PDA

View Full Version : Blackheart Hansome Devil + cab?



niekrhcpniek
6 december 2010, 13:22
Ik ben na lang overwegen eruit dat ik de Blackheart Handsome Devil wil gaan bestellen. In eerste instantie wou ik voor de Little Giant gaan, maar de Handsome Devil heeft een aparte gain knop waardoor ik hem ook op laag volume kan zetten. (begrijp ik dit zo goed?)
Ik heb echter geen verstand van speakers, dus graag had ik advies over wat kasten die wel goed hiervoor zouden kunnen zijn. Ik moet ermee op laag volume kunnen spelen want ik ga binnenkort op kamers. Dus het wordt sowieso geen 4x12. Waarschijnlijk wordt het online bestellen aangezien ik niet zou weten waar ze deze versterker anders verkopen. 2ehands mag ook gewoon!

lollol
6 december 2010, 16:51
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

niekrhcpniek
6 december 2010, 16:57
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

Dus in principe maakt het niet uit of ik een 4x12 koop of een 1x12, want dan kan ik beter kijken voor een 4x12, is later altijd handiger met eventuele band.
Maat wat voor kast raad je me dan aan?

HaroldA
6 december 2010, 17:52
4x12 is niet harder, maakt alleen uit voor spreiding van het geluid en vooral voor het gewicht.;)

Hier komt dus hetzelfde geluid uit als uit 1 speaker? :???:

http://www.jerry-nita.com/images/line_array3.jpg

Volgens mij kun je voor iedere speaker op 3dB extra rekenen.

Sanderltd
6 december 2010, 18:28
Wat lollol -denk ik- bedoelt is daT 4 speakers niet gelijk 4 keer zo veel volume produceren dan 1 speaker apart. (maar bijvoorbeeld maar 10% meer volume in plaats van het 4-dubbele.)
Ik geloof dat daar zelfs één of andere natuurkundige redenering achterzat. Dan kwam het erop neer dat volume logaritmisch zou toenemen in functie van het aantal geluidsbronnen. Maar het fijne weet ik daar ook niet van. (Aaronstonebeat volgens mij wel?)

niekrhcpniek
6 december 2010, 18:37