PDA

View Full Version : Herkent iemand dit?



Xtrme
6 december 2010, 00:26
Was vanmiddag weer eens in een erg trieste bui.
En wat doe je dan?

Je neemt je oudste strat op schoot en draait het volume omhoog tot de knop vastloopt. De rest overkomt je gewoon, alsof je er niet bij bent.
Als je weer "wakker" wordt denk je "WTF!!". :chicken:

http://www.soundclick.com/xtrme (http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=9959315&q=hi&newref=1)

(BT: Story Of the Blues - Gary Moore)

Gert-Jan
6 december 2010, 07:01
Nee......herken ik niet. En als je er naar luistert denk je inderdaad WTF....gezopen?

Riky
8 december 2010, 14:07
Respect dat je dit durft te posten en dat je het kan brengen alsof je een mijlpaal in de muziekgeschiedenis hebt gecreëerd.

muziekschuur
8 december 2010, 15:09
Lekker hoor.....

Henri H
8 december 2010, 15:15
Nee......herken ik niet. En als je er naar luistert denk je inderdaad WTF....gezopen?


Respect dat je dit durft te posten en dat je het kan brengen alsof je een mijlpaal in de muziekgeschiedenis hebt gecreëerd.

Hmmm, ik vind het ook best lekker, de "Moore-vibe" zit er wel in. :ok:

Riky
8 december 2010, 16:55
We hebben het over dezelfde Gary Moore (http://www.youtube.com/watch?v=5U9Q3UlO5gM)?

G.G.
8 december 2010, 21:18
Lekkere vibrato. Inderdaad wel de Feel die bij Gary hoort.

Xtrme
8 december 2010, 21:38
Jammer dat mijn post verkeerd begrepen is en te serieus wordt opgevat.

Hoe raar het de echte gitaarhelden en notenpoepers hier misschien in de oren mag klinken, dit was voor mij wel degelijk een mijlpaal omdat ik eindelijk en voor het eerst het gevoel had dat ik puur met mijn gevoel en zonder teveel nadenken wat had gespeeld waar ik mijn gevoelens van dat moment ook echt in terug herkende.
Ik had het gevoel een drempel te zijn overgestapt of er op zijn minst tegenaan te zitten.

Meestal denk ik nog teveel na over wat ik moet gaan doen en waar ik naar toe moet en gaat het te weinig direct en op gevoel.
Ik ben hier nog niet handig en onderlegd genoeg en dat hoor je ook inderdaad een paar keer terug in dit stukje.
De timing ligt heel even op straat en je gaat kennelijk ook meteen heel even op zoek naar iets om dit te compenseren (?).

Punt twee is dit nooit bedoeld geweest als een exacte notencopy van Story of The Blues.
Kennelijk was het ook niet duidelijk dat dit mijn eigen vrije interpretatie is, gespeeld over de BT.

Ik ben niet goed genoeg om dit soort nummers noot voor noot én met het juiste gevoel na te kunnen spelen.
Misschien dat dit ooit wel gaat lukken, maar ik pingel nu veel liever een end heen zonder al dat uitzoekwerk.
Ik zie meestal wel wat er komt en er zit gelukkig nog steeds progressie in.

Voel je dus vooral niet bedreigd door me. Ik maak me geen enkele illusie.

Snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom ik het gepost heb en misschien was het ook niet al te handig verwoord van me.
Communiceren is echter nooit een van mijn handigste kanten geweest, net als mijn gitaarspelen kennelijk. ;)

Ben blij dat H.Huisjes en muziekschuur het in ieder geval wel in de juiste proporties zagen (edit: G.G. ook).
Dank heren.

Kim Wilson
8 december 2010, 21:44
Muziek is emotie, en die wordt hier wel overgebracht. Idd, wat GG zegt, die vibrato is lekker, en het heeft ook zeker wel de Moore-feel. Niet netjes gespeeld, maar dat hoeft ook niet. Het gaat in dit soort muziek vooral om emotie, en dat zit er wel in.

Xtrme
8 december 2010, 21:56
Muziek is emotie, en die wordt hier wel overgebracht. Idd, wat GG zegt, die vibrato is lekker, en het heeft ook zeker wel de Moore-feel. Niet netjes gespeeld, maar dat hoeft ook niet. Het gaat in dit soort muziek vooral om emotie, en dat zit er wel in.

Dank, Kim.
"Muziek is emotie."
Mooi gezegd en ook helemaal mijn idee.

Ik hoop ooit zover te komen dat ik de (blues)ladders achteloos uit mijn mouw schudt.
Misschien wordt het weer eens tijd voor een goede gitaarleraar.

pasqual
8 december 2010, 22:45
de meningen zijn duidelijk verdeeld....
ik vind het in ieder geval niet echt goed.... soms heb je goeie tonen erbij zitten die wel raakvlakken met Gary Moore hebben. maar helaas is het hoofdzakelijk onduidelijk getrek aan de snaren waarbij sommige bends over de top zijn of niet de juiste toon halen. speel het stuk eens wat rustiger en luister vooral naar wat je doet. dit zal je echt verder helpen. en als je moeite hebt met al improviserend de juiste tonen te vinden: speel pentatonisch. dit werkt ( vooral bij blues ) in iedere grondtoon. bij bending: weet vantevoren naar welke toon je wilt gaan zodat je dan vanzelf zorgt dat het klopt. ook je geluid is niet lekker.

groeten Pasqual.

samthegreat4
8 december 2010, 22:53
Jezus christus, stelletje zeikerds :dontgeti:..
Zelfs al neem je het serieus, zoveel is er nog geen eens mis mee vind ik.
Je luistert altijd naar iets op de manier waarop je er naar WILT luisteren.
Doe dit niet en probeer je te bedenken wat de muzikant wil overbrengen.
Geluid is overigens niks mis mee, maar dit is subjectief.
Het mag misschien wel wat chaotisch spel zijn, maar de feel is dik in orde.

pasqual
8 december 2010, 23:03
TS vraagt om een mening en die krijgt ie. daarmee zijn wij nog geen stelletje zeikerds. jij vind het wél goed...nou, hartstikke fijn voor je. jij blij, ik ook blij, allemaal blij.

groeten Pasqual.

TimoSomers
8 december 2010, 23:24
Wel lekkere feel, maar jammer dat je begint over notenpoepers enzo in je comment, word ik moeeeeeeeeeeee van.

jutter
8 december 2010, 23:40
Perfect! Eigen stijl, geen schaamte! Moeten meer mensen doen! Mijn respect heb je!

Xtrme
8 december 2010, 23:43
Pasqual, bedankt voor je adviezen.
Sam en Jutter, ook bedankt voor de reacties!

Ehm en Timo,... voel je niet aangesproken. :makeup:
Jij geeft in mijn ogen altijd goede reacties hier en geen gezeik om het zeiken.

Bovendien hoop ik zelf stiekem ook ooit nootjes te poepen. ;)

En nu ga ik m'n nest in.
'Tis morgen om 5 uur weer dag.

Xtrme
8 december 2010, 23:47
Perfect! Eigen stijl, geen schaamte!
Hheheee,... Zo kun je het ook zien. :crazyhappy:
Always look on the bright side...

TimoSomers
8 december 2010, 23:49
Dan is het goed! :D
Het was ook meer een uiting in het algemeen hoor, hoor het de laatste tijd vaak , vandaar. :grouphug:

(hele lekkere vibrato btw!)

jutter
8 december 2010, 23:50
Hheheee,... Zo kun je het ook zien. :crazyhappy:
Always look on the bright side...

Ga slapen kerel!

Gert-Jan
9 december 2010, 07:43
Ik vind het allemaal een hoop gezever....

Wanneer je hier iets post dan wordt er naar geluisterd door waarschijnlijk alleen maar muzikanten. Ga er vanuit dat je post serieus wordt genomen en dan mag je dus ook een serieuze 'beoordeling' verwachten.

Dan wordt er gelet op techniek, compositie, feel, sound etc etc....en wanneer je je er aan waagt namen te noemen van bekende gitaristen (nu dus Moore) dan wordt je daar automatisch mee vergeleken.

Dat heeft naar mijn idee niets met pro of anti notenpoepen te maken of met emoties.

Opmerkingen achteraf in de trent van 'je moet het niet serieus nemen' horen hier naar mijn idee niet thuis. Post het dan niet!

Xtrme
9 december 2010, 19:59
tsja.......
Ik ben nu eenmaal niet zo goddelijk volmaakt...

Henri H
9 december 2010, 20:21
Wel lekkere feel, maar jammer dat je begint over notenpoepers enzo in je comment, word ik moeeeeeeeeeeee van.Voel je je aangesproken? ;)

Nogmaals, ik vind het wel gaaf.
Dat er wat over-de-top passages inzitten luister ik wel doorheen, ik doe zelf niet anders. :soinnocent:

TimoSomers
9 december 2010, 20:56
Nee hoor, maar krijg het wel soms over me heen en ben het gebash een beetje beu (tegen notenpoepers met feeling, that is).


Maar dat is allemaal offtopic. (en ik zeg ook niet dat xtreme bashed overigens).

arnoldtims
9 december 2010, 21:30
Neil young does garry more lol

Ik vind het wel lekker, en kan het plezier van dit spelen wel voorstellen

Thiez
9 december 2010, 21:50
Ik vind het wel lekker. Ok, technisch gezien is het natuurlijk niet heel goed en theoretisch zitten er wel wat noten naast. Maar muzikaal vind ik het gewoon lekker klinken (soms wringt er misschien een nootje). Het maakt het lekker rauw klinkend. Niet altijd alles hoeft theoretisch goed in elkaar te zitten vind ik. Soms gaat muziek veel meer om de feeling dan om de muziek. En zeker bij blues heb ik dit.
En zowizo het is een improvisatie. dan vind ik dat zoiets kan. Ik vind het altijd knap als mensen zetten dat ze een stukje geimproviseerd hebben en dat klopt gewoon perfect met de muziek die eronder ligt. Dan is er vind ik al een deel van improvisatie weg. Improviseren vind ik gewoon een backingtrack aanzetten en gelijk je recorder aan en kijken waar je uit komt.

Henri H
9 december 2010, 22:33
Nee hoor, maar krijg het wel soms over me heen en ben het gebash een beetje beu (tegen notenpoepers met feeling, that is).


Maar dat is allemaal offtopic. (en ik zeg ook niet dat xtreme bashed overigens).Ik zat je ook maar een beetje te jennen hoor...:makeup:

De discussie "notenpoeper vs. gevoel/emotie/dinges gitarist" is een oudje, maar zal er altijd blijven, is ook een beetje vergelijkbaar met de discussie "goed en slecht" natuurlijk....

Eerlijk gezegd kan ik (lees: ik) in dit geval, Xtrme's audio-fragment beter waarderen dan jouw "notenpoeperij". :D
Ik denk wel dat jij technisch gezien een stuk verder bent dan Xtrme, en een "goed potje notenpoepen" ben ik echt niet vies van, 't ruikt alleen een beetje eigenaardig. :seriousf:

TimoSomers
9 december 2010, 22:51
Dat is zeker waar, maar vergeet niet dat veel 'notenpoepers' ook zo kunnen spelen. (Waaronder ik).

Maar no hard feelings hoor, heer Huisjes!:grouphug:

ShredTallicA
9 december 2010, 23:03
Notenpoepen moet het middel zijn, niet het doel (IMO) :grouphug:

TimoSomers
9 december 2010, 23:07
Precies !:lovelove:

Henri H
9 december 2010, 23:12
... maar vergeet niet dat veel 'notenpoepers' ook zo kunnen spelen. (Waaronder ik).Zeker weten! Ik vind sommige blues tracks van b.v. Malmsteen helemaal geweldig, en zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen, van jou heb ik het eerlijk gezegd nog niet gezien, was eigenlijk hoofdzakelijk "notenpoeperij", ok die ene ballad-solo was echt knap, maar een tikkeltje "gladjes".


Maar no hard feelings hoor, heer Huisjes!:grouphug:Gelukkig maar! 't Is maar een mening van iemand die zelf ook lang niet perfect is, dus niet al te serieus opvatten a.u.b. :)

beruk
9 december 2010, 23:32
De feel is er zeker .
Maar de valse noten en het niet helemaal overal lekker in de maat zitten leid me toch wel erg af.

Solidkick
11 december 2010, 15:08
Ik had het gevoel een drempel te zijn overgestapt of er op zijn minst tegenaan te zitten.

op naar de volgende :)