PDA

View Full Version : Rossi en Parfitt?? (status quo)



the man with the tele
11 mei 2003, 16:24
wat vind iedereen hier van de gitaristen v. SQ. Rossi en Parfitt????????

the man with the tele
11 mei 2003, 16:26
alleen antw. op die bovenste, sorry.

the man with the tele
11 mei 2003, 16:27
deze dus

Luca P
11 mei 2003, 21:20
Recht toe recht aan.
Wat zij kunnen kan ik ook.
Maar het verschil is dat zij dus al die monster hits hebben geschreven!
"Down down" is nog steeds 1 van mijn favorieten en trouwens mijn eerste single dacht ik.
Mijn ouders waren redelijk geschokt door dit langharig tuig, ha ha!!

Electrical Storm
11 mei 2003, 22:21
Kerel als je slim bent verwijder je gewoon via 'edit' al je berichten in je andere topic. Nu kan het nog want buiten jou heeft er niemand gereageerd...

Kitaarhiero
11 mei 2003, 22:35
Leuk gitaarduo. Niet al te gecompliceerde muziek ook.

Neals
11 mei 2003, 23:05
Status Quo, stelt misschien geen reet voor maar wat een duo... Simpel maar doeltroefend..

Niet dat ik zelf een show-off ben

pimmetje
12 mei 2003, 08:50
Gave muziek. Niet om iedere dag uren te luisteren, maar zeker gaaf.

Ik ben 't niet helemaal eens met dat "wat zij kunnen, kan ik ook"-gedoe. Dat hoor je ook over veel ouwe bluesgitaristen. Maar als je 't dan probeert, hoor je een duidelijk verschil. Het is dan bij SQ iets gemakkelijker te kopieren dan bij veel echt ouwe zooi, maar juist bij dat soort troep gaat de hoeveelheid ballen die je in de riffs steekt tellen... en SQ stopt alle ballen die ze kunnen vinden erin :grin:.

Harry
12 mei 2003, 09:57
ik speel het niet zo maar na, sommige stukken zijn best lastig (en hee, ik ga er ook geen uren insteken, daar ben ik te lui voor)

hoofd
12 mei 2003, 17:46
Status Quo is zeker goed, gewoon lekker recht toe recht aan Rock, met telecasters :grin:. Maar dat zijn toch ook al erg ouwe lullen tegenwoordig?

John P
19 mei 2003, 20:24
Ouwe lullen ofniet, maar probeer maar eens zo strak te spelen met je bandje!

Kitaarhiero
20 mei 2003, 12:19
Satus Quo is inderdaad een goed geoliede machine, en sommige stukjes zijn nog best wel bijzonder (de intro van Whatever you want bijvoorbeeld)... die breken met hun boogiewoogie gerag.

RaceDJ
25 april 2005, 11:48
Parfitt: hij ragt echt op die gitaar, echt een show op zich. komt denk ik omdat ie alles, hoe snel ook, naar beneden aan slaat :wink:

Rossi: Speelt goed, maar vind hem verder niet bijzonder spelen.

Samen: een te gek rock-duo, vooral de optredens zijn waanzinnig.

hoofd
25 april 2005, 13:59
Goed dat je daar na bijna 2 jaar mee komt...

vulvasonic
26 april 2005, 00:02
Mag ik?

Ik daag iedere gitarist in het bezit van een bandje uit om een nummer van Status Quo te doen. En dan heeeeeeeeeeeel kritisch luisteren naar het verschil. Ik voorspel je; die jongens zijn NIET TE VERSLAAN in wat ze doen. De PERFECTE timing en power dat dit duo uit die tele's weten te rammen is bijna niet te kopieren. Hoe vaak heb ik het bandjes horen proberen (we doen dat mupke van Steedsweer Zo, lekker makkelijk en iedereen gaat UIT ZIJN DAK!), het lukt ze nooit!!!. Het ALTIJD een hele zwakke interpretatie van wat de echte QUO zo goed maakt.

Neen, het zijn ZEKER geen grote lichten in de muziek, maar ze hebben in ieder geval 1 ding waarin ze niet te kloppen zijn:

HHRRRRRaaankeTAAAAAnkeHRRaaaankeTAAAAAnke...... :D

hoofd
26 april 2005, 08:38
Uitdaging aangenomen, al heb ik geen band...ben er wel mee bezig een op te richten, dus zodra ik een band heb zullen we een SQ nummertje doen!

RaceDJ
26 april 2005, 10:13
Uitdaging aangenomen, al heb ik geen band...ben er wel mee bezig een op te richten, dus zodra ik een band heb zullen we een SQ nummertje doen!

dan raad ik 4500Times aan, als je die kan dan moet de rest ook lukken. :wink:

Pete Townshend
26 april 2005, 18:15
Ik vind "Twenty Wild Horses" ook erg gaaf 8-)

Stratman70
26 april 2005, 19:33
Inderdaad doe je Status Quo "niet zomaar even na", tenminste, als je echt kritisch bent en nauwkeurig hun geluid wil kopieëren. Daar komt toch meer bij kijken. Ik vind het wel heerlijk om een nummertje van hun op te zetten en lekker mee te raggen. "Mystery Song" (heet dat nummer zo?) vond ik altijd heerlijk om mee te spelen.
Ik vind Status Quo samen met AC/DC de ultieme voorbeelden van hoe muziek (relatief) simpel maar doeltreffend kan zijn.

ik heb ze nu twee keer gezien (beiden keren op Bospop) en vond het te gek. Ze worden oud, maar klinken nog steeds te gek. Alleen vond ik ze bij de laatste keer toen wat te routineus en weinig geïnspireerd overkomen, maar dat kun je een band die al 573 jaar dag in dag uit dezelfde nummers speelt (omdat iedereen die wil horen) dan niet meer zo kwalijk nemen natuurlijk.

Dat intro van Down Down zou ik nog wel eens willen leren spelen en dan EXACT hetzelfde willen laten klinken. dat zal best tegenvallen denk ik.
Weet iemand toevallig die accoorden?

RaceDJ
28 april 2005, 10:14
Dat intro van Down Down zou ik nog wel eens willen leren spelen en dan EXACT hetzelfde willen laten klinken. dat zal best tegenvallen denk ik.
Weet iemand toevallig die accoorden?

capo op 4e fret, zoek eens naar tabs...als je het weet ziet het er best simpel uit...maar wel doeltreffend, haha. :razz:

Wicked Willy
28 april 2005, 14:34
Status Quo rockt!!!!! Wat die 2 gasten met hun tele's doen, er zijn maar weinig bands die zo strak zijn!!!

Wicked Willy
28 april 2005, 14:34
Status Quo rockt!!!!! Wat die 2 gasten met hun tele's doen, er zijn maar weinig bands die zo strak zijn!!!