PDA

View Full Version : Marshall-in-a-box-pedalen shootout; 23-1 Zwolle



Kim Wilson
6 december 2010, 21:35
05-01-10
Even een update:

Zondag 23 januari hebben we met de band een oefenruimte geboekt. Maar omdat het oefenen door omstandigheden niet doorgaat, is deze ruimte dus beschikbaar. Mijn idee is om de pedalenmeeting daar te houden.

Het gaat dus om zondag 23 januari, van 14:00 tot 17:30 in Zwolle. Ik hoor graag wie er op die datum en plaats kunnen en willen komen.

--------------------------------------------------------------------------
Sinds ik de ST-2 van Michael even kort heb geprobeerd, heb ik toch wel trek in een soort van Marshall-in-a-box-pedaal. Die Powerstack wil ik weleens wat langduriger testen, en dan ook in vergelijk met een paar andere pedalen. Ik wil de Z.Vex BoR wel graag horen, maar ook de Catalinbread DLS zou ik nog beter willen proberen, en zo zullen er nog wel meer van dat soort pedalen zijn. En daar begint het probleem. Voor zover ik weet, heeft alleen De Gier de Catalinbread in de verkoop. Dus zou ik in een winkel nooit alle pedalen tegelijk kunnen testen.

Omdat de Tele-meeting een goeie manier was om de diverse Tele's naast elkaar te horen, zit ik eraan te denken om zoiets ook te doen om het juiste pedaal te vinden.

Dus aan iedereen die een dergelijk overdrive-pedaal heeft (suggesties zijn welkom) en zou je hier aan mee willen werken, post maar raak in dit topic! Via PM mag natuurlijk ook.

Bedankt alvast!

robert-gitarist
6 december 2010, 21:41
Lijkt me tof idee Kim! :) Ik denk dat H.Huisjes daar ook wel grote oren naar heeft. Die had ik vanmiddag nog aan de lijn en vertelde me dat hij graag een Marshall in a box zoekt. Marshall op 11 sound zeg maar ;) Dus animo is er zeker.

Ik wil zeker wel komen en evt. helpen maar ligt wel aan de datum en waar het gebeuren plaats vind.
Ik kan zelf een MI Audio Chrunchbox mee brengen, Boss BD-2 Blues Driver (die heb je gehad maar even goed een lekkere drive), Marshall Blues Breaker (nieuwe versie), Marshall Jackhammer en een Marshall Guv'nor (over Marshall sound gesproken...:ok:). Deze laatste klinkt echt heel erg goed, zeker voor de prijs.

Dus, ik kan redelijk wat mee brengen. Had je al iets in gedachten waar je het evt. wilt laten plaats vinden? :) Ik kan evt. kijken wat hier in Deventer te regelen is. Burgerweeshuis gaat vast niet lukken aangezien de oefenruimtes daar redelijk klein zijn. Grotere zaal kost natuurlijk weer aardig wat geld. Misschien dat ik bij m'n pa in de ruimte kan informeren waar hij oefend met zijn band.

Kim Wilson
6 december 2010, 21:45
Bluesdriver heb ik zelf wel. De rest lijkt me buitengewoon interessant!

Het wordt wel weer gewoon een saai vergelijk, maar dat boeit niet.

Zou mooi zijn als je mee zou doen! :ok:

Lokatie heb ik nog niet, maar ik hoop stiekem dat Mitch, Nielsje en Michael AE er ook zullen zijn, en die komen uit Noord- en Zuid-Holland. Misschien dat we daar een klein beetje rekening mee moeten houden. Maar Deventer e.o. lijkt me op zich wel geschikt.

robert-gitarist
6 december 2010, 21:49
Nja ligt eraan wat je er zelf van maakt :D ;) Saai is het beslist niet. Iedereen kan en zal er ongetwijfeld wel iets van opsteken.

Ik kom graag en zou evt. dus ook wel mee willen helpen mits dat kan en ik daar tijd voor heb (aankomende tijd best druk ivm. werk etc). De Blues Driverd laat ik dan thuis, ik ging er vanuit dat je die niet meer had namelijk :makeup:

Dus in dat geval kan ik mee nemen:

MI Audio Chrunchbox
Marshall Blues breaker
Marshall Jackhammer
Marshall Guv'nor

robert-gitarist
6 december 2010, 21:51
Lokatie heb ik nog niet, maar ik hoop stiekem dat Mitch, Nielsje en Michael AE er ook zullen zijn, en die komen uit Noord- en Zuid-Holland. Misschien dat we daar een klein beetje rekening mee moeten houden. Maar Deventer e.o. lijkt me op zich wel geschikt.

Ja maar goed, stel iemand komt uit Enschede, die zou ook naar het westen des lands moeten afreizen om een meeting bij te wonen ;) :makeup:
Ik kan hier in ieder geval tzt. eens informeren. Deventer is wel makkelijk bereikbaar met de auto en OV :)

Kim Wilson
6 december 2010, 21:51
Oh, dit zal ook waarschijnlijk ergens begin volgend jaar worden. Zit zelf ook niet al te ruim in de tijd nu. Maar ergens in februari moet wel lukken denk ik.

robert-gitarist
6 december 2010, 22:00
Goed plan, goed plan!:supercool: Nu even afwachten op de rest van de reacties etc.

Kim Wilson
6 december 2010, 22:03
Jep. Superbedankt trouwens dat je evt. wel mee wil helpen. Een meeting organiseren heb ik nog nooit gedaan, dus met z'n tweeën is wel prettig dan. :)

robert-gitarist
6 december 2010, 22:09
Meetings zijn altijd leuk dus als ik daar aan mee kan helpen of bijdragen dan doet ik dat graag :)
Bedenk me net trouwens dat ik ook nog een Carl Martin Plexitone heb liggen...:seriousf:

ieme
6 december 2010, 22:14
I'm in, wil m'n pedalen collectie wel beschikbaar stellen

Kim Wilson
6 december 2010, 22:24
Cool!!

Ik zal voorzichtig een lijstje starten.

Graag copy-pasten en aanvullen!

Versterker(s)
- Fender Vibrolux Reverb (Kim W)
-

Gita(a)r(en)
- Fender Baja Telecaster (Kim W)
-

Pedalen
Kim Wilson:
- Boss Blues Driver

Robert-Gitarist:
- MI Audio Chrunchbox
- Marshall Blues breaker
- Marshall Jackhammer
- Marshall Guv'nor

Ieme:
- ??

robert-gitarist
6 december 2010, 22:32
Versterker(s)
- Fender Vibrolux Reverb (Kim W)
-

Gita(a)r(en)
- Fender Baja Telecaster (Kim W)
-

Pedalen
Kim Wilson:
- Boss Blues Driver

Robert-Gitarist:
- MI Audio Chrunchbox
- Marshall Blues breaker
- Marshall Jackhammer
- Marshall Guv'nor
- Gibson LP Studio
- (misschien Marshall DSL50)

Ieme:
- ??

Mitch
6 december 2010, 22:45
Ik heb de DLS liggen inclusief spanningsverdubbelaar. Momenteel is -ie (jazeker!) van mijn board af om twee van mijn veelgebruikte gitaren er net iets minder lekker mee klonken. En zo kwam mijn veelgeprezen D_H gemodde MS10 weer op mijn board. Nog steeds een sleeper, maar goed... De DLS is absoluut een Marshall in a box, de Ibanez MS10/SML niet helemaal maar ligt wel een beetje in dat straatje en is denk ik sowieso interessant. De Ibanez Tube King eigenlijk ook. Mocht ik erbij aanwezig kunnen zijn dan kan ik de DLS en de MS10 meenemen en desnoods kan ik ze meegeven aan iemand die gaat.

En dat lijstje is nu al te onoverzichtelijk :seriousf:

Kim Wilson
6 december 2010, 22:49
Ja, er staat nu een gitaar en een amp onder het kopje Pedalen. Lezen is lastig, zo blijkt. :D

Ik weet nog even niet hoe het dan wel moet...

Die Tube King en MS10 ben ik ook benieuwd naar.

Versterker(s)- Fender Vibrolux Reverb (Kim W)
- Marshall DSL50 (Robert-Gitarist)

Gita(a)r(en)- Fender Baja Telecaster (Kim W)
- Gibson LP Studio (Robert-Gitarist)

Pedalen- Boss Blues Driver (Kim Wilson)
- MI Audio Chrunchbox (robert-gitarist)
- Marshall Blues breaker "
- Marshall Jackhammer "
- Marshall Guv'nor "
- Ibanez Tube King (Mitch)
- Ibanez MS10 "
- Catalinbread DLS "


- ??

Mitch
6 december 2010, 22:59
Nog maar even verder aangepast voor je ;) Nu staat alles daadwerkelijk op gear georden i.p.v. op gear én op persoon. Wat nu nog nodig is, is de Box of Rock en een OCD. Dus als je nou effe wacht met verkopen...

Nogmaals, geen idee of ik kan (en/of wil, het is geen zoektocht voor me) maar de MS10 en DLS kan ik waarschijnlijk wel bezorgen op wat voor manier dan ook. De Tube King wordt lastiger, die wil geen afscheid nemen van mijn board :D

vulvasonic
6 december 2010, 23:04
Maar Hans, waarom zou je eigenlijk überhaupt zo'n klotegeluid WILLEN hebben?
Ik bedoel.... Marshall, WTF?!?!

tillens
6 december 2010, 23:42
ha een overdrive meeting lijkt me eigenlijk wel wat. ik kan evt de dls wel meenemen van mitch indien nodig.
is er een datum bekend?
ik kan meenemen; de ts-9, banzai cold fusion, keeley time machine boost, klon centaur. ( en misschien ook een matchless hot box...)

vulvasonic
7 december 2010, 00:02
Even een klein beetje off topic, maar ook weer niet helemaal. Ik kan me echter voorstellen dat een 'overdrive-meeting' al snel zal leiden tot een kwijlend gezelschap waarin unaniem de voorkeur zal worden uitgesproken voor een aantal pedalen die met kop en schouders boven de rest uitsteekt, omdat ze het dikst klinken, of het romigst, of noem maar op.

Nu heb ik toevallig vanavond voor het eerst in lange tijd weer eens zitten luisteren naar Led Zeppelin. En dan valt het op dat de schoonheid van zijn geluid vaak juist zit in de diversiteit en de manier waarop hij flinterdunne geluidjes op een perfecte manier weet te stapelen tot een bombastisch geheel.

Dat weten jullie natuurlijk allemaal zelf ook wel, maar toch..., zie het als een waarschuwing. Iedere dag biefstuk gaat ook vervelen. :D

Nielsje
7 december 2010, 00:43
Natuurlijk wil ik daarbij zijn! Ik heb op het moment niets nodig, maar een gezellige meeting met doel vind ik altijd goed. (het moet me van het hart: ik vind het echt leuk dat al die meetings zo (potentieel) ontstaan. Zo heb je steeds meer aan elkaar). Mocht ik die dag toevallig niet kunnen, en als Lex of Mitch wel gaat, dan geef ik met liefde m'n pedalen even mee.

