PDA

View Full Version : sockets voor transistors



driftkop
4 december 2010, 18:17
PPP verkoopt deze sockets: http://www.pedalpartsplus.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PPP&Product_Code=3503&Category_Code=SOC

Weet iemand of ik die in kleinere stukken (3pins) kan snijden om ze voor transistors te gebruiken? Het is niet goed te zien op de foto.


oops, verkeerd forum. Kan iemand deze verplaatsen naar de werkbank?

heinz3110
4 december 2010, 18:49
Ja hoor, gewoon afknippen met een kniptangetje. Of netjes zagen met een juniorzaagje kan ook.

driftkop
5 december 2010, 12:43
Bedankt!!!

Thiez
5 december 2010, 15:27
Zijn deze dingen ook eventueel te gebruiken voor weerstanden? Aangezien ik wat wil gaan expirimenteren met kathode bias van me zelfbouw versterkertje. Dan hoef ik niet telkens de soldeerbout te pakken. maar kan ik er gewoon een andere waarde in prikken.

Dolf
5 december 2010, 17:31
Zijn deze dingen ook eventueel te gebruiken voor weerstanden? Aangezien ik wat wil gaan expirimenteren met kathode bias van me zelfbouw versterkertje. Dan hoef ik niet telkens de soldeerbout te pakken. maar kan ik er gewoon een andere waarde in prikken.

De stroom die erdoor moet zal niet snel een probleem vormen aangezien die enkele mA bedraagt. Verder kunnen de pootjes van de weerstand iets breder zijn, maar ik denk niet dat dit een probleem zal vormen. Ik zou het echter wel niet als een permanente oplossing gebruiken aangezien zo'n versterker soms heel wat kan trillen en de component zo eventueel los zou kunnen trillen.

Thiez
5 december 2010, 17:52
Nee het is puur om te expirimenteren met weerstandswaarden en wat het doet met mijn sound (het warm en koud biassen).

Fuhgawz
5 december 2010, 20:04
Die dingen kun je toch ook gewoon bij Newtone kopen? Link! (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=409) Er staat zelfs letterlijk bij: "U kunt het benodigd aantal pins gemakkelijk afsnijden." :P Ik gebruik deze dingen altijd om te experimenteren met waarden.