PDA

View Full Version : Hulp/tips gevraagd betreft vervangende speaker!



jutter
4 december 2010, 20:56
Ik heb hulp/tips nodig betreft een andere speaker voor mijn Koch Twin ToneI.
De versterker op zich bevalt mij heel goed maar ik vind hem toch niet echt lekker in de band naar voren komen (door de mix heen prikken?). Ik heb veel geëxperimenteerd met de toonregeling van de Koch en heb er ook een Kool&Elfring closed cabinet eronder gehad met 2x12 Celestions H12 70th Anniversary. Dit gaf echter niet echt een verbetering plus dat die loodzwaar is (ik heb namelijk behoorlijke rugklachten). Vanmiddag een Koch 1x12 cab erbij aangesloten, dus in feite 2x12, maar kon mij ook niet bekoren. Nu zit ik te denken aan de originele speaker, de Koch VG12-90, te vervangen door een speaker die wel lekker door de mix heen prikt maar weet, na veel zoekwerk, niet welke. Wie helpt mij verder op weg of heeft goede tips/suggesties?

koen77
5 december 2010, 12:18
Het klassieke antwoord is de celestion vintage 30. Die heeft een spike in het middengebied waardoor hij zeker door de mix raakt maar ook wel een vervelende fizz kan hebben. Hangt echt af van de versterker. Anders denk ik ook aan een greenback of een g12h30.

JaimeB
7 december 2010, 12:09
Heb laatst verschillende celestions in mijn 2x12 geprobeerd en als het om het prikken door de mix gaat dan zou ik ook de v30's aanraden.
De opties reiken natuurlijk veel verder en ik heb er zelf ook maar een paar gehoord.

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

Dit filmpje vergelijkt heel wat speakers met elkaar. Toch geeft het beluisteren via een youtube filmpje via je computerspeakers een vertekend beeld. Maar goed...