PDA

View Full Version : Klank van de gitaar



liddelot
4 december 2010, 12:50
Haaai,

Ik ben net begonnen met gitaar spelen en ben nieuw op gitaarnet.nl. Ik heb me aangemeld omdat ik een vraagje had over de klank van de gitaar..

Als ik de open D-snaar speel en daarna een andere toon, dan hoor ik alsnog de D-snaar hoe kan ik dat voorkomen? Want anders krijg je een dubbelklank en in bepaalde nummers vind ik dan niet zo mooi..

Oja; weet iemand de tonen van het liedje Stuck van Caro Emerald?
Ik hou er van om er ook bij te zingen.. dat is ook een van de redenen waarom ik een gitaar heb gekocht en erop ben gaan spelen.
Als iemand nog meer beginners liedjes weet, of liedjes die je kan versimpelen, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!
:lp:

The Unforgiven
4 december 2010, 13:56
Allereerst welkom!

Snaren dempen kan je op verschillende manieren doen, ten eerste kan je dat doen met de handpalm van de hand waarmee je aanslaat, het zogenaamde "palm muting". Ook kun je met een van je vingers op je halshand de snaar heel licht aanraken zodat de snaar gedempt wordt.

Nogmaals welkom, en veel plezier met het gitaarspelen.

Mitch
4 december 2010, 14:11
Welkom! Ik zou je willen adviseren eens rond te kijken op het forum. Er zijn veel subforums met verschillende inhoud. Over dempen van snaren kun je bijvoorbeeld terecht in Speeltechnieken/theorie en om te vragen welke akkoorden er zitten in een liedje kun je terecht bij Tablatuur. Of andere websites als www.tabsrus.nl bijvoorbeeld.
Daarnaast, als je iets wil zoeken: gebruik neit de 'gewone' zoekfunctie maar de Geavanceerde zoekfunctie. Dan kun je zoeken binnen specifieke subforums, op titel, op datum, specifiek per topic of per individuele post etc.

macwilliams
23 december 2010, 06:18
Welkom hier, have fun!