PDA

View Full Version : Tips voor een beginner...



Leujel
11 mei 2003, 12:08
Ik ben nog niet zo erg lang bezig met gitaar spelen, maar wil het wel erg graag leren, maar het liefst zonder lessen. Wie heeft er een paar goede tips voor een beginner?

Barret Wallace
11 mei 2003, 12:16
Welke richting wil je op?

wil je echt goed leren soleren of meer akkoorden achtig meespelen met popsongs etc etc.

Leujel
11 mei 2003, 12:21
Ik wil meer de richting op van onderteunend gitarist, dus meer de akkoorden. Dan kan ik daarna altijd nog kijken voor het soleren.

hoofd
11 mei 2003, 12:52
Ik zou zeggen, koop een boekje waarin akkoorden staan, te beginnen met open akkoorden en wat liedjes die daarmee gespeeld worden. En veel oefenen he :wink:.

Barret Wallace
11 mei 2003, 13:07
http://www.cyberfret.com

pimmetje
11 mei 2003, 13:34
Klinkt lullig, maar neem gewoon ff kort les. Wel bij een prive leraar.

Je hebt dan altijd nog zelf in de hand hoe lang je les hebt. Het leren van akkoorden kan je versnellen door er gewoon zelf veel tijd in te steken en een aantal basis-akkoorden al zelf te hebben geprobeerd. Je kan ze dan al pakken... hij leert je er wel meer uit halen.

Bij slaggitaar komen ook zaken als ritmes kijken (triolen, halven, etc). Ook komen er - als hij en jij allebei jullie deel goed doen - al snel bepaalde slag-techniekjes langs die 't gitaarspel meer tot leven brengen. Da's in je eentje toch lastiger echt te leren... vaak speel je 't dan meer na, waardoor je je te weinig bewust bent van wat er gebeurt. Bij een shuffle bijvoorbeeld wordt 't dan al snel minder strak.

Zelf kan je er ook komen, maar de kans dat je als beginnend gitarist iets verkeerd leert waardoor je in je verdere groei een keer geremd gaat worden, is vrij groot. Als je eenmaal een gezonde basis hebt, is de kans op verkeerd leren bij het jezelf nieuwe dingen leren veel kleiner.

FunkyFlamenco
11 mei 2003, 14:33
Ik sluit me volledig bij Pimmetje aan!
Gewoon een halfjaartje of een jaartje wat lessen volgen.

taylor
11 mei 2003, 15:10
right on pimmetje.

ik ben er ook volledig mee eens.

moretel
11 mei 2003, 21:19
Ik heb nooit les gehad maar als ik het over zou mogen doen dan zou ik wel les nemen,
neem wel een leraar die uitgaat van jou wensen, je betaald hem niet voor niets,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-11 21:20 ]</font>