Omdat het lijstje nog steeds onduidelijk is:



Amps:
- Fender Vibrolux Reverb
- Marshall DSL50

Gitaren:- Fender Baja Telecaster
- Gibson LP Studio
- RebelRelic '62 strat

Pedalen:
- Boss Blues Driver
- Catalinbread DLS 9V
- Catalinbread DLS 18V
- HBE BigD
- Ibanez MS10
- Ibanez Tube King
- Marshall Blues breaker
- Marshall Guv'nor
- Marshall Jackhammer
- MI Audio Chrunchbox
- Okko Diablo



Verder: Handig als er twee Lehle switches zijn, dan kan je de amps + gitaren aansluiten.
En, (geleerd van de vorige meeting), mics + een recording setje!

FruscianteFan
7 december 2010, 01:07
Blackstar wellicht een idee?

Ik kan nu wel vrolijk zeggen dat ik kan komen met mijn Blackstar HT-Drive, maar een dergelijke pedalenmeeting kan ik beter overslaan.

Tristan
7 december 2010, 03:18
Lijkt me wel tof, ik kan de H.B.E. Big D meenemen, misschien niet volledig Marshall in a Box maar wel het bruutste distortion pedaal dat ik echt ken.

De Box of Rock viel mij eerlijk gezegd wat tegen als zijnde Marshall in a Box, te weinig drive en vrij gecompressed, de boost werkt wel lekker op zich.
Een tip, de Box of Metal van Zvex, eigenlijk meer Marshall in a Box dan de Box of Rock als je het mij vraagt.

En misschien nog de H.B.E. Full Metal Jacket, weleens wat clips van gehoord en dat klonk ook erg bruut, misschien nog wel opener en bruter dan de Big D, helaas heb ik deze nog nooit in levende lijve aan de tand kunnen voelen.

Kim Wilson
7 december 2010, 08:13
Top jongens! Helemaal goed! Er staat inmiddels zoveel op het lijstje dat ik wel haast mijn ideale overdrive kan vinden.

Ik ben ook nog steeds wel benieuwd naar de Blackstar pedalen, dus mocht iemand met een HT-Dual zin en tijd hebben...

DemolitionColorScheme
7 december 2010, 09:19
Mocht je een DLS (of iets anders proberen), kijk of je hem kan voeden met 12V / 15V / 18V.

Lexvandoef
7 december 2010, 09:22
Alweer zo'n toffe meeting! :)

Lijkt me tof om bij te zijn, weet nog niet of ik kan alleen. Ik heb verder ook niet zoveel overdrive pedaaltje, kan wel een Big D mee nemen, maar die zijn al ruim oververtegenwoordigd... :D

Evt kan mijn kleine ampje ook wel mee.

Kim Wilson
7 december 2010, 09:26
Mocht je een DLS (of iets anders proberen), kijk of je hem kan voeden met 12V / 15V / 18V.
Anders lees je het topic even door. Mitch heeft een DLS met spanningsverdubbelaar. ;)

Ik zal de OCD nog even uit de verkoop halen, en die neem ik ook wel mee.



Amps:
- Fender Vibrolux Reverb
- Marshall DSL50

Gitaren:- Fender Baja Telecaster
- Gibson LP Studio
- RebelRelic '62 strat

Pedalen:
- Boss Blues Driver
- Fulltone OCD
- Catalinbread DLS 9V
- Catalinbread DLS 18V
- HBE BigD
- Ibanez MS10
- Ibanez Tube King
- Marshall Blues breaker
- Marshall Guv'nor
- Marshall Jackhammer
- MI Audio Chrunchbox
- Okko Diablo

Mitch
7 december 2010, 09:29
O ja, da's waar, ik heb ook nog een HT Dual. Die valt ook wel een beetje in die categorie.

Amps:
- Fender Vibrolux Reverb
- Marshall DSL50

Gitaren:- Fender Baja Telecaster
- Gibson LP Studio
- RebelRelic '62 strat

Pedalen:
-Blackstar HT Dual
- Boss Blues Driver
- Fulltone OCD
- Catalinbread DLS 9V
- Catalinbread DLS 18V
- HBE BigD
- Ibanez MS10
- Ibanez Tube King
- Marshall Blues breaker
- Marshall Guv'nor
- Marshall Jackhammer
- MI Audio Chrunchbox
- Okko Diablo

Kim Wilson
7 december 2010, 09:29
Alweer zo'n toffe meeting! :)

Lijkt me tof om bij te zijn, weet nog niet of ik kan alleen. Ik heb verder ook niet zoveel overdrive pedaaltje, kan wel een Big D mee nemen, maar die zijn al ruim oververtegenwoordigd... :D

Evt kan mijn kleine ampje ook wel mee.
Leuk! Lijkt me tof om je weer te spreken!

Ik weet niet of jouw amp nodig is. Ik zoek iig iets wat goed werkt op mijn amp, dus daar wil ik alle pedalen zeker over horen. Als Robert zijn DSL50 meeneemt, hebben we op zich twee behoorlijk verschillende sounds. Maar als het niet teveel moeite is, kun je hem altijd meenemen.

Nielsje
7 december 2010, 09:32
Ik zou toch proberen te zoeken naar een wat andere marshall amp. Ik heb zelf een DSL-100 gehad en die had toch wel 'last' van een bepaalde mate van compressie en stugheid. Pedalen met wat ingebouwde compressie (barber, diablo etc) werken daarop niet zo best. Misschien is het beter een L&B 20 ergens vandaan te trekken.... Tristan?

