PDA

View Full Version : Graspop 2011



The Miracle
6 december 2010, 13:35
Rechtstreeks van de graspop website:

"Slipknot sluit het festival af op zondag 26 juni. Het wordt hun enige show
in de Benelux deze zomer!"

Morgen worden er meerdere namen aangekondigd!

HaroldA
6 december 2010, 14:12
Iron maiden unlikely, headlining Werchter. SOAD, Scorpions, Slipknot, Korn are potential headliners. Official news today! @graspop #graspop

https://twitter.com/#!/graspop/status/11698035499208704


Drank en eten worden betaald met Graspopmunten en kan je kopen aan de muntautomaten op het festival. Met de Graspopmunt kan je alles kopen: frisse pintjes, frisdrank, frietjes, pizza, pasta, ...
Een Graspopmunt op het festival kost voortaan 2,50 euro. Deze prijsstijging was noodzakelijk omdat enerzijds de kostprijs van het bier en de frisdranken duurder is geworden, en anderzijds het artiestenbudget en de logistieke kosten elk jaar blijven toenemen.

Goed nieuws voor wie de Graspopmunten in voorverkoop aanschaft want de prijs voor een Graspopmunt blijft dezelfde als vorig jaar, nl. 2,25 euro/munt.
Graspopmunten in voorverkoop zijn enkel beschikbaar in de vorm van boozebags. Een boozebag kost 50 euro (incl. kosten) en bevat 22 munten waarmee je kunt eten en drinken, een exclusief GMM-gadget, en andere leuke hebbedingetjes die je kunt afhalen aan de sponsorstanden.

http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muziek-nieuws/article/detail/1190301/2010/12/01/Ticket-Graspop-ongewijzigd-eten-en-drinken-duurder.dhtml

ShredTallicA
6 december 2010, 16:01
In de gaten houden dus :blast:

Sinne
6 december 2010, 21:20
ik ben er sowieso bij. lekker spacen bij electric wizard XD

Sinne
7 december 2010, 10:55
Judas Priest & Ozzy zijn soortvan bevestigd, maar dan door blabbermouth.net

Ijselrobo 07
7 december 2010, 11:59
komt billy talent daar ook?
zo ja dan heb ik wel gas voor zo'n vip ticket :blast:

HaroldA
7 december 2010, 12:21
komt billy talent daar ook?

Ieeuuuw!!! :stop: Die was er in 2010 ook. Boring! :chicken:

Thiez
7 december 2010, 16:45
Ik ga pas vanaf eind februari geruchten geloven hoor :P Ik ken dat met die geruchten. Er zijn altijd hoop mensen die maar dingen gaan roepen van bands de ze hopen dat komen.
Je kunt het natuurlijk wel een beetje zien aan wat er op andere festivals en dingen in de buurt speelt maar dan nog... ik wacht lekker af. En dan tegen de tijd dat de dagindeling online staat besluit ik wel of ik ga en welke dagen ik ga.

Sinne
8 december 2010, 17:56
heuuj kaartje binnen :cheerup:

The Unforgiven
8 december 2010, 22:11
komt billy talent daar ook?
zo ja dan heb ik wel gas voor zo'n vip ticket :blast:

Nee, dit festival is alleen voor bands die enigzins talent hebben.

HaroldA
8 december 2010, 22:57
Nee, dit festival is alleen voor bands die enigzins talent hebben.

Helaas stonden ze afgelopen jaar al op graspop. Saaie kutband...

The Unforgiven
9 december 2010, 08:17
Ach, toch liever hun dan iets als Cold Play of iets dergelijks. Liever een saaie band en eventjes een aantal biertjes halen dan een stel homeaux die de rest van je dag verneuken.

ShredTallicA
9 december 2010, 20:04
Ach, toch liever hun dan iets als Cold Play of iets dergelijks. Liever een saaie band en eventjes een aantal biertjes halen dan een stel homeaux die de rest van je dag verneuken.

Geef mij maar de 'homeaux' dan.. :chicken:

Kakihara
21 december 2010, 11:39
Het verbaast me dat er nog geen update is gekomen :)

Graspop Metal Meeting (voorlopige affiche - op 8 december)

Slipknot - Scorpions - Ozzy Osbourne - Slipknot - Judas Priest - Volbeat - Iced Earth - Epica - Parkway Drive - Arch Enemy - Moonspell - The Damned Things - Masters Of Reality - Heaven Shall Burn - Sepultura - Angelwitch - Amorphis - Soilwork - Kvelertak - The Black Dahlia Murder - Revoker - Electric Wizard - Adept - Spiritual Beggars - Terror - While She Sleeps

Moeten daar nog aan worden toegevoegd :

Rob Zombie, Whitesnake, Foreigner, Journey, Firewind, FM, Ghost, All That Remains, Architects, Escape The Fate, Suicide Silence.

Na Nieuwjaar zou er een rits nieuwe, jonge, groepen aangekondigd worden.

Exi
22 december 2010, 18:24
Goh, 2 x Slipknot? :soinnocent:

ER!K
22 december 2010, 18:44
Ik moet nog even toestemming verkrijgen van mijn ouders, maar ik denk eigenlijk dat dat wel goed zit.. :crazyhappy: Tot nu toe nog niet echt bands die ik superawesomevet vind ofzo, maar wel wat leuke namen tot nu toe ^^

richwoodplayer
26 december 2010, 00:23
komt billy talent daar ook?
zo ja dan heb ik wel gas voor zo'n vip ticket :blast:

was er in 2010 inderdaad al, vond ze op graspop niet zo spetterend, 2 dagen ervoor in de melkweg waren ze wel super vet:rockon:

slash was toch wel mijn hoogtepunt op graspop!

smullie
28 januari 2011, 16:54
weer wat namen erbij... En Disturbed komt ook... :cooler:

http://www.graspop.be/2010/nl/bands.html?tl=nl

mousediver
15 juni 2011, 16:15
weer wat namen erbij... En Disturbed komt ook...

disturbed heeft gecancelled:(

maar niet getreurd, ik zal er zijn(dan wel als toeschouwer want na een week mijn gitaar te hebben ben ik nog niet echt goed genoeg voor mainstage)

Thiez
15 juni 2011, 18:43
Voor mij dit jaar geen graspop. Geen geld, maar ik treur er ook niet over want zo denderend vind ik de line up niet. De meeste bands die ik zou willen zien, heb ik al een keer gezien. Op graspop zelfs.

The Miracle
15 juni 2011, 23:25
Ik vind het dit jaar wel een super line-up. Ik ga me nog veel beter vermaken dan vorig jaar!

new deep
17 juni 2011, 22:29
Gaat gaaf worden met The Black Dahlia murder als mijn favoriet. Ik ben daarnaast ook altyd te porren voor Soilwork en ben benieuwd naar Kvelertak.
De laatste Sepultura is weer als vanouds dus die ga ik zeker mee pakken, dus mis ik Corrosion of Conformity maar daar is Pepper Keenan toch uit dus ok..

Verder kijk ik uit naar The Damned Things, Times of Grace, Avenged Sevenfold en Amorphis.

archerterror1
22 juni 2011, 11:17
Vrijdag en Zaterdag weet ik niet waar eerst te lopen... Helaas is de zodnag héél wat minder, maarja => zuipdag :crazyhappy:

YannickH
23 juni 2011, 22:40
ben vandaag de tent gaan opzetten.
manman... voor we op de camping waren hebben we bijna3uur staan aanschuiven voor we binnen waren!
al het volk moest door een kleine ingang om een bandje te gaan halen.
ik snap niet dat de organisatie daar niks aan doet:dontgeti:

HaroldA
27 juni 2011, 17:08
Zo, we zijn weer terug! Zeer slechte programmering maar wederom een zeer geslaagd weekend!

Altijd gezellig daar in Dessel :ok:

richwoodplayer
27 juni 2011, 20:43
ben ook vandaag terug gekomen!
de ingang om een bandje te halen was inderdaad erg slecht, sta je dan met je volle bepakking enzo.
Maarja, alles overleefd, vond zelf volbeat toch wel een hoogtepunt, verder erg veel lol gehad, en best veel bands gezien!

ik vond het tof!:rockon:

YannickH
27 juni 2011, 22:07
ik heb gezien wat ik moest zien en het was top:ok:
een lekker stoned weekend...:D

FrankC
28 juni 2011, 00:33
Hoe was het eten dit jaar?
De keren dat ik geweest ben was het legendarisch slecht. Waar bikken jullie eigenlijk hebben jullie nog tips voor 2012?

In 2004 en 2006 nog op het erf gestaan bij een boer. Lekker BBQ-en. Goed eten en zelfs EK kunnen zien. Maar sinds verschuiving festivalterrein plekkie weg.

HaroldA
28 juni 2011, 09:26
Hoe was het eten dit jaar?
De keren dat ik geweest ben was het legendarisch slecht. Waar bikken jullie eigenlijk hebben jullie nog tips voor 2012?

Er was heel wat lekker eten te vinden, de Thai had bijvoorbeeld heerlijke gerechten op de kaart! Maar, wel voor 5 munten.

Dus ik heb voornamelijk friet en loempia's gegeten. ;)

Thiez
28 juni 2011, 10:07
Ik vind het eten opzich altijd wel goed geregeld. Prima keuze uit genoeg soorten voedsel.
Maar meestal ad ik altijd buiten het festival terrein idd, goedkoper en je krijgt meer. Die tentjes buiten het festival zijn met het verplaatsen ook nog aanwezig hoor. Zijn veel mensen op dat bedrijventerrein die er op inspelen.

smullie
28 juni 2011, 13:42
Wij (ik en mijn vrouw) zijn ook een weekendje geweest. We zijn wel elke avond bij mijn moeder thuis gaan slapen (dat is in Balen, dus dichtbij) omdat ik het met mijne rug niet zag zitten om in een tentje te gaan slapen...

Ik vond Volbeat dan weer tegenvallen. Veel andere groepen vielen me dan weer wel mee. En de sfeer zat weer goed. Ik heb me geweldig geamuseerd!:crazyhappy:

En ik heb ook onverwacht veel reactie gekregen op mijn t-shirt:
http://www.xlshirt.nl/images/malt_whisky.gif

Ik vond em ook wel grappig toen ik die kocht, maar ook niet uitzonderlijk... Ik ben meerdere keren aangesproken met de vraag waar ik die gekocht had... (onder andere door verkopers op de metalmarket die daar zelf met t-shirts stonden)

YannickH
28 juni 2011, 15:07
Wij (ik en mijn vrouw) zijn ook een weekendje geweest. We zijn wel elke avond bij mijn moeder thuis gaan slapen (dat is in Balen, dus dichtbij) omdat ik het met mijne rug niet zag zitten om in een tentje te gaan slapen...

Ik vond Volbeat dan weer tegenvallen. Veel andere groepen vielen me dan weer wel mee. En de sfeer zat weer goed. Ik heb me geweldig geamuseerd!:crazyhappy:

En ik heb ook onverwacht veel reactie gekregen op mijn t-shirt:
http://www.xlshirt.nl/images/malt_whisky.gif

Ik vond em ook wel grappig toen ik die kocht, maar ook niet uitzonderlijk... Ik ben meerdere keren aangesproken met de vraag waar ik die gekocht had... (onder andere door verkopers op de metalmarket die daar zelf met t-shirts stonden)

ik heb een kerel met dat shirt gezien en ik kon niet meer bijkomen van het lachen:p kon ook aan de weed gelegen hebben:sssh:
de groepen die ik echt moest zien waren:
arch enemy, korn, slipknot, heaven shall burn, parkway drive en cavalera conspiracy en suicide silence.
allemaal super!

HaroldA
28 juni 2011, 22:46
Heb ik iets gemist de afgelopen jaren? :???:


Een artikel in Le Vif plaatst de net afgelopen Graspop Metal Meeting in een kwalijk daglicht. Het blad wrijft het festival nationalistische trekjes en nazisympathieën aan.

Het toonaangevende Franstalige nieuwsweekblad, zowat de Waalse evenknie van Knack, schilderde het metalfeest in Dessel in een voorbeschouwing af als een haatdragend festival tegen Walen.

Driekwart van het security-personeel zou er een armband met Vlaamse leeuw dragen, volgens een Franstalige festivalganger die zich in 2008 op de camping geprovoceerd voelde toen een Vlaamse bezoeker voor zijn ogen een Belgische vlag begon te verscheuren.

Een andere muziekliefhebber getuigt hoe hij in 2009 tijdens het concert van de Noorse black metalgroep Immortal op Graspop zag hoe een dozijn skinheads opeens de nazi-groet bracht. Op de camping wemelde het volgens hem bovendien van bezoekers in T-shirts van Vlaams Belang.

“Dikke zever”, reageert Graspop-organisator Peter Van Geel verbolgen op de aantijgingen. “Op Graspop wordt er verbroederd tussen Vlamingen en Walen, Nederlanders, Duitsers en nog veel meer nationaliteiten. Ons festival is een groot feest dat om muziek draait. Politiek heeft hier niks mee te maken."

Volgens mij ben ik de Vlaamse Leeuw ook tegengekomen. Onderweg op een bord "Welkom in Vlaanderen". Fascisten. :stop:


En trouwens: Immortal stond niet eens op Graspop in 2009 (http://www.graspop.be/2010/nl/historiek/2009.php)! :seriousf:

http://forum.i3d.net/attachments/huiskamer-dutch/943161248d1236513553-graspop-gmm-affiche-3.jpg

Arvoitus
28 juni 2011, 23:35
Immortal stond er wel in 2008 en in 2010 ...

Maarja, het is voornamelijk onzin wat wordt gepubliceerd door onwetende mensen. Ongeveer hetzelfde als dit: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=9222

smullie
29 juni 2011, 10:01
ik heb een kerel met dat shirt gezien en ik kon niet meer bijkomen van het lachen:p kon ook aan de weed gelegen hebben:sssh:
de groepen die ik echt moest zien waren:
arch enemy, korn, slipknot, heaven shall burn, parkway drive en cavalera conspiracy en suicide silence.
allemaal super!

Allez, dan hebt ge mij gezien... :seriousf:

mousediver
29 juni 2011, 13:48
ik heb jou met je mooie shirt niet gezien smullie, maar ik heb vooral roger de festivalman(met al zijn bandjes en regenboogtrui) gemist, iemand die gezien?

YannickH
29 juni 2011, 14:03
ik heb een paar skinheads gezien en ook 2 kerels met een vlaamse leeuw op hun trui.
ik vind het maar niets dat die er rondlopen:stop:

HaroldA
29 juni 2011, 14:07
ik heb een paar skinheads gezien en ook 2 kerels met een vlaamse leeuw op hun trui.
ik vind het maar niets dat die er rondlopen:stop:

Met een Vlaamse Leeuw is toch helemaal niks mis mee? Of stond je nog meer niet aan aan die kerels?

Bartcore
29 juni 2011, 14:41
ik heb een paar skinheads gezien en ook 2 kerels met een vlaamse leeuw op hun trui.
ik vind het maar niets dat die er rondlopen:stop:

Scott Vogel (van Terror) heeft zich zoals altijd weer eens expliciet uitgesproken tegen nazi's. Een luid applaus was de reactie van het publiek daar op.
Heaven Shall Burn staat ook bekend als antifascistische band en zou ook zeker niet spelen op een festival dat zich enigzins positief opstelt ten opzichte van nationalisme o.i.d..

