PDA

View Full Version : Malekko Chicklet - omicron series



wireman
3 december 2010, 11:31
Al een tijdje ben ik op zoek naar een goeie, maar ook compacte Reverb. De plek die ze in moet gaan nemen op mn board is erg beperkt, dus zomaar een Springgy, EHX, Hardwire of Hermida (waar ik eigenlijk voor wilde gaan) ging niet lukken. Board verbouwen is uiteraard altijd een optie, maar in dit geval een no-go. Ik zoeken en zoeken. Toen kwam ik de Malekko Chicklet tegen. Zag er goed compact uit.. Joeptroep gaf ook goeie demo's (al is dat geen goed referentiekader) enfin... Ik zoeken.. Overigens nog best lastig om er een te vinden. Ik had een tijdje terug op een site zitten kijken die ze verkocht (ik dacht bij Sander de Gier) blijkbaar had ik dat fout. Vindt er maar een nieuw in NL.. is mij niet gelukt iig. Uiteindelijk bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen een Occasion gevonden voor 99 euries. Ik dat ding gistermiddag besteld. En nu net een paar minuten geleden.. TRING! postbode. (das best rap) Ik vond het doosje al erg klein.. Toen ik m uitpakte had ik plots weer dat gevoel van toen ik 7 jaar was en zo'n surprise-ei uitpakte.. (ken je ze nog?) Wat eruit kwam was een schattig roze mini mini pedaaltje (glitters inkluis) :blast:
Damn.. dat ding is petit.. Ik ga m zo even testen.. de review volgt nog, maar dit wilde ik even delen..

wireman
3 december 2010, 13:36
Net even een uurtje zitten rommelen met de Chicklet.. Het valt me op dat de twee knoppen Mix en Dwell wat 'los' zitten. Het komt niet echt stevig over. Het komt niet door de schroefjes waarmee de knoppen vast zitten. Die zitten gewoon vast. Ik kan de asjes van de potmeter gewoon heen en weer bewegen, alsof ze op het printplaatje vast zitten en deze dus daardoor wat speling geeft. Een beetje jammer.. komt daardoor erg fragiel over.
De behuizing is er een a'la MXR.. Gewoon stevig metaal dus. De knopjes komen daarentegen, zoals gezegd, wat cheap over. De jack ingangen daarentegen zijn super stevig als in de EBS pedalen.. Super stevig! Zeker handig omdat de reverb vaak als laatste in de chain geplaatst wordt. Vanaf dit pedaal gaat ie dus naar de amp.. Een goeie jack-ingang is dus een must. Eerste indruk over fabrikage is dus puur door de knopjes een 6 je.
Verder is het een no-nonsense pedaal. Switch, twee potmeters en een mini-jack ingang.
De kleur.. ja.. steekt nogal af tegen de rest.. Heb je wat mooie vintage spullen.. zit daar zo'n klein roze glittergeval tussen.. Niet helemaal mijn ding, maar soms moet je wat concessies doen..
de sound..
Ik moet zeggen.. Hij doet goed wat ie moet doen.. De reverb klinkt overtuigend.. de bekende 'plop' bij aanslaan is iets wat nog even op me moet groeien.. Ik heb niet zo heel veel ervaring met reverbs, dus misschien is het wel juist erg natuurlijk.. Ik weet dat niet.. Maar goed.. draai de mix wat terug en het is al stukken minder. Draai je de knoppen helemaal open na aanslaan, geeft ie een gave oscilatie.. Klik je m uit na aanslaan, dan gaat het reverb effect nog even door.. En dat is dus wel een vette +! Komt bij schakelen erg natuurlijk over! De sound is gewoon erg goed. Het is zeker een toevoeging op mn board en mn sound. Ik ga deze vaak gebruiken. Ik speel in mn band nogal wat reggae achtige dingen zoals UB40, Beef, Madness en dat soort dingen. Dan komt ie goed uit de verf.
Binnenkort weer met de band spelen.. kijken wat ie dan doet.
conclusie: Super sound, super compact, super behuizing maar de stevigheid laat helaas te wensen over.
Overall cijfer een 7,5

Einzeln
3 december 2010, 22:05
http://digitaar-wil-ik.nl/

elmoman
4 december 2010, 21:03
Te gek, bedankt voor de review! Ik ben zelf toevallig net ook aan het kijken naar dit pedaaltje, omdat ik ook weinig ruimte heb en nog een reverb nodig heb. Je review heeft me nu wel overtuigt. Ik wou hem inderdaad gaan bestellen bij digitaarwilik.nl