PDA

View Full Version : Nieuw bassist metallica Rob..



bassopotmus
11 mei 2003, 11:37
Owkee, wat denken jullie?
'Tallica heeft een nieuwe man,Rob..nog iets. Ik noem em altijd Rob burrito..tis een mex volgens mij
Is het weer een bassist die de oude lijnen maar moet spelen of is het echt een "fourth horse men"

Ik kan me niet echt voorstellen dat je goed moet zijn om daar te staan, ik bedoel je kan de oude lijnen lekker oefenen , had hij 20 jaar de tijd voor. En hij heeft op het nieuwe album niets gedaan.
correct me if i'm wrong hoor...

Daarin tegen vind ik zijn stage performance erg goed, die dikke vlechten vind ik echt meesterlijk..en die bas kon wat hoger..maar als je zo fijn speelt owkee. (al druist het wel tegen elke ergonomische wet in)

Wat denken jullie.

Speak up!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-05-11 11:38 ]</font>

koen_V
11 mei 2003, 11:42
Wederom is Metallica niet mijn stijl, maar die Rob kan wel een stukje spelen.
Alleen hangt zijn bas zo raar tussen zijn benen!
De man past wel goed bij metallica...

JV
11 mei 2003, 11:48
dit is voor het eerst sinds een heeeleboel albums dat ik weer een bas in de nummers hoor (afgaande op mtv icon).

ik vind het een goede ontwikkeling, zeker bij de stijl die metallica nu hanteerd

Clunk
11 mei 2003, 20:35
mwah .. kheb em pas voor het eerst met mtvicon gezien..
die bas is idd mega laag.. maar ehm, hij speelt wel leuk :smile: en zonder plectrum zo te zien :grin:
tja, kheb er eig niet zoveel over te melden :razz:
hij ziet er wel bouwvakkerig uit :smile:
misschien een beetje lomp, door die bas..

Clunk
11 mei 2003, 20:38
en idd... ik denk juist doordat hij met zn handen speelt, en juist op een andere *vollere* bas.. daarom klonk het ook een stuk beter/voller :smile: ghehehe, jammer dat ze sanatarium niet deden, want die is anders o.a. zo slecht te horen :smile:
naja, lb deed em, scheelt ook al, ik vond sam trouwens vet bij icon :smile:

koen_V
11 mei 2003, 20:39
Mij hebben zo hier een keer uitgelachen toen ik iemand aanrade een olp stingray te kopen en die speelde onderandere metallica, en er waren die zeiden dat dat niet ging.
Nu onze vriend rob speelt ook met een stingray5 en ik was een keer bij de gear aant kijken van de oude bassist(welke weet ik niet juist) en die speelde onderandere ook op stingray's.
Dus ze zijn toch multifunctioneler dan de meeste denken
of heb ik het verkeerd?

Phyrexian
12 mei 2003, 10:38
Rob Trujillo (spelling?) rules. Ik zag em eens live met Ozzy Osbourne (met Zakk Wylde!) en vond het megavet.

Ik heb serieus wat interviews gelezen, en voor het eerst sinds lang zou de bass meer te horen zijn op een metallica album. Dit komt grotendeels door hun producer (hoe heet hij weer?) omdat hij de baslijnen inspeelde en de sound 'aanweziger' wou. Het is wel een vreemd feit dat Jason Newsted dit altijd al wou, maar dat hij het nooit rond kreeg.

Qua figuur en uitstraling past hij perfect in de band vind'k. Lekker breed en heavy. Ideaal!

Ik kijk in ieder geval uit naar de nieuwe plaat!

bassopotmus
12 mei 2003, 11:25
Die Olp is zeker niet stom/dom.
Burrito speelt ook stingray (5 , honneyburst/aged cherry sunburst)

En voor de oudere shit zijn ze perfect, juist dat hoge trebby geluid..
Ligt ook heel sterk aan het nummer, sad but true lijkt me niet zo gaan, te laage drap.

Surferboy
7 september 2003, 12:15
Owkee, wat denken jullie?
'Tallica heeft een nieuwe man,Rob..nog iets. Ik noem em altijd Rob burrito..tis een mex volgens mij
Is het weer een bassist die de oude lijnen maar moet spelen of is het echt een "fourth horse men"

Ik kan me niet echt voorstellen dat je goed moet zijn om daar te staan, ik bedoel je kan de oude lijnen lekker oefenen , had hij 20 jaar de tijd voor. En hij heeft op het nieuwe album niets gedaan.
correct me if i'm wrong hoor...

