PDA

View Full Version : Nieuwe bak :) Marshall VM 2266



bartjo
3 december 2010, 20:33
Eindelijk een nieuwe amp kunnen halen!
De speaker is al onderweg, nu kan ik er alleen nog naar kijken :(
(Heb mezelf al betrapt op t inpluggen en droog spelen :blast:)

http://farm6.static.flickr.com/5128/5229849200_2c9d87da6c.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5288/5229255839_585fe5a922.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5249/5229849292_783eb75987.jpg

Binnenkort zal ik wel wat demo'tjes maken :)

EDIT: Nog een foto!

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/202489297.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1291406577&Signature=8C5QrdC1MCTO6jdC7xH4yren8ZQ%3D

macwilliams
3 december 2010, 20:40
Wat zal het wachten op je speaker lang duren :D

veel speelplezier dr mee :ok:

Jasper.
3 december 2010, 20:42
Wat zal het wachten op je speaker lang duren :D


Inderdaad, ik heb eerst ook een tijd naar mijn amp zitten kijken voordat ik er op kon spelen :p wat gaat dit een helse tijd voor je worden.

Maar gefeliciteerd :D

bartjo
3 december 2010, 22:05
't eerste wat ik eruit wil krijgen is AC/DC - It's A Long Way To The Top!
Dat weet ik wel :P

Fireburst
3 december 2010, 23:11
Goeie keuze, zowel amp als AC/DC song... :rockon:

Hoewel ik "shot down in flames" nog beter vind.

big dooley
3 december 2010, 23:37
mooie bak... moet er nog steeds eentje aan de tand voelen...

enneh, wat voor speakers gaat ie mishandelen? :D

bartjo
3 december 2010, 23:49
Ik ga nu een (sorry, ik weet t) een Harley Benton G212 met V30's erin laten blazen, maar een Marshall 1960A zal snel volgen. :punk::blast:

guitarguru
4 december 2010, 00:57
Hij klinkt echt het lekkerst met Greenbacks overigens ..

bartjo
4 december 2010, 09:05
Ik heb al naar 'n paar cabs gekeken, maar welke Marshall cab met Greenbacks erin is nou de beste volgens jullie? Ik denk die cab die bij de VM2266 hoort.

Squier02
4 december 2010, 09:25
Ik heb hem eens getest over verschillende kabinetten, waaronder een Koch en de 1960A die bij de JCM 800 KK wordt geleverd. vond hem het beste klinken over het kabinet wat erbij hoorde.

Ik heb toen wel flink zitten stoeien met de instellingen van de VM, kreeg er niet echt een super lekkere sound uit, maar kan me wel voorstellen dat als je er voor gaat zitten hij heerlijk klinkt. Ik ben zelf toen maar voor de eenvoud van de JCM800 gegaan.

big dooley
4 december 2010, 11:13
Ik ga nu een (sorry, ik weet t) een Harley Benton G212 met V30's erin laten blazen, maar een Marshall 1960A zal snel volgen. :punk::blast:

niks om je voor te schamen, die krengen zitten ondanks hun goedkope reputatie verdomd goed in elkaar...
als je echt een 1960A gaat kopen later, zou ik die V30's eraf schroeven en verwisselen met 2 T75's van dat marshallcabinet.... heb ik toendertijd ook gedaan, (om daarna dat HB-cabinet te verkopen)

bartjo
4 december 2010, 11:59
Het is idd een bak waar je veel verschillende geluiden uit kan halen, zowel goede als minder goede. Ik heb dan ook (Tip voor sommigen?) een plaatje van t frontpanel zo gephotoshopt (lees: witte bolletjes over de knobs geplaatst) dat ik de instellingen met een pijltje kan aangeven. 20x uitprinten en aan elkaar nieten = Preset Controller :rockon:

Squier4ever
4 december 2010, 12:22
Het is idd een bak waar je veel verschillende geluiden uit kan halen, zowel goede als minder goede. Ik heb dan ook (Tip voor sommigen?) een plaatje van t frontpanel zo gephotoshopt (lees: witte bolletjes over de knobs geplaatst) dat ik de instellingen met een pijltje kan aangeven. 20x uitprinten en aan elkaar nieten = Preset Controller :rockon:

Kun je doen, maar je gebruikt meestal toch de amp zo dat hij op dat moment voor jou het lekkerst klinkt.... je gaat toch niet eerst indraaien en dan spelen? Je gaat spelen en dan tweaken, in iedere kroeg/zaal weer anders en thuis is weer een ander verhaal. Beetje nutteloos ding lijkt me, je hebt toch oren?

