PDA

View Full Version : Buizenversterker voor € 800,00 nieuw / gebruikt



James007
6 december 2010, 15:14
Hallo medeforumleden,

Na een tijdje te hebben geploetert is het over een tijdje zover, mijn eerste optreden (tryout), heb altijd thuis gespeeld op een kleine versterker en mot nu dus een grote versterker hebben. Ik speel voornamelijk classic rock, blues en ook wat van U2, ben gecharmeerd van het Marshall geluid (speel op een Gibson Les Paul standaard). Ik heb ongeveer € 800,00 te besteden. En denk zelf aan de onderstaande opties:
Marshall MA50 Half Stack;
Blackstar HT60 Stage 2x12;
Gebruikte Marshall half stack (welke type weet ik niet maar DSL/TSL?)
Hebben jullie voor een startend optredende gitarist tips?

Juuleman
6 december 2010, 15:16
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe versterker, toevallig ook die MA50 combo. Hopelijk kan iemand daar wat over vertellen.

peter_heijnen
6 december 2010, 15:48
Hebben jullie voor een startend optredende gitarist tips?
Nooit met een nieuwe amp -die je nog niet kent- het podium op, laat staan je allereerste keer. Wacht dus niet met je nieuwe amp tot vlak voor het optreden.

rudolf
6 december 2010, 15:53
Nooit met een nieuwe amp -die je nog niet kent- het podium op, laat staan je allereerste keer. Wacht dus niet met je nieuwe amp tot vlak voor het optreden.

zeker... ik heb er best een tijdje over gedaan om echt het geluid te vinden wat ik wilde.

Mr. Dynamite
6 december 2010, 16:07
You've got PM ;)

Bijl
6 december 2010, 16:18
Een tweedehandse ENGL Screamer, Mesa F50, Mesa Nomad, of nieuwe Peavey 6505.

big dooley
6 december 2010, 16:24
een complete halfstack voor 800 kan wel, maar dan wel goed zoeken...
DSL komt het eerst in me op, de TSL is iets minder populair, dus logisch gezien zou die iets goedkoper moeten wezen...
een JCM900 compleet met cabinet moet je wel kunnen vinden voor die prijs lijkt me

als je het niet uitmaakt kun je ook zoeken naar een head met 2x12 cab.. (marshall 1936 bijvoorbeeld) kun je later altijd er nog eentje bij kopen om die op elkaar te zetten... zo heb ik het ook

MA50 zou ik niet doen... maar das persoonlijk

blackstar schijnt lekker te zijn, maar ik ken ze niet... is wel brits gevoiced, dus een marshall-brul moet er zeker uit te halen zijn

Henri H
6 december 2010, 16:34
Marshall JCM 800 2205, gemodificeerd/verbeterd. :soinnocent:

Speakerkastje (Marshall 1936) erbij van €200,- en klaar is Kees.
Dan zit je maar €100,- boven je budget....

Thiez
6 december 2010, 16:41
Marshall MA zou ik zeker niet doen als je budget 800 is. Dan kun je veeel beter krijgen.

Idd zoals eerder genoemd een JCM900 of een DSL ofzo. Vintage modern van marshall willen ook nog wel 2e hands voorbij komen voor die prijs.
Ook de blackstar die je al noemt in je eigen post schijnt een erg gaaf en veelzijdig dingetje te zijn.

Jasper.
6 december 2010, 17:05
Ik heb 700 euro voor mijn JCM900 halfstack betaalt. Ik vind het een superamp maar hij moet je wel liggen volgens mij.

big dooley
6 december 2010, 17:06
voor een startende speler/optreden, lijkt me een VM iets minder geschikt... is mijns inziens wat meer voor een doorgewinterde plukker, die graag met 1 kanaal werkt en alles met z'n volume- en toneknop regelt...
een meerkanaals is meestal "makkelijker"... clean, crunch, evt lead... trappen maar en je hebt wat je wilt... nuances zoeken met je gitaarknoppen heb je als "beginner" meestal geen tijd voor, alhoewel je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen dunkt me...
of je moet alleen maar puur metal of punk willen spelen :D

Mr. Dynamite
6 december 2010, 17:26
Ik kan als je naar veelzijdigheid opzoek bent met het marshall geluid de TSL 60 aanraden. Toen ik naar een veelzijdige amp met marshall sound op zoek was kwam deze als beste uit de verf. In tegenstelling tot de DSL heb je hier ook een voetschakelbare crunch, wat ik het meest gebruik.