Daarin tegen vind ik zijn stage performance erg goed, die dikke vlechten vind ik echt meesterlijk..en die bas kon wat hoger..maar als je zo fijn speelt owkee. (al druist het wel tegen elke ergonomische wet in)

Wat denken jullie.

Speak up!

&lt;font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-05-11 11:38 ]&lt;/font>

Dat Rob nix op het nieuwe album gedaan heeft komt omdat hij er toen nog niet bij was, daarom is de bas gedaan door Bob Rock (producer) en daarom is het niet heel erg interessant allemaal.......ik hoop/denk dat er op het volgende album wel een bassolo komt, aangezien onze grote(kleine.............daarom past ie ook perfect bij 'Tallica gemiddelde lengte van 1.70 ofzo :razz: ) vriend best een redelijk stukje kan spelen, zie Suïcidal Tendencies en Infectious Grooves!!!(&lt;----Vooral de laatste....) en tja.....zijn houding is idd een beeeeeeeetje vreemd, maar wel koel :cool: 8-)

sbakker
11 september 2003, 20:21
ach, Metallica is hard achteruit gegaan sinds Cliff Burton verongelukte!
Vooral toen Dave Mustaine nog in Metallica zat was de beste lineup ever!

Luister maar eens naar de demo's van Kill 'em All. Meesterlijk met Mustaine op zang. Kan die Hetfield nog eens wat van leren....

Fluffy
11 september 2003, 20:49
de aap :o

sbakker
12 september 2003, 13:39
die Hetfield :-D

Surferboy
12 september 2003, 14:08
ach, Metallica is hard achteruit gegaan sinds Cliff Burton verongelukte!
Vooral toen Dave Mustaine nog in Metallica zat was de beste lineup ever!

Luister maar eens naar de demo's van Kill 'em All. Meesterlijk met Mustaine op zang. Kan die Hetfield nog eens wat van leren....

ehm......ik heb hier (weliswaar een kopie maar toch...) No Life 'Till Leather liggen, maar daar zingt Hames Jetfield toch duidelijk, en Dave heeft alleen gezongen in Megadeth.....(wat hem ook niet lukte...) wel heeft 'Tallica heel even een andere zanger gehad voordat Kill uitkwam.....maar dat was alleen een zanger.....toen speelde James Bass en Rythem Guitar...........

sbakker
13 september 2003, 00:44
Moet je je toch eens beter luisteren! Vooral naar uithalen van de stem. :evil: Heb Hetfield nog nooit zo hoog horen zingen

Mustaine zingt in iedergeval The Mechanics, Hit the lights, Metal Militia (samen met Hetfield). Hetfield zingt veel anders en probeert later Mustaine te immiteren op Kill 'em all.......

Vergelijk die stem maar eens Megadeth debut-album Killing is my Business... And Business is Good!

Surferboy
13 september 2003, 16:22
hmmm......The Mechanix hoor ik wel.....maar de andere niet............daar lijkt het toch wel enorm op Hetfield..............en die uithalen haalde hij ook wel (toen ie nog 20 was 8-) ) Maargoed....kan ook komen doordat de opnamekwaliteit niet echt alles is.......

Surferboy
13 september 2003, 16:24
Btw......6 December naar 'Tallica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :gitarist:

sbakker
13 september 2003, 18:09
ja, ik heb ze al besteld :-D Ben benieuwd! Vond dat Rock am Ring concert niet zo denderend. :oops:

Surferboy
13 september 2003, 20:17
neej idd...vooral St. Anger ging nogal fout...hopelijk zijn ze nu ingespeeld.........ook komen er meer nieuwe nummers :cool: 8-) :listen:

ToolRulez
14 september 2003, 14:57
Yeah, gisteren ook de kaartjes gehaald. Twee keer Metallica in één jaar (ook op Fields of Rock geweest), het moet niet gekker worden :D.

Surferboy
14 september 2003, 18:42
ssssssssssst.......*kijkt heel jaloers* (ik had geen geld voor FoR :cry: )

Bastijn
14 september 2003, 20:50
Fields of Rock was geweldig.
En Rob past wat betrefd baskunde erg goed in Metallica.....maar wat betrefd uiterlijk.......een of andere rare nu-metal aap met zn bas lager dan zn ballen, een driekwartsbroek en een basketbal hemd met de opdruk "westside".... BELACHELIJK
tis een goeie vent, maar als je in Metallica wilt spelen moet je gewoon een zwarte spijkerbroek aantrekken, en een dito tshirt....

