PDA

View Full Version : Bridge pin is gebroken



Izzy666
5 december 2010, 00:30
Vandaag heb ik voor het eerst nieuwe snaren op mijn western gezet, maar er is 1 bridge pin gebroken in het midden. De helft zit dus nog in mijn bridge. Hoe krijg ik deze eruit?

Fingerpick
5 december 2010, 00:35
Probeer ze er van binnen uit (hand via klankgat) uit te duwen, anders kan een tang of een gevorkt voorwerp - zoals de uitsparing op een snaarwinder . een oplossing brengen.

Izzy666
5 december 2010, 00:48
De pin zit helaas te vast om hem er met iets uit te krijgen. Wat nu

Mattia
5 december 2010, 07:03
De pin zit helaas te vast om hem er met iets uit te krijgen. Wat nu

Kan bijna niet. Van binnenuit eruitdrukken moet gewoon goed mogelijk zijn.

Harald
5 december 2010, 08:47
Kan wel best pijnlijk zijn, om met je vingers zo'n pin van binnen uit er uit te duwen. Gebruik dan evt. een klein stukje hout oid wat je tussen de bridge pin en je vinger kunt doen, zodat de druk wat beter over je vingertop verdeeld wordt. Ze kunnen idd. behoorlijk vast zitten.

--=HANS=--
5 december 2010, 10:08
Het gaatje en de pin zijn conisch, dus eenmaal los is ook echt los. Mocht je het restant van de pin er echt niet uit krijgen dan kan uitboren een mogelijkheid zijn.

Eko
6 december 2010, 07:45
Eerste advies: Rustig blijven. Een pin isinderdaad conisch en kan dus maar 1 kant op. Als je het zelf niet aandurft ga dan even naar een winkel. Meestal volstaat het verwijderen van de andere snaren en het aandrukken van onderaf. Dus van binnen uit. Als je binnenin voelt kun je de pin traceren. Met een hard voorwerp tegenaan drukken. Als je voorzichtig wilt zijn , houdt dan 1 hand op de brug en druk met de andere van onderaf.

Laser
6 december 2010, 21:35
Ik had het ooit ook voor.

Hoe opgelost:
alle snaren eraf.
Gevoeld of ik het uiteinde van de pin langs binnen kon voelen zitten.
Dan klein hamertje ingebracht, en eerst goed gevoeld of de zijkant van de hamer op de pin kon geraken.
Dan zachte tikjes gegeven tot de pin meegaf en eruit kwam.
Met de andere hand gaf ik tegendruk naast de pinhole aan de buitenzijde zodat ik geen uitwaartse druk zou creëren met het hamertje.

Het is zaak heel zacht te werk te gaan. En wat geluk te hebben - maar daar rekende ik niet zo op. Precisie in de eerste plaats.

Succes ermee!