PDA

View Full Version : deze wil ik , maar wat is t ?



robobas
5 december 2010, 10:04
hallo,

Kan iemand mij vertellen op welke gitaar Brian Fallon van de Gaslight anthem in het volgende filmpje speelt?
http://www.youtube.com/watch?v=0DYPHOuGHfU
thnx

GravyTrain
5 december 2010, 12:18
Lijkt sterk op een Gibson L48

zoon van Piet
5 december 2010, 14:20
Ja, of een L 30.. het is vast een heruitgave van de oude vooroorlogse kleine Gibson archtops, want hij ziet er veel te nieuw uit..
Wel prachtig hoe onbeholpen hij speelt.. eigenlijk niet al te best, maar daardoor juist boeiender. Niks zo saai als perfectie!

BLUEWEY
6 december 2010, 00:34
Ziet eruit als 'n Gibson L30/L37 uit de jaren 1935/1940 !

Die werden gemaakt in zwart en sunburst.

Tekst gewist ivm overtreden forumregels.

LaurentB

robobas
7 december 2010, 15:55
Thnx voor de info:supercool:
Lekker is dat, ik wil weer eens een onbetaalbare gitaar uit oma´s tijd.
Worden er nog van dit soort gitaren gemaakt door andere bouwers of zal mijn zoektocht pas verder gaan na het winnen van de staatsloterij.

BLUEWEY
7 december 2010, 16:05
Thnx voor de info:supercool:
Lekker is dat, ik wil weer eens een onbetaalbare gitaar uit oma´s tijd.
Worden er nog van dit soort gitaren gemaakt door andere bouwers of zal mijn zoektocht pas verder gaan na het winnen van de staatsloterij.

Ja jongen.., die oma's swingde de pan uit !! :soinnocent:

Miss valt 't financ. nog wel allemaal mee.., who know's >

nooit geschoten is nooit raak

HaroldA
7 december 2010, 16:11
De Epiphone Zenith lijkt er ook op.

Edit: nee, toch niet.

zoon van Piet
7 december 2010, 16:20
als gezegd geloof ik er niks van dat deze echt oud is.. te glanzende finish, geen craquelé, geen waarneembare verkleuringen vd positiepunten of hardware..
(en ik heb een gibbo uit 1939, dus enige kijk hierop kan ik gerust pretenderen)
Gibson zal vast een heruitgave hebben gedaan, die misschien wel betaalbaar is..
Archtops worden de laatste jaren wel weer gemaakt, maar ik heb ze nog niet in deze kleine maat gezien. vintage archtops uit Duitsland zijn nog enigszins betaalbaar, en soms in kleinere maten. betaalbare nieuwe archtops komen bijvoorbeeld van Art & Lutherie..

HaroldA
7 december 2010, 16:21
Nou, ik heb ook moeite met het lezen van 'Gibson' in het logo, al zou het wel het oude script logo kunnen zijn...

BLUEWEY
7 december 2010, 16:34
als gezegd geloof ik er niks van dat deze echt oud is.. te glanzende finish, geen craquelé, geen waarneembare verkleuringen vd positiepunten of hardware..
(en ik heb een gibbo uit 1939, dus enige kijk hierop kan ik gerust pretenderen)
Gibson zal vast een heruitgave hebben gedaan, die misschien wel betaalbaar is..
Archtops worden de laatste jaren wel weer gemaakt, maar ik heb ze nog niet in deze kleine maat gezien. vintage archtops uit Duitsland zijn nog enigszins betaalbaar, en soms in kleinere maten. betaalbare nieuwe archtops komen bijvoorbeeld van Art & Lutherie..

Kijk maar es naar topic; post je akoustische gitaarcollectie.., pagina 20 > bericht #199 :soinnocent:

zoon van Piet
7 december 2010, 16:53
ja, die ziet er wél oud uit!

(Offtopic.. Die Duitser eronder - kan even niet op het merk komen- is wel veel jonger dan 1940, zo te zien.)

BLUEWEY
7 december 2010, 17:05
ja, die ziet er wél oud uit!

(Offtopic.. Die Duitser eronder - kan even niet op het merk komen- is wel veel jonger dan 1940, zo te zien.)

'k zeg altijd maar zo, over Gibby(haar naam..); 'tis 'n ouw wijf met littekens..., maar ze swingt jouw de ballen onder je lijf uit.., :D :soinnocent:

Die Duitser.., vraag me af welk merk het is..., komt hoogstw.lijk uit Slovenie, aan de text, onderop 't bovenblad te zien.

Haar tuners zijn ongeveer exact hetzelfde als die van Gibson uit 1940.
Vanaf '41/'42 zijn ze andere tuners gaan gebruiken. (Is zodoende 'n gok..)

de toets van die gitaar is voorin ook behoorlijk weg gevreten en er zit 'n stofnest in, waar volgens mij 3 merels hebben zitten nestelen..

robobas
7 december 2010, 17:13
Ik heb je foto´s gezien . in een woord geweldig.
de zwarte Gibson lijkt qua vorm idd op de gitaar uit het filmpje

thnx robobas:soul:

zoon van Piet
7 december 2010, 17:14
om dit topic niet verder te vervuilen, ga ik in het andere verder :)

BLUEWEY
7 december 2010, 17:18
Ik heb je foto´s gezien . in een woord geweldig.
de zwarte Gibson lijkt qua vorm idd op de gitaar uit het filmpje

thnx robobas:soul:

heb je PM gestuurd

BLUEWEY
7 december 2010, 17:19
om dit topic niet verder te vervuilen, ga ik in het andere verder :)

See you there !