PDA

View Full Version : Blackheart Hansome Devil + cab?



niekrhcpniek
6 december 2010, 13:22
Ik ben na lang overwegen eruit dat ik de Blackheart Handsome Devil wil gaan bestellen. In eerste instantie wou ik voor de Little Giant gaan, maar de Handsome Devil heeft een aparte gain knop waardoor ik hem ook op laag volume kan zetten. (begrijp ik dit zo goed?)
Ik heb echter geen verstand van speakers, dus graag had ik advies over wat kasten die wel goed hiervoor zouden kunnen zijn. Ik moet ermee op laag volume kunnen spelen want ik ga binnenkort op kamers. Dus het wordt sowieso geen 4x12. Waarschijnlijk wordt het online bestellen aangezien ik niet zou weten waar ze deze versterker anders verkopen. 2ehands mag ook gewoon!

lollol
6 december 2010, 16:51
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

niekrhcpniek
6 december 2010, 16:57
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

Dus in principe maakt het niet uit of ik een 4x12 koop of een 1x12, want dan kan ik beter kijken voor een 4x12, is later altijd handiger met eventuele band.
Maat wat voor kast raad je me dan aan?

HaroldA
6 december 2010, 17:52
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

Hier komt dus hetzelfde geluid uit als uit 1 speaker? :???:

http://www.jerry-nita.com/images/line_array3.jpg

Volgens mij kun je voor iedere speaker op 3dB extra rekenen.

Sanderltd
6 december 2010, 18:28
Wat lollol -denk ik- bedoelt is daT 4 speakers niet gelijk 4 keer zo veel volume produceren dan 1 speaker apart. (maar bijvoorbeeld maar 10% meer volume in plaats van het 4-dubbele.)
Ik geloof dat daar zelfs één of andere natuurkundige redenering achterzat. Dan kwam het erop neer dat volume logaritmisch zou toenemen in functie van het aantal geluidsbronnen. Maar het fijne weet ik daar ook niet van. (Aaronstonebeat volgens mij wel?)

niekrhcpniek
6 december 2010, 18:37
Ik kan 2 kasten van iemand overnemen
een is een oude marshall jcm900 4x12 die waarschijnlijk al wat minder werkt en de ander een 4x12 marshall kast met carvin speakers

Zou dit voldoen? Of kan ik beter voor andere gaan kijken?

speedmusic
6 december 2010, 19:45
In eerste instantie wou ik voor de Little Giant gaan, maar de Handsome Devil heeft een aparte gain knop waardoor ik hem ook op laag volume kan zetten. (begrijp ik dit zo goed?)
Ik moet ermee op laag volume kunnen spelen.

Om op laag volume te spelen zou ik voor een little Giant gaan en juist niet voor de Handsome devil. Beter nog is het nog om misschien voor de studentenkamer een Blackheart Ant te kopen er staat er nu eentje op Marktplaats te koop voor nog geen €100,--. Voor studio/podium zijn de Little Giant en Ant trouwens te klein.

trouwens je medebewoners zien je al aankomen met een 4x12" kast :blast:

niekrhcpniek
6 december 2010, 22:42
Ik ben eigenlijk wel zeker dat ik toch de handsome devil wil gaan kopen, aangezien ik ook weer met bandje wil gaan beginnen enzo. Dus dat vermogen heb ik dan nodig. 4x12 is dan misschien wel wat té voor een studentenkamer dus ik denk dat een 2x12 zowel voor daar als voor een band geschikt is. Zou zo'n Harley Benton kast geschikt zijn of??

Of toch een combo?

bartjo
6 december 2010, 23:29
Ik dacht juist dat een verhoging van je vermogen weinig uitmaakt vanaf een wattje of 30. (30W <-> 50W alleen headroom verschil naar mijn mening)
Maar 2 12" speakers erbij daarintegen...

Ik zou voor thuis lekker voor een 2x12 gaan. 1x12 vind ik toch weinig definitie geven, maar 4x12 thuis is echt heel groot en luid. Over een paar dagen kan ik je wat vertellen over die cab die je noemt. (Harley Benton G212 Vintage)

niekrhcpniek
7 december 2010, 00:31
Ik dacht juist dat een verhoging van je vermogen weinig uitmaakt vanaf een wattje of 30. (30W <-> 50W alleen headroom verschil naar mijn mening)
Maar 2 12" speakers erbij daarintegen...

Ik zou voor thuis lekker voor een 2x12 gaan. 1x12 vind ik toch weinig definitie geven, maar 4x12 thuis is echt heel groot en luid. Over een paar dagen kan ik je wat vertellen over die cab die je noemt. (Harley Benton G212 Vintage)

Zou ik dan moeten kiezen voor de HB g212 vintage of de normale? Zijn die v30's van de HB zo goed?

speedmusic
7 december 2010, 00:56
Voor dat geld zou ik voor de Vintage versie gaan. 2 maal een V30 celestion speaker los kopen is op een paar euro na net zo duur. Bij de Harley Benton krijge je er nog een gratis kast bij. De kast zelf is geen topkwaliteit maar kan er zeker mee door voor dat geld, de speakers zelf zijn uitstekend. Zeker als rock/metal de stijl is waar je aan zit te denken.

semt-x
7 december 2010, 08:42
een beetje off topic, maar kan die handsome devil ook hardere rock/metal werk aan? Of moet je hiervoor (net zoals de Blackstar HT-5?) een pedaaltje ervoor doen?

niekrhcpniek
7 december 2010, 14:07
Ik denk dat ik dan de Handsome Devil en de Harley Benton g212 Vintage ga aanschaffen. Ik was zelf al aan het denken aan V30's, maarja dat is vaak zo duur he. En dan nu nog mijn huidige versterker kwijt raken haha.
Bedankt voor de hulp hier!

@ semt-x Ik denk wel dat je een pedaaltje nodig hebt voor het zwaardere werk, ik hoop je er binnekort meer over te zeggen!

niekrhcpniek
7 december 2010, 23:27
Even nog een hele domme vraag:
Ik neem aan dat ik een speakerkabel moet kopen, zoals deze
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_pps1015.htm
Maar ik zie eigenlijk geen verschil met een gewone gitaarkabel :S
Wat moet ik nu kopen?

jim__
8 december 2010, 09:22
Vind je hem niet wat dik voor een normale gitaarkabel? Zijn inderdaad beide jackinputs, maar waag het niet ze te verwisselen. Krijg je spijt van, zijn hier ongetwijfeld mensen op het forum die je dat kunnen vertellen.

Maar zo'n kabel moet je inderdaad hebben. Succes!

speedmusic
8 december 2010, 09:33
Dik voor een gitaarkabel wel ja, maar voor een speakerkabel is het prima om een wat dikkere kabel te nemen meestal met twee cores en een lage weerstand.

niekrhcpniek
8 december 2010, 18:52
Vanmiddag besteld, kan niet wachten tot ie er is!!!!
Zodra ik hem binnen heb laat ik zeker even weten hoe die me bevalt