PDA

View Full Version : Fender strat pickups



jaccobogers
2 december 2010, 12:29
Mensen,

Ik ben de trotse bezitter van een Fender Stratocaster (70's Reissue)

Link: http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=4448&catid=74&manid=32&quantity=1&product=Fender+Mexican+Stratocaster+70s+Reissue%2C +Olympic+White+%2F+Maple%2C+New%2C+Inc%2E+Gigbag

Nu vindt ik mijn pickups niet lekker genoeg klinken en zijn ze ook niet bepaald "noiseless".

Nu ben ik opzoek naar nieuwe pickups en mijn vraag is dus, kan iemand mij een aanbeveling doen?

Het genre muziek dat ik maak is een klein beetje pop, maar het gros is toch rock. Denk aan Hendrix, U2, Kings of Leon, Killers, Pearl Jam enz.

Dus niks extreems.

ateng
2 december 2010, 12:35
En wat vind je er niet lekker aan klinken dan? Te schel, te weinig output, geen twang of niet strak?

jaccobogers
2 december 2010, 12:45
En wat vind je er niet lekker aan klinken dan? Te schel, te weinig output, geen twang of niet strak?

Te schel en te veel bijgeluiden, de pups moeten dus zoiezo een setje noiseless worden.

signsofzodiac
2 december 2010, 14:16
Fender SCN's (samarium cobalt noiseless) met S1-switch. Noiseless, uitstekende range aan sounds. Als je EMG's kan waarderen de DG-20 Gilmour-set. Met de EXG en SPC een sound-generator van jewelste.

Gearjunkie
2 december 2010, 18:38
Je zou ook kunnen overwegen je gitaar af te schermen met kopertape. Zoek maar eens op 'shielding' of 'shielden'.

arjanb01
2 december 2010, 18:43
Ik zie dat je Hendrix, Kings of Leon etc... wilt spelen, setje fender customshop '69-ers pickups ? Ikzelf ben ook van plan nieuwe pickups in mn haar strat te knallen, dus mss een ideetje ?

TopRob
2 december 2010, 19:19
Na eerst met verschillende Fender-elementen te hebben geëxperimenteerd, heb ik nu een setje Woodstocks van Kinman (http://www.kinman.com/guitar-pickups/stratocaster/) in m'n Strat gezet. Prachtige warme klank en toch het "typische" Strat-geluid. Volgens Kinman hebben deze pupjes "zero hum" en dat klopt, ze zijn echt muisstil. Ik kan ze aanbevelen!

Flor
20 juni 2013, 14:43
ik heb ook Kinman, vintage '62 model aan de brug en 2 x '57 model midden en halspositie. Wat ik daar nu echt zo goed aan vind : naargelang de hoogte van de pick-up krijg je een ander geluid. De mijne zijn laag gemonteerd, dus op minder output, maar heb ze nu 1 jaar en is de eerste keer dat ik geen zin heb in iets anders. Bij het aanslaan van een akkoord hoor je als het ware elke snaar afzonderlijk mooi "rollen" (is moeilijk uit te leggen)...maar je moet natuurlijk eerst een goeie strat hebben vooraleer je dit soort pick-ups gaat inbouwen. En inderdaad, geen gebrom of geruis.

denis.hermans
20 juni 2013, 14:53
Ik heb in m'n classic player 60 Mex strat ook de custom 69' PU (zitten standard in dit model) en ik vind deze erg goed

Stratman70
22 juni 2013, 11:58
Wat Flor zegt over die Kinmans herken ik wel idd.

Je zult veel verschillende tips krijgen hier. Is je versterker ingeplugd op een geaard stopcontact? Scheelt ook al weer een hoop.
Ik zoek het zelf altijd eerder in andere zaken dan de elementen. Ik heb de overtuiging dat een goede gitarist de meest waardeloze elementen mooi kan laten klinken. heb je je geluid goed ingesteld, goede voorversterking, oversturing, juiste effecten etc.?
Zelf heb ik Fender Lace Sensors en Kinmans op mijn Strats zitten.

Gearjunkie
22 juni 2013, 12:27
Ik denk dat hij inmiddels wel nieuwe elementen heeft.... ;)