PDA

View Full Version : Reflection filter



Basseytje
6 december 2010, 11:11
Heren,

Ik ben van plan om een Reflection filter te gaan bouwen, heb ook al een topic aangemaakt in de werkbank sub.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=141322

Maar ik zou graag wat feedback willen over mijn ontwerp. Ik hoop dat ik via deze weg wat meer informatie kan winnen.

Solidkick
6 december 2010, 22:17
Quote uit je andere post: "en ben er achter gekomen dat de ruimte waar ik opneem niet echt akoestiek is"

Er komt relatief weinig geluid de achterkant van een microfoon in.
De slechte akoestiek van je ruimte wordt dus grotendeels opgevangen aan de voorkant.
Ik zou daarom beginnen met het ophangen van (bijvoorbeeld) een dekbed achter de zanger.
Als dat niet genoeg blijkt kun je altijd nog de workmate tevoorschijn halen :)

Arvoitus
7 december 2010, 00:22
Er komt relatief weinig geluid de achterkant van een microfoon in.
De slechte akoestiek van je ruimte wordt dus grotendeels opgevangen aan de voorkant.
Maar vergeet niet dat die muur die achter de microfoon staat ook ervoor zorgt dat er lelijke reflecties in de ruimte komen.

Solidkick
7 december 2010, 18:09
Maar vergeet niet dat die muur die achter de microfoon staat ook ervoor zorgt dat er lelijke reflecties in de ruimte komen.

Dat is ook zo maar de kortste klap maak je door de muur achter de zanger te behandelen. Omdat de mic van die kant het gevoeligst is en dus de meeste ruimtelijke info van die kant binnenkrijgt (inclusief reflecties van de tegenovergestelde muur).

Maar goed, ik heb er verder niet voor doorgeleerd of zo :)

Basseytje
8 december 2010, 17:41
ik gebruik om op te nemen een mxl990. daarom hoor je de reflectie redelijk goed...

Solidkick
8 december 2010, 18:28
ik gebruik om op te nemen een mxl990. daarom hoor je de reflectie redelijk goed...

When using a cardioid microphone, it is reflections from behind the singer's head and body that get into the microphone and cause the most problems. Soaking up those reflections to stop them from getting back into the mic makes a huge difference. When recording in open rooms, you can clean up the sound considerably by hanging a thick duvet behind the singer, but we know that a lot of people mistakenly put the duvet in front of the singer (behind the microphone) as they intuitively feel this will help. It may help a bit, but the surface behind the singer is the most critical one.
bron (http://www.soundonsound.com/sos/mar06/articles/studiosos.htm)


en nou ben ik der verder klaar mee.
succes.

Basseytje
9 december 2010, 08:38
hmm handige site:) thnx:ok: