PDA

View Full Version : Vht, vox of Marshall?



Lodedsvd
4 december 2010, 23:37
Help,

Ik ben al 3 maand aan het twijfelen/beslissen welke amp ik wil kopen,
Het moet er eentje voor thuis zijn maar mag wel lekker hard gaan.
Voor de moment kies ik nu tussen de vht special 6 de vox ac 15 vr of de marshall class 5, graag had ik jullie advies/ervaringen.
de eerste en laatste zijn met lampen, moet niet maar is wel leuk natuurlijk.

the sure thing
4 december 2010, 23:41
Help,

Ik ben al 3 maand aan het twijfelen/beslissen welke amp ik wil kopen,
Het moet er eentje voor thuis zijn maar mag wel lekker hard gaan.
Voor de moment kies ik nu tussen de vht special 6 de vox ac 15 vr of de marshall class 5, graag had ik jullie advies/ervaringen.
de eerste en laatste zijn met lampen, moet niet maar is wel leuk natuurlijk.Vertel eens wat meer: welke gitaar heb je, welke stijl(en) speel je, wat voor soort geluid zoek je?

Lodedsvd
5 december 2010, 09:00
Vertel eens wat meer: welke gitaar heb je, welke stijl(en) speel je, wat voor soort geluid zoek je?

overwegend blues, en funk een fender stratocaster, epiphone sg en misschien later nog een hollowbody
geluid? het mag toch wel wat oversturen

jonn
5 december 2010, 13:42
Met de VHT Special 6 heb ik geen ervaring, maar met de Marshall Class 5 wel en ik zou zeggen dat volgens mij heeft ie geen "clean" geluid.

Tussen deze 3 zou ik voor de Vox kiezen vanwege het hoger vermogen, de grotere luidspreker en de 2 kanalen.

Maar ik denk ook dat het is de moeite waard 60-100 euro meer te betalen voor een Fender Pro Junior of een Laney LC15 of VC15 combo. Dan krijg je een volledig buizenversterkerm die kan hard genoeg zijn ook voor repetities en kleine optredens.

humbucker
5 december 2010, 16:20
Die nieuwe AC15, niet de vr, kost toch ook rond de 400€. Dan zou ik daarvoor gaan. Heb je én een goede cleansound én een lekkere crunch!


edit: oeps, die kost rond de 550, dacht dat die voor minder ging. Maar misschien kan je die 2dehands scoren..

Lodedsvd
5 december 2010, 21:55
Die nieuwe AC15, niet de vr, kost toch ook rond de 400€. Dan zou ik daarvoor gaan. Heb je én een goede cleansound én een lekkere crunch!


edit: oeps, die kost rond de 550, dacht dat die voor minder ging. Maar misschien kan je die 2dehands scoren..

die heb ik ook al gezien, op 2dehands komen ze alleen maar boven de 500 voorbij