PDA

View Full Version : cijferslot voor Gibson Les Paul koffer



heavy-metal-thunder
4 december 2010, 10:05
Weet iemand hoe en waar ik aan een cijferslot voor een Les Paul koffer uit de jaren 90 kan aangeraken? Het betreft die bruine modellen met roze pluche. Het hoeft geen "Gibson" slot te zijn.

Dank

refused199
4 december 2010, 10:10
Hoe kom je nou weer aan een gibsonkoffer waar geen slot meer op zit?
Dan krijg je al snel het vermoeden dat de koffer ooit met of zonder gitaar gejat is en vervolgens t slotje afgebroken is ofzo..

Of was het slotje gewoon aan vervanging toe?;)

Goeiemorgen
4 december 2010, 11:26
Gewoon alle 10x10x10=1000 mogelijkheden proberen ?

Midwolda
4 december 2010, 11:30
Gewoon alle 10x10x10=1000 mogelijkheden proberen ?

1 combinatie per 2 seconden = 2000 seconden = 33 minuten werk... :ok:

Jan Buurman
4 december 2010, 11:31
Haha, altijd verdacht... een Gibsonkoffer zonder slot...
Ik heb bij mijn koffer zelf het slot moeten slopen. Ik had mijn LP Custom net 2e hands aangeschaft en mee genomen naar een gig. In de kleedkamer al gestemd e.d. maar op het moment dat ik de stage op moest zat mijn koffer op slot. Of de code nu verschoven was (per ongeluk of als "grap") of dat ik het in de haast verkeerd deed weet ik niet meer maar ik kreeg hem niet open. Ik greep meteen mijn Leatherman (don't leave home without it!!!) en ramde het slot eraf en ging het podium op. Zonde want de koffer was in prima staat...
Tot nu toe eigenlijk nooit over vervanging na gedacht want een dief zal de hele koffer wel meenemen en thuis rustig het slot slopen.....

geert1976
4 december 2010, 12:39
Een veel voorkomend probleem, het verliezen van de juiste cijfercombinatie.

Een vriend van mij heeft volgens mij nog werkende sloten voor Gibson koffers, zal het hem vanavond eens vragen, zo ja, zal ik je een pm sturen:ok:

zoon van Piet
4 december 2010, 12:53
Het nut van een slot op een gitaarkoffer - cijfer of sleutel- is me altijd ontgaan. Het slot voorkomt immers geen diefstal. Lijkt me dan zelfs beter dat een onverlaat de koffer- en mogelijk je gitaar- intact kan laten als ie niet op slot zit. Ik heb zo ooit een gestolen gitaar jaren later terug gekregen, met de koffer intact.
Bij een nieuwe koffer gooi ik de sleutels daarom meteen weg (erg leuk hoe de verkoper kijkt, als je dat in de muzeikzaak doet..). Helaas is dat bij een cijferslot onmogelijk. Dus kan een grapjas je koffer op slot zetten en dan moet je maar net nuchter genoeg zijn om de combinatie te weten..

heavy-metal-thunder
4 december 2010, 14:09
Hoe kom je nou weer aan een gibsonkoffer waar geen slot meer op zit?
Dan krijg je al snel het vermoeden dat de koffer ooit met of zonder gitaar gejat is en vervolgens t slotje afgebroken is ofzo..

Of was het slotje gewoon aan vervanging toe?;)

Neen hoor, is niets gejat! Gitaar is van eerste eigenaar, alle papieren enz. erbij. Maar soms gaan die slotjes gewoon stuk. Trouwens, een cijfercombinatie kraken is niet zo moeilijk, Gibson zegt je zelf hoe je dat het makkelijkst doet.

heavy-metal-thunder
4 december 2010, 14:10
Een veel voorkomend probleem, het verliezen van de juiste cijfercombinatie.

Een vriend van mij heeft volgens mij nog werkende sloten voor Gibson koffers, zal het hem vanavond eens vragen, zo ja, zal ik je een pm sturen:ok:

Great! alvast bedankt.

heavy-metal-thunder
4 december 2010, 14:14
Haha, altijd verdacht... een Gibsonkoffer zonder slot...
Ik heb bij mijn koffer zelf het slot moeten slopen. Ik had mijn LP Custom net 2e hands aangeschaft en mee genomen naar een gig. In de kleedkamer al gestemd e.d. maar op het moment dat ik de stage op moest zat mijn koffer op slot. Of de code nu verschoven was (per ongeluk of als "grap") of dat ik het in de haast verkeerd deed weet ik niet meer maar ik kreeg hem niet open. Ik greep meteen mijn Leatherman (don't leave home without it!!!) en ramde het slot eraf en ging het podium op. Zonde want de koffer was in prima staat...
Tot nu toe eigenlijk nooit over vervanging na gedacht want een dief zal de hele koffer wel meenemen en thuis rustig het slot slopen.....

en heb je dat slotje nog? deze info komt van de Gibson site:

if the combination was somehow changed, try shining a flashlight into the spaces where the thumbwheels turn. As you rotate the wheel, you'll see a small notch once it gets to the correct number. Line up all three thumbwheels in this way, and it should open.

You can also use a thin strip of metal if you have trouble using the flashlight method. Using a thin strip of metal – (we suggest one cut carefully from an aluminum can) - to insert into the space beside each thumbwheel - hold pressure on the metal strip as you rotate the wheel - you'll feel the notch as you rotate - stop when you feel the notch and move on to the next wheel until you have all three set.

The long way around this is to start at "000" and work through the 1,000 combinations - it can take a few hours, but it does work!

HaroldA
4 december 2010, 14:19
Bij Gibson koffers zit er origineel een plastic staafje door de 3 wieltjes heen die er voor zorgt dat je ze niet kunt draaien.

Bij 1 van mijn koffers zat die er niet op dus die heb ik zelf "gemaakt" van een stukje massief draad. Die kan in ieder geval niet meer per ongeluk op slot gaan!

Orbis
4 december 2010, 14:43
Haha, leuk dat Gibson vertelt hoe de eigen sloten gekraakt moeten worden :p .

sideburns
4 december 2010, 16:23
Toch stom dat een potentieele dief niet weet dat de gemiddelde gitarist waarschijnlijk gewoon 666 als code heeft ingesteld...Hoef je ook geen koffers open te breken..

soup
4 december 2010, 17:26
Hoe stel je die code eigenlijk in, ik heb nog altijd dat rood stripje in mijn slot steken?!

sideburns
4 december 2010, 17:40
Hoe stel je die code eigenlijk in, ik heb nog altijd dat rood stripje in mijn slot steken?!

als ik het me goed herinner (ik heb nu een gibson koffer zonder cijferslot) zit er aan de zijkant van het cijferslot een knopje wat je kunt indrukken, als je deze na het verwijderen v/h rode draadje ingedrukt houdt, je gewenste code indraait en hem daarna loslaat moet het klaar zijn.