Lexvandoef
7 december 2010, 09:35
En ik ga natuurlijk geen spullen teveel meesjouwen he Hans ;) Die amp blijft dan mooi thuis :sssh:.

Kim Wilson
7 december 2010, 09:56
Ook prima. Het maakt me niet zoveel uit wat er nog meer bij komt te staan, maar die L&B 20 lijkt me wel lekker.

Mitch
7 december 2010, 10:12
Ik wilde het niet zeggen, maar ik vind een DSL eigenlijk ook niet echt een geschikt platform voor pedalen in die richting. Ook niet echt als referentie voor wat de Marshall sound dan is als ik heel eerlijk ben :dontgeti:

marc_o
7 december 2010, 10:21
Ik zou eens uitkijken naar bijvoorbeeld een Fender bassmancombo, dat is een goede graadmeter voor pedalen....VOX kun je hiervoor beter overslaan en ik denk een hele rits Fender silverfaceversterkertjes ook...maar het blijft moeilijk zat, want je wilt uiteindelijk weten hoe dat spul op jouw eigen versterker klinkt....oftewel....iedereen ALLES meenemen!

Kim Wilson
7 december 2010, 10:29
Nou, het idee is dat ik een geschikt pedaal zoek, en dat een dergelijke meeting de uitgesproken gelegenheid is om de grootste collectie goeie pedalen bij elkaar te krijgen. Ik wil dus ook geen algemene overdrive-meeting, maar een testmiddag om mijn ideale overdrive te vinden. Dus mijn setje staat er sowieso.

Squier4ever
7 december 2010, 10:35
Misschien heeft iemand nog wel een Lovepedal Purple Plexi? of een Amp50?

Lovepedal maakt goed spul....

apekop
7 december 2010, 10:36
de Butler Tube driver schijnt ook als een Marshall te klinken.
Ik heb wel een TD maar geen marshall dus ik kan het niet vergelijken.

vulvasonic
7 december 2010, 11:32
Ik wilde het niet zeggen, maar ik vind een DSL eigenlijk ook niet echt een geschikt platform voor pedalen in die richting. Ook niet echt als referentie voor wat de Marshall sound dan is als ik heel eerlijk ben :dontgeti:

Het zou natuurlijk aardig zijn als er een JCM800, een Plexi en een Bluesbreaker combo aanwezig zouden zijn.

Als het even kan wil ik ook proberen aanwezig te zijn. Ik heb echter niks om mee te nemen, behalve een eenvoudige Blues Breaker II (en die staat al op de lijst). Maar mijn nieuwsgierigheid weet zich geprikkeld. Zelf heb ik nog nooit een Marshall geluid uit een Marshall gekregen, dus een pedaaltje zou handig zijn.

Waar ik persoonlijk ook zeer nieuwsgierig naar ben is de manier waarop de pedalen reageren op aanslag en volume. Een Marshall (een GOEDE Marshall, althans in MIJN optiek) is zeer dynamisch. Zelden een versterker gehoord waarbij je aanslag zo bepalend is voor het geluid. Het lijkt mij een prettige eigenschap om dezelfde dynamiek terug te vinden in pedaalvorm. Het zou me eerlijk gezegd lichtelijk verbazen, maar juist daarom vind ik het idee achter deze meeting wel zo interessant. :)

Mitch
7 december 2010, 12:21
Exact die dynamiek haal je nooit, maar als je speelt met volumepot én aanslag kun je een eind komen. Qua pure dynamiek ben ik nog niet veel beter tegengekomen dan de DLS op 18V, dus ik ben op zich wel nieuwsgierig hoe bijvoorbeeld de GN hype van dit moment (zo kan ik de Boss ST2 inmiddels wel noemen) zich daarin verhoudt.

Kim Wilson
7 december 2010, 12:29
Ik weet ook niet of ik een superdynamisch pedaal wil die een Plexi exact weet te imiteren. Daarom wil ik ze ook allemaal op één dag testen en op basis daarvan bepalen wat ik mooi vind. Misschien wil ik juist wel een pedaal met een dikke compressie...

marc_o
7 december 2010, 13:53
Iemand een Plexitone in de aanbieding van Carl Martin?

robert-gitarist
7 december 2010, 14:39
Ik!! Maar die is niet te koop ;) gaat wel mee naar de meeting mits ik die datum kan natuurlijk :)

Kim Wilson
7 december 2010, 14:57
Ik!! Maar die is niet te koop ;) gaat wel mee naar de meeting mits ik die datum kan natuurlijk :)
Dan doen we de meeting op een dag dat jij ook kunt. Simpel. :)

rocker_71
7 december 2010, 15:18
Omdat dit topic toch zo hot is, heb ik nog wel een hele mooie Marshall pedalen tip:

Pigtronix-Aria-Distortion- voor maar 70 euro!! (http://cgi.ebay.nl/Pigtronix-Aria-Distortion-Pedal-Brand-New-/280599015427?pt=UK_Guitar_Accessories&hash=item4155013003)
(incl verzenden)
Voor de duidelijkheid: ik heb hier verder niets mee te naken. Vond het gewoon een rete strakke prijs, want bij Maxguitar kost ie 170 euro.

Heb lang zitten dubben of ik het zou doen, maar heb toch vandaag de ZVEX Distortron gekocht. :mmmm:

Tristan
7 december 2010, 15:45
Ah, de amp50 heb ik ook nog op mijn boardje staan, maar dat is echt meer een lichte gainboost hoor, werkt erg goed om te stacken voor een pittiger overdrive pedaal, kan ik wel meenemen.
Ja, en natuurlijk de Danelectro CTO-1, die heb ik ook nog, wel een aardig ding op zich, ik vind de Big D wel beter, kan ook mee.
Ik neem ook graag mijn 2061x met cabje en G12M20's mee hoor, die is met nieuwe eindbuizen en Mercury Magnetics trafo's nu weer in orde.
Wel nog even wat tweaken met preampbuisjes, weet iemand welke standaard in deze amp zitten eigenlijk?

Henri H
7 december 2010, 16:01
Nou, het idee is dat ik een geschikt pedaal zoek, en dat een dergelijke meeting de uitgesproken gelegenheid is om de grootste collectie goeie pedalen bij elkaar te krijgen. Ik wil dus ook geen algemene overdrive-meeting, maar een testmiddag om mijn ideale overdrive te vinden. Dus mijn setje staat er sowieso.Ik vond het gortdroge vergelijk op de Tele-meeting goed aan te horen, maar eerlijk gezegd vond ik die ene ST-2 test van jou dat niet. Dan laat ik in het midden of het aan de ST-2 of aan jouw spel lag. ;)
Ik denk dat je een dergelijke meeting als deze, waarin jij op zoek bent naar een pedaal, beter kunt beperken tot een man of 6 a 10, zodat de anderen ook nog kans hebben om ff een paar pedalen te testen.

Ik ben, zoals Robert al aangaf ook op zoek naar een MiaB (Marshall in a Box), maar hoop op de amp-meeting in Heerenveen het één en ander te testen, dus ik haak ff af deze keer.

Kim Wilson
7 december 2010, 16:12
Ik vond het gortdroge vergelijk op de Tele-meeting goed aan te horen, maar eerlijk gezegd vond ik die ene ST-2 test van jou dat niet. Dan laat ik in het midden of het aan de ST-2 of aan jouw spel lag. ;)
Ik denk dat je een dergelijke meeting als deze, waarin jij op zoek bent naar een pedaal, beter kunt beperken tot een man of 6 a 10, zodat de anderen ook nog kans hebben om ff een paar pedalen te testen.

Ik ben, zoals Robert al aangaf ook op zoek naar een MiaB (Marshall in a Box), maar hoop op de amp-meeting in Heerenveen het één en ander te testen, dus ik haak ff af deze keer.
Ja, ik denk dat je de opzet redelijk omschreven hebt. Normaal gesproken zou ik naar een winkel gaan en een aantal pedalen testen, maar omdat ik een hoop tegelijk wil horen wil ik dat met medewerking van een paar forumleden doen, zodat ik een breed assortiment kan testen.

En idd, het fragment wat ik tijdens de Tele-meeting speelde, had niet veel om het lijf, en was idd ook verre van goed. Sowieso kan ik niet zo spelen als Eric, en ik heb ook al zo lang nauwelijks gespeeld dat de scherpte er wel wat af is. Een beetje voorbereiding zou dus ook geen kwaad kunnen.

Thiez
7 december 2010, 16:38
Ik heb eventueel een zelfbouw versie van lovepedal purple plexi. Het ligt er een beetje aan waar en wanneer het gaat gebeuren, als het niet te ver is lijkt het me zeker gaaf.

Mukkez
7 december 2010, 16:42
Ik zou er wederom graag bij zijn (net als bij alle andere meetings eigenlijk..),
maar het is wel afhankelijk van tijd en datum.
Ik denk dat ik ook redelijk vertegenwoordigd ben als ik mijn Tech 21 Sansamp Character British meeneem.
Ik zelf ben er namelijk erg over te spreken en ik ben niet de enigste.



Ik neem ook graag mijn 2061x met cabje en G12M20's mee hoor, die is met nieuwe eindbuizen en Mercury Magnetics trafo's nu weer in orde.


Klinkt zeer interessant, die wil ik al een behoorlijk tijdje proberen!

Ik zeg dus nog niet dat ik er bij zal zijn (zoals ik al wel deed bij de amp meeting XD ) omdat ik de datum nog niet weet.

robert-gitarist
7 december 2010, 23:28
Ik denk dat je een dergelijke meeting als deze, waarin jij op zoek bent naar een pedaal, beter kunt beperken tot een man of 6 a 10, zodat de anderen ook nog kans hebben om ff een paar pedalen te testen.
.

Yep, goed punt! Net zoals onze IJsseldeltablues meetings:blast:

Metalheart
8 december 2010, 19:48
voor de geïnteresseerden... heb een DS-1 met Keeleymod (profi gedaan) da's ook n bulk vette scheur in n doosje!

Kim Wilson
8 december 2010, 21:08
Nou, ik denk het niet, als ik eerlijk ben. Ik iig niet. Ik zoek een overdrive, geen distortion. Maar toch bedankt voor het aanbod. :ok:

wireman
9 december 2010, 13:16
Eh... Vergeet je onze afspraak niet? Als ie uitgeleend wordt, heb ik de primeur toch?


Ik heb de DLS liggen inclusief spanningsverdubbelaar. Momenteel is -ie (jazeker!) van mijn board af om twee van mijn veelgebruikte gitaren er net iets minder lekker mee klonken. En zo kwam mijn veelgeprezen D_H gemodde MS10 weer op mijn board. Nog steeds een sleeper, maar goed... De DLS is absoluut een Marshall in a box, de Ibanez MS10/SML niet helemaal maar ligt wel een beetje in dat straatje en is denk ik sowieso interessant. De Ibanez Tube King eigenlijk ook. Mocht ik erbij aanwezig kunnen zijn dan kan ik de DLS en de MS10 meenemen en desnoods kan ik ze meegeven aan iemand die gaat.

En dat lijstje is nu al te onoverzichtelijk :seriousf:

Hallie
9 december 2010, 15:17
een vraagje voor de BIG D gebruikers.. is " bigger" ook als losstaande boost te gebruiken?

Tristan
9 december 2010, 17:05
Nee, stom he?

Heus
9 december 2010, 17:06
Lijkt me ook wel wat om eens zo`n meeting bij te wonen !
Wil ik wel mijn erg toffe Clark Gainster clone meebrengen.

SunnMustang
9 december 2010, 17:06
Heeft iemand de Rothwell Hellbender?

Was erg impressed door de demo van ProGuitar of zoiets op Youtube.

muziekschuur
9 december 2010, 19:45
Vergeet niet de C-MAT Pedals BROWNIE. En dit is een pedaal dat uit een soort OPEN SOURCE vandaan komt.

Dat project heet BROWN SOUND IN A BOX. Afgekort BSIAB. En er is versie 1 en 2.

Als je dit zo doet dan denk ik dat een paar van DIY pedaaltjes hier ook thuishoren icm dus de BROWNIE.

Op U Tube is die ook te zien icm met een Fender The Twin en dan klinkt dat pedaaltje met die The Twin echt als een Marshall stack... En hij kan dan ook zachtjes.... (wow).

Mitch
9 december 2010, 21:03
Lijkt me ook wel wat om eens zo`n meeting bij te wonen !
Wil ik wel mijn erg toffe Clark Gainster clone meebrengen.

Wees van harte welkom, maar besef je wel dat de Gainster absoluut in de Deluxe-achtige oversturing gezocht moet worden? Denk overigens wel dat de naar een Marshall-achtige oversturing zoekende topic starter 'm gaat waarderen hoor, maar dat terzijde ;)

Kim Wilson
9 december 2010, 23:20
Hmm, lijkt me wel een interessant pedaal om even te testen, mocht er tijd over zijn. We moeten even kijken t.z.t. hoeveel personen we bij elkaar hebben. Het moet ook weer niet te druk worden, want dan gaat het een beetje voorbij aan het doel van de meeting. Maar met een goed pedaal ben je zeker welkom! :ok:

muziekschuur
10 december 2010, 13:16
Ik heb hier een knappe Mesa V-twin.... Maar da's vast errug off base.
Waar zou de meeting plaats vinden?

Kim Wilson
10 december 2010, 13:17
Is nog niet helemaal duidelijk. Beetje afhankelijk van wie er komen. Maar ik hoop een beetje in de buurt van Zwolle.

Nielsje
10 december 2010, 13:24
een vraagje voor de BIG D gebruikers.. is " bigger" ook als losstaande boost te gebruiken?

Nope. De bigger switch schakelt tussen twee gain pots. (Als ik het me zo goed herinner). Als je beiden dus op dezelfde stand hebt staan, hoor je geen verschil.

Lexvandoef
10 december 2010, 13:27
Nope. De bigger switch schakelt tussen twee gain pots. (Als ik het me zo goed herinner). Als je beiden dus op dezelfde stand hebt staan, hoor je geen verschil.

Doet volgens mij wel iets anders, er komt namelijk ook een stuk extra volume bij in de soft clipping stand.

Nielsje
10 december 2010, 13:45
Serieus? Ik zal hem dit weekend weer eens openschroeven.

Michael AE
15 december 2010, 10:40
Hey Hans, ik ben er hoor!

ieme
15 december 2010, 11:46
He!

Wanneer en waar zal dit plaatsvinden?

Ik kan wel wat pedalen meenemen maar ben meer een fuzz liefhebber dan een overdrive...

Fulltone 69
Fulltone 70
Fulltone Soulbender
Fulltone Fulldrive
Fulltone Distortion pro
Menatone red snapper
HBE UFO
HBE Powerscreamer
MXR Zakk Wylde
MXR 402
Mi Audio Crunchbox

Als iemand wil dat ik hier iets van meebreng hoor ik t graag

Lexvandoef
15 december 2010, 11:48
Serieus? Ik zal hem dit weekend weer eens openschroeven.

Doe dat, ben benieuwd!

Mitch
15 december 2010, 18:33
He!

Wanneer en waar zal dit plaatsvinden?

Ik kan wel wat pedalen meenemen maar ben meer een fuzz liefhebber dan een overdrive...

Fulltone 69
Fulltone 70
Fulltone Soulbender
Fulltone Fulldrive
Fulltone Distortion pro
Menatone red snapper
HBE UFO
HBE Powerscreamer
MXR Zakk Wylde
MXR 402
Mi Audio Crunchbox

Als iemand wil dat ik hier iets van meebreng hoor ik t graag

Niks persoonlijks ieme, maar het begint onderhant hilarisch te worden hoeveel van dit soort reacties er komen. Alsof iedereen alleen "shootout" leest en denkt: ik wil ook! :D
De rest van de titel is namelijk "Marshall-in-a-box".

Of wacht:

De rest van de titel is namelijk "Marshall-in-a-box".

ieme
15 december 2010, 18:36
Niks persoonlijks ieme, maar het begint onderhant hilarisch te worden hoeveel van dit soort reacties er komen. Alsof iedereen alleen "shootout" leest en denkt: ik wil ook! :D
De rest van de titel is namelijk "Marshall-in-a-box".

Of wacht:

De rest van de titel is namelijk "Marshall-in-a-box".

Mooi, ik hoor het wel

FruscianteFan
15 december 2010, 19:25
Is de EHX English Muff'n eigenlijk al genoemd?

Kim Wilson
15 december 2010, 22:33
Thanks Mitch! :ok:

Mitch
15 december 2010, 23:09
Is de EHX English Muff'n eigenlijk al genoemd?

Daar zeg je wat. Niet echt een verkoophit geloof ik en niet zo overbekend, maar ik heb 'm wel eens getest en dat is er zeker weten één in de categorie "Marshall in a Box". Wat groter, eigen voeding en niet zo goedkoop dacht ik, maar wel erg goed voor precies die sound.

tweng
16 december 2010, 17:34
Is die English muffin niet meer een Vox achtige ?

tnijland
16 december 2010, 20:20
Leuke meeting. Ik heb ook nog 2 Marshmellows in de aanbieding. Dit zijn de Menatone Workingman's Blues JTM 45 "Bluesbreaker" circuit emulatie en de King of Brittains "1968 Plexi" circuit (bass & lead channel) emulatie. Beide de 8 knops versie en speciaal hiervoor uitgezocht.... Als ik mee mag doen ;-)

Kim Wilson
17 december 2010, 08:45
Ik denk dat ik Mitch sowieso hierover ga contacten. Die heeft een goed beeld van mijn smaak en van de sound van de verschillende pedalen. Ik ga binnenkort een lokatie en datum prikken, dan zal er een nieuw topic komen en dan zal ik ook wel aangeven welke pedalen ik graag wil horen. Niet dat ik bepaalde mensen uit wil sluiten, maar ik zoek een pedaal in een bepaalde hoek (en Mitch weet ongeveer wat ik zoek), en dan zal ik toch moeten selecteren. Als er 25 man komt die alle mogelijke drives, distortions en fuzzes die er te koop zijn bij zich hebben, gaat het een beetje zijn doel voorbij.

Dat gezegd hebbende, lijken me die Marshmellow's wel enorm interessant! Wat kosten die normaal gesproken?

tnijland
17 december 2010, 19:32
Tja, de Menatones zijn helaas niet goedkoop en komen 2e hands volgens mij niet onder de 150 Euro. Ik heb er 4 te weten te bemachtigen, de genoemde beide Marshall pedalen, een Red Snapper (tube screamer achtig en meer all-round) en de Howie die een Dumble sound imiteert (denk aan Larry Carlton/Robben Ford).

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt want ik ben zelf ook een enorme geluidspurist en zoek altijd naar die specifieke sound. Er zijn overigens wel veel verschillende type Marshalls gemaakt en dus ook dienovereenkomstig aantal pedalen. Ik vind de Menatone Workingman's blues heel dich bij de sound van Warren Haynes van Gov't Mule komen (dikke donkere en rauwe blues sound). De Guv'nor van Marshall heeft die typische "Still got the blues" sound en de King of Brittains gaat meer naar AC/DC. Wat ik zelf nog mis is de 1987x Marshall sound in een doosje. Ik ben ook benieuwd naar de ZVex BOR.

Toaster
20 december 2010, 15:15
Is er voor goed vergelijk ook nog een echte Marshall aanwezig????

Zoals poster hierboven vermeld zijn er nogal wat verschillende type marshalls geweest...

Kim Wilson
20 december 2010, 15:23
Een goeie Marshall amp (of iets wat erop lijkt) zou zeker leuk zijn voor het vergelijk, maar voor mij niet noodzakelijk. Ik hoef niet per se de sound van een bepaald type Marshall te hebben. Ik zoek een Marshall-achtige sound die lekker klinkt, en dat hoeft dus niet exact ergens op te lijken.

Thiez
21 december 2010, 14:24
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is. Maar ik zou ook zeker Wampler pedalen proberen te bemachtigen. Deze pedalen zijn gebasseerd op Plexi en JCM drives. Erg gaaf spul!

rocker_71
22 december 2010, 20:42
Weet nog niet of ik kan, maar heb misschien wel 2 interesante pedalen:
- Trex Mudhoney
- Zvex Distortron

Kim Wilson
4 januari 2011, 22:45
Even een update:

Zondag 23 januari hebben we met de band een oefenruimte geboekt. Maar omdat het oefenen door omstandigheden niet doorgaat, is deze ruimte dus beschikbaar. Mijn idee is om de pedalenmeeting daar te houden.

Het gaat dus om zondag 23 januari, van 14:00 tot 17:30 in Zwolle. Ik hoor graag wie er op die datum en plaats kunnen en willen komen.

Nielsje
4 januari 2011, 22:55
Misschien kan ik komen, maar weet het niet zeker. Iets met tentamens (herkansing, blegh).
Mocht ik nou niet kunnen, dan wil ik m'n pedalen wel even meegeven aan iemand die vanuit deze richting wel naar het hoge noorden gaat.

* okko diablo
* catalinbread dls
* hbe big d

Kim Wilson
5 januari 2011, 15:18
Dat zou mooi zijn. Thanks alvast. :ok:

Tristan
5 januari 2011, 15:54
Even kijken wat er allemaal komt en of het voor mij ook interessant is, 300 km rijden in een bus die op z'n best 1 op 9 loopt is nogal een kostbare aangelegenheid, maar die datum heb ik in ieder geval niks staan.

Kamiess
5 januari 2011, 21:52
ik kan waarschijnlijk niet, maar heb een Weehbo JCM Drive gebaseerd op de jcm800.
Als iemand langs Hoogeveen komt wil ik hem wel beschikbaar stellen voor de meeting.

beetje lange link,maar het enige plaatje dat ik kon vinden online.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_ECtIunVBgNE/TMbQNiFSMhI/AAAAAAAAAXk/c9WS157_uZQ/s1600/PICT6533.JPG&imgrefurl=http://augshejais.blogspot.com/2010/10/pedalboard-version-s.html&usg=__IhVGn9AKRL63xiYlSxmeXm9cCJ0=&h=1200&w=1600&sz=802&hl=nl&start=24&zoom=1&tbnid=WwYuEz8WlNvf2M:&tbnh=124&tbnw=165&prev=/images%3Fq%3Dweehbo%2Bjcm%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw %3D1259%26bih%3D729%26tbs%3Disch:10%2C675&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=119&vpy=183&dur=1857&hovh=194&hovw=259&tx=141&ty=94&ei=n9skTfGSDc2VOpaDrKEC&oei=btskTZH-GYf74AbP6NyEAg&esq=5&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:6,s:24&biw=1259&bih=729

Kim Wilson
6 januari 2011, 08:28
Klinkt interessant! Hopen dat er nog iemand vanuit Groningen o.i.d. komt, die zou hem dan op kunnen pikken. We wachten het af. Bedankt alvast!

Kim Wilson
6 januari 2011, 08:31
Trouwens, de openingspost is inmiddels aangepast, daar staat nu datum, tijd en plaats ook in. Voor verdere details en voor de mensen die willen komen, ontvang ik graag een PM met wat je meeneemt. Da's makkelijk voor de administratie.

Bedankt!

robert-gitarist
6 januari 2011, 13:32
Als er iemand is die langs/uit Deventer komt die mij wil oppikken, hoor ik het graag! Ik heb zelf die dag namelijk geen vervoer. :(

Kim, gisteravond met H.Huisjes in de oefenruimte geweest met zijn JCM800 2204 en tevens had ik mijn Guv'nor bij me. Klinkt erg gruwlijk goed en komt zeker zeer dicht bij de sound van de JCM800 :dontgeti:
Letterlijk een Marshall-in-a-box. Ikdenk dat je voor deze prijs en kwaliteit geen betere gaat vinden tenzij je 150+ euro wilt uitgeven aan een boutique pedaal oid. Maar goed, dat even terzijde ;)

Nielsje
6 januari 2011, 13:56
beetje lange link,maar het enige plaatje dat ik kon vinden online.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_ECtIunVBgNE/TMbQNiFSMhI/AAAAAAAAAXk/c9WS157_uZQ/s1600/PICT6533.JPG&imgrefurl=http://augshejais.blogspot.com/2010/10/pedalboard-version-s.html&usg=__IhVGn9AKRL63xiYlSxmeXm9cCJ0=&h=1200&w=1600&sz=802&hl=nl&start=24&zoom=1&tbnid=WwYuEz8WlNvf2M:&tbnh=124&tbnw=165&prev=/images%3Fq%3Dweehbo%2Bjcm%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw %3D1259%26bih%3D729%26tbs%3Disch:10%2C675&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=119&vpy=183&dur=1857&hovh=194&hovw=259&tx=141&ty=94&ei=n9skTfGSDc2VOpaDrKEC&oei=btskTZH-GYf74AbP6NyEAg&esq=5&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:6,s:24&biw=1259&bih=729

Gaaf, die kerel heeft gewoon een Fender tuner opnieuw behuist en een looper toegevoegd :). En heeft iets gedaan met dat EHX apparaat wat ik zo niet kan thuisbrengen..

Kim Wilson
6 januari 2011, 15:05
Als er iemand is die langs/uit Deventer komt die mij wil oppikken, hoor ik het graag! Ik heb zelf die dag namelijk geen vervoer. :(

Kim, gisteravond met H.Huisjes in de oefenruimte geweest met zijn JCM800 2204 en tevens had ik mijn Guv'nor bij me. Klinkt erg gruwlijk goed en komt zeker zeer dicht bij de sound van de JCM800 :dontgeti:
Letterlijk een Marshall-in-a-box. Ikdenk dat je voor deze prijs en kwaliteit geen betere gaat vinden tenzij je 150+ euro wilt uitgeven aan een boutique pedaal oid. Maar goed, dat even terzijde ;)
Klinkt interessant! Welke amp had je zelf bij je?

robert-gitarist
6 januari 2011, 15:12
Gisteravond bedoel je? Ik had geen amp bij me verder. We hebben alle pedalen getest op de Marshall JCM800 2204 van Henri :)
Ik heb zelf een Marshall JCM2000 DSL maar die bleef dus thuus ;)

Kim Wilson
6 januari 2011, 15:20
Hmm... Een pedaal op een JCM800, is het dan niet logisch dat het klinkt als een JCM800? Maar goed, ik ben wel benieuwd wat ie doet over mijn Fender.

robert-gitarist
6 januari 2011, 16:48
Mwah...we hadden de JCM800 gewoon helemaal clean ingesteld. Geen randje gain of wat, gewoon helemaal clean ;)

johanb
6 januari 2011, 17:28
Waar in Zwolle?

Kim Wilson
6 januari 2011, 18:22
Zwols Popfront. http://www.popfront.nl/

@Robert:
Een JCM800 klinkt natuurlijk wel behoorlijk anders dan een ouwe Fender, ook als ze beide clean staan. Maar we zullen zien, ik ben heel benieuwd wat ie op mijn amp doet. Misschien is het wel precies wat ik zoek. Ben ik mooi goedkoop klaar. :)