On-topic: ik heb dit jaar, vooral op vrijdag, erg veel coole optredens van mijn favoriete bands gezien: the Black Dahlia Murder, Heaven Shall Burn en Parkway Drive. M'n vriendin is nogal fan van Volbeat en ik moet zeggen dat ze ook echt een erg leuk optreden hebben neergezet!
Zaterdag ochtend kon ik lekker wakker worden met After The Burial waarbij het lekker rutig was doordat het al om half 12 was. Nice. Bij Suicide Silence viel me op dat de nummers van het binnenkort uit te komen album eigenlijk best lekker zijn! (De laatste tijd kon deze band me niet meer zoveel boeien...) Na bij te komen bij de relatieve rust van Electric Wizard (hoewel ik gvd geen wiet mee mocht nemen van m'n vriendin :seriousf:) op naar Arch Enemy. Jammer dat ze zo weinig tijd hadden, of 'jammer' dat ze te veel vette nummers hebben om in één optreden te proppen. Maar goed, a.s. vrijdag staan ze hier nog een keer in mijn achtertuin op Fortarock!
Zondag lekker een hardcoredagje met D.R.I. en Terror. Hoe dan ook weer een geslaagd weekend!

Tiddo
4 juli 2011, 19:12
Electric Wizard was super gaaf, en al helemaaaal omdat ik kneiter stoned was:D zonde dat je geen wiet mee mocht van je vriendin.
Trouwens, ik vond wel dat het geluid echt rampzalig was het hele festival. Heb daar ook meer mensen over gehoord. Soms hoorde je vrijwel alleen nog maar 1 grote muur van de dubbele base. Maar desondanks heb ik er wel weer een hele mooie tijd gehad daar:D

HaroldA
4 juli 2011, 20:15
Trouwens, ik vond wel dat het geluid echt rampzalig was het hele festival.

Een paar goede oordoppen doen wonderen! :ok:

Tiddo
4 juli 2011, 21:24
ik heb het niet over het volume, maar over de mix;) Oordoppen heb ik sowieso in;)

HaroldA
4 juli 2011, 21:31
ik heb het niet over het volume, maar over de mix;) Oordoppen heb ik sowieso in;)

Zonder oordoppen vond ik vaak alles schel en dreunend (standaard tent probleem?). Met Exinores was er wel een gebalanceerd geluid.

Tiddo
4 juli 2011, 21:34
Ja, maar ik vond het op graspop toch wel heel erg slecht. Sowieso vind ik dat ook zonder oordoppen de geluidskwaliteit gewoon goed moet zijn. Oordoppen heb je toch om geluid te dempen, niet om een slechte mix te corrigeren;)

smullie
5 juli 2011, 10:50
ik heb een paar skinheads gezien en ook 2 kerels met een vlaamse leeuw op hun trui.
ik vind het maar niets dat die er rondlopen:stop:

En er zijn zelfs nederlanders die een oranje t-shirt aandoen omdat ze trots zijn om nederlander te zijn! De schande!!! NAZIS!!! FASCISTEN!!!!!!!! RACISTEN!!!!!!!!! Er liepen ook mensen rond met een Noorse/zweedse/deense vlag. VUILE VLAAMS-NATIONALISTEN!!!!! Er liepen zelfs duitsers rond en je weet van welk slag die soort zijn... Ik voel Godwin weer komen!!! :roll:

Die skinheads (in de enge racistische betekenis van het woord, niet de normale mens die zichzelf een vleesklak scheert. Scheer niet iedereen over dezelfd kam... ;)) mogen van mij ook thuis blijven, maar iemand die fier is dat hij Vlaming is, wat is daar mis mee? Er zijn toch ook fiere Friesen? Of gewoon fiere Nederlanders? Ik heb in elk geval geen racisme opgemerkt, enkel vuisten en "devil horns" in de lucht gezien en nergens gemerkt dat het hoofddoel van het festival de steun aan het Vlaams nationalisme zou zijn.

YannickH
6 juli 2011, 20:25
En er zijn zelfs nederlanders die een oranje t-shirt aandoen omdat ze trots zijn om nederlander te zijn! De schande!!! NAZIS!!! FASCISTEN!!!!!!!! RACISTEN!!!!!!!!! Er liepen ook mensen rond met een Noorse/zweedse/deense vlag. VUILE VLAAMS-NATIONALISTEN!!!!! Er liepen zelfs duitsers rond en je weet van welk slag die soort zijn... Ik voel Godwin weer komen!!! :roll:

Die skinheads (in de enge racistische betekenis van het woord, niet de normale mens die zichzelf een vleesklak scheert. Scheer niet iedereen over dezelfd kam... ;)) mogen van mij ook thuis blijven, maar iemand die fier is dat hij Vlaming is, wat is daar mis mee? Er zijn toch ook fiere Friesen? Of gewoon fiere Nederlanders? Ik heb in elk geval geen racisme opgemerkt, enkel vuisten en "devil horns" in de lucht gezien en nergens gemerkt dat het hoofddoel van het festival de steun aan het Vlaams nationalisme zou zijn.

je vergeet de "fuck you vinger"...
en fier zijn dat je vlaming bent?? jongens wat een kl#teland is het hier! ik zou er echt niet trots op kunnen zijn.
hoe sneller ik hier kan vertrekken, hoe beter :)

maar dat is mijn mening

smullie
7 juli 2011, 10:47
je vergeet de "fuck you vinger"...
Juist, dat ik die kon vergeten... :hide:


en fier zijn dat je vlaming bent?? jongens wat een kl#teland is het hier! ik zou er echt niet trots op kunnen zijn.
hoe sneller ik hier kan vertrekken, hoe beter :)

maar dat is mijn mening
En iedereen heeft het recht op een eigen mening, ook iemand die fier is op zijn afkomst (ook al heeft hij daar nooit iets voor moeten doen. Ik vind het persoonlijk ook nogal dom om fier te zijn op iets waar je zelf geen hand in hebt gehad).

Tho
7 juli 2011, 13:59
En er zijn zelfs nederlanders die een oranje t-shirt aandoen omdat ze trots zijn om nederlander te zijn! De schande!!! NAZIS!!! FASCISTEN!!!!!!!! RACISTEN!!!!!!!!! Er liepen ook mensen rond met een Noorse/zweedse/deense vlag. VUILE VLAAMS-NATIONALISTEN!!!!! Er liepen zelfs duitsers rond en je weet van welk slag die soort zijn... Ik voel Godwin weer komen!!! :roll:

Die skinheads (in de enge racistische betekenis van het woord, niet de normale mens die zichzelf een vleesklak scheert. Scheer niet iedereen over dezelfd kam... ;)) mogen van mij ook thuis blijven, maar iemand die fier is dat hij Vlaming is, wat is daar mis mee? Er zijn toch ook fiere Friesen? Of gewoon fiere Nederlanders? Ik heb in elk geval geen racisme opgemerkt, enkel vuisten en "devil horns" in de lucht gezien en nergens gemerkt dat het hoofddoel van het festival de steun aan het Vlaams nationalisme zou zijn.

Is het ook wel eens bij je opgekomen dat niet iedere kale met boots, braces en een bomberjack een nazi is?

smullie
7 juli 2011, 14:03
Is het ook wel eens bij je opgekomen dat niet iedere kale met boots, braces en een bomberjack een nazi is?

Vandaar dat ik ook schreef: ...skinheads (in de enge racistische betekenis van het woord, niet de normale mens die zichzelf een vleesklak scheert. Scheer niet iedereen over dezelfd kam... )...

een vleesklak = een kaal hoofd, trouwens... ;)

Tho
7 juli 2011, 17:14
vleesklak.. hahahaha

Thiez
7 juli 2011, 18:11
haha vleesklak. Ben jij een limburger smullie?

YannickH
8 juli 2011, 15:52
haha vleesklak. Ben jij een limburger smullie?

dat zeggen ze niet alleen in limburg hoor:p

HaroldA
8 juli 2011, 16:01
dat zeggen ze niet alleen in limburg hoor:p

Waar nog meer dan?

smullie
8 juli 2011, 16:26
haha vleesklak. Ben jij een limburger smullie?

Nee, ik ben geen Limburger. Ik woon momenteel in Muizen (Mechelen), maar ben opgegroeid in Balen dat in de provincie Antwerpen ligt... en aan de grens met Limburg grenst... ;)

Ik ken het woord al heeeeel lang, dus de kans is groot dat het van die kanten overgewaaid is.:cooler:

Het woord voelt me echter meer "Kempens" aan dan "Limburgs"... :makeup:

YannickH
8 juli 2011, 20:07
en het woord klak is vlaams voor pet als je dat nog niet zou weten.