PDA

View Full Version : Mokujin



M.COM
1 december 2010, 22:07
Hi!

Sinds vorig jaar heb ik een project opgestart genaamd 'Mokujin' (idd ja, van Tekken :)) dat nu eindelijk voet aan de grond heeft gekregen met een aantal optredens en nu deze demo. We zijn een jaartje bezig en hopen met deze nummers wat meer optredens te versieren.

Bij een demo/ep/cd-opname in het algemeen komt veel kijken en iedereen weet dat er sowieso strubbelingen zijn in dit proces maar ik wil me niet op voorhand indekken dus zeg ik er niks bij. De nummers zijn zoals ze zijn en daar kunnen we nu niks meer aan veranderen ...

Ik ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben, hou je niet in, elke vorm van opbouwende kritiek is nuttig voor de toekomst!

Nummers te beluisteren op:

http://www.vi.be/mokujin

Grtz,
Maarten

pasqual
1 december 2010, 23:14
hoi Maarten,

ik ben best wel enthousiast. ik moet wel ( een klein beetje ) denken aan Pearl Jam, ook qua zang. Unanswered springt er wel uit vind ik. ik hoop dat jullie de dynamiek live ook weten te brengen zonder in een brij te verzanden. ik vind de zang op sommige punten een beetje vlak. ik denk dat een tweede stem hier veel aan kan veranderen. ik heb het vermoeden dat jullie een goeie live band zullen zijn met veel power. deze demo gaat zeker helpen om optredens te krijgen.

succes en groeten Pasqual.

Duhsjaak
2 december 2010, 04:26
Hi
Kennelijk mis ik de aansluiting volkomen waar het de naam van de Band betreft, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om een te luisteren naar jullie tracks.

En die vind ik voor demo's op een heel goed niveau. Ligt het aan mij of hoor ik steeds meer jaren 80 invloeden terugkomen in de huidige muziek? Misschien heb ik het mis maar ik hou wel van dat droge geluid zonder teveel fratsen, zelfbevredigingssolo's en met leuke wendingen. Ik heb mij er prima bij geamuseerd.

Is het een idee om eens met een andere microfoon te experimenteren? Iets met wat meer brille of hoog. Er zou zelfs een heel klein hees randje op die stem kunnen staan zonder dat we dat horen. En een fractie meer naar voren in de mix die zang misschien?
Verders sluit ik mij met plezier aan bij het oordeel van Pasqual en wens jullie toe dat jullie zullen kreunen onder de boekingen en optredens. Maar is het leven niet al te vaak niet rechtvaardig?

Veel plezier!
Gus

M.COM
2 december 2010, 17:39
@pasqual. Idd, onze zanger heeft van zichzelf al de klankkleur van Eddie Vedder en luistert al heel zijn leven naar Pearl Jam dus die vergelijking is zeker terecht. Over de vlakheid en die tweede stem heb je zeker gelijk. Daar hebben we ook al wat opmerkingen over gehad en we zijn volop bezig met 2e stemmen uit te werken (zo is Unanswered vb. het laatste nummer dat we geschreven hebben). Bedankt voor het luisteren!

@Duhsjaak. Leuk dat je het opmerkt want dat was ongeveer ook mijn uitgangspunt. Gestructureerde songs zonder al te veel franjes die toch blijven boeien. Solo's zijn idd iets waar ik me weinig aan waag aangezien het vaak ook weinig toegevoegde waarde heeft aan een nummer. Als het het nr. echter dient, mij niet gelaten!

Over de opname zelf, de hele boel is in 2 namiddagen opgenomen dus veel tijd om te experimenteren met microfoons en sounds e.d. was er helaas niet. Het moest allemaal redelijk snel gaan maar je hebt 100% gelijk. De zang zagen wij ook liever wat rauwer en het geheel klinkt idd nogal dof maar ja, "water under the bridge" :).

We hebben het opgenomen bij een student muziekproductie en die had het nogal druk met vanalles en nog wat waardoor we niet zo heel veel betrokken zijn geweest bij het mixen e.d. Een fout die we de volgende keer niet meer zullen maken maar kijk, zo leer je bij natuurlijk. Het was sowieso een leerrijke ervaring en iets waar we zeker van genoten hebben! Merci voor de tips, zeker iets om mee te nemen.

Solidkick
2 december 2010, 21:39
een student muziekproductie en die had het nogal druk met vanalles

Met studeren? :seriousf:

Anyway, ik vind het ok klinken. Verzorgd zonder klootloos te worden.
Idd jammer dat er niet iets meer gedaan is met de zang kwa sound.
Dat had het geheel nog iets verder boven het maaiveld kunnen doen uitsteken.
desalniettetoch: lekker bandje en tunes!!

Duhsjaak
5 december 2010, 15:21
Hi
De hele draad nog eens nalezend krijg ik de indruk dat je nu minder tevreden bent dan eerst. Da's denk ik niet nodig.

Dat het niet 100% is geworden wat je ervan had verwacht is jammer, maar het is geen resultaat om je voor te schamen. Ik kan je zo een halve platenkast aanwijzen met gereleasede LP's uit peperdure studio's waar mindere kwali is gepresteerd. You live you learn zei zweefdame eh..... nou ja, zo belangrijk is dat niet.

Ik zou de moed er in houden en je volgende post ben ik weer bij als de kippen/hanen of wat dan ook.

Vriendelijke groet,
Gus