PDA

View Full Version : CustomWorldGuitarParts



Indiedennie
1 december 2010, 19:29
Heeft er iemand ervring met customworldguitarparts?
Ik heb namelijk een bestelling geplaatst in de bevestigingsmail stond alleen geen bestellnummer:???:

rocker_71
2 december 2010, 09:00
TOPPIE.
Echt goede ervaringen met ze. Snelle levering en prima spullen.
Ook via mail reageren ze snel.

bad65
2 december 2010, 09:44
hier ook goede ervaringen met ze. Prima zaak...

sandert1978
9 december 2010, 21:08
Ook hier een zeer tevreden klant! Ik ben laatst begonnen aan een zelfbouw Stratocaster. Body en nals had ik al. Heb nu diverse bestellingen geplaatst voor een slagplaat, vintage tuners, vintage brug, knoppen topkam en schroefjes en meer klein spul. Pick-ups ben ik nog aan het oriënteren maar denk dat het Texas Specials worden.

Ik heb betaald via PayPal, keurig bevestiging en persoonlijk bericht gekregen en vervolgens keurig en vlot(2/3 dagen meen ik ong.) geleverd. Voor (Fender) onderdelen zoek ik op dit moment niet verder. Assortiment andersoortige onderdelen heb ik niet echt bekeken:soul:

Gearjunkie
9 december 2010, 21:22
Ik heb hier al meerder malen wat gekocht, hele fijne winkel inderdaad. En het mooie is volgens mij dat het brein hierachter Esther heet.

Meneer I.
10 december 2010, 17:13
Ik heb er van de week een setje Hot Noiseless pickups besteld. Kreeg keurige reactie e.d., ze moesten alleen nog besteld worden.

toneblo
10 december 2010, 17:16
Zeer zeer toffe tent, stipt, duidelijk, no-nonsens en goed spul!
Ben hem/haar nog dankbaar voor de snelle levering van mijn onderdelen.

Indiedennie
10 december 2010, 19:00
Bedankt voor jullie reacties!
Snelle levering gaat bij mij helaas niet meer lukken aangezien ze het product niet meer op voorraad hadden.

Telekid
4 oktober 2012, 12:12
Hier nog een plus voor Custom World Guitar Parts. Halsje van 65 euri besteld, prima kwaliteit en binnen twee dagen in huis. Tweede bestelling verliep iets minder vlot, omdat de control plate die ik had besteld, anders dan de webshop aangaf, toch niet op voorraad bleek te zijn. Toen ik hierdoor in tijdnood dreigde te raken, kon ik mijn bestelling probleemloos veranderen - en op de koop toe kreeg ik ter compensatie een slagplaat cadeau. Aanrader!

hailwood
22 oktober 2012, 21:48
QUOTE=Telekid;2897612]Hier nog een plus voor Custom World Guitar Parts. Halsje van 65 euri besteld, prima kwaliteit en binnen twee dagen in huis. Tweede bestelling verliep iets minder vlot, omdat de control plate die ik had besteld, anders dan de webshop aangaf, toch niet op voorraad bleek te zijn. Toen ik hierdoor in tijdnood dreigde te raken, kon ik mijn bestelling probleemloos veranderen - en op de koop toe kreeg ik ter compensatie een slagplaat cadeau. Aanrader![/QUOTE]
Ik wil ook zo'n hals bestellen voor mijn USA standaard Strat zijn dit goede passende halzen voor dat geld?

Gr Ed

Telekid
28 oktober 2012, 14:25
Beste Ed,

Volgens Custom World Guitar Parts hebben deze halzen de "EXACT NECKPOCKET SIZE OF A GENUINE FENDER", dus dat zou wel moeten passen. Zelf moest ik de hoekjes van de hiel nog ietsje ronder vijlen, maar mijn body was dan ook geen "GENUINE FENDER". De topkam moet je sowieso een beetje bijvijlen, omdat de slots niet diep genoeg zijn. Maar met een eenvoudig driehoekvijltje gaat dat prima. En dan heb je voor weinig geld een heerlijk spelend halsje.

Telekid
20 januari 2015, 21:04
Update. Inmiddels ben ik toch wel wat minder enthousiast over Custom World Guitar Parts. Van mijn laatste bestelling zou alles op voorraad zijn, aldus de webshop, maar twee weken later heb ik alleen nog maar een nekplaatje in huis, de rest laat nog langer op zich wachten. Toen ik om opheldering vroeg kreeg ik een mailtje met: "U kunt de status van uw bestelling op ieder gewenst moment inzien wanneer u inlogt op onze webshop." Maar daar staat onder "status" alleen: "Bezig met verwerken". Dat ben ik nu ook aan het doen.

dunhill1
21 januari 2015, 06:53
Het is me wat.
Wat een ellende zeg.

Volgens mij kun je vast ook wel even de telefoon pakken?
Wordt je vast netjes te woord gestaan en weet je gelijk waar je aan toe bent.

muffstuff
21 januari 2015, 09:40
Update. Inmiddels ben ik toch wel wat minder enthousiast over Custom World Guitar Parts. Van mijn laatste bestelling zou alles op voorraad zijn, aldus de webshop, maar twee weken later heb ik alleen nog maar een nekplaatje in huis, de rest laat nog langer op zich wachten. Toen ik om opheldering vroeg kreeg ik een mailtje met: "U kunt de status van uw bestelling op ieder gewenst moment inzien wanneer u inlogt op onze webshop." Maar daar staat onder "status" alleen: "Bezig met verwerken". Dat ben ik nu ook aan het doen.
Ik deel deze ervaring ook. De laatste tijd (jaar) komt de voorraadstatus op de website niet over een met de werkelijkheid. Dit is een keer niet erg maar lijkt wel een continue probleem te zijn.

Telekid
21 januari 2015, 16:47
Vandaag mailde ik Custom World Guitar Parts: "Over veel verwonder ik mij. De oneindigheid van het heelal, het leven op aarde, dat er na elke winter weer een lente komt. Maar het allergrootste wonder vind ik toch wel de levertijd van Custom World Guitar Parts. Hoe is het mogelijk dat spullen die volgens de webshop allemaal op voorraad zijn, twee weken na betaling nog steeds niet zijn geleverd? Landsmeer-Leeuwarden: 130 kilometer. Een uurtje op de brommer. Leg het me maar uit."

Custom World Guitar Parts mailde terug: "Bedankt voor uw diepzinnige en poëtische bewoordingen. Dit doet ons deugd en veel plezier ;)
Doordat wij via verschillende kanalen onze producten verkopen (beurzen, Internationale website, ophalen op locatie) kan het helaas soms voorkomen dat een product niet op voorraad is in tegenstelling tot wat er bij het product staat vermeld. Indien u direct zeker wilt weten of een product op voorraad is voordat u de bestelling plaatst, kunt u ons bellen of ons een e-mail sturen. customworldguitarparts@gmail.com
Uw overige onderdelen verwachten wij as vrijdag in huis te hebben. Wij zullen uw bestelling dan goed verpakt naar u opsturen."

Waarvan akte.

Pepe
21 januari 2015, 17:01
Wow, snelle brommer heb jij! :crazyhappy:

Nou, fijn dat het allemaal toch maar weer goed komt. Wat een avontuur allemaal.

Tabula Rasa
21 januari 2015, 17:24
Wijze les: wanneer je haast hebt, dan bel of mail je even naar die toko om te kijken of het ook echt op voorraad is. De digitale voorraad kan afwijken.

Verder zit ik wel op het puntje van mijn stoel van spanning. Fijn dat de ontknoping er is. Kan ik eindelijk schijten en de F5 knop met rust laten.

BamBuFan1
21 januari 2015, 18:28
Verder zit ik wel op het puntje van mijn stoel van spanning. Fijn dat de ontknoping er is. Kan ik eindelijk schijten en de F5 knop met rust laten.

http://thgood.com/nothing_to_see_here.jpg

Brum
21 januari 2015, 18:43
Leeuwarden. Dan ligt het waarschijnlijk nog bij de douane en heb je kans dat je nog inklaringskosten moet gaan betalen ook.

Telekid
21 januari 2015, 19:56
Inklaringskosten: daar zeg je wat. Geen idee hoe dat gaat met intergalactisch handelsverkeer. Landsmeer zweeft in ieder geval in een universum waar tijd en ruimte niet bestaan. Als ik iets in Amerika bestel heb ik het binnen vier werkdagen in huis, en komen er geen inklaringskosten bij. Het is maar wat je gewend bent.

zjanke
21 januari 2015, 23:16
Dan wil ik graag via jou een aantal customshop Fenders en gibsons bestellen, betaal ik de aankoopprijs in dollars, krijg jij 5 tientjes per gitaar en eventuele kosten die toch extra zijn, zijn dan voor jouw rekening...

on topic: als een webshop een prijs op haar site zet en vervolgens zelf in Amerika bestelt, gaat ook bovenstaande verhaal op. Die extra kosten voor inklaring zijn voor degene die importeert...

Pepe
21 januari 2015, 23:36
Vroeger, ijstijd, moest ik voor goede (goed als in originele USA Fender en Gretsch) pots, schroefjes en dingetjes naar Angela.com of Blackrider. In Nederlandse webshops kreeg je vooral dingen die niet pasten, allemaal raar import spul. Tegenwoordig is dat beter geregeld maar CWGP was gewoon iemand die dat Angela spul mondjesmaat op marktplaats verkocht. Dat is uitgegroeid tot wat het nu is en dat is mooi want dan skip je die lange wachttijden van inklaring.
Alleen, met die uitbreiding zijn ze ook import spul gaan verkopen en vaak is alleen de prijs een indicatie of het import of USA is.
Misschien is het tegenwoordig duidelijker, ik heb al eeuwen geen dingetjes meer besteld.

Telekid
22 januari 2015, 11:09
We hebben het hier dus niet over complete gitaren, maar over gitaaronderdelen, Zjanke. En met die snelle Amerikaan bedoel ik http://www.guitarfetish.com

Overigens heb ik er als klant geen enkele boodschap aan waar een webshop z'n spullen vandaan haalt, wat dat kost en hoe lang het duurt. Als er op de website van een Nederlandse winkel staat dat iets voorradig is, dan ga ik ervan uit dat (A) deze informatie klopt, en (B) dat de voorraad in Nederland staat en dus snel leverbaar is. Ik ga niet eerst bellen om te vragen of het eigenlijk wel waar is wat ze op hun website allemaal beweren. Waar blijf je dan? Ik zou wel hebben gebeld als er had gestaan: "Bel voor voorraadstatus en levertijd." Maar ik denk niet dat het callcenter van Custom World Guitar Parts op nog meer telefoontjes zit te wachten.

Pepe
22 januari 2015, 11:33
Dat is een beetje te kort door de bocht hoor, als Radar consument zal dat best maar in real live werken dingen soms anders.
Je hebt super grote profi geautomatiseerde webshops en je hebt de one man shops, het is handig om dat een beetje aan te voelen.

Je kan wel op hoge poten roepen dat het niet klopt maar je kan beter zorgen dat je gelijk hebt dan gelijk moet krijgen.

Iedereen snapt denk ik ook wel dat je beter even kan bellen naar De Plug om te vragen of die gitaar op de site nog aanwezig is. Je kan ook gelijk afreizen naar Amsterdam en de gok nemen maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee als je van een kouwe kermis thuiskomt.

Brum
22 januari 2015, 11:39
Ik maakte een grapje over Leeuwarden, maar ik geef je wel gelijk hoor. Als men op een website garandeert dat een product binnen bepaalde tijd geleverd gaat worden, dan bestellen mensen daar ook naar. Er is tegenwoordig vrijwel niets meer wat dat dan in de weg moet staan en dat weten klanten ook. Dan kan het sporadisch nog wel 's gebeuren dat er toch iets niet op tijd geleverd kan worden. Geen probleem, maar communiceer dan met je klanten en belangrijker, hou je website bij, zo moeilijk is dat niet. Je zult iets maar hard nodig hebben voor bijv. een optreden, da's dus gewoon kut als je ergens op rekent en het komt gewoon niet. Dan kunnen mensen hier wel flauw gaan doen, maar vrijwel iedereen baalt in zo'n geval. Gaan diezelfde mensen ook naar een winkel om alvast het volledige bedrag vooruit te betalen en met lege handen weer naar huis te gaan? Niet toch? In het geval van een webshop betaal je ook nog 's op afstand. Ik vind de reacties op telekid een beetje flauw en men praat elkaar wel een beetje na, maar men zou het ook als info kunnen zien en wellicht bij een volgende bestelling dit meenemen in hun overweging. Als een winkel failliet is gegaan, dan is men er hier ook als de kippen bij om al de negatieve verhalen neer te zetten over betreffende winkel en snappen het vol-ko-men dat zo'n zaak failliet is gegaan.

zjanke
23 januari 2015, 18:11
We hebben het hier dus niet over complete gitaren, maar over gitaaronderdelen, Zjanke. En met die snelle Amerikaan bedoel ik http://www.guitarfetish.com
.
het maakt niet uit wat je invoert, er komt vanaf 22 euro btw bij. Als je daar onder blijft hoef je inderdaad niets te betalen en dus heb je waarschijnlijk steeds wat kleine dingen gekocht of is guitarfetish bereid om een lagere prijs te vermelden op de factuur. Laatste optie? Je hebt heel veel mazzel gehad...