De mijne gaat met een tijdje weg, ik ga wat meer back to basic ;)

speedmusic
6 december 2010, 19:54
Er staat nu ook voor een leuke prijs een HiWatt halfstack op marktplaats te koop, €600,-- De de top zou ik nog wel een keer willen hebben, al denk ik dat ik liever voor een Marshall VM 50watter ga.

caliban
6 december 2010, 21:53
Ook ik raad de MA af, een keer over gespeeld, en klonk echt alles behalve goed.

James007
7 december 2010, 12:53
Mannen,

Bedankt voor jullie reacties, naar aanleiding hiervan ga ik de komende weken de Blackstar HT60 stage testen. Deze heeft drie kanalen en mijn gitaargeluid veranderen d.m.v. de regelaars op mijn gitaar gaat mij (nog) niet lukken. De Marshall MA laat ik varen en in plaats hiervan probeer ik ergens een Marshall TSL uit. Prijstechnisch gezien zal ik dan bij een 2x12 Cab uitkomen.

Het kan nog wel een paar weken duren, maar zal zeker mijn bevindingen op dit forum plaatsen.

caliban
7 december 2010, 14:17
Veel gitaristen vinden de DSL leuken dan de TSL dus die zou ik ook eens testen

Rembull1980
7 december 2010, 15:00
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe versterker, toevallig ook die MA50 combo. Hopelijk kan iemand daar wat over vertellen.

Testen! ;) Zelf horen.. ik had precies hetzelfde totdat ik zelf ging luisteren. Ik ben nu voor Marshall, maar was dat alles behalve voordat ik daadwerkelijk erop gespeeld had.

caliban
7 december 2010, 17:13
Testen! ;) Zelf horen.. ik had precies hetzelfde totdat ik zelf ging luisteren. Ik ben nu voor Marshall, maar was dat alles behalve voordat ik daadwerkelijk erop gespeeld had.

Nu scheer je alle marshalls over 1 kam, beetje verkeerd..

jutter
7 december 2010, 18:16
Ik ben héél benieuwd naar de Blackstar HT60. Is dat een beetje een professionele amp?

Thiez
7 december 2010, 18:18
Zeker weten, blackstar is opgericht door ex-marshall medewerkers.

RoelSmoel
7 december 2010, 18:36
Zeker weten, blackstar is opgericht door ex-marshall medewerkers.

Dat zegt niks.

Ik vind het zelf hele fijne versterkers. Heb een HT5 gehad, heb een HT20, HT60 heb ik wel eens over gespeeld en was/ben ik erg over te spreken.

Thiez
7 december 2010, 19:11
Noujah het zegt niet alles misschien maar wel een groot deel. Kijk bijvoorbeeld naar jet city. Het is chinese massaproductie, maar zit wel een lekker soldano achtige sound in.
Die marshall mensen zullen niet bij marshall weg gaan om een slechter product dan marshall op de markt te zetten denk ik. De blackstars kunnen zeker met de moderne marshalls mee.

Henri H
7 december 2010, 19:48
Ik heb alleen een keertje kort de Series One 200 getest, had me er (te)veel van voorgesteld, maar viel me eerlijkgezegd behoorlijk tegen.
Nothing beats a good Marshall.... 2205 ;)

big dooley
7 december 2010, 19:53
Noujah het zegt niet alles misschien maar wel een groot deel. Kijk bijvoorbeeld naar jet city. Het is chinese massaproductie, maar zit wel een lekker soldano achtige sound in.
Die marshall mensen zullen niet bij marshall weg gaan om een slechter product dan marshall op de markt te zetten denk ik. De blackstars kunnen zeker met de moderne marshalls mee.

wat ik begreep hadden ze bepaalde ideetjes, waarvan ze zelf al wisten dat marshall die om politieke redenen niet zou uit gaan voeren... tenslotte beslist het bestuur over de bedrijfspolitiek en niet de ontwerpers

als de ontwerper van de vintage modern zijn zin had gekregen, had er nooit een reverb in zijn creatie gezeten...
slash gebruikt zelf nooit een effectsloop maar toch hebben ze die in de AFD100 ingebouwd... en als ik het technisch inzicht van slash zelf zo inschat, afgaand op een paar quotes, is hij echt niet degene geweest die de electronische attenuatie of de automatisch bias heeft bedacht... dat komt echt uit de koker van santiago (die waarschijnlijk wel her en der wat afgekeken heeft, maar dat doet er verder niet toe)

marshall hecht nog steeds waarde aan het "made in the UK" voor hun topmodellen... waar blackstar hun producten in azie laten produceren.... niet dat deze daardoor automatisch slechter zijn, maar het geeft een idee over zaken als bedrijfspolitiek... iets waar de consument eigenlijk weinig mee te maken heeft

Henri H
7 december 2010, 23:28
..... iets waar de consument eigenlijk weinig mee te maken heeft.....maar misschien wat meer aandacht zou moeten schenken?