PDA

View Full Version : Elekrische Gitaar klinkt slecht?.



muziekfreak
4 december 2010, 11:51
Hallo,
Zou graag jullie advies eens wilen weten over iets en dat is dit ik heb een tijdtje een elektriche gitaar gekocht,ik speelde al een tijd op een Acoustische een Simon & Patrick waar ik erg tevreden over ben?.Maar nu heb ik ook een helaas een copie van een LesPaul gitaar,maar dat klinkt niet erg fijn niet echt dat je zeggen kan van vals maar ook niet super goed (al zal dat ook mischien niet kunnen voor een copie van 300 Euro het merk is trouwens een Richwood RE129.
Ik heb hem ook al's geintoneert in de hoop dat je dat dan ook goed gedaan hebt natuurlijk,maar blijft niet lekker klinken.
Open akkoorden zoals een C G klinken dus niet lekker en ik druk ook niet te hard de snaren in ofzo hoor!!.
Komt het nu omdat het een goedkope Copie is of staat het gewoon niet goed afgestelt,ik heb ook al's de snaren wat hoger gezet omdat die de freten aanraakten en daarna weer afgestelt.
Soms is het ook dat de ene snaar harder klinkt dan de andere.
Als versterker heb ik een Fender 65R.
Wat zou je nog kunnen doen om het allemaal wat beter te laten klinken??.
William.

Lodedsvd
4 december 2010, 12:51
gewoon effe naar de gitaarwinkel en laten afstellen

sideburns
4 december 2010, 18:18
Hoi william,

ik weet niet hoe hoog je de aktie nu hebt staan, als dat erg (overdreven) hoog is gaat ook het intoneren moeilijker. Kijk ook eens langs de hals of die niet een klein beetje getordeerd is(gedraaid zoals een wokkel) maar dan natuurlijk niet zo erg als een wokkel....ook dan is het moeilijk om te intoneren.

Maar je geeft zelf al aan dat je niet zeker weet of je wel op de goede manier geintoneerd hebt (althans als ik het goed lees)

je zou dan inderdaad gewoon even langs de muziekzaak kunnen gaan

muziekfreak
5 december 2010, 10:37
De Actie staat ongeveer zo,bij de lage e snaar 17 fret hoogte wel 5mm.hoge e snaar 17 fret is 3.5mm.
Bij de derde fret is dat 3mm.
Ik heb toen eens de snaren wat hoger gezet omdat er fretbuzz was.
William.

Greenhobbit
5 december 2010, 10:43
Hoi, ik heb precies zo'n zelfde gitaar, maar weet eigenlijk weinig over dat soort dingen, als ik iets moet meten bij mijn gitaar hoor ik het wel!

sideburns
5 december 2010, 11:11
Op zich is dat geen erg lage actie maar ook niet ondoenelijk hoog, Kan best zijn dat je hals wat afgesteld moet worden, ik zou er als ik jou was gewoon even naar laten kijken bij de zaak waar je hem gekocht hebt, als het goed is willen ze hem dan best voor je afstellen, hoort wat mij betreft ook een beetje bij de service.

Anderzijds een klein beetje fretbuzz is niet erg, vaak hoor je daar weinig van terug als je versterkt speelt, maar ik houd er persoonlijk ook niet van

Nagramoth
5 december 2010, 13:13
Als je gitaar goed gestemd & geïntoneerd is, maar vals klinkt bij open akkoorden, dan is je topkam waarschijnlijk niet ver genoeg ingevijld. Dat is geen grote uitzondering in het goedkopere segment, maar wel makkelijk te verhelpen door je lokale gitaartech.

Zelf doen kan ook, maar zonder kennis en de juiste (dure) gereedschappen zou ik lekker laten doen.

Hendriks
5 december 2010, 13:27
De Actie staat ongeveer zo,bij de lage e snaar 17 fret hoogte wel 5mm.hoge e snaar 17 fret is 3.5mm.
Bij de derde fret is dat 3mm.
Ik heb toen eens de snaren wat hoger gezet omdat er fretbuzz was.
William.


Dat is wel erg hoog , leuk voor slide en om een pijl mee weg te schieten. Kijk eens op www.donhofstee.nl voor het afstellen van een gitaar , hier vind je veel info , ook forumlid Rinze heeft een site met dit soort info.

TimoSomers
5 december 2010, 14:36
Dat is wel erg hoog , leuk voor slide en om een pijl mee weg te schieten. Kijk eens op www.donhofstee.nl voor het afstellen van een gitaar , hier vind je veel info , ook forumlid Rinze heeft een site met dit soort info.

:seriousf::seriousf:

Gewoon even laten afstellen !