PDA

View Full Version : Catalinbread nieuwe pedalen



Einzeln
4 december 2010, 15:44
Ze zitten dus niet stil bij catalinbread
http://www.catalinbread.com/perseus.html
http://www.catalinbread.com/montavillian.html
http://www.catalinbread.com/stereosemaphore.html

Mitch
4 december 2010, 19:41
Hmmm, met die delay hebben ze toch wel een leuk ding als ik het zo lees. Al ben ik ets teveel fan van companding, maar ik zal 'm waarschijnlijk nog wel een keer testen als ze in NL zijn.
Voor die Perseus ben ik geloof ik niet Muse-fan genoeg om dat echt leuk te vinden en van tremolo heb ik ook nooit gehouden maar goed, voor de liefhebber hebben ze ook daar best wat leuke features in een pedaal weten te proppen. Stereo, tap tempo...

DemolitionColorScheme
5 december 2010, 00:40
en van tremolo heb ik ook nooit gehouden maar goed, voor de liefhebber hebben ze ook daar best wat leuke features in een pedaal weten te proppen. Stereo, tap tempo...
... en een tap link / sync feature waarmee je hem kan linken aan bijv. een delay van ze. Apare feature die ik nog niet veel heb gezien op standalone pedalen.

Die delay vind ik echt generic, helaas. Niks speciaals.

Einzeln
5 december 2010, 09:41
... en een tap link / sync feature waarmee je hem kan linken aan bijv. een delay van ze. Apare feature die ik nog niet veel heb gezien op standalone pedalen.

Die delay vind ik echt generic, helaas. Niks speciaals.
Hij klinkt op de video ook hetzelfde als mijn wampler analog echo, met daarin dezelfde chip.

DemolitionColorScheme
5 december 2010, 10:53
Hij klinkt op de video ook hetzelfde als mijn wampler analog echo, met daarin dezelfde chip.
Klopt en die is ook 3x niks, haha. (vind ik dan hè)

Mitch
5 december 2010, 13:14
Ik heb er geen clipje van geluisterd, heb ik die over het hoofd gezien?
EDIT: o ja, tabblad...
Die Wampler 'Analog' Echo is belachelijk , alleen al vanwege de naamgeving. Sowieso stikt het van de PT-designs, maar ik vraag me wel af wat de toonregeling (die wel anders van opbouw is dan gemiddeld) toevoegt. Wordt helaas niet gedemonstreerd. Anders is het gewoon de zoveelste analoog gevoicede digitale delay. Maar goed, alles dat goedkoper is dan de Deep Blue Delay is wat mij betreft een aanwinst voor die markt :D
Het linken van tempo is wel apart van die trem, al heeft Chunk Systems ook een manier van linken van pedalen uit de eigen lijn. Zo kun je hun envelope filter koppelen aan de fuzz en dat werkt echt waanzinnig.

DemolitionColorScheme
5 december 2010, 13:25
Ik heb er geen clipje van geluisterd, heb ik die over het hoofd gezien?
EDIT: o ja, tabblad...
Die Wampler 'Analog' Echo is belachelijk , alleen al vanwege de naamgeving. Sowieso stikt het van de PT-designs, maar ik vraag me wel af wat de toonregeling (die wel anders van opbouw is dan gemiddeld) toevoegt. Wordt helaas niet gedemonstreerd. Anders is het gewoon de zoveelste analoog gevoicede digitale delay. Maar goed, alles dat goedkoper is dan de Deep Blue Delay is wat mij betreft een aanwinst voor die markt :D
Het linken van tempo is wel apart van die trem, al heeft Chunk Systems ook een manier van linken van pedalen uit de eigen lijn. Zo kun je hun envelope filter koppelen aan de fuzz en dat werkt echt waanzinnig.
Ik ben het een keer 100% met je eens. ;)

Einzeln
5 december 2010, 13:30
Nou dat waardeoordeel over de wampler laat ik aan jullie. Ik ben er gezien de prijs die ik er voor betaald heb tevreden mee. Als het zover is koop ik de Jacques prisoner.

EJPostema
5 december 2010, 13:30
ik vind die echo wel lekker klinken eigenlijk

Mitch
5 december 2010, 13:59
Nou dat waardeoordeel over de wampler laat ik aan jullie. Ik ben er gezien de prijs die ik er voor betaald heb tevreden mee. Als het zover is koop ik de Jacques prisoner.

Geen kwaad woord over jou Nico, alleen wel over Wampler ;) De Prisoner is wel een heel ander beestje, veel helderder van klank.

@EJP: de klank is ook niet 'slecht' maar feit is dat er wel erg veel delays zijn uitgekomen de laatste tijd die in dit straatje liggen. De BYOC wat mij betreft nog steeds één van de lekkerste in dit segment.