PDA

View Full Version : Demo et de band, drie nummers opgenomen m!



Herman
2 december 2010, 19:56
Ik heb de mazzel dat mijn oom een studio heeft, waardoor wij tegen erg vriendelijk tarief een demo op konden nemen. Dit is het resultaat geworden, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Je kunt op onze site, www.thejackdaws.com (http://www.thejackdaws.com), de demo's beluisteren, rechts in het mediaplayertje. De eerste drie nummers zijn de nieuwe, de drie er onder hebben we twee jaar geleden opgenomen in veel minder tijd, en nog een andere bassist.

Voor de duidelijkheid, we zijn een driemansformatie waarvan ik gitaar en zang voor m'n rekening neem!

En hieronder maar even de youtube filmpjes dan!

Mr Brightside (origineel Killers)
http://www.youtube.com/watch?v=nb1HTfvUp-M

Fire (origneel Kasabian)
http://www.youtube.com/watch?v=FEsRmyepgd0

Juicebox (origineel Strokes)
http://www.youtube.com/watch?v=9KcnRwCkJeQ

In de filmpjes ben ik vrij makkelijk te herkennen, omdat ik verreweg het vaakst met een zatte kop voorbij kom! :D

P.s.
Sorry voor de ietwat wazige titel, maar ik ben een lettertje vergeten mee te pakken met het knippen. Kan een mod dit misschien fixen?

Herman
3 december 2010, 21:32
Niemand?:(

Acoustic Capo
3 december 2010, 21:35
jawel hoor, goed gezongen,mooi gespeeld, maar het is niet mijn smaak dus vind ik het maar niks. Maar dat komt puur door de smaak van mijn muziek herman;)

Duhsjaak
5 december 2010, 15:11
Hi
Demo et de band, lees ik gemakshalve in het kader van Les Jackdaws?

Anders dan mijn voorganger is dit soort cleane herrie helemaal mijn ding. Dus dat luistert makkelijker. Ik vind het knap dat ie heeft doorgebeten.

Nummer 1 vond ik puik, nummer 2 te weifelend om helemaal enthousiast over te zijn en nummer 3 kende ik niet origineel (en misschien is dat een voordeel?) en daarover ben ik helemaal enthousiast.

Wat loop ik daarnet te zingen tijdens het stofzuigen? Juicebox. Ik weet niet of je snapt dat dit als compliment is bedoeld, maar dan zing ik m ook onder de douche. Dus op die momenten dat je er eigenlijk niet bij stilstaat.

Superleuk.

Persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van de foto'tjes waar je zelf nogal trots op schijnt te zijn. Ik vroeg mij af of dat aan mij lag en heb het laatste nummer eens aan drie eind twintigers laten zien en horen. Oordeel: (Ook een kat aan mij) vroeger werden er ook solo's van een half uur gegeven. Erg leuk voor de musicus, maar voor het publiek niet altijd zo'n succes. Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit.

De niet zo volwassen foto's doen wat afbreuk aan de zeer volwassen muziek.
Leuke studio heeft je oom. Mooi strak en toch geen koud geluid.

Nou, jullie eerste EP? Of stomen jullie door?

Ik heb genoten. Echtgenoten.
Vriendelijke groet,
Gus

Herman
6 december 2010, 10:19
Thanks allebei! :)

Wat betreft de foto's. Nee, niet trots.. hoewel ik er zelf de lol wel van in kan zien als ik zulke foto's toe gestuurd krijg na een avondje stappen. ;) Ik snap denk ik wel wat je bedoeld, maar ik zie het zelf niet zo zeer als een probleem.. Hiermee laten we denk ik alleen maar zien dat we onszelf ook niet té serieus nemen, en we zijn ook allemaal "nog maar" begin 20ers, en dan vind ik stiekem dat dat nog een beetje mag. ;)

Wat betreft de gitaarsolo's, bedoel je nu dat er in juicebox volgens jou een te lange solo zit? Want dat kan ik eerlijk gezegd niet helemaal uit je verhaal opmaken. Voor de rest toch bedankt voor de lovende woorden, altijd leuk als iemand jouw bandje kan waarderen! :)

De bedoeling is vooral om het naar kroegen etc. te sturen om aan optredens te komen. Wie weet later ooit nog eigen nummers om vervolgens wel te gaan denken aan een EPtje oid, maar dat zit er de komende tijd nog niet in denk ik.

Duhsjaak
6 december 2010, 15:05
Hi
Nee, geen zorg!!!

Wat betreft de gitaarsolo's, bedoel je nu dat er in juicebox volgens jou een te lange solo zit? Want dat kan ik eerlijk gezegd niet helemaal uit je verhaal opmaken. Voor de rest toch bedankt voor de lovende woorden, altijd leuk als iemand jouw bandje kan waarderen!

Nee, de bedoeling is dat je als musicus nog wel eens geneigd ben tot het doen van dingen, die misschien leuk zijn voor de band (om het te doen) maar waarvan je publiek niet altijd de sfeer mee krijgt. Rond 1968 waren nummers van een half uur ineens echt super progressief, terwijl het merendeel van het publiek er gewoon de lol niet van inzag. Zie Grateful Dead bijvoorbeeld.

Ik heb bedoeld te zeggen: Kijk uit dat je met melig bedoelde humor de waarde van je muziek niet naar beneden haalt. Maar het is net als een grap uitleggen, dan ehh..... klinkt het allemaal wat pompeus en brallerig.

Hoe dan ook: De muziek Dik OK.

Go Go Go!!!
Vriendelijke groet, Gus

Riky
8 december 2010, 12:59
Voor de eerste 2 nummers ( Fire en Juicebox):

*Zang prima
*Gitaargeluid goed
*Basgeluid (niet mijn ding. Klinkt te plastic)
*Drum geluid is erg lekker
*Prima strak gespeeld allemaal.

Mr Brightside vind ik niet echt geslaagd. Klinkt allemaal beetje lui. Zang vind ik ook niet zo sterk in dit nummer. Gitaar mag er veel harder in knallen in het refrein.
Bas vind ik ook niet echt strak ingespeeld eerlijk gezegd bij dit nummer.

Je oom heeft inderdaad een leuke studio, want vind het prima klinken. Lekker helder, maar wel met voldoende punch.

Prima opnames dus! Persoonlijk vind ik het wel jammer dat jullie zoveel tijd gestoken hebben in het namaken van bestaande nummers. Zou het zelf liever in eigen nummers steken.
Anderzijds leer je er wel van en het heeft jullie zo te horen niet teveel geld gekost.

Succes verder:)

Arvoitus
8 december 2010, 16:39
Leuke nummers, ik vindt alleen de snare niet mooi klinken en de zang mag net een heel klein tikkeltje zachter of iets meer reverb.

Verder heb je een mooie stem, ga zo door! Vooral met eigen nummers.

Herman
10 december 2010, 20:56
Thanks voor de reacties! Grappig om te horen dat iemand juist het tegenovergestelde van jou kan denken.. persoonlijk vind ik namelijk mr. Brightside het tofst geworden haha!

Wat eigen nummers betreft.. Klopt, líever zou ik dat ook doen. Maar we hebben wel eens eigen nummers proberen te schrijven, en dat was niet zo'n succes. Daarnaast is er niemand die echt teksten kan schrijven bij ons, en mochten we eigen nummers maken willen we wel alles in de band houden zeg maar, en dus niet uitbesteden.

En ja, we wouden wel heel graag een góeie demo. Vandaar de keuze om met bestaande nummers de studio in te gaan. En inderdaad, we hadden de mazzel dat mijn oom een studio heeft, dus het heeft ons niet heel veel geld gekost, waardoor de stap ook wat minder groot was om te maken.

Wel heb ik de ambitie om ooit nog met een band bezig te gaan met eigen werk, want muzikaal gezien heb ik best wel wat ideetjes!

Al met al bedankt voor de toch best positieve woorden! :)

Solidkick
11 december 2010, 15:18
ik vindt alleen de snare niet mooi klinken

Ja, die klopt imho ook niet. Rest van de sounds: :ok:
puik bandje ook