PDA

View Full Version : Verschillende gitaren op 1 amp...



Nocki
3 december 2010, 17:49
Hi,

Ik heb afgelopen week een Gibson gekocht met classics57 pickups geloof ik. In mijn Lp zit een 500t en bijbehorende vrugpickup.

Wanneer bij de LP alle 3 de kanalen ingesteld staan en goed werken kwa volume ( ten opzichte van elkaar ) is alles in orde natuurlijk.
Als ik dan wissel naar de ES dan heeft ie minder output en zijn de drive kanalen veel lager in volume waardoor ik te grote vershillen krijg.

Aangezien ik nooit echt 2 verschillende gitaren heb gehad en daarmee afwisselde heb ik dit nooit gehad.

Wat zou een goede manier zijn om het volume verschil op te lossen?

Lexvandoef
3 december 2010, 17:55
dezelfde pickups in je es prakken...?

Je zou ook een boostertje kunnen gebruiken bij je ES waarmee je volume compenseert.

guitarguru
3 december 2010, 18:57
Heb daar zelf een instrument switcher van Radial voor. 2e input kun je het volumeverschil afstellen en compenseren. Gewoon beide gitaren ingeplugd laten en switchen via drukknop. Zit ook nog een tuner out op met drukknop. Fijn ding.

Mitch
3 december 2010, 19:23
Dat zit zelfs op de (simpele) Boss Line Selector.
Ik vraag me alleen wel af welke elementen in je ES zitten? Daar zitten meestal standaard 57s in...

EuroCinema
3 december 2010, 19:42
Gewoon een simpel boostertje zoals de Micro Amp, pickup booster of een EQ-7 tussen zetten.

Ijselrobo 07
4 december 2010, 13:32
je kunt ook gewoon een heel simpel een mengpaneeltje tussen je gitaren hangen, en dan via de Control Room Out, of de Headphones out naar je versterker.
Ik gebruikt dit systeem regelmatig;
Voordat ik ga spelen hang ik beide gitaren in mijn 2 kanaals mengpaneel.
Dan stel ik het geluid goed in, en leg ik de andere gitaar(en) kortbij me en draai van de gitaren die ik dan niet gebruik, de volumeknop dicht.

Als ik dan moet spelen, en ik wissel van gitaar, hoef ik maar de ene gitaar neer te zetten, volumeknop dichtdraaien, andere gitaar pakken, volumeknop opendraaien, en weer doorspelen.

Misschien heb je hier wat aan ^^ ;)

Grtz.
Ijselrobo 07

P.S. Mijn mengpaneel is een 'behringer eurorack UB802'. :blast:

josan
6 december 2010, 13:17
Ik heb de Behringer MX400 (http://www.behringer.com/EN/Products/MX400.aspx)voor dat soort situaties. Kost ongeveer 30 euro.

Orpheo
6 december 2010, 13:28
en daarom heb ik ook tig dezelfde gitaren, waarbij de volumeverschillen juist effectief werken voor de tone.

big dooley
6 december 2010, 14:29
en daarom heb ik ook tig dezelfde gitaren, waarbij de volumeverschillen juist effectief werken voor de tone.

ik wou net zeggen... signaalhoeveelheidsverschillen (ja ja een hele goeie voor scrabble) tussen gitaren das toch juist lekker?
heb ik nu met die triple shots ook... zet een HB in serie, split of parallel tijdens een beetje oversturing.... heerlijk man... hetzelfde als met je volumeknop spelen... werkt toch fantastisch?

vinni
6 december 2010, 14:33
Niet zeuren.....gewoon tweede versterker erbij!

Vinni

Nocki
6 december 2010, 15:32
Bedankt allemaal!

2e versterker is even geen optie want ik wil eerst nog een oefenversterkertje hebben voor thuis. (Mesa Mark IV)

Ik zat zelf ook aan een booster pedaaltje te denken maar wilde niet zelf het topic gaan leiden met iedeeen.

Ik zal eens zoeken naar die pickup booster en anders zo'n zelfbouw crackle-ok clone.
DIY treble booster kan natuurlijk ook nog...

Ook de tip van de mixer is leuk. Ik zal eens checken of dat ook werkt...

bedankt allemaal!

vinni
6 december 2010, 16:39
Hoezo decadent....

" Mark IV oefenversterker"....

Maar goed....ik heb nu twee TOL100's.
Eentje als backup maar kan ook gebruikt worden voor een
ander type gitaar of voor stereo.

Wat ik binnenkort ga testen is een Empress EQ.
EQ en Boost in één....dat kan ook wel eens voor jou de oplossing zijn.

Vinni

Nocki
6 december 2010, 16:42
hihi... zo moest het ook klinken.

tol100 blijft een geweldige amp. Soms mis ik m nog wel eens. Als ik de Mark Iv niet kende was ik zeker weer terug gegaan naar de Tol100. Nu ik een CAE preamp heb is het neit nodig omdat bedie meer van hetzelfde is.

ieme
6 december 2010, 19:49
Nocki, ik ken het probleem, ik heb het ook gehad met live m'n verschillende gibsons

Ik heb t opgelost met een rc booster van xotic