PDA

View Full Version : Neue amp! Engl Blackmore, met soundclipje



marter544
3 december 2010, 15:25
Na veel testen van amps, ben ik uiteindelijk toch weer bij Engl uitgekomen (had hiervoor een fireball), en wel de Blackmore! Inc. de Z5 footswitch. Wat een heerlijk apparaat! Van clean naar bluesy naar metal. Daarnaast geen 2345898534 knopjes en schuifjes, wat voor mij toch wel één van de nadelen was van de mesa's die ik heb getest. Daarnaast vond ik deze toch nét wat lekkerder klinken.

Ik heb geen zin om een uitgebreide review te schrijven, dus we doen het maar met foto's en een soundclipje (https://dl.dropbox.com/u/13617738/blackmore.mp3) van kanaal 4 (op huiskamer volume helaas). Als mensen graag soundclips van de andere kanalen willen horen, hoor ik het wel! De clip is opgenomen met de Blackmore door een harley benton 2*12, met daarvoor een XM1800S behringer mic en een superlux HO8 condensator mic. Dat gaat dan weer in een behringer mengpaneel en interface, van de kosten van deze spullen kun je nog niet eens één SM57 kopen. De drums komen uit DFH, en de basgitaar is een freeware bassplugin.

https://dl.dropbox.com/u/13617738/P1040602.JPG
https://dl.dropbox.com/u/13617738/P1040603.JPG

Jimwoud
3 december 2010, 15:52
gefeliciteerd!! Goede keuze. Veel plezier ermee.

Thiez
3 december 2010, 16:33
Leuk ding! ik heb hem zelf ook.
In de band speel ik meestal op kanaal 3. Heerlijk voor hardrock. Sinds kort heb ik er een Boss GE-7 voor gezet om net de lage mids van kanaal 3 wat omhoog te krikken en hem wat meer te laten beuken. Heerlijke sound.
Ga je veel plezier van hebben!

marter544
3 december 2010, 16:58
Bedankt! Moet wel zeggen dat die contour switch heeeeeul subtiel is. Één drukschakelaartje voor op de amp is trouwens kapot, maar ik gebruik toch altijd een footswitch om te schakelen, dus dat maakt verder niet uit (en voor het geld dat ik hiervoor heb betaald, moet ik niet klagen). Er zitten JJ en sovtek buizen in, die nog niet zo oud zijn.

Jimwoud
3 december 2010, 17:17
Ik vind de contour switch een wereld van verschil. Ik heb hem altijd aan staan. Zonder klinkt echt nergens naar, veel te weinig mid.

macwilliams
3 december 2010, 17:55
Congratuliert mit der neuen ENGL brüder:ok:

marter544
3 december 2010, 18:22
Net ff geprutst, als je de mids wat terug draait doet die contour switch idd erg veel! Met de mids voluit (zoals ik em had ingesteld), krijgt ie dan net een heel klein beetje meer mid. Zit wel te denken om over te stappen naar andere speakers, of iig beamblockers te proberen..

JohnLord
3 december 2010, 18:54
Mijn ervaring op dat punt is dat op hoger volume de vershillen tussen contour aan/uit toch wel behoorlijk groot is. Dat geldt ook voor low/high gain. Op slaapkamervolume is het mij nog nooit gelukt vier verschillende en bruikbare sounds in te stellen, op bandvolume wel. Maar ja, wie koopt er nou een Blackmore voor de slaapkamer?

Jasper.
3 december 2010, 20:40
Gefeliciteerd! Lijkt me wel een vette amp, vind hem alleen ontzettend lelijk om te zien. Maar het gaat om de sounds natuurlijk.

marter544
4 december 2010, 13:00
Het is idd niet moeders mooiste.. De voorste eigenaar heeft em al gemod met een plaat van gepolijst aluminium aan de achterkant, ipv. de originele zwarte (plastic?) plaat. Zit te denken om de hele voorkant matzwart te spuiten :blast:

EDIT: Ik gebruik deze amp alleen thuis en live, in de oefenruimte speel ik met mijn metalband over een pod die naar et mengpaneel gaat, en met mijn punkpop band over mijn randall combo. Ik krijg er thuis zeker wel bruikbare sounds uit, overdag kan ik meestal wel aardig blazen (ik heb de mazzel in een ruim vrijstaand huis te wonen).

Thiez
4 december 2010, 15:35
Achterkant is nu ook half open zo te zien? Normaal zit er een metalen zwarte plaat in, helemaal dicht. Vind ik persoonlijk mooier en dan zie je ook de rode leds beter die er in zitten achter de eindpitten.
Voorkant zwart spuiten word denk ik niet mooi. Ik heb er ook welleens over gedacht om een invader grill erin te zetten maar dat ziet er niet uit in combinatie met dat champagne kleurtje vind ik.

marter544
5 december 2010, 12:16
Nee, is niet open, zit een gepolijst alu plaat, die glimt als een gek! Het geeft een beetje een vertekend beeld op de foto. Ik denk dat de voorkant gepowdercoat wordt, mijn broer heeft een baan bij een powdercoating bedrijf, hij kan em er zo gratis ff tussen hangen.

Jimwoud
5 december 2010, 12:23
Ik zou wel dat logo er dan even afhalen. Zit namelijk vast met dubbelzijdig tape. Ben ik ook laatst achtergekomen toen mn logo eraf geflikkerd was.

JohnLord
5 december 2010, 13:43
Ik vind die grill en titaniumlook juist erg mooi. Bovendien scheelt hjet enorm in verkoopwaarde als je het front gaat overspuiten en de Blackmore sig bedekt.
(ja, ik weet het, je koopt een amp niet om hem te verkopen,maar we kennen allemaal de praktijk)