PDA

View Full Version : Voor zij die op zoek zijn naar de geluiden van Eddie van Hal



V!N
11 mei 2003, 13:27
Ik was even aan het eBayen en kwam veel leuks tegen. Een daarvan is misschien deze:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2529572077&category=38 075


Up for auction is a 100 Watt Marshall JMP, Serial number 08336L (7-8 out of 10) with the exact Custom Audio Electronics SE Crunch mod featured in the Oct. 1995 Guitar Shop magazine article on Eddie Van Halen. The article is called his Holy Rack and shows the two amps he used, a JCM 800 and a JMP! The mod basically is making the amp sound like and old Plexi with more balls. You can use as a master volume or crank it up with a Hot Plate or another attenuator for larger rooms. If you prefer this mod can be easily taken out and the amp put back to original specs. This is all the VH tone you need in one head and can easily cover any rock tone from yesterday and today. A Custom Audio Electronics effects loop was also put in eliminating the need for another amp or power amp to create a loop for your delay or chorus. Just plug this amp into your favorite cabinet and you're done!


Dus, Guitar Shop Magazine van oktober 1995, goed in de gaten houden.

En laat dit nou de eerste thread met de naam Eddie erin zijn die NIET eindigt in gay dit brown dat, junk sus, van Weelden zo ..

groets,

V!N

Negative K3 fan
11 mei 2003, 14:21
redelijk goedkoop, zijn die mods trtouwens makkelijk zelf te doen?

V!N
11 mei 2003, 23:25
Als je voor zo'n prijs een ongemodificeerde hier in Nederland zou tegen komen is het al laag.

Ik heb geen idee wat eraan gedaan is en een zoektocht naar dat magazine heeft tot nu toe niets opgeleverd. Er zijn vast wel een paar techneuten om Amerikaanse fora die wel een scan willen maken van het artikel, ik denk dat heel veel mensen daar blij mee zullen zijn.

Of ze moeilijk zijn ? Da's moeilijk te zeggen zonder te weten wat er is gedaan.

Als je hier het draadje opzoekt over de Van Weelden mod, kom je op de draad daarover in het Plexi Palace waar het een en ander wordt uitgelegd over de eindversterker en worsten die uit de kast bungelen. Da's wel een lastige mod lijkt me.

taylor
12 mei 2003, 23:01
custom audio mods lijken mij niet erg goedkoop.

ook al is deze niet door hun gedaan.

tis ook maar de vraag of die daar echt betere sound van krijgt.

ik heb zelf 2 jmp's 1 origineel en 1 mod door koch. ik preferer zelf eigenlijk het origineel.

shredneck
12 mei 2003, 23:50
Dat heb ik ook met mijn jcm800 2204, ik hou van die sound. Ik heb ook over een gemodificeerde top gespeeld, dus meer gain enz, maar dat was het gewoon niet. Die "bite" was weg. Ik bedoel, ik moet nu echt moeite doen om die heerlijke sound eruit te persen, dat vind ik dus te gek!

taylor
13 mei 2003, 00:14
de van weelden heads of mod marshalls vind ik geen mooie sound hebben.

of ieder geval niet mooier dan het origineel.

shredneck
13 mei 2003, 01:04
ik vrees dat je gelijk hebt, ik zou mijn head ook nooit laten modden.

ik zet er liever een tubescreamer voor, als ik echt meer gain wil hebben.

taylor
13 mei 2003, 13:02
idd!

ik denk er precies het zelfde over gewoon boosten met 1 goeie overdrive ofzo.

en de amp meer zijn werk laten doen en de overdrive op lage gain setting.

PeArLjAm
13 mei 2003, 13:04
NIet janken gewoon je el34 buizenamp ver opendraaien dan kom je een heel eind. Modificaties kunnen wel helpen maar dan in de zin van bijvoorbeeld een 1/2 powerswitch of iets dergelijks zodat je sneller eindbuizenoverdrive krijgtn. En inderdaad een tubescreamer of iets dergelijks als een boss sd-1 ervoor en je kom took een heel eind.

taylor
13 mei 2003, 13:17
met de overdrive op lage gain setting bedoel ik natuurlijk 1 tubesrcreamer of boss od-1 ofzo.

PeArLjAm
13 mei 2003, 13:20
Op 2003-05-13 13:17, schreef taylor:
met de overdrive op lage gain setting bedoel ik natuurlijk 1 tubesrcreamer of boss od-1 ofzo.




jup en dan de volume knop op het pedaaltje zover mogelijk open om de eindbuizen iets meer te boosten. En een goede humbucker wil ook wel helpen ..

taylor
13 mei 2003, 23:42
idd!

dan hebie 1 super sound terwijl het heel simpel is.

PeArLjAm
14 mei 2003, 17:50
Op 2003-05-13 23:42, schreef taylor:
idd!

dan hebie 1 super sound terwijl het heel simpel is.


Ja inderdaad die brownsound krijgen is niet zo moeilijlk met 1 goede el34 buizenamp en een humbucker kom je al een heel eind. Voor de rest is het gewoon een kwestie van je vingers.