PDA

View Full Version : Vraag m.b.t. 'in the box' mixen en opnemen



vincent136
5 december 2010, 15:12
Hoi,

Stel:

Ik neem voor een band 4 nummers op in project 'x'. De band is klaar en vertrekt en ik heb 4 nummers in Logic achter elkaar staan.

Het zal niet zo zijn dat ieder nummer dezelfde volumes nodig heeft, maar dat wel de EQ en compressie het zelfde blijft over deze vier nummers. Als ik dan track 1 af heb en verder ga met track 2 en ik moet dingen wijzigen in de volume's ben ik mijn instellingen voor track 1 weer kwijt. Als ik track 1 bounce als ik klaar ben en ik ga verder met track 2, maar wil later iets wijzigen aan 1, kan dat niet meer.

Als ik voor alle vier de nummers 4 projecten aanmaak, moet ik heel erg in de gaten houden dat ieder spoor dezelfde basis EQ/compressie heeft anders krijg je wel erg grote verschillen in volumes en klank, bovendien kost het ook veel tijd om alles 4x te doen.

Hoe pakken jullie dat aan? Na ieder nummer een 'save as' maken?

Ries89
5 december 2010, 15:32
Automatisering gebruiken.

The Bertman
5 december 2010, 15:59
Je kan het eerste nummer opzetten met al je instellingen goed, effe saven, en dan alle tracks wissen. Dat dan weer saven als een soort template.

vincent136
5 december 2010, 16:05
Dat laatste begrijp ik niet zo goed. Wat houdt template in, waarom alle tracks wissen?