PDA

View Full Version : HNGD: Tanglewood TW68 Rickenbacker-wannabe



jim__
4 december 2010, 19:32
Net vanochtend teruggekomen uit Newcastle, en ja hoor: het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Kwam bij de Cash Converters (pawnshop oftewel kringloopwinkel). Binnen hingen ook een aantal gitaren, maar vooral rotzooi. Ik wilde al naar buiten, tot m'n vriendin me wees op onderstaande gitaar. Of ik deze niet beter wilde bekijken:
http://lh6.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TPqHhY56u-I/AAAAAAAAANs/2CEK8GWQHdI/s640/DSC00271.jpg
http://lh5.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TPqEuaoViaI/AAAAAAAAANw/OyRuEIzwAME/s640/DSC00270.jpg
http://lh3.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TPqEylACPfI/AAAAAAAAAN4/SXCTh_ynH6w/s512/DSC00268.jpg
Voor 85 pond mocht ie mee, inclusief knappe gevoerde tas. Wel was een pickup stuk zeiden ze. In de winkel deed alles het echter wel. Thuis nagekeken, bleek dat alleen de jack-input los zat. Opnieuw gesoldeerd, en meteen de potmeters van plek gewisseld zodat deze overeen komen met een Les Paul. Afstellen en voila: een erg geinige gitaar voor het geld (zeker gezien de tas die erbij zat). Klinken doet ie ook erg leuk, neigt een beetje naar Gretsch/Rickenbacker. Hals is gelukkig ook prima, voor de rest is de afwerking niet super. Ik ben weer blij :cheerup:

macwilliams
4 december 2010, 19:52
85 pond van wat? Pepernoten??



Gefeliciteerd hoor :D

Lodedsvd
4 december 2010, 20:04
gefeliciteerd! moest ie niet goed klinken is het altijd nog een leuk souvenir ;)

marco v
5 december 2010, 01:14
Dat is wel een erg goede deal. Tanglewood is een merk dat mij versteld heeft doen staan. Erg veel kwaliteit voor het geld. Ik heb vooralsnog alleen de akoestische gitaren in handen gehad en die klonken super.

jim__
5 december 2010, 14:28
Klopt, ik had ook al een Tanglewood akoestische gitaar, vandaar dat we deze ook maar even beter gingen bekijken. Overigens is het gebruikte hout wel bijzonder, de body is van triplex!

Hij resoneert wel behoorlijk goed en klinkt akoestisch dan ook vrij hard. Bijzonder, maar het werkt blijkbaar wel. Qua opbouw is het dus zeker geen high-end ding, maar wel erg leuk voor erbij. De middelste pickup werkt met de kleine volumeknop, de verdere schakeling is net zoals bij een Les Paul. De middelste is wel reversed voor strat-achtige geluidjes, wat hem dan wel weer veelzijdig maakt. Leuke backupgitaar in ieder geval.

budje
5 december 2010, 14:30
wat een poepie :makeup: ik zou het ermee kunnen hoor

ben niet zo gek van zwart, maar alleeeee... da's niet zo heel erg

geert1976
5 december 2010, 15:02
Ik heb laatst een paar Tanglewood LP copy's getest en dit waren stuk voor stuk prima gitaren, kosten nieuw rond de E 400,00

omgerekend heeft TS een leuk koopje gedaan, mooie copy:ok:

RoelSmoel
5 december 2010, 15:40
Ik heb zelf een akoestische Tanglewood, met massief bovenblad, voor 260 euro kan het absoluut niet beter!

Outline
5 december 2010, 21:12
Ik heb zelf een akoestische Tanglewood, met massief bovenblad, voor 260 euro kan het absoluut niet beter!

+1 (en die extra tekens)

RoelSmoel
5 december 2010, 21:32
+1 (en die extra tekens)

Zo te zien heb je dezelfde als ik heb.. Toevallig!

Outline
5 december 2010, 21:43
Zo te zien heb je dezelfde als ik heb.. Toevallig!

Nou, Arons heeft er blijkbaar meer in voorraad dan mijn dealer. Hij heeft toch ook 'n hoop schadegevallen in de aanbieding?

Maar we hebben blijkbaar dus dezelfde...

RoelSmoel
5 december 2010, 23:02
Nou, Arons heeft er blijkbaar meer in voorraad dan mijn dealer. Hij heeft toch ook 'n hoop schadegevallen in de aanbieding?

Maar we hebben blijkbaar dus dezelfde...

Had, die zijn zo goed als weg. Die van mij is inmiddels al meer dan een jaar oud, toen deden ze dat nog niet.

Outline
6 december 2010, 00:50
Die van mij heeft trouwens nog de oude Tanglewood-headstock. Gelukkig maar!

Hoe zijn ze eigenlijk aan die lading gekomen? Voor de Tanglewood-naam vind ik het iig geen goed ding. Het levert straks toch het imago van 'daar moet standaard iets mis mee zijn' op, als je snapt wat ik bedoel.

RoelSmoel
6 december 2010, 15:27
Die van mij heeft trouwens nog de oude Tanglewood-headstock. Gelukkig maar!

Hoe zijn ze eigenlijk aan die lading gekomen? Voor de Tanglewood-naam vind ik het iig geen goed ding. Het levert straks toch het imago van 'daar moet standaard iets mis mee zijn' op, als je snapt wat ik bedoel.

Hier zijn ze via de leverancier aan gekomen, een lading van vanalles en nog wat opgekocht, en zou het na een x-aantal maanden niet verkocht zijn, mocht het weer terug. Het waren met name gitaren die met leveringsschade terug zijn gekomen, of een fout van de fabriek uit (verkeerd gelakt of iets anders), er zaten ook veel gitaren tussen waar alleen een heel klein stukje uit de headstock was bijvoorbeeld. Gitaren waar echt niets meer mee te doen was gingen uiteraard niet meer de winkel in!
Trouwens.. Arons --> Den Bosch? Ik snap de link niet:p

Outline
6 december 2010, 17:30
Ze hebben er flink mee op Marktplaats lopen leuren, vandaar.

RoelSmoel
6 december 2010, 20:37
Ze hebben er flink mee op Marktplaats lopen leuren, vandaar.

Ach.. Nu je het zegt, klopt:p