Surferboy
14 september 2003, 22:36
Je bedoelt dat lichtblauwe mouwloze shirt? daar staat het 4-hoursemen logo'tje op hoor!!! :cool: 8-) 8)

Clunk
15 september 2003, 08:00
of zoiets :D
http://www.metallica.com/news/2003/images/sept903_img3.jpg

Surferboy
15 september 2003, 10:21
of zoiets :D
http://www.metallica.com/news/2003/images/sept903_img3.jpg

neej dat zuigt :razz: :-D :wink:

Bastijn
16 september 2003, 19:47
hij had echt een westside shirtje aan hoor surferboy, wie is er nou op FoR geweest, jij of ik :razz: :razz:

Surferboy
17 september 2003, 08:37
hij had echt een westside shirtje aan hoor surferboy, wie is er nou op FoR geweest, jij of ik :razz: :razz:

grrrrrrrr......... :razz: maja hij kan wel moonwalken dus dat maakt het helemaal goed :cool:

Bastijn
17 september 2003, 13:55
of zoiets :D
http://www.metallica.com/news/2003/images/sept903_img3.jpg

gaaf shirt!!! ik ben helemaal weg van glitters....wie is het?

niels_r
17 september 2003, 17:25
Da's de nieuwe bassist van Metallica die net doet alsof hij John Paul Jones is....

:roll:

Semafoor
17 september 2003, 18:17
Dat infectious grooves waar hij bij baste is eigenlijk nog best leuke muziek (ik ben geen metallicafan). Vrij zonde eigenlijk dat hij nu bij metallica zit, maar goed, vanuit zijn financiële perspectief kan ik het wel begrijpen.

Surferboy
17 september 2003, 18:53
Dat infectious grooves waar hij bij baste is eigenlijk nog best leuke muziek (ik ben geen metallicafan). Vrij zonde eigenlijk dat hij nu bij metallica zit, maar goed, vanuit zijn financiële perspectief kan ik het wel begrijpen.

Jupz, alhoewel IG wel iets uitdagender was qua baswerk (dacht ik iig) dan 'Tallica.....maja.....als 'ie rijk wil worden zit 'ie goed :roll:

bassopotmus
17 september 2003, 19:38
Is dat robbert?! HAHAHAHAHAHAHAHAHA, coole jazz!

Bastijn
18 september 2003, 20:09
slight change of image

Surferboy
21 september 2003, 13:26
Dit is Robbie boy op FoR.....nou als daar geen Four Horsemen logo opstaat weet ik het ook nie meer......


http://www.adslnetwerk.com/Nedtallica/html/modules/gallery/images//album05/rob_1.jpg

Clunk
21 september 2003, 13:36
watvoor bas speelt hij eigenlijk?

een yamaha ofzo?

Surferboy
21 september 2003, 13:53
een 6-string :cool: :razz:

koen_V
21 september 2003, 13:53
Is het geen Tobias?
Ik geloof dat die op tobias/mtd speelt.
nee? of ben ik verkeerd?
Fernandez had hij ook nog.
1 van die 2 in ieder geval

koen_V
21 september 2003, 13:53
een 6-string :cool: :razz:
5 geloof ik

Surferboy
21 september 2003, 14:05
een 6-string :cool: :razz:
5 geloof ik

Ik gokte ook maar wat :wink: Maar meestal speelt ie op 6-snarige

Bastijn
21 september 2003, 14:39
ookee je hebt gelijk en niet. op for had ie een four horseman shirt aan, maar hij had zeker ook een westside shirt aan, ik weet alleen niet meer wanneer/waar. en hij speelt toch echt meestal op een 5 string.

Surferboy
21 september 2003, 14:55
Oja...het Westside shirt slaat op de kust waar hij altijd surft.....de westkust dus.......... :cool: :dance:

koen_V
21 september 2003, 15:21
Is het geen Tobias?
Ik geloof dat die op tobias/mtd speelt.
nee? of ben ik verkeerd?
Fernandez had hij ook nog.
1 van die 2 in ieder geval

Ik qoute ff mijn eigen.
Op de foto speelt hij op een fernandez.
http://www.fernandezguitars.com/basses/gravity.html

sbakker
21 september 2003, 19:41
hij speelt volgens mij op een LTD. Je kunt het duidelijk zijn op de DVD die bij St. Anger zit

koen_V
21 september 2003, 21:04
Ik denk dat de link toch wel overduidelijk is, niet?