PDA

View Full Version : mobile recorder



jules
4 december 2010, 13:38
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een niet te dure mobile recorder. IK wil hem gebruiken voor het opnemen van repetities met de band, en of optredens van de band en dat soort dingetjes. Mijn budget ligt rond de 100 euro.

de modellen die ik tot nu toe heb gezien zijn..

De Fame hr-2

De Fame hr-4

De zoom h1

Ik heb wel eens wat opnametjes gemaakt met zon gewoom mp3 recordertje of met de mobiele telefoon, maar dat lijkt dus echt nergens op, meteen oversturen en alleen maar gekraak.

Ik moet dus een apparaatje hebben dat daarvoor gemaakt is. Ik geloof dat twee van deze apparaatjes, of misschien wel alle drie een functie hebben waarmee je dus de levels van de microfoontjes kan regelen, sommigen hebben zelf auto gain settings die zich aanpassen. Bij de hr2 krijg je zelfs nog 2 microotjes meegeleverd, en voor de Zoom kun je een setje kopen met en statiefje en een bolletje voor er omheen.

Heeft iemand ervaringen met deze apparaatjes, en hebben jullie tips of eventueel een ander apparaat dat ik over het hoofd heb gezien, dat julie mij kunnen adviseren?

alvast bedankt he

HaroldA
4 december 2010, 14:47
Wij hebben met de band een Tascam DP-004 (http://tascam.com/product/dp-004/) gekocht maar die mis nog wat belangrijke features: exporteren naar mp3

Na een repetitie sluit ik 'm nu aan op m'n PC, speel alles af, knip het op lengte, exporteer het dan naar mp3 en dan uploaden naar het forum. Ik ben er wel steeds handiger in geworden, maar het kost nog vrij veel tijd...

Ook clippen de interne microfoontjes. Binnenkort een testje doen met 2 Behringer C2's ipv de interne mics.

jules
4 december 2010, 14:57
ja en dat clippen is nou net precies wat ik niet wil, volgens mij kan de zoom h1 hier beter mee omgaan

MaximVMH
4 december 2010, 15:50
Ik ken nogal wat mensen die tevreden zijn over de Zoom H4.

jules
5 december 2010, 14:10
ja maar die is een stuk duurder niet?

paulusdeBKB
6 december 2010, 00:28
Ja. De H2 zit er tussenin qua prijs en mogelijkheden en daar wordt ook een hoop positiefs over geschreven. Yamaha en Edirol maken ook dergelijke recorders en er zijn nog wel meer merken. Voor 100 euro kun je ook eens 2e-hands kijken.