Anyway, congrats is een vette versterker als hij harder staat, klinkt te gek!

Lodedsvd
4 december 2010, 12:59
mooi ding! is er geen kennis in de buurt die nog een cab heeft staan waar je effe over kan gaan spelen? :p

Thiez
4 december 2010, 15:37
Ik heb zelf een 1960AX kastje onder mijn engl blackmore. Prima kastje hoor. Heerlijke sound.
Inmiddels heb ik wel 2 greenbacks vervangen door 2 G12-65 om het geheel wat meer body te geven maar ik kan er inkomen dat dit bij vintage modern niet echt nodig is. Klinkt redelijk dik van zichzelf.

Mr. Dynamite
4 december 2010, 15:40
Super gave bakken, en ook nog eens erg veelzijdig :ok:

bartjo
4 december 2010, 18:51
mooi ding! is er geen kennis in de buurt die nog een cab heeft staan waar je effe over kan gaan spelen? :p

Jazeker :) Maandagavond bij de repetitie :rockon:

Trouwens over die presets, da's best makkelijk hoor :) 't is inderdaad tweaken, maar soms heb je zo'n sound die je echt heel vet vind en dan wil ik die graag
onthouden.

Jasper.
4 december 2010, 22:17
Anders kom je 19 december naar de ampmeeting in heerenveen? Kun je misschien lekker testen over verschillende cabs?

bartjo
5 december 2010, 12:18
Lijkt me opzich wel gaaf, maar ik weet niet zeker of ik kan kwa vervoer en tijdstip. Moet ff checken :) (Heb t wel door, jullie willen op een VM2266 spele xD)

bartjo
6 december 2010, 23:25
Nou, ik heb vanavond deze amp even op Master 7 kunnen testen en ik denk dat ik niet zo snel een nieuwe amp ga kopen. Wat een dijk van een geluid!

Heb de amp getest met een Orange PPC 212 (Vintage 30) en ik kan em iedereen aanraden. Met de detail hoog op High Dynamic Range kan je een moderner 'Green Day' achtig geluid maken, maar zodra je de Body opdraait merk je dat je 't Classic Rock domein betreedt. De zoektocht naar Sweet Child 'o Mine is nog niet voltooid, maar we waren aardig op weg.

Volgende week een demo'tje recorden ;)

vulvasonic
6 december 2010, 23:52
Endatteme... :cheerup:

farstreetblues
7 december 2010, 00:16
Nou, ik heb vanavond deze amp even op Master 7 kunnen testen en ik denk dat ik niet zo snel een nieuwe amp ga kopen. Wat een dijk van een geluid!

Heb de amp getest met een Orange PPC 212 (Vintage 30) en ik kan em iedereen aanraden. Met de detail hoog op High Dynamic Range kan je een moderner 'Green Day' achtig geluid maken, maar zodra je de Body opdraait merk je dat je 't Classic Rock domein betreedt. De zoektocht naar Sweet Child 'o Mine is nog niet voltooid, maar we waren aardig op weg.

Volgende week een demo'tje recorden ;)


Hoi bart,

leuk om te lezen dat mijn ex-versterker je goed bevalt. Succes ermee.

gr. Jasper

speedmusic
7 december 2010, 01:01
Bart gefeliciteerd, dit is een top die ik ook nog wel een zou willen aanschaffen (2de hands) al lijkt de Hiwatt hi-gain 50 mij ook een leuk ding.

bartjo
7 december 2010, 07:45
Ik heb lang gezocht en de enige reden dat ik geen HiWatt heb aangeschaft is eigenlijk dat ik er geen goed kon testen in de buurt. :soinnocent: