PDA

View Full Version : Tips nodig met nieuwe gitaar kopen



rensiemetal
5 december 2010, 18:55
Ik heb een nieuwe elektrische gitaar nodig, aangezien ik over twee maanden wekelijks zal spelen in een restaurant/café en ik nu maar 1 gitaar heb. In verband met stemmingen van de gitaar zijn minstens 2 gitaren wel een must voor mij. Ik heb echter niet veel geld te besteden. Ik heb een gitaar gezien, die ik mooi vind, en die goedkoop is, en waarvan ik weet dat het een goed merk is. Wat me weerhoud deze te kopen echter, is dat het niet voldoet aan de dingen die ik graag zou willen hebben op me gitaar. De gitaar die ik in eerste instantie wou aanschaffen is de Fender Squier Bullet Str. RW Arctic White: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fender-Squier-Bullet-Str.-RW-Arctic-White/art-GIT0003492-001
Ik schakel jullie hulp (kennis) in omdat ik een gebrek aan kennis heb hierin (speel nog maar een jaar gitaar).
Ik heb nu een Ibanez Gio, die me goed bevalt. Het is een goedkope gitaar, maar hij speelt vind ik fijn. Deze gitaar heeft 22 frets en vanaf ongeveer de 19de/20e fret is het moeilijk spelen omdat de body in de weg zit.
Daarom dacht ik aan een 24 frets gitaar, maar volgens mij zijn er niet zo veel 24 frets gitaren. De Squier die ik zo net noemde heeft slechts 21 frets dus dat is voor mij wel een minpuntje.
Ik heb altijd al een goede whammy bar gewilt, met mijn huidige Ibanez stelt dat niks voor. Bij een goede whammy bar denk ik meteen aan Floyd Rose en dat lijkt me dus ook een grote plus als de gitaar een floyd rose heeft.
De muziekstijlen die ik graag speel zijn: Blues(rock), Alt.Rock, Hardrock en metal.
Dus de gitaar die ik zal kopen moet zowel voor bluesrock als voor metal geschikt zijn. Ik wil een redelijk merk, dus geen troep. En verder moet de gitaar fijn spelen en dus het liefst meer dan 22 frets hebben.

Ik hoor graag jullie tips over wat ik wel en niet kan overwegen en welke gitaren aan te raden zijn. Mijn budget gaat tot ongeveer 250 euro, afhangend van welke features het heeft.
Alvast bedankt

Joe_Cool
5 december 2010, 19:06
Hoe vaak speel je daadwerkelijk op de 23e/24e fret? Lijkt me een aardige beperking qua keuze.

allochthomas
5 december 2010, 19:12
Om alvast te beginnen zou ik oppassen met zwevende bruggen op een gitaar van 250 euro, die dingen ontstemmen als de pest.

Verder is het misschien waard om te kijken naar een leuke ibanez rg

EJPostema
5 december 2010, 19:15
Hoe vaak speel je daadwerkelijk op de 23e/24e fret? Lijkt me een aardige beperking qua keuze.

Mij ook. Als ik het zo lees is het niet datje graag 23/24 frets wil, maar dat je gewoon makkelijk bij de 21/22e fret wilt kunnen. Met een normaal strat model heb ik daar geen problemen mee.

Je wilt nogal veel met één gitaar. Moet het per se een strat zijn? Misschien is een les paul (bijv epiphone) beter. Bijv een p-90/ gt-500 en een humbucker. Of elementen die je kan schakelen tussen single coils en humbuckers.

Als je per se een strat wil zou ik kijken naar een strat met één humbucker erin.

Verder kijk eens op marktplaats. Vaak kan je met een beperkt budget een mooie (en betere) 2e hands gitaar kopen

Noid
5 december 2010, 19:42
Een nieuwe gitaar kun je naar mijn idee, gezien je eisen (kwaliteit en bekend merk) en budget (250,-) wel vergeten. Dan blijft de 2e handsmarkt over. Succes met het vinden van een goede gitaar. De bekende merken (Ibanezz, Fender etc) ken je denk ik wel. Let inderdaad goed op voor al die Official Licensed Floyd Rose's: sommige zijn goed, maar d'r zit ook nogal wat troep tussen.

