PDA

View Full Version : Wat voor power supply is voor mij geschikt?



carbon_hill
1 december 2010, 21:52
Hallo,

Ik heb net de overstap gemaakt van m'n Boss ME-50 naar een aantal losse pedaaltjes. Binnenkort wil ik hier een pedalboard voor aanschaffen, maar ik weet niet goed hoe ik ze praktisch van stroom kan voorzien. Ik heb op dit moment de volgende pedalen:

- EHX little big muff (heb geen EHX adapter, kunnen deze met die van BOSS?
- EHX Holy grail
- Blackstar HT-Dual ( deze heeft 16V AC nodig )
- Boss DD-20 ( Boss PSA adapter )
- Digitech Whammy ( 9V (?) AC )

Ik heb dus een power supply nodig met zowel meerdere 9V DC outputs als een 9V AC output en een 16V AC.. niet een erg waarschijnlijke combinatie, iemand tips?

alvast bedankt!

driftkop
1 december 2010, 22:25
Op deze pagina kun je zien welke power supply 16V levert: http://stinkfoot.se/archives/808

carbon_hill
2 december 2010, 17:03
Ik heb even onderzoek gedaan en goed rond gezocht, de enige optie die ik zie is de Cioks AC 10, die heeft een 16V AC en 9 V AC output in combinatie met meerdere 9V DC's. Helaas kost die bak wel 210 euro..

iemand een beter alternatief??

driftkop
2 december 2010, 17:09
BBE SupaCharger levert ook 16V (zie link) :ok:

HaroldA
2 december 2010, 17:12
iemand een beter alternatief??

Cioks Schizophrenic? (die op marktplaats is al van mij! ;))

carbon_hill
2 december 2010, 17:17
BBE SupaCharger levert ook 16V (zie link) :ok:

Volgens mij zijn alle outputs daar van DC? het probleem is dat ik een 16V AC en een 9V AC nodig heb voor de Blackstar Dual en de Digitech Whammy

driftkop
2 december 2010, 17:47
Volgens mij zijn alle outputs daar van DC? het probleem is dat ik een 16V AC en een 9V AC nodig heb voor de Blackstar Dual en de Digitech Whammy

Dat stond niet in je oorspronkelijke vraag. Verder zoeken, dan maar :ok:

carbon_hill
2 december 2010, 17:55
Dat stond niet in je oorspronkelijke vraag. Verder zoeken, dan maar :ok:

dat klopt! Heb m'n bericht even aangepast, ik heb dan ook pas zojuist over de verschillen tussen AC/DC geleerd :) de Cioks AC 10 lijkt vooralsnog de enige optie, maar ik hoop toch echt iets goedkopers te vinden

}{Metalmaster}{
2 december 2010, 18:58
Voodoo Lab PedalPower 2Plus, kost aardig wat, maar je bent meteen van het hele gezeik af. Geen brommen of ruis meer, genoeg outputs, meerdere soorten outputs wat betreft current etc.

Moet je maar eens een kijkje nemen. Zelf ben ik ook hier een tijdje naar aan het zoeken geweest maar heb het er toch maar voor overgehad om deze aan te schaffen, aantal centjes ist, maar je zal er geen spijt van krijgen vermoed ik.

driftkop
2 december 2010, 18:59
Die PP2+ heeft geen 16V en AC uitgangen. :)

elmoman
2 december 2010, 19:04
Ik heb de HT-Dual zelf ook en naar mijn weten is er geen power supply die de Blackstar kan voeden. Adapter onder je pedalboard plakken dan maar :-)

carbon_hill
2 december 2010, 19:31
Ik heb de HT-Dual zelf ook en naar mijn weten is er geen power supply die de Blackstar kan voeden. Adapter onder je pedalboard plakken dan maar :-)

Nou, de Cioks AC 10 wel dus :) http://www.cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=57

Dan zal het toch deze worden denk ik, volgens mij is het de enige optie.Hij kost een hoop maar dan heb je ook wel wat :)

EJPostema
2 december 2010, 20:34
Ik zou gewoon een goedkoper standaard powersupply kopen en een apparte adapter voor het 16v pedaal. Dat is allemaal wel weg te werken in een (custom) pedalboard