PDA

View Full Version : Gibson 500T in epi lp



rudolf
2 december 2010, 10:59
Ik zag 2 gibson 500T elementjes te koop staan. Ik vroeg me af of dit een goede upgrade zou zijn voor mijn Epi les paul custom. Of ga ik er i.v.m. de standaard pups niet veel op vooruit?

Of zeggen jullie, kijk nog even verder voor een betere upgrade?

Gearjunkie
2 december 2010, 18:34
Dat lijken me dan twee brugelementen, misschien niet de beste combinatie.
Of het een verbetering is hangt af van wat je wil, en hoe kritisch je daarop bent. Bedenk dat een element slechts een beperkt deel van je sound tot stand brengt.

marc_o
2 december 2010, 19:01
Dat zijn beide brugelementen inderdaad. Ik heb er eentje in een superstrat zitten en vind 'm fantastisch!! Heeft een forse output en scheurt te gek....niet iets voor een holle Jazzzzzbak so to speak.

(T staat voor treble, wat weer corerespondeert met de keuzeschakelaar op een les paul)

rudolf
2 december 2010, 23:37
ahh dat wist ik niet bedankt. Raar dan dat ie ze per 2 verkoopt.

Squier4ever
2 december 2010, 23:57
Ik zag 2 gibson 500T elementjes te koop staan. Ik vroeg me af of dit een goede upgrade zou zijn voor mijn Epi les paul custom. Of ga ik er i.v.m. de standaard pups niet veel op vooruit?

Of zeggen jullie, kijk nog even verder voor een betere upgrade?

Zal heus beter zijn dan de standaard epi pups, maar een 500T vind ik best wel schreeuwerig lelijk eigenlijk. Kun je beter een SD setje zoeken...

EJPostema
3 december 2010, 09:37
Ik heb deze ook in de brug in mijn gibson les paul special.

Ik vind hem helemaal niet schreeuwerig. Ik moet erbij zetten dat ik er nooit andere elementen in heb gehad en niet echt kan vergelijken. Maar ik vind het een fijn element :)

Bijl
3 december 2010, 10:54
Het is in ieder geval een stuk beter dan een Epiphone pickup. Als je niet erg kieskeurig bent en je wilt voor wenig geld een upgrade voor je brugelement zou ik het gewoon doen. Ik zou er niet meer voor geven dan een paar tientjes. Anders kan je beter voor een goede Seymour Duncan gaan.

rudolf
3 december 2010, 14:12
zag hier op de gitaarmarkt nog een 490R te koop, dan haal ik die ook. Kan ik mooi wat prutsen met de feestdagen.

marc_o
3 december 2010, 14:28
Goede keuze hoor!!

sideburns
3 december 2010, 19:30
zag hier op de gitaarmarkt nog een 490R te koop, dan haal ik die ook. Kan ik mooi wat prutsen met de feestdagen.

vind ik ook een erg prettig element, zit in mn lp special faded, klinkt toch wel wat beter dan de standaard epiphone elementen:ok: