoon ontwikkeld als goedkope kutplank, zoals de VW Kever, nog steeds populair?, ja, hoogstaand nee.

Je hemelt Leo teveel op, hij was weliswaar de eerste die zijn gitaar productierijp had, op de voet gevolgd door bv Gibson (sommigen zeggen dat David Bigsby de eerste productierijpe solidbody had overigens)

Er zijn door de jaren heen al vele gitaren verschenen die qua ontwerp en functie beter zijn.

Gitaren als de Gibson LP/SG en Fender Tele/Strat zijn gitaren die klassiekers zijn geworden, zo-ook de VW Kever, maar dat maakt ze niet per definitie beter.

Huub Boel heeft alle recht om vol over zichzelf te zijn, die gozer levert gitaren die qua prijs/kwaliteit Fender en Gibson voorbij gaan en die nog eens goed uitgedacht zijn qua ergonomie.

Wabbie
9 december 2010, 19:54
Als het een goede strat is, gewoon houden. Veel geld ga je er nooit voor krijgen omdat er nu eenmaal niet een bekend merkje opstaat. Zo werkt de markt nu eenmaal, kun je lang over zeuren en je kunt eindeloze verhalen ophouden over "beter dan Fender USA " of weet ik het, de gemiddelde marktplaatser zal meer geld geven voor een Fender USA.

Dat gezegd hebbende, gave strat!

barno
9 december 2010, 21:20
Nee zeker niet, de Tele en strat zijn gewoon ontwikkeld als goedkope kutplank, zoals de VW Kever, nog steeds populair?, ja, hoogstaand nee.

Je hemelt Leo teveel op, hij was weliswaar de eerste die zijn gitaar productierijp had, op de voet gevolgd door bv Gibson (sommigen zeggen dat David Bigsby de eerste productierijpe solidbody had overigens)

Er zijn door de jaren heen al vele gitaren verschenen die qua ontwerp en functie beter zijn.

Gitaren als de Gibson LP/SG en Fender Tele/Strat zijn gitaren die klassiekers zijn geworden, zo-ook de VW Kever, maar dat maakt ze niet per definitie beter.

Huub Boel heeft alle recht om vol over zichzelf te zijn, die gozer levert gitaren die qua prijs/kwaliteit Fender en Gibson voorbij gaan en die nog eens goed uitgedacht zijn qua ergonomie.

Gibson was twee jaar later, zo op de voet is dat niet hoor :) en een productierijpe gitaar van bigsby die niet in productie ging, dat is het toch net niet. Natuurlijk was Leo geen heilige maar hij mag best veel credits krijgen hoor. hij had bv een pak meer lef en vista dan de gibson jongens die gewoon de archtops doorontwikkelden tot (weliswaar) prima electrische gitaren. Maar de eerste LP's waren eigenlijk min of meer onbruikbaar vanwege het staartstukgebeuren. Leo had het dadelijk goed, enfin, na enkele maanden, nadat zijn sidemen hem hadden overtuigd dat er toch echt een truss rod in de esquires moest :)

Paul Bigsby vind ik wel wat te weinig credits krijgen in de boekjes want ik geloof dat leo zijn headstock heeft gepikt en gibson zijn scherpe cutaway.
verbeter me maar indien nodig want mijn parate kennis hieromtrent is fragmentarisch :)

edit: Boël, zal best goed zijn maar vermits gitaristen eigenlijk allemaal wijven zijn en dus afgaan op het uiterlijk: zijn ontwerp heeft niet dat ondefinieerbare tijdloze van de classics.

Mitch
9 december 2010, 22:21
De discussie of de gitaar nou wel of niet ergelijkbaar is met Fender USA of Customshop kwaliteit doet er eigenlijk niet toe. Er wordt hier namelijk geen Fander USA verkocht dus kun je ook niet naar de prijzen daarvan kijken. Persoonlijk word ik er altijd een beetje roevig van als er in een advertentie staat dat de aangeboden merkloze of onbekende gitaar "zeker wel het snot voor ogen speelt van een ...". Laat de aspirant koper dat lekker zelf bepalen in een test van het instrument.
All Parts prima spul, Rockinger ook, Fender CS pups prima, maar een merkloos bij elkaar geraapte gitaar (of -ie nou is afgesteld door de tech van Mark Knopfler of is afgefikt door de bastaardzoon van Jimi Hendrix) ga je geen 900E voor vangen. Ik denk 450-600 afhankelijk van de koper. Maar er zijn zó veel strats... moet je net iemand treffen die géén Fender wil.

Gearjunkie
9 december 2010, 22:26
Het mooie van 7ender, of nog beter; een Gold uit Opperdoes is dat ze waarde houden, of in het laatste geval snel meer waard worden. Is toch een verkoopargument.

Maar serieus, het blijft heel moeilijk om eigenbouw te verkopen.

Outline
9 december 2010, 22:36
Nee zeker niet, de Tele en strat zijn gewoon ontwikkeld als goedkope kutplank, zoals de VW Kever, nog steeds populair?, ja, hoogstaand nee.

Je hemelt Leo teveel op, hij was weliswaar de eerste die zijn gitaar productierijp had, op de voet gevolgd door bv Gibson (sommigen zeggen dat David Bigsby de eerste productierijpe solidbody had overigens)

Er zijn door de jaren heen al vele gitaren verschenen die qua ontwerp en functie beter zijn.

Gitaren als de Gibson LP/SG en Fender Tele/Strat zijn gitaren die klassiekers zijn geworden, zo-ook de VW Kever, maar dat maakt ze niet per definitie beter.

Huub Boel heeft alle recht om vol over zichzelf te zijn, die gozer levert gitaren die qua prijs/kwaliteit Fender en Gibson voorbij gaan en die nog eens goed uitgedacht zijn qua ergonomie.


Gibson was twee jaar later, zo op de voet is dat niet hoor :) en een productierijpe gitaar van bigsby die niet in productie ging, dat is het toch net niet. Natuurlijk was Leo geen heilige maar hij mag best veel credits krijgen hoor. hij had bv een pak meer lef en vista dan de gibson jongens die gewoon de archtops doorontwikkelden tot (weliswaar) prima electrische gitaren. Maar de eerste LP's waren eigenlijk min of meer onbruikbaar vanwege het staartstukgebeuren. Leo had het dadelijk goed, enfin, na enkele maanden, nadat zijn sidemen hem hadden overtuigd dat er toch echt een truss rod in de esquires moest :)

Paul Bigsby vind ik wel wat te weinig credits krijgen in de boekjes want ik geloof dat leo zijn headstock heeft gepikt en gibson zijn scherpe cutaway.
verbeter me maar indien nodig want mijn parate kennis hieromtrent is fragmentarisch :)

edit: Boël, zal best goed zijn maar vermits gitaristen eigenlijk allemaal wijven zijn en dus afgaan op het uiterlijk: zijn ontwerp heeft niet dat ondefinieerbare tijdloze van de classics.

Bigsby had in ´48 al wat klaar maar dat is blijkbaar nooit echt productierijp geworden, anders was het wel in productie genomen.

En hoe vaak heeft Gibson Les Paul wel niet afgewezen omdat ze niks in z´n ontwerp zagen? Maar pas toen de NIEUWKOMER Fender (toen nog zelfs gespecialiseerd in electronica!) naam en faam begon te maken, moest er zo nodig meteen een solidbody op de markt komen. Het staartstuk-verhaal van de eerste Gibson´s is al aangehaald, dus dat hoeven we niet meer te behandelen. Bewijst overigens wel dat het bij Gibson altijd al sukkels zijn geweest...

Daarnaast: in de tijd dat de Telecaster en Strat werden geintroduceerd, waren ze zeker innovatief en hoogstaand! Geert bekijkt het van de verkeerde kant qua tijd: je moet het bekijken vanuit die tijd en niet nu. Daar zit je fout.

En ja, ze waren gemaakt om ze zo goedkoop mogelijk te maken. Maar voor ´n goedkope kutplank zit het gewoon goed in elkaar en viel er in de afgelopen 50 jaar geen wereld te verbeteren aan de originele ontwerpen. En wees eerlijk: als ze zo slecht waren, werden ze al lang niet meer verkocht.

En laten we niet vergeten dat Leo meerdere malen op de rand van faillessement heeft gestaan en toch door heeft gezet. Wat dat betreft blijf ik er bij: als Fender er niet was geweest en het aan Gibson had gelegen, hadden we nu allemaal nog op ´n ES gespeeld. Dus wat dat betreft kan Leo niet genoeg credit krijgen. Helemaal voor iemand die nooit heeft kunnen spelen. En dan hebben we het nog niet over de rest wat hij allemaal mankeerde. Z´n hele leven was zo ongeveer de ´American Dream´...

Over Huub Boel MAG ik het verder niet hebben.


De discussie of de gitaar nou wel of niet ergelijkbaar is met Fender USA of Customshop kwaliteit doet er eigenlijk niet toe. Er wordt hier namelijk geen Fander USA verkocht dus kun je ook niet naar de prijzen daarvan kijken. Persoonlijk word ik er altijd een beetje roevig van als er in een advertentie staat dat de aangeboden merkloze of onbekende gitaar "zeker wel het snot voor ogen speelt van een ...". Laat de aspirant koper dat lekker zelf bepalen in een test van het instrument.
All Parts prima spul, Rockinger ook, Fender CS pups prima, maar een merkloos bij elkaar geraapte gitaar (of -ie nou is afgesteld door de tech van Mark Knopfler of is afgefikt door de bastaardzoon van Jimi Hendrix) ga je geen 900E voor vangen. Ik denk 450-600 afhankelijk van de koper. Maar er zijn zó veel strats... moet je net iemand treffen die géén Fender wil.

Weet je waar ik altijd echt moe van wordt? Dat eeuwige geouwehoer dat ´n USA-Fender het beste van het beste zou zijn. Ja, er zijn betere en er zijn slechtere. Maar kap nou ´ns ´n keer met die onzin dat ´n USA Fender (welke serie overigens? ook nog zo´n punt wat we niet aangesneden hebben!) ALTIJD beter is dan de rest van de wereld!

Als ´n USA Fender de heilige graal zou zijn, dan zou er toch niks anders verkocht worden? Of ben ik dan weer zo dom?

Hendriks
9 december 2010, 22:43
Ik ben gek op kutplanken. Volgens mij heeft Geert er zelf ook een stuk of wat en dat zijn volgens hemzelf allemaal toppers , dus hij bedoeld het vast niet verkeerd.

Outline
9 december 2010, 22:59
Ik ben gek op kutplanken. Volgens mij heeft Geert er zelf ook een stuk of wat en dat zijn volgens hemzelf allemaal toppers , dus hij bedoeld het vast niet verkeerd.

Volgens mij zit Geert vandaag weer op z´n Gibson-paard... ;)

Overigens ben ik ook gek op die kutplanken. De enigste Gibson die er bij mij nog in komt (en z´n geld waard is), is ´n Melody Maker.

Mitch
9 december 2010, 23:06
IWeet je waar ik altijd echt moe van wordt? Dat eeuwige geouwehoer dat ´n USA-Fender het beste van het beste zou zijn. Ja, er zijn betere en er zijn slechtere. Maar kap nou ´ns ´n keer met die onzin dat ´n USA Fender (welke serie overigens? ook nog zo´n punt wat we niet aangesneden hebben!) ALTIJD beter is dan de rest van de wereld!

Als ´n USA Fender de heilige graal zou zijn, dan zou er toch niks anders verkocht worden? Of ben ik dan weer zo dom?

Ik mag hopen dat je die rant niet doet n.a.v. mijn post, ondanks dat je 'm quote? Dit topic ging om tweedehands verkoopwaarde op Marktplaats. Zoals ook de topic starter dan al aangeeft is de waarde van 'een' Fender USA wel een beetje een startpunt of een leidraad.

geert1976
9 december 2010, 23:10
Ik ben gek op kutplanken. Volgens mij heeft Geert er zelf ook een stuk of wat en dat zijn volgens hemzelf allemaal toppers , dus hij bedoeld het vast niet verkeerd.

Mijn Strats en Tele's zijn prima, voor mij.

Waar het mij om gaat is dat omdat het bij Fender gemaakt is, dit niet betekend dat ze automatisch beter zijn dan een zelf ge-assembleerde gitaar.

TS heeft zelf een strat gemaakt, waarvan hij vind dat die erg goed is en beter dan enkele Fenders die hij heeft bespeeld, dat mag TS vinden en daar heeft die het volste recht toe, of het zo is weet ik niet, maar het zou best zo kunnen zijn, waarom niet?

Waar ik niet goed tegen kan, is dat hij door sommigen als ongeloofwaardig wordt neergezet, omdat een eigenbouw niet zo goed zou kunnen zijn als een Fender.

Ik mijn ogen ben je dan kortzichtig en bekrompen.

Als Fender dan ook nog eens wordt geprezen om onfeilbaar fretwerk, najah dan krijg ik spontaan kotsneigingen, vooral als er wordt aangemerkt dat de gitaarbouwers in NL niet in staat zouden zijn om net zo goed te fretten, dom gelul in mijn ogen.

Ik heb zat klote afgewerkte Fenders gezien, ook USA exemplaren.

Bij mijn eigen USA Tele (een HW1 weliswaar) was een brug gemonteerd, van pisbakkenstaal, gelijk een andere gemonteerd.
Frets waren slecht afgewerkt, heb er een avond voor uitgetrokken om ze netje te crownen en te polijsten en bij te werken, zodat ik er geen aardappels meer op kon raspen:stop:

En ben al meerdere Fenders tegengekomen, die te wensen over lieten qua afwerking.

In mijn ogen is een Strat of Tele geen rocket- sience en zijn er in NL genoeg jongens die met de juiste, let wel juiste onderdelen een aan Fender gelijkwaardige gitaar in elkaar kunnen zetten.

In de aftermarket worden genoeg kwalitatief hoogwaardige body's, halzen, bruggen, mechanieken, elementen etc. aangeboden, dus aan onderdelen geen gebrek.

De Japanners en Koreanen hebben in het verleden al vaker bewezen, dat zij qua gitaarbouw niet onderdoen voor de Amerikanen.

Maar ja dat ene logo hè, dat is al een paar honderd euro waard.
Maar voor mij niet meer, het gaat mij om de plank, niet om de naam.

geert1976
9 december 2010, 23:13
Volgens mij zit Geert vandaag weer op z´n Gibson-paard... ;)

Overigens ben ik ook gek op die kutplanken. De enigste Gibson die er bij mij nog in komt (en z´n geld waard is), is ´n Melody Maker.

Nee, ik zit niet op mijn Gibson paard:)

Het gaat mij erom dat TS door sommigen wordt aangevallen, om het feit dat hij zijn zelfbouw net zo goed vind als een aantal USA Fenders die hij heeft bespeeld.

Een mening die hij mag hebben en zoals ik in d bovenstaande al uitleg, waarom niet?

Wabbie
9 december 2010, 23:19
Tuurlijk mag hij die mening hebben, maar dat veranderd natuurlijk ook helemaal niks aan de tweedehandse waarde van een zelf geassembleerde stratocaster.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat men een beetje moe wordt van het eindeloze " deze zelfbouw strat/tele/whatver" speelt iedere Fender USA/Gibson/whatever eruit wat je zovaak op marktplaats ziet. Dat er daarom misschien wat scherp gereageerd wordt op het bericht van SRV kan ik ook nog wel inkomen.

Nogmaals, ik wil verder geen oordeel geven over de strat in kwestie want dat kan ik niet want ik hem hem niet in m'n handen gehad. Ik ben overigens prima tevreden met mijn twee Fender strats die hier in huis staan.

geert1976
9 december 2010, 23:20
Geert bekijkt het van de verkeerde kant qua tijd: je moet het bekijken vanuit die tijd en niet nu. Daar zit je fout.



Dat zie je verkeerd:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3631.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3626.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3635.jpg

Hoyer was veel verder dan Fender.

Op deze gitaar zit zelf een scharnierende hals, om de actie te verhogen voor slide.

Dit ding maakt gehakt van elke stratje uit vroeger jaren, op alle fronten.

Qua electronica is deze Hoyer ook veel verder, aanzienlijk betere elementen die niet ruizen en brommen en veel meer geluidsmogelijkheden.
Deze Schaller PU's zijn pas echt sprankelend en helder.

Tja Duitsers, we mogen ze niet altijd, maar ontwerpen en ontwikkelen kunnen ze

Wabbie
9 december 2010, 23:24
En ontwerpen eindeloos complex maken hebben Duitsers ook een aardig handje van.

En je kunt nog honderd voorbeelden aandragen van gitaren die eerder/beter/innovatiever waren/zijn dan de Fender Stratocaster in begin jaren 50, het feit is wel dat de Stratocaster een van de beste industriële ontwerpen is geweest van de laatste pakwel zestig jaar.

barno
9 december 2010, 23:25
at Geert,
je moet niet zo fragmentarisch denken:
gitaren ontwerpen, bouwen en marketingen is meer dan op bepaalde onderdelen goed scoren. Leo Fender was onklopbaar omdat zijn hele pakket (niet alleen de gitaartjes, maar het hele gebeuren errond) perfect zat en helemaal in sync was met de toenmalige tijden.

geert1976
9 december 2010, 23:26
En ontwerpen eindeloos complex maken hebben Duitsers ook een aardig handje van.

En je kunt nog honderd voorbeelden aandragen van gitaren die eerder/beter/innovatiever waren/zijn dan de Fender Stratocaster in begin jaren 50, het feit is wel dat de Stratocaster een van de beste industriële ontwerpen is geweest van de laatste pakwel zestig jaar.

Qua assemblage misschien wel, qua ontwerp vind ik dit zeker niet, dan vind ik de Tele meer geslaagd.

Zo ingewikkeld zit deze Hoyer niet in elkaar en hij sleuteld erg makkelijk, makkelijker als een Strat;)

geert1976
9 december 2010, 23:29
at Geert,
je moet niet zo fragmentarisch denken:
gitaren ontwerpen, bouwen en marketingen is meer dan op bepaalde onderdelen goed scoren. Leo Fender was onklopbaar omdat zijn hele pakket (niet alleen de gitaartjes, maar het hele gebeuren errond) perfect zat en helemaal in sync was met de toenmalige tijden.

Dat is voor mij ook niet de issue, qua marketing en assemblage ontwikkeling heeft Leo het heel slim gedaan, petje af.
Waar het mij om gaat is het feit dat Fender door sommigen als ultiem en onfeilbaar wordt neergezet en daar ben ik het dan niet mee-eens.

barno
9 december 2010, 23:31
Dat is voor mij ook niet de issue, qua marketing en assemblage ontwikkeling heeft Leo het heel slim gedaan, petje af.
Waar het mij om gaat is het feit dat Fender door sommigen als ultiem en onfeilbaar wordt neergezet en daar ben ik het dan niet mee-eens.

maar daar reageer je best niet op door tegenvoorbeelden te geven want dat werkt niet :) Die hoyer heeft de upperhorn evengoed van de precision afgekeken hoor :)

geert1976
9 december 2010, 23:35
maar daar reageer je best niet op door tegenvoorbeelden te geven want dat werkt niet :) Die hoyer heeft de upperhorn evengoed van de precision afgekeken hoor :)

Laat Arnold dat maar niet horen;)

Het voorbeeld dat ik gaf had als bedoeling dat anderen in die tijd ook niet stil zaten:ok:

Outline
9 december 2010, 23:48
Ik heb niet gezegd dat Fender onfeilbaar is en wat al nog niet meer. Ik heb wel gezegd dat ome Leo gewoon erg goed werk heeft verricht en qua totaalpakket het wel goed gedaan heeft en z´n tijd vooruit was. En dat we ´m daar best wel wat meer credits voor mogen geven.

Verder zijn we ondertussen erg ver off-topic geraakt....

sas62florett
10 december 2010, 14:39
Dat wordt een teleurstelling, ondanks het feit dat het een schitterende gitaar is. Er staat geen FENDER OP en het is geen FENDER. Ik heb dezelfde ervaring. Mijn kosten waren 900,- euro. Biedingen: 300 tot 400,- Dus maar zelf houden!!!!
Hallo Medemuzikaten,

Ten eerste dit is niet bedoeld als SPAM!!! Ook is deze topic niet na een verkoop advertentie gericht, maar is puur om een stukje vrijblijvend advies te mogen ontvangen.

Dank u


Zoals de titel al luid, zou ik graag een prijs indicatie van jullie willen aangezien ik niet helemaal thuis ben in de prijzen van tegenwoordig,

Hier even een korte introductie,

Ik speel in een top 100 rock band met ballen !!! we spelen vrijwel van alles op het rock gebied en merk ik dat ik daarbij steeds vaker mijn Les Paul gebruik inplaats van mijn huidige stratocaster, Hij staat nu in de kamer meer voor de decoratie dan dat er intensief op gespeeld word en dat vind ik ook zonde.


Ik heb de gitaar destijds zelf samen gesteld naar mijn eigen smaak,gevoel en geluid.
En er is niet bezuinigd op de onderdelen!!!

*PERSOONLIJK* vind ik hem beter klinken dan de menige Fender USA`s die ik door de jaren heb bespeeld.
dit was ook de reden dat ik er voor gekozen heb om zelf 1 samen te stellen.

Details:

Type: Stratocaster

Body: Allparts 2 tone sunburst body ( alder )

Neck: Rockinger neck ( rosewood ) 22 frets D-Shape

Fender Customshop `69 PU`s

Fender USA standaard tuners.

Fender USA standaard Tremelo bridge

Fender USA 250K pots + 5 way super switch.

Switchcraft jack ingang.

De gitaar is gebruikt maar absoluut niet misbruikt
geen fretwear aanwezig, een maand geleden zijn de frets opnieuw gecrownd en gepolijst en de randen van de frets bijgewerkt.
Ook is hij reeks afgesteld.

word geleverd met een luxe gevoerde stratocaster koffer ( nieuw ) en nieuwe snaren.

hier wat foto`s

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2924.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2926.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2933.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/100_2920.jpg

Ik zou echt niet weten wat ik ervoor mag vragen, wel weet ik dat het mij destijds genoeg geld heeft gekost ;)
als het bedrag te laag uitvalt als gehoopt had dan laat ik hem mooi staan als decoratie :P

Alvast bedankt

SRV2000
11 december 2010, 18:31
Allen bedankt voor jullie reactie,
Ik heb toch besloten om de gitaar te houden aangezien ik het gewenste bedrag er niet voor kan krijgen.
Ik merk dat er een hoop frustraties zijn opgewekt betreft de wel en niet beter dan een USA, Als er mensen zijn die zich aangesproken voelen dan is dat niet mijn bedoeling geweest, Ik heb nooit gezegd dat ik Fenders geen goede gitaren vind maar er zijn in mijn ogen een aantal punten die beter hadden gekund. zo ben ik niet echt tevreden over het fretwerk van Fender Deze slijten nog al gauw of zijn niet altijd even netjes afgewerkt. ook vind ik de topkam nog al snel inslijten, maar er zijn ook positieve punten zoals, stemmechanieken en bruggen.
Ik ben vandaag bij de muziekzaak geweest en heb daar het verhaal uitgelegd, Zij waren toen erg behulpzaam en ik mocht vrijblijvend een singlecoil pu mee nemen om hem thuis te testen, dit leek voor hun het meest geschikte element. en mocht ik niet tevreden zijn mag ik ten allertijden de element terug brengen.... goede zaak dus ;)
Ook heb ik gezegd dat ik goedkoop aan EMG select kon komen, maar die werd ten strengste afgeraden.

ik heb nu een EMG HZ S3 single coil mee gekregen,
kortom..........mcwilliams !!!!! :)

macwilliams
11 december 2010, 21:13
Graag gedaan:ok:

guitarkid
12 december 2010, 17:45
Ik heb toch besloten om de gitaar te houden aangezien ik het gewenste bedrag er niet voor kan krijgen.


Heel verstandig: over een jaar of zo heb je behoefte aan een Strat en dan baal je dat je deze hebt weggedaan. Door de jaren heen krijgt hij mythische proporties en is er geen Strat die er aan kan tippen....
Ik heb dat met een 1986 Squier Strat (E-series) die ik voorzien had van een Kahler 2300 tremolo, Sonic Ranger electronica en gouden lak. Voor een redelijke prijs verkocht, want ik had mijn "ultieme" Strat gekocht (een '62 USRI '89 en da's nog steeds wel een beetje zo), maar nu had ik 'm er graag nog bij gehad!
Kortom, houden en gewoon af en toe lekker op spelen, als hij niet als decoratie aan de muur hangt!

Gr. C.