PDA

View Full Version : Amp gezocht(budget ong. 200 euro)



Greenhobbit
3 december 2010, 21:06
Hoi,
ik ben op zoek naar een nieuwe amp, speel nu 2 jaar
Speel van alles en nog wat, u2 net iets meer dan andere dingen.
Heb een richwood les paul(re-129), een digitech rp250 multieffect pedaal, en momenteel een hartke g15 versterker, heb nog nooit zonder de digitech gespeeld dus weet weinig(niks) over geluiden maken via de basisknoppen op een amp, welke amp raden jullie mij aan, of misschien toch een nieuwe gitaar?
budget 200 euro, zoek iets voor op mijn slaapkamer en misschien af en toe met wat vrienden in een bandje spelen.
Heb wel al een beetje naar de vox vt40+ gekeken, weet niet zeker of ik een modelling amp of een gewone wil.
Alvast bedankt!

Jasper.
3 december 2010, 21:23
Hmm, lastig. Moddelingamps zijn leuk. Vooral de Vox Valvetronix serie. Maar je speelt nu ook al twee jaar, en dan is een buizenversterkertje ook wel leuk. Ik denk dat je nu ook wel redelijk een idee hebt gevormd van wat voor sound je zoekt.

Ijselrobo 07
3 december 2010, 21:28
Misschien een Blackstar HT-1R combo (http://www.rockpalace.com/product/Blackstar-HT1R)??
Die gaat €20 over je budget heen...
Maar dan heb je een versterker met buizen, en dan haal je de geluiden zoals flanger, chorus, phaser enz. enz. uit je digitech.

Grtz.
Ijselrobo 07

Greenhobbit
3 december 2010, 21:28
Je kan dus ook buizen met multieffectpedaal doen, of trekken niet alle amps dat?
het is inderdaad zonde om nu een verkeerde amp te kopen en over een half jaar toch een nieuwe willen.
Is dat trouwens niet te hard op mijn kamer?
Nog 1 dingetje, bij een buizen gaat het toch vooral om de clean sound, en de rest uit pedalen?

Jasper.
3 december 2010, 21:34
Een blackstar ht1 is in ieder geval veel te zacht voor in een eventueel bandje. Ik gebruik trouwens gewoon een 100watt Marshall buizenversterker op mijn slaapkamertje. Er zit ook nog een volumeknop op. Op hard volume klinken ze vaak wel mooier, maar zacht zijn ze ook nog wel mooi hoor.

Misschien toch nog even doorsparen en gelijk een leuke buizenversterker kopen? Hoewel moddelingamps ook leuk zijn voor op je kamer hoor.

macwilliams
3 december 2010, 22:53
Je hebt niet persé een buizen amp nodig, een hybride amp als de Hughes & Kettner attax (80/100/200) is zeker een goede keus. Deze zijn tweedehands vaak wel binnen je budget te vinden.

Ook vind ik de valvestate serie van marshall nogsteeds heel goed klinken. Zo is de S80 is een leuke twee kanaals amp die hard genoeg kan om lekker samen te spelen maar op lager volume niveaus nog steeds goed klinken.

Dan heb je ook de 8240 stereo chorus valvestate die naast de reverb ook nog eens een prachtig stereo klinkt wanneer je de chorus er in kickt.

Dus, tweedehands?

Greenhobbit
3 december 2010, 23:00
Ik zal eens ff als ik tijd heb alles een keertje opzoeken, maar zoals ik al zei, heb alleen met multieffect gespeeld, dus reverb chorus enzo weet ik niet echt wat van, iemand een link met wat uitleg over deze dingen?

Ijselrobo 07
4 december 2010, 07:45
Je kan dus ook buizen met multieffectpedaal doen, of trekken niet alle amps dat?
alle amps kunnen dat hebben..
want ik heb zelf de HT-20 van blackstar, en op mijn pedaalboard een digitech BP-80 liggen, dus het zou geen probleem moetten zijn

macwilliams
4 december 2010, 08:56
Ik zal eens ff als ik tijd heb alles een keertje opzoeken, maar zoals ik al zei, heb alleen met multieffect gespeeld, dus reverb chorus enzo weet ik niet echt wat van, iemand een link met wat uitleg over deze dingen?

Daar moet je gewoon tijd voor maken!

marco v
4 december 2010, 10:52
VHT Special 6 halfstack? 198 euro bij thomann.de. Hij kan clean en overstuurd, je hebt het voordeel van het geluid van een buizenversterker en je kunt hem op verschillende wattages instellen, dus geschikt voor de slaapkamer en met zijn 6 watt buizen kom je net mee tijdens een repetitie. Als je verschillende effecten gebruikt zou je ook naar de superchamp xd kunnen kijken van fender. Die is wel iets boven je budget maar daar zit vanalles op aan geluiden.