PDA

View Full Version : Oorspronkelijke Holy Grail aan te sluiten met PSA adapter?



carbon_hill
2 december 2010, 22:29
Hallo,

Tot nu toe heb ik mijn originele EHX Holy Grail aangesloten met een standaard Boss PSA adapter ( met micro-plug verloopje er aan zodat ie past ) maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de oorspronkelijke Holy Grail 'center positive' is. het pedaal suist ook op een hoge frequentie als ik hem aansluit via m'n daisy-chain. Is het schadelijk voor dit pedaal om hem zo aan te sluiten? draait dat verloopje de polariteit ook om, of is het pedaal helemaal niet center-positive?

Ik weet niet zo wat ik er mee moet en ik kan het ook niet vinden op internet.. Alvast bedankt!

wireman
3 december 2010, 11:05
Mail Dirk_Hendrik even. Hij weet dat wel. Ga niet zelf lopen gokken of rommelen.. Het heeft mij een defecte vintage Electric Mistress opgeleverd. Oude EHX pedalen zijn listige pedalen qua stroomvoorziening. Ik had een originele Electro Harmonix adapter gekocht bij Thomann.. wat doet ie?.. poef! Kijk er mee uit!

Dirk_Hendrik
3 december 2010, 11:08
Ervanuitgaande dat hij gevoed wordt met een 3.5mm jackplug;

is de tip de plus (positive).
En andersom doettie niets.

Center negative/positive is niet van toepassing op pedalen met een minijack adapteraansluiting.

carbon_hill
3 december 2010, 11:25
Ervanuitgaande dat hij gevoed wordt met een 3.5mm jackplug;

is de tip de plus (positive).
En andersom doettie niets.

Center negative/positive is niet van toepassing op pedalen met een minijack adapteraansluiting.

Dus het is niet schadelijk als ik hem aansluit met een BOSS-PSA adapter via een 3.5mm jackplug? Ik weet dat het werkt, gebruik hem al tijden zo maar vanwege de ruis die ik dan krijg vroeg ik me af of het wel de goede manier is

wireman
3 december 2010, 12:08
D_H hoe gaat het met de verhuizing? Ben je al toe aan een pakketje?;)

Dirk_Hendrik
3 december 2010, 12:09
lamaar komen!

carbon_hill
3 december 2010, 23:11
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of ik het pedaal nu goed aansluit of niet. Het gaat om de oorspronkelijke Holy Grail, zo lang ik die aansluit via een 3.5 mm plug kan er verder dus eigenlijk niks verkeerd zijn qua polariteit?

Verder staat op het pedaal zelf '' 500 mA''. Betekent dit dat het pedaal ook echt zoveel stroom trekt en dat ik hem beter niet kan daisychainen via een Boss PSA adapter die 500 mA levert aan meerdere pedalen? En zou dat dan eventueel de hoge ruis verklaren? Excuses voor de vele vragen maar ik wil het graag even helder hebben.

Alvast bedankt!