PDA

View Full Version : Gervaas



Gervaas
2 december 2010, 23:55
Hoi,

Ik ben alweer een poos aan het lurken op dit forum, tijd om me ook maar aan te melden.

Speel al een poos gitaar, maar vind mezelf nog steeds een prutser eigenlijk. Onlangs weer een bandje opgestart en dit heeft de zin in het spelen en interesse in een bevredigend geluid weer flink aangewakkerd.

Foto van spul in gebruik op dit moment:

http://i1197.photobucket.com/albums/aa432/Gervaas/PICT0504-1.jpg

Ik hoop hier veel te leren!

Ace 1.15.19
3 december 2010, 12:57
Hoi Gervaas,

Dat ziet me er een leuk Les Paultje uit, wat is het voor iets? En hoe speelt dat over die Sound City?

Welkom in ieder geval!

Duhsjaak
3 december 2010, 15:35
Hi
Als mijn lief mij snapt in buurt van de verlichting waarmee je foto is genomen, mag ik gelijk in het hondenhok slapen.
Is dat een Sound City van bijvoorbeeld tussen 1968 en 1970 of iets dat vernuftig is nagebouwd?
Vertel ooit bij gelegenheid iets over je gitaar s.v.p., de headstok is van de foto gevallen.

En natuurlijk: Hartelijk welkom!!!
Groet,
Gus

Gervaas
4 december 2010, 00:52
Hoi Ace en Duhsjaak,

De gitaar is een Gibson The Paul uit '78. Er is in de loop der jaren wel het een en ander aan gekloot (niet door mij overigens). Ooit heeft iemand bedacht de gitaar van zwarte lak te voorzien. Daarna is hij weer in zijn 'oorspronkelijke; staat teruggebracht en helemaal geschuurd en in de olie gezet. Ook hoort er van origine ook geen slagplaat te zitten, maar ik ben eigenlijk wel blij dat 'ie er zit!

Pickups zijn ook niet meer origineel. Er zit een Gibson The Original bij de brug, en een Seymour Duncan bij de hals (welk type weet ik niet). Ik speel eigenlijk alleen maar over de Gibson PU, de SE smeert de boel teveel dicht naar mijn smaak. Ik ben op zoek naar de originele PU's (T-tops). Ik vind de The Original wel ok, maar wat te snerpend. Ik zoek een ronder en voller geluid.

De amp is een Sound City B100 MKIII, eind jaren 60, begin 70. Super ding!

Groet!

macwilliams
23 december 2010, 06:16
Welkom hier, have fun!