PDA

View Full Version : Frisse overdrive gezocht



ErikM
3 december 2010, 22:59
Hoi allemaal,

Voor sommige dingen vind ik een tubescreamer te midderig en mijn OCD slipt te veel dicht. Eigenlijk zoek ik een "glassy" overdrive met hoog die niet schel is en genoeg laag zonder dicht te gaan. Is de colorsound een idee of heeft iemand een ander idee?

Het gereedschap is een telecaster en een fender stage 185 transistorbak uit een goed jaar.

groet, Erik

Fuhgawz
4 december 2010, 00:10
De Colorsound Overdriver (neem aan dat je deze bedoelt) is eigenlijk meer een boost en niet zozeer een standalone overdrive. Als de gain al opendraait dan klinkt het ook meer als fuzz dan als overdrive. Verder, tja, ik hou zelf meer van donkere sounds dan van 'glassy' sounds, dus wat dat betreft kan ik je niet echt helpen.

e!
4 december 2010, 00:41
H&K Tube Factor?

http://www.youtube.com/watch?v=tT_m3faPiUs
http://www.youtube.com/watch?v=neS0XLFqHJo

the sure thing
4 december 2010, 07:23
De Fulltone Fulldrive! Heeft niet het nadruk op midden van de TS-9 en knijpt ook het laag niet af. En de fulldrive is 2e hands zeer goed te vinden. Met een beetje afdingen heb je m voor EUR 100,-. Is ook zeer veelzijdig instelbaar! Erg transparante overdrive. Is duidelijk een overdrive, zeker geen distortion.

muziekschuur
4 december 2010, 08:20
Ik zou een buizenbak aanschaffen in plaats van een ander pedaal. Kijk eens naar de Bugera v55HD of de Ibanez TSA15H (met ingebouwde tubescreamer).

De Ibanez is ook een fulltube versterker.
Wil je niet de fulltube kant op denk ik dat je betere resultaten zal bereiken met een modelling voetpedaal. In dat geval zou ik uitkijken naar een Roland GT series voetplaat of een Digitech voetplaat. (bij de Digitech denk dan aan de duurdere GNX modelletjes)

Of kijk even naar tweedehands line6 modelletjes. Veel gebruikers schakelen nu over richting de nieuwere HD series. Dus de 2ehands cadeautjes komen eraan.
De Roland GT6 en GNX van Digitech worden de laatste tijd heel kostbaar tweedehands aangeboden. Dus flink afdingen.

Wil je snel aan de slag, ik heb nog voor een klein bedrag een v-amp2 liggen die een nieuw baasje zoekt.

EuroCinema
4 december 2010, 08:57
+1 voor de Fulldrive, een Boss BD-2 zou ik ook even testen.

Jan Buurman
4 december 2010, 11:36
Ik heb het idee dat de Dirty Little Secret dit wel kan. Ik weet het niet zeker omdat ik een compleet andere setup heb maar in vergelijk met mijn andere drives dicht ik de DLS het meest deze eigenschappen toe....

Squier4ever
4 december 2010, 12:03
Glassy = Lovepedal Eternity. Die slipt helemaalt niet dicht.

the sure thing
4 december 2010, 23:24
Koopje: mosfet fulldrive voor EUR 100,- http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek-accessoires/overig/fulltone-full-drive2-mosfet-82761825.html?qq=fulltone&pcpl=&pc_id=&afd=

Einzeln
5 december 2010, 09:45
Mischien juist die powerstack van boss met de drive laag.

ErikM
5 december 2010, 10:36
Ik ben gisteren even wezen kamperen in een muziekwinkel. Daar heb ik heb ik wat beschikbare dingen geprobeerd:

TS-9: Voor referentie, niet zoveel anders dan mijn TS-10...

BD-2: Na wat draaien aardig, maar blijft vervelend in het hoog, fizzy is een goede omschrijving, dat kun je er wel uitdraaien maar dan is het gewone hoog ook weg.

Arion ?: Saai, gewone overdrive, misschien voor het geld aardig, maar plastic kastje.

Biyang OD-7: Tubescreamer achtig, wel opener. Extra mogelijkheden door de schakelaar, subtiele hoog/laag dingen erbij.

Korg 105OD: Vond ik net iets beter dan de BiYang, iets meer mogelijkheden, en programmeerbaar. Maar... ik ben een beetje bang voor de reputatie, ze schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn, en ik hoorde een kleine pauze als ik m aanzet. Dat hoeft geen probleem te zijn.
Durfde m niet mee te nemen... Moet er even over nadenken...

Jan Buurman
5 december 2010, 10:40
Ik zou eens naar een muziekzaak gaan met een uitgebreider aanbod. De door jou genoemde pedalen gaan het niet voor je doen (denk ik).. Er worden in dit topic goede tips gegeven....

ErikM
5 december 2010, 16:24
Goed idee. Winkels hier in de buurt hebben hoofdzakelijk de gebruikelijke dingen (Boss, ibanez etc) dus als iemand in de buurt van Groningen een zaak weet waar ik wel wat van de voorgestelde dingen kan testen...