PDA

View Full Version : Les Paul bouwpakket



Coolcat
3 december 2010, 14:27
Ik wil dit even melden, vermits ik hier redelijk wat mensen zie die bouwpakketten bouwen waarvan de kwaliteit niet altijd alles is.. Ik heb niets te maken met de winkel waarvan ik mijn bouwpakket heb, en als dit bericht niet mag wegens reclame ofzo, mag het gerust verwijderd worden.

Dus, nu dat achterwege is, hier is mijn eigenlijke bericht:

Ik heb een tijdje zitten zoeken achter een bouwpakket les paul om te maken, maar dat was niet echt simpel. Ik wou een set neck maken, en geen bolt neck zoals bij veel goedkope kits. Verder wou ik de juiste houtsoorten (mahonie body en neck, maple top en palissander toets), want ik zie ook enkele kits die bijvoorbeeld een ganse lp van alder maken enzo.

Na mijn zoektocht kwam ik uit bij ML-store op ebay, maar dan hun website gitarre-bestellen.de. Daar heb ik de LP II kit besteld, zonder hardware. Wanneer ik de kit toekreeg zag ik dat deze wel goed afgewerkt was en met mooi hout enz. Er was een klein barstje in de body (waarschijnlijk door shipping). Dat heb ik toen even gemeld aan de verkoper die direct een nieuwe body opstuurde. De oude mocht ik houden.

Na wat leuk puzzel en paswerk is er gisteren de laatste laag zwart opgegaan. Nu moet er alleen nog lak over. Ik kon het mij uiteraard niet laten van even wat hardware er op te zetten als test.

http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/LP/IMG_4209.jpg
http://users.telenet.be/Cool-cat/Files/LP/IMG_4206.jpg
Enkele foto's kon ik me toch niet laten..

Heb hem voor de paint eens meegenomen naar een vriend van me die op een gibson lp studio speelt, en we concludeerden toch wel dat de gibby stevige concurrentie had aan de mijne. Hij vond mijn lp zelfs beter dan zijn eigen gibson.

Nuja, ik moet hier niet opscheppen, want in vergelijking tot wat ik sommigen hier zie bouwen, is dit absoluut kinderspel.
Conclusie: echte gitaarbouw is niks voor mij, geef mij maar amps. Maar voor een probeerseltje zoals een kit zou ik mij nog wel eens aan een ander bouwpakket van die site durven wagen.

Tomy
22 oktober 2012, 12:51
Heb je de neck er moeten oplijmen of vastschroeven?
gitaarkit in deze aard?
(http://www.gitarre-bestellen.de/products/Gitarren-Bausaetze/E-Gitarren-Bausatz-LP-Style-komplett-Mahagoni-I.html)

Alvast bedankt !

epiphoneboy0113
28 oktober 2014, 17:56
vastschroeven want je ziet een plaatje liggen ervan

Tabula Rasa
28 oktober 2014, 18:15
Denk dat ie al af is ondertussen.

barno
28 oktober 2014, 18:16
om de twee jaar een post hier, schiet niet op zo

Tabula Rasa
28 oktober 2014, 19:14
We kijken over twee jaar wel weer.

Rizz
28 oktober 2014, 20:21
We kijken over twee jaar wel weer.

Kan jij 'm niet helpen? Je hebt nu ervaring met bouwpakketjes... :seriousf:

Ike57
28 oktober 2014, 21:46
Kan jij 'm niet helpen? Je hebt nu ervaring met bouwpakketjes... :seriousf:

Ik ga me hier dus niet mee bemoeien! :hide:

Rizz
28 oktober 2014, 21:48
Ik ga me hier dus niet mee bemoeien! :hide:

Ghehehe, da's ook voor t eerst.. :D

Rickenbender
28 oktober 2014, 23:10
Volgens mij is ie een kledingzaak begonnen :D:D

Tabula Rasa
29 oktober 2014, 05:25
Ja, TR de bouwpakkettenkoning. Ik ga dit jaar wel weer twee echte bouwen.