Kijk eens naar de submerken, zoals Samick of Cort. Wil je net zoals Dimebag Darell aan je tremolo hangen, of mag het een onsje minder zijn (maar wel weer een kilo meer dan een 6 punt Fender tremolo) zoek dan gitaren met een Wilkinson VS100, of Diego tremolo, of in ieder geval een 2 punts tremolo, met bijvoorkeur een rolling nut.

Had je nou een hoger budget, dan zou ik je een 2e hands Fender HM strat uit eind jaren 80/begin 90 aanbevelen: 24 frets, Kahler floyd en vaak in flashy kleuren (maar ook wel in het zwart hoor :) )

rensiemetal
5 december 2010, 19:44
Hoe vaak speel je daadwerkelijk op de 23e/24e fret? Lijkt me een aardige beperking qua keuze.
Ik speel inderdaad niet veel op de 23e en 24e fret, maar het zal wel een luxe zijn als een gitaar dit heeft. Ook omdat bij bijv. 24 fretten, de 22e fret makkelijker bereikbaar is doordat het minder dicht bij de body zit.


Om alvast te beginnen zou ik oppassen met zwevende bruggen op een gitaar van 250 euro, die dingen ontstemmen als de pest.

Verder is het misschien waard om te kijken naar een leuke ibanez rg
Sorry, maar wat is een zwevende brug? En waarom is volgesn jou de Ibanez RG een geschikte gitaar voor mij?


Mij ook. Als ik het zo lees is het niet datje graag 23/24 frets wil, maar dat je gewoon makkelijk bij de 21/22e fret wilt kunnen. Met een normaal strat model heb ik daar geen problemen mee.

Je wilt nogal veel met één gitaar. Moet het per se een strat zijn? Misschien is een les paul (bijv epiphone) beter. Bijv een p-90/ gt-500 en een humbucker. Of elementen die je kan schakelen tussen single coils en humbuckers.

Als je per se een strat wil zou ik kijken naar een strat met één humbucker erin.

Verder kijk eens op marktplaats. Vaak kan je met een beperkt budget een mooie (en betere) 2e hands gitaar kopen
Jij hebt gelijk, het is belangrijker voor mij dat ik makkelijk bij de 21 en 22 fret kan dan dat ik 23/24 fretten heb. Indien de gitaar 23/24 fretten heeft beschouw ik dat als een positieve bijkomstigheid. Ik dacht echter dat 23/24 fretten het probleem van moeilijk bereikbare posities op de 20/21/22e fret zou voorkomen. Ik heb niet veel ervaring met strats (squiers) dus ik kan daar niet echt over oordelen.
Ik hoef niet per sé een strat, ik heb ook niet in het bijzonder een voorkeur voor een strat, ik vond alleen de gitaar die ik in mijn startpost noemde mooi en zeer betaalbaar.
Deze gitaar heeft echter slechts 21 frets waardoor ik alleen daardoor al flink aan het twijfelen raak.

Over een 2de hands gitaar twijfel ik nogal. Moet ik een leuke gitaar vinden op marktplaats dan is het nog maar de vraag of deze gitaar goed is (en goed werkt). Door het te laten opsturen weet ik dat sowieso niet voordat ik het koop en wil ik het ophalen, dan heb ik niet genoeg kennis om te beoordelen of de gitaar in goede staat is. De verkoper kan natuurlijk wel vertellen dat de gitaar goed is, maar dit is niet betrouwbaar.

rensiemetal
5 december 2010, 19:49
Een nieuwe gitaar kun je naar mijn idee, gezien je eisen (kwaliteit en bekend merk) en budget (250,-) wel vergeten. Dan blijft de 2e handsmarkt over. Succes met het vinden van een goede gitaar. De bekende merken (Ibanezz, Fender etc) ken je denk ik wel. Let inderdaad goed op voor al die Official Licensed Floyd Rose's: sommige zijn goed, maar d'r zit ook nogal wat troep tussen.


Had je nou een hoger budget, dan zou ik je een 2e hands Fat strat uit de jaren 90 aanbevelen: 24 frets, floyd en vaak in flashy kleuren (maar ook wel in het zwart hoor :) )

Ik hoef niet per se een bekend merk, maar ik wil wel een goede gitaar hebben, die dus niet heel snel ontstemd en hij moet ook mooi klinken, ook tijdens optreden.

Jasper.
5 december 2010, 19:51
Als een gitaar meer frets heeft gaat de hals gewoon wat verder door de body in. Vaak blijft de cutaway gewoon hetzelfde. Het is ook niet dat de gitaar langer word ofzo.

EJPostema
5 december 2010, 19:52
Ok, ik zou zeggen ga eens naar een muziekwinkel en pak eens een strat model en een les paul model. Kijk wat je het lekkerste vind spelen.

Kijk dan eens hier (http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/c748.html?xl=1&ds=to:1;pu:0;l1:728;l2:748;pa:200;lt:zip;sfds:1;pt :0;mp:numeric;lx:232810;ly:582669;kw:les%2520paul; osi:2&ppu=0&postcode=9717HB&p=1&pmax=400)

en

hier (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/396115705-vintage-les-paul-gold-top-met-seymour-jeff-beck-brugelement.html?return=eJxNjt1ugzAMRt%2BlEtxBSKAN DUITvdprRJCNiPwpNlrXae8%2BU23SrnzOZ3%2BSteLqy6pmAC V6qU5gdJ7XYUVMirEtJhNqr/OGyWmNUAfH/P6wZqtMqGwAzLs3AU1gELTO/5Pq3aLONI0zG2YL88pm2fX1it693N3IywVGjEU78aK9pZ2gIXB kkxT9geLA7sCkCbvmeYCED5sI4W2Bvz7%2B9j0tpkBPZDsf13d S0YqeP7ufZOdeXC5Xsu2DzBkoxFk0Se%2BOsgj2KJQp7WNTpgg 4x8WMV8nl6%2B00fP8AgPNfhg%3D%3D&df=1&fta=eNo9kU1u3DAMhe8ioLMW9UeZwmy66qpXGFCmlA7qyRiRJ3 Eb5O6VnKC7D0%2BP5BPJhPTeKJJ6vCyXV16aSo3AalL7coaTtP N2J0jrg3RagNDEtBhCF9PK5HQXN/p7XVOr0oZv677bSs%2BPW3m5zmnZyVgTofv%2BkI8mhCn9fqOl tG9Gr/xY0r1dyZzW9XHWp/Xetvku5Twh4I/vI4ojtfJTUenauzeypK5yZLSmM6DoPAHs4AWLiNshsNRQeQdXo pt1V1yNAp7Hk7NdPjwgk94Ba4wx1AHIeYYBAY%2BGWDVHjB0kR MhmBzv5mrkDZqc58/AYKb4cgEYPZTJFggwotZrRuVQdnB/KbEudRjnWEnIHL1LCKC/IMPeoONdY/TGUXTwSogs2TJ8xZhlm6wPKoXz9vYPthxnl2bMZMVBnzMM8I1Y Y03MBF20HLh5D/L%2BWz3uT2u4rS7ss5flp%2BzXWHfrDROrG%2B2VcoC9dyHTNk OI3lX5%2B4atKTJrePz7%2BAUWOrec%3D&fta_ind=20&fs=1)

rensiemetal
5 december 2010, 19:59
Zijn Richwood en Jack&Danny trouwens goede merken? Deze twee merken zijn namelijk zeer betaalbaar.

allochthomas
5 december 2010, 20:04
Nope, als ik jouw was zal ik gewoon rond kijken om de 2dehands markt als je het maximale uit je 250 euro wilt halen. Een goeie vriend speelt zelf op een ibanez rg(geen idee welke helaas). Koste hem zo rond de 250 euro en is een erg lekkere veelzijdige gitaar voor het geld

Een floyd rose is trouwens een zwevende brug;)

rensiemetal
5 december 2010, 20:09
Nope, als ik jouw was zal ik gewoon rond kijken om de 2dehands markt als je het maximale uit je 250 euro wilt halen. Een goeie vriend speelt zelf op een ibanez rg(geen idee welke helaas). Koste hem zo rond de 250 euro en is een erg lekkere veelzijdige gitaar voor het geld

Een floyd rose is trouwens een zwevende brug;)

Oke, het probleem is alleen dat ik niet zo goed weet wat de meeste gitaren waard zijn (bepaalde houtsoorten die verschillen in waarde e.d. zeggen me niks).

Ik zou graag experimenteren met een whammy bar, vandaar dat ik een floyd rose wil. Niet voor niets dat Steve Vai en Joe Satriani onder mijn favoriete artiesten vallen.

Wabbie
5 december 2010, 20:29
Een goede trem moet je denk ik vergeten, tenzij je tweedehands gaat kijken en mazzel hebt. Een kameraad van mij heeft een oude Ibanez Roadstar II met een floyd achtige trem, geen idee of die op stemming blijft ( wel redelijk, maar voor Vai achtige dingen weet ik het niet). Hij heeft hem hier bij de American Guitar Store gekocht, na een tip van mij, voor 250 euro.

VerbekeD
7 december 2010, 13:43
Lijkt dit niets voor je?

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-RG420EG-Beehive-White

Ik twijfel namelijk zelf om me er eentje aan te schaffen en te experimenteren met een floyd rose.

Justinschut
7 december 2010, 14:00
Dat lijkt me best een goede deal. Probeer em uit zou ik zeggen ;)

Rembull1980
7 december 2010, 14:54
Een nieuwe gitaar kun je naar mijn idee, gezien je eisen (kwaliteit en bekend merk) en budget (250,-) wel vergeten. Dan blijft de 2e handsmarkt over. Succes met het vinden van een goede gitaar. De bekende merken (Ibanezz, Fender etc) ken je denk ik wel. Let inderdaad goed op voor al die Official Licensed Floyd Rose's: sommige zijn goed, maar d'r zit ook nogal wat troep tussen.

Kijk eens naar de submerken, zoals Samick of Cort. Wil je net zoals Dimebag Darell aan je tremolo hangen, of mag het een onsje minder zijn (maar wel weer een kilo meer dan een 6 punt Fender tremolo) zoek dan gitaren met een Wilkinson VS100, of Diego tremolo, of in ieder geval een 2 punts tremolo, met bijvoorkeur een rolling nut.

Had je nou een hoger budget, dan zou ik je een 2e hands Fender HM strat uit eind jaren 80/begin 90 aanbevelen: 24 frets, Kahler floyd en vaak in flashy kleuren (maar ook wel in het zwart hoor :) )

ben ik helemaal mee eens. budget is enorm laag voor zulke eisen..

rensiemetal
7 december 2010, 22:53
Is Keipler een goed merk?
Kwam namelijk deze advertentie tegen: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/403063908-elektrische-gitaar-keipler-semi-akoestisch-blues-gitaar.html?return=eJxNjUuKwzAQRO8SiHe2bDkfI2OCc4z ZCbkTC%2BuHug0hw9x9WmSTTderB0Vr1alfq9oRlZQXdUDQ2az jSpSUEFtMEBqv80bJaU3YBCf8/raw1RBqG5Dy7iEQBIFB6/xt6qclnTnBwUbZolmFuZ6GZiXvbi83ddWCE8VjP3fH/u74zFc5FJQFTwUXy1gUcb5tYsTHgh%2BZimwZPPs58N9sDdeIZ SWrlPaprVJEMnGBaZDn/v5zGP/%2BASb5T94%3D&df=1&fta=eNotkUmS3CAQRe/CotbMQxK18QF8AG8qgIS2IlQtRaNqK9zRd3cKvHvwPzl8Ejj46 uCBvT7Wx2daO4t0dMDO9S5u2O/HBiKuApz0cZXgtI%2B4QFwP%2BLvssTfsEPcDeHzu8P561o%2B lxK0vIG/7/rrz2771o2xY714a9ePXVV4D29NbZXGh0h0UsAVHXyUlMOE5tyH zU5jajJXqdLz6lrw9BUfdZE4nNpsQ9UleHbIxF1irih%2BgtSW JBm5ZFIKKJWAYkgiOD%2BA1T1AqSfK4UKyiDs6gk2mYTfEqDcj FlAku5Qk2z5ukihwQQppmn5yjOqUpn5EgY5YNh2Sd4hO8JrPRt Krk14S%2BOUkFtS3otDqFCqblMVhF0epsoQyqCarRc3dtjpcHF Zq5lxGU2BWloFSPbU/YH2t9fzt%2BX2lbEgKwZzof1wdQ5gg60CXFnv6w%2BPM/frKYgMPX9/c/RSedDQ%3D%3D&fta_ind=8&fs=1

Heeft iemand ervaringen/verstand van dit merk/deze gitaar?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/402008375-vintage-vester-superstrat-jjm1020.html?return=eJxNzc1qwzAMwPF3KTS3xInT0czBlP QxejOOtpj4C0uB0bF3n0x32EX68wMhowb17VQ/o5LjuzohmGK3eSPKSog9ZYhdMGWn7I0h7KIX4Xg62FuIrYtI5Q gQCaLAaEz5L%2B2nI1N4g4edikO7CXu9TN1Gwd%2B%2BvB6aFT Wl87gM5/HueSxXOdWUNS81V8dZiXg/XebEjxVfmCv2HIF9ify3OFv9%2BPOE9Vw2OR%2B6b7LmSkg2ra An%2BTbeH6f55xc7wlMv&df=1&fta=eNpVkU1u5CAQhe/CotcU/xTyJgfIAWbTAgoyltyx1XZnrES5e4DOZnaP9z5RxSOixa8dHbL Hfbl%2BxGVnYUdvkJ3LBBfap2NFCAugFS4sAq1ygWYMy4Gf8xb 2SjuG7UAebhu%2BP27lPuewPdp53WcUl217TPyyTU2t%2B5FXK pMTWr786XMUsi2%2BFRYa2Y4S2UxjASkEMsoaYlUnmEjV1NiEA KN0c8B5rzg/QSvHuWjCUnEgWuS4Bm1Ec6pMNfaopJrhN3LG9SglKtQdRbI0xj RUpD4rawPAR5SUKh02wkt7gnS82GxGFAXJIXzSujGJjPZxOA7g ydjkYQitVf1vQyVsfo6AWHIXslaCzjithR1OUaLfXKtU7sm47N vNspqSyPehVlUar5CqDDhJQ9AfaGwRLvYqobV6rFuk/bqU97fjb2/b9E9GdovntX9A65xQ%2BWa22uM/Fl5/5QcLETl%2BfX//ADmPnzQ%3D&fta_ind=16&fs=1
En deze?

rensiemetal
7 december 2010, 23:38
en deze? http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=135006

Aan berichten op internet te zien wordt ik wel heel warm van die Vester.

Mensen, alstublieft, geef me raad/ervaringen/tips over deze 3 gitaren, voordat een andere koper ermee vandoor gaat!

macwilliams
8 december 2010, 09:57
Die keiper en die vester zijn nogal twee verschillende gitaren.
En als rensiemetal metal wil spelen dan zou ik dat niet op die semi keiper willen doen!

Je zou een epi LP kunnen overwegen.

Justinschut
8 december 2010, 12:36
Keiper is niets bijzonders, in de aller aller goedkoopste klasse is het niet slecht.. Maar in jouw prijs klasse kun je veel beter voor die/een Ibanez oid. Normaal zou ik ook zeggen vermijd tremolo's op gitaren rond deze prijs, tenzij je een gebruikte vind met goede trem voor deze prijs. Zoals altijd ben ik voorstander van LTD gitaren, maar heb de goedkoopste niet geprobeerd, dus kijk daar eens naar ;) En verder lijkt mij die Ibanez van die link niet slecht

Jasper.
8 december 2010, 14:20
Lijkt dit niets voor je?

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-RG420EG-Beehive-White

Ik twijfel namelijk zelf om me er eentje aan te schaffen en te experimenteren met een floyd rose.

Lijkt me een goeie deal. Ik heb zelf een RG320 en daar zit dezelfde tremolo op. Vind het een supergitaar ik heb alleen in de vakantie ofzo de tremolo vastgezet. Maar daarvoor is hij ook nog wel een 7-8 jaar gewoon gebruikt. Als je niet te gek doet is deze tremolo wel leuk, en als ie eenmaal wat versleten is kun je hem vastzetten, of investeren in een nieuwe, betere tremolo. Of je bent gewoon aan een betere gitaar toe. Hoewel ik die van mij verder heel goed vind.

muziekschuur
8 december 2010, 15:20
http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_112_yns.htm

Koop een Yamaha Pacifica. Da's gewoon heel mooi spul. Heeft net wat betere elementen dan de Ibanez in deze klasse. Zul je geen spijt van krijgen.

Ik zou ook kijken naar een koffer. Want eentje zal voortdurend in de buurt van het podium moeten liggen...

rensiemetal
8 december 2010, 16:17
Die keiper en die vester zijn nogal twee verschillende gitaren.
En als rensiemetal metal wil spelen dan zou ik dat niet op die semi keiper willen doen!

Je zou een epi LP kunnen overwegen.

Ik hoef er echt niet metal mee te kunnen spelen (liefst wel) en ik wil liever geen gitaar waar je alleen maar metal op kan spelen.
Een semi akoestische gitaar lijkt me wel gaaf om te hebben en zal ook goed van pas komen bij het optreden in het restaurant/café.



Keiper is niets bijzonders, in de aller aller goedkoopste klasse is het niet slecht.. Maar in jouw prijs klasse kun je veel beter voor die/een Ibanez oid. Normaal zou ik ook zeggen vermijd tremolo's op gitaren rond deze prijs, tenzij je een gebruikte vind met goede trem voor deze prijs. Zoals altijd ben ik voorstander van LTD gitaren, maar heb de goedkoopste niet geprobeerd, dus kijk daar eens naar ;) En verder lijkt mij die Ibanez van die link niet slecht

Is die tremolo van die Vester gitaar dan slecht?

geert1976
8 december 2010, 17:02
Ik hoef er echt niet metal mee te kunnen spelen (liefst wel) en ik wil liever geen gitaar waar je alleen maar metal op kan spelen.
Een semi akoestische gitaar lijkt me wel gaaf om te hebben en zal ook goed van pas komen bij het optreden in het restaurant/café.




Is die tremolo van die Vester gitaar dan slecht?

Nee dat is die niet, dit is een van de goede Vesters:ok:

rensiemetal
8 december 2010, 18:37
Nee dat is die niet, dit is een van de goede Vesters:ok:

Oke! Weet je verder nog wat van deze Vester af? Waar zie je trouwens aan dat dit een van de goede Vesters is? En wat is de gitaar waard? Is de vraagprijs van 195 euro te veel?

geert1976
8 december 2010, 20:52
Het betreft inderdaad een Vester JJM 1020

Heeft een solid elzen body en een maple neck en fretboard, 24 frets.
Het is een zogenaamde "slim"neck, dus behoorlijk dun, voor snel gitaarwerk.

Dit waren de betere Vesters met goed hout en hardware.
Qua prijs/kwaliteit is dit een prima gitaar, lul er E 20,00 vanaf en neem hem mee voor E 175,00.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1993vester_page05.jpg

rensiemetal
8 december 2010, 23:10
Bedankt voor de informatie.
Is de gitaar ook geschikt voor rustige nummers van artiesten als Eagles en Dire Straits? Geschikt in de zin van bruikbaar.

En de gitaar die de persoon aanbied kan ik niet testen, de te overbruggen afstand is te ver voor mij. Nog steeds doen?
Ik weet dat ik dit allemaal zelf moet beslissen, maar ben er altijd onzeker over, mede doordat 175 euro voor mij heel veel geld is aangezien ik 17 ben en geen werk heb.

geert1976
9 december 2010, 00:29
Bedankt voor de informatie.
Is de gitaar ook geschikt voor rustige nummers van artiesten als Eagles en Dire Straits? Geschikt in de zin van bruikbaar.

En de gitaar die de persoon aanbied kan ik niet testen, de te overbruggen afstand is te ver voor mij. Nog steeds doen?
Ik weet dat ik dit allemaal zelf moet beslissen, maar ben er altijd onzeker over, mede doordat 175 euro voor mij heel veel geld is aangezien ik 17 ben en geen werk heb.

Ik begrijp het:ok:

Jawel, clean klinken deze gitaren best goed hoor, hij zal door de humbuckers niet zo dun klinken als een strat, maar wel mooi:ok:

rensiemetal
9 december 2010, 01:37
Dat begrijp ik. Is het risicovol om de gitaar op te laten sturen en dus ook niet te testen van te voren?
En er staat dat de gitaar nieuwe snaren nodig heeft, je kan er toch gewoon standaard electr. snaren opdoen of heb je i.v.m. tremolo andere nodig?

stikel
9 december 2010, 02:13
Als ik z'on plank zocht durfde ik wel een bod op de Vester te doen (zeker na wat Geert er van zegt). De advertentie goed lezen en bekijken kun je al een hoop uit opmaken. Waarschijnlijk van een liefhebber (die goed op zijn spullen past). De gitaar past goed bij jouw eisen en een stukje clean kan die ook wel. En ja er kunnen gewone elec. snaren op

geert1976
9 december 2010, 09:03
Als ik z'on plank zocht durfde ik wel een bod op de Vester te doen (zeker na wat Geert er van zegt). De advertentie goed lezen en bekijken kun je al een hoop uit opmaken. Waarschijnlijk van een liefhebber (die goed op zijn spullen past). De gitaar past goed bij jouw eisen en een stukje clean kan die ook wel. En ja er kunnen gewone elec. snaren op

De gitaar ziet er goed verzorgd uit en zelfs de inbusjes en de houder zitten er nog aan.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze gitaar ook al in de gaten houd.
Vester heeft hele slechte, maar ook hele goede gitaren gebouwd, dit is zo'n hele goede die heel goed bruikbaar is.

rensiemetal
9 december 2010, 18:49
Ik heb vandaag contact opgenomen met de eigenaar van de Vester en heb de gitaar gekocht voor 160 euro inclusief verzenden!!!:ok:
Bedankt voor jullie adviezen!

geert1976
9 december 2010, 19:20
Ik heb vandaag contact opgenomen met de eigenaar van de Vester en heb de gitaar gekocht voor 160 euro inclusief verzenden!!!:ok:
Bedankt voor jullie adviezen!

Mooie deal, heb je hem omgerekend voor E 153,00.

Enuhh zodra je hem hebt, wel foto's posten hé:ok:

Wabbie
9 december 2010, 19:37
Gaaf! Ziet er uit als een vette gitaar voor weinig geld. Enjoy!!!!

Outline
9 december 2010, 21:07
Het zou me niks verbazen als die Vester altijd binnen heeft gestaan en van ´n oud vrouwtje is geweest. Die 19 jaar zijn er iig niet aan af te zien!

Joreeen
11 december 2010, 15:06
Nope, als ik jouw was zal ik gewoon rond kijken om de 2dehands markt als je het maximale uit je 250 euro wilt halen. Een goeie vriend speelt zelf op een ibanez rg(geen idee welke helaas). Koste hem zo rond de 250 euro en is een erg lekkere veelzijdige gitaar voor het geld

Een floyd rose is trouwens een zwevende brug;)

Voor beginners is een J&D perfect!
Hebje ooit al eens zelf op een J&D gespeeld?