PDA

View Full Version : Fender Mustang II of Vox VT20 Plus?



Remy669
6 december 2010, 08:11
Hallo gitaarnet,

Ik ben mijn kleine starterspakket versterker een beetje moe aan het worden. Eigenlijk al langer, en toen wilde ik een Vox VT30 kopen, maar omdat er nogal wat onverwachte uitgaven waren, kon ik hem toen niet kopen.

Nu zijn er weer meer versterkers op de markt. Ik zat vooral te kijken naar de Mustang II en de VT20 Plus.
De Mustang II heeft als grote voordelen voor mij, een 12" speaker, en makkelijk opnemen dmv een usb verbinding, waarmee je ook dingen kunt editen op de versterker met de computer.

De VT20 Plus (heeft trouwens 30 Watt, ook al heet hij VT20) heeft als grote voordeel dat hij meer amp presets heeft en meer dingen om te editen in het algemeen.

Het geluid vond ik van allebei niet slecht, maar de Mustang II klonk wat... ruimer, vanwege de grotere speaker.

Wie heeft op beide versterkers kunnen spelen en welke heeft de voorkeur voor jullie? Of hebben jullie nog meer versterkers die ik moet proberen met een budget van 200 euro?

Nog een laatste vraag dan, er is mij verteld dat effect pedalen niet echt lekker werken op het kleine transistor bakje dat ik nu heb (deze zat bij het starterspakket dat ik kreeg), werken ze wel beter op deze duurdere versterkers?

Groeten, Remy.

Outline
6 december 2010, 17:56
Je kan op de Mustang veel meer editen, via de bijgeleverde software.

Mijn voorkeur is dus heel simpel: De Mustang. Want wat die biedt voor het geld: daar kan echt geen enkel ander merk/versterker op het moment tegenop!

Remy669
7 december 2010, 21:36
Ja ik neigde zelf ook al meer naar de Mustang II. Ook vanwege het feit dat het makkelijk opnemen is met de USB ingang.

Werken losse pedalen ook goed met zo'n modeling versterker?

ghost-rider2006
7 december 2010, 22:33
Ik zou voor de mustang gaan

Ik heb de andere gehoord en dat is toch stukkie minder

Nu heb ik dus de mustang II en ben er content mee..

Veel presets en onwijs geluid vind ik zelf..

Ok ik heb er ook nog een pedaltje aan hangen metal muff en de andere haal ik uit de presets of de Fender Fuse via de laptop

echt een aanrader voor dat bedrag

greetzzzz :punk:

Remy669
8 december 2010, 07:01
Ik ga trouwens ook binnenkort even de Blackstar HT-1R proberen, maar ik weet niet hoe hard hij gaat. Ik heb nog nooit een buizenversterker gehoord, en ik weet niet hoe hard 1 watt gaat in een